eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
بحثی مختصر درباره پشت صحنه تولید انبوه مباحث تخریبی وسواس گونه و تفرقه افکن درباره دولت آقای رئیسی
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓دهه دوم ماه رمضان سال ۹ق 🏳تخریب پر عبرت مسجد ضرار 🏳توسط پیامبر بعداز غزوه تبوک/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️در سال نهم، سالی که پیامبر در رأس یک حکومت قرار دارد؛ آرامش داخلی حکومت پیامبر، زمینه‌ای شد برای درگیری با امپراتوری وسیع روم و جنگ تبوک. همچنین عدّه‌ای در داخل جامعه‌ی اسلامی، و ازطرفی برخی از کفّار، حرکتهایی را علیه ایشان شروع کردند. پیامبر از جنگ تبوک پیروزمندانه برگشت: پایگاه منافقان و دشمنان داخلی را آتش زد و سوره‌ی برائت را برای قلع‌وقمع نهایی دشمنان خارجی ابلاغ نمود! تفسیر برائت ص۱۰۵ ‼️اسلام درباره‌ی معاشرت و اخلاق فردی پیامبر میفرماید: «فبما رحمة من اللَّه لنت لهم ولو کنت فظّا غلیظ القلب لانفضوا من حولک». پیامبر را به خاطر نرمش او و به خاطر لینتش در برخورد با مردم، ستایش میکند و میگوید تو غلیظ و خشن نیستی. همین قرآن در جای دیگر به پیامبرمیگوید: «یا ایّها النّبی جاهد الکفّار والمنافقین و اغلظ علیهم»؛ با کفّار ومنافقان با خشونت رفتار کن. همان ماده غلظ که در آیه قبلی بود، در این‌جا هم هست؛ منتها آن‌جا با مؤمنین است، در معاشرت است، در رفتار فردی است؛ اما این‌جا در اجرای قانون و اداره جامعه و ایجاد نظم است؛ آن‌جا غلظت بد است؛ این‌جا غلظت خوب است. آن‌جا خشونت بد است؛ این‌جا خشونت خوب است. ۷۹/۱/۲۶ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓دهه دوم ماه رمضان سال ۹ق 🏳تخریب پر عبرت مسجد ضرار 🏳توسط پیامبر بعداز غزوه تبوک/۲ 💠رهبرانقلال ‼️از دشمنان پیامبر، منافقین بودند. منافقین در داخل مردم بودند؛ کسانی که به زبان ایمان آورده بودند، اما در باطن ایمان نداشتند؛ مردمان پست، معاند، تنگ‌نظر و آماده همکاری با دشمن، منتها سازمان‌نیافته. فرق اینها با یهود این بود. عبداللَّه‌بن‌ابىّ، یکی از دشمن‌ترین دشمنان پیغمبر بود. تقریباً تا سال آخر زندگی پیغمبر، این شخص زنده بود؛ اما پیغمبر با او رفتار بدی نکرد. درعین‌حال که همه میدانستند او منافق است؛ ولی با او مماشات کرد؛ مثل بقیه‌ی مسلمانها با او رفتار کرد؛ سهمش را از بیت‌المال داد، امنیتش را حفظ کرد، حرمتش را رعایت کرد. با این‌که آنها این همه بدجنسی و خباثت میکردند؛ وقتی که جمعی از این منافقین کارهای سازمان‌یافته کردند، پیغمبر به سراغشان رفت. در قضیه مسجد ضرار، اینها رفتند مرکزی درست کردند؛ با خارج از نظام اسلامی - یعنی با کسی که در منطقه روم بود؛ مثل ابوعامر راهب - ارتباط برقرار کردند و مقدّمه‌سازی کردند تا از روم علیه پیغمبر لشکر بکشند. در این‌جا پیغمبر به سراغ آنها رفت و مسجدی را که ساخته بودند، ویران کرد و سوزاند. فرمود این مسجد، مسجد نیست؛ این‌جا محلّ توطئه علیه مسجد و علیه نام خدا و علیه مردم است. ۸۰/۲/۲۸ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓دهه دوم ماه رمضان سال ۹ق 🏳تخریب پر عبرت مسجد ضرار 🏳توسط پیامبر بعداز غزوه تبوک/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️در زمان حکومت نبىّ اکرم و امیر المؤمنین، با آن که این بزرگواران در داخل کشورشان اقتدار داشتند، ولی دشمنان اسلام حضور خود را نیز حفظ کرده بودند. مگر دشمنان و منافقان نمیخواستند مرکب پیامبر را در آن گردنه رم دهند که خدا آن حضرت را نجات داد؟ و حتی به صورت مسجد سازی (مسجد ضرار)، قصد ضربه به حکومت اسلامی را داشتند، آنها منتظر بودند که دشمن خارجی بیاید و به او کمک برسانند، آن روز هم دشمنان اسلام بودند؛ امروز هم هستند. ما انتظار نداریم که دشمن در داخل کشور ما، جاسوس و منافق نداشته باشد. اماچه کسی در مقابل آنها می‌ایستد؟ طبیعی است که عناصر «بسیج»؛ یعنی همان نیروىِ عظیمِ خروشان و زبده ملت مؤمن، در مقابل دشمن و ایادی او می‌ایستد. ۷۴/۹/۸ ‼️بیان عقیده و اظهار عقیده در محیط سالم، آزاد است. آنجائی که مصالح کشور با شایعه پراکنی، تشنج، به هم زدن سلامت عمومی جامعه، تهدید میشود، این ممنوع است. مصالح عمومی آنقدر مهم است که اسلام برای خاطر مصالح عمومی یک جاهائی مسجدی را آتش میزند. پیغمبر اکرم یک مسجد را آتش زد، چون این مسجد محلی شده بود که منافقین در آن جمع میشدند و علیه پیغمبر مطالبی را با همدیگر تفاهم کنند و خوراک برای تشنج‌آفرینی در جامعه به وجود بیاورند. پیغمبر از جنگ تبوک که برگشت، سر راه هنوز به مدینه نرفته، این مسجد را خراب کرد و آتش زد و صاف کرد و آمد وارد شهر شد؛ یک چنین برخورد قوی و قاطعی را اسلام با مصالح عمومی جامعه دارد. ۶۶/۲/۱۸ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓دهه دوم ماه رمضان سال ۹ق 🏳تخریب پر عبرت مسجد ضرار 🏳توسط پیامبر بعداز غزوه تبوک/۴الف 💠رهبرانقلاب ‼️اگر ما در داخل متّحد و منسجم باشیم، عناصرخارجی تاثیر سوئی نخواهندگذاشت، امروز در کشور عبدالله‌بن‌اُبی‌های منافق هستند؛ کسانیکه حتی یک روز حکومت امام و حکومت نظام اسلامی را از بن دندان قبول نکردند! در زمان پیامبر، یکی از منافقان بسیار فعال، عبدالله‌بن‌ابی بود که با یهودیها و کفّار قریش و جاسوسهای امپراتوری روم میساخت و از هر وسیله‌ای استفاده میکرد، برای این‌که شاید بتواند حکومت پیامبر را از بین ببرد؛ چون قبل از آن که پیامبر به مدینه بیاید، او تصوّر میکرد که در آینده، حاکم مدینه خواهد شد! پیامبر در واقع مقام او را از او سلب کرده بود. امروز در این کشور عبدالله‌بن‌ابی‌هایی هستند؛ که خیال میکردند اگر انقلابی در این کشور رخ دهد، حکومت متعلّق به آنهاست. کسانی که نه فقاهت را قبول داشتند، نه امام را قبول داشتند، نه مردم را قبول داشتند، نه احساسات دینی را قبول داشتند. پیامبر با عبدالله‌بن‌ابی خوشرفتاری کرد و او را مجازات ننمود. نظام اسلامی هم با اینها خوشرفتاری کرد و به مجازاتشان نپرداخت. اینها امروز به برخی از پدیده‌هایی که دست دشمن در آنهاست، مینگرند؛ خیال میکنند فرصتی پیدا کرده‌اند که به نظام اسلامی ضربه بزنند. فعّالیتهای منافقانه خودشان را میکنند، به این امید که بین مسؤولان اختلاف باشد؛ به این امید که بین مردم اختلاف باشد؛ به این امید که جوانان رابطه‌شان را با نظام اسلامی قطع کنند؛ به این امید که جوانان با دین قهر کنند، اما چنین نیست! ۷۹/۲/۱ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓دهه دوم ماه رمضان سال۹ق 🏳تخریب پرعبرت مسجدضرار 🏳توسط پیامبر بعد غزوه تبوک/۴ب 💠رهبرانقلاب ‼️دو نفر مثل عبدالله‌بن ‌اُبیّ از سران منافقان، و ابوذر غفاری را تصوّر کنید که در جنگ تبوک نقش داشته‌اند. عبدالله‌بن ‌اُبیّ از آنها است که نرفتن به میدان را به رفتن ترجیح داد؛ ولی ابوذر رفتن را ترجیح داد. منشأ هر دو تصمیم، ایمان و عدم ایمان است. خدا منافقان را از رسیدن به شهادت و درک فیض بزرگ آن ممنوع نکرد، بلکه آنان خود این راه را انتخاب کردند. حرکت ابوذر هم براثرِ اراده‌ی خاص خدا نسبت به او نبوده، به‌گونه‌ای که اختیار را از او سلب کرده باشد؛ بلکه عمل او اختیاری بوده و در‌عین‌حال میشود آن را به خدا هم نسبت داد! ‼️آیه۴۳ برائت درباره افراد به‌ظاهر مسلمانی است که در هنگام اعزام به جنگ تبوک خدمت پیغمبرآمدند و گفتند یا رسول‌الله! به ما اذن بده که در مدینه بمانیم. اذن برای ترک جهاد در موقعیّتی که حضور همه لازم بود، خودْ دلیلی آشکار بر بی‌ایمانی آنان بود. پیغمبر با اذن‌ دادن به آنها کاری کرد که آنان بی‌ایمانی خود را در خارج هم عملاً ثابت نمایند؛ چراکه وقتی جامعه اسلامی برای به ‌منزل رساندن بار امانت الهی نیاز به مجاهدت مسلمانان با مال و جان دارد تا بتواند دستاورد‌های خود را به نسل بعد تحویل دهد، همه باید بروند و مسئولیّتهای پرمخاطره را بپذیرند، و این مطلبی است که عقل خود آنها و نیز آیاتی از قرآن، که آن را از پیغمبر شنیده بودند، گواه آن است. در چنین موقعیّتی اجازه‌ خواستن برای ترک این مسئولیّت عظیم نشان میدهد آنان مردِ عمل به مسئولیّتهای بزرگ نبوده‌اند! تفسیر برائت ص۳۰۵ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓دهه دوم ماه رمضان سال ۹ق 🏳تخریب پر عبرت مسجد ضرار 🏳توسط پیامبر بعداز غزوه تبوک/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر جامعه‌ی اسلامی به آن حدّی رسید که کسی مثل امام حسین ناچار شد برای نجات جامعه‌ی اسلامی، چنین فداکاری‌ای بکند؟ روزگاری رهبر و پیغمبر جامعه‌ی اسلامی، از همان مکه و مدینه پرچمها را میبست، به دست مسلمانها میداد و آنها تا اقصی نقاط جزیزةالعرب و تا مرزهای شام میرفتند؛ امپراتوری روم را تهدید میکردند؛ آنها از مقابلشان میگریختند و لشکریان اسلام پیروزمندانه برمیگشتند؛ که در این خصوص میتوان به ماجرای «تبوک» اشاره کرد. روزگاری در مسجد و معبر جامعه‌ی اسلامی، صوت و تلاوت قرآن بلند بود و پیغمبر با آن لحن و آن نَفَس، آیات خدا را بر مردم میخواند و مردم را موعظه میکرد و آنها را در جاده‌ی هدایت با سرعت پیش می‌برد. ولی چه شد که همین جامعه، همین کشور و همین شهرها، کارشان به جایی رسد و آن‌قدر از اسلام دور شدند که کسی مثل یزید بر آنها حکومت میکرد!؟ وضعی پیش آمد که کسی مثل حسین‌بن‌علی دید که چاره‌ای جز این فداکاری عظیم ندارد! این فداکاری، در تاریخ بی‌نظیر است. چه شد که به چنین مرحله‌ای رسیدند؟ این، آن عبرت است. ما باید این را امروز مورد توجّه دقیق قرار دهیم. باید آن بیماری را بشناسیم؛ آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم. ۷۱/۴/۲۲ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓دوشنبه ۱۵رمضان سال۳ق 🏳ولادت امام حسن مجتبی 💠رهبرانقلاب ‼️امروز، روز پانزدهم ماه مبارک رمضان و روز ولادت امام مجتبی است. هر سال عادت بر این جاری شده که مثل امروزی، من راجع به امام مجتبی و غالباً راجع به مسأله‌ی صلح، صحبت کنم. من هم مکرر درباره‌ی این مسأله، صحبت کرده‌ام و از ابعاد گوناگونی، این حادثه عجیب و عظیم را مورد بررسی قرار داده‌ام. دوران امام مجتبی و حادثه‌ی صلح آن بزرگوار با معاویه، یا آن چیزی که به نام صلح نامیده شد، حادثه سرنوشت‌ساز و بی‌نظیری در کل روند انقلاب اسلامىِ صدر اول بود. دیگر ما نظیر این حادثه را نداشتیم. امیدواریم خداوند به همه‌ی ما بصیرتی عنایت کند، تا بتوانیم این بزرگوار را بشناسیم و نگذاریم پرده‌ی جهالت و غبار بدشناختی‌ای که تا مدتها بر چهره‌ی آن بزرگوار بوده، باقی بماند. یعنی حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند که صلح امام مجتبی همان‌قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین ارزش داشت. و همان‌قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح هم همان‌قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد. ۶۹/۱/۲۲ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🏳بمناسبت ولادت امام مجتبی 💠رهبرانقلاب: ‼️مادر میتواند فرزندان را به بهترین وجهی تربیت کند. تربیت فرزند به وسیله مادر، مثل تربیت در کلاس درس نیست؛ با رفتار است، با گفتار است، با عاطفه است، با نوازش است، با لالایی خواندن است؛ با زندگی کردن است. مادران با زندگی کردن، فرزند تربیت می‌كنند. هرچه زن صالح‌تر، عاقل‌تر و هوشمندتر باشد، این تربیت بهتر خواهد شد! ۹۲/۲/۱۱ 💞لالایی الهی_سیاسی حضرت زهرا ❤️برای فرزند نوزادشان امام مجتبی؛ اِشْبَهْ اَباکَ یا حَسَنُ وَ اخْلَعْ عَنِ الْحَقِّ الرَّسَنَ وَاعْبُدْ اِلهاً ذامِنَنِ وَلا تُوالِ ذَا الْإِحَنِ (بحار ج۴۳ ص۲۸۶) ⚠️ترجمه؛ ١- حسن‌جان شبيه پدرت باش(الگو) ۲- ریسمان از گردن‌حق بازکن(جهاد) ۳- تنها خداوندمنان رابپرست(توحید) ۴- ولایت بدخواهان را نپذیر(برائت) @Jahade_tabeini
هدایت شده از خزینة الجواهر
مجموعه محتوایی امام حسن مجتبی علیه السلام.rar
8.25M
سلام علیکم برای آسان شدن مدیریت متنهابرای مبلغین گرامی محتواهای هر مناسبت بصورت بسته ی یکجا فشرده ارسال می شود بعد از دانلود به قسمت مدیر فایل رفته وآنها را از حالت فشرده خارج بفرمائید
کمک مؤمنانه در سیره امام حسن مجتبی (علیه السلام).pdf
2.6M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 پانزدهم رمضان - کریم اهل بیت علیه السلام
امام مجتبی (ع) و تربیت فرزندان شجاع.pdf
10.49M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 پانزدهم رمضان - کریم اهل بیت علیه السلام
15.pdf
6.77M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 تبیین استاد راجی جلسه پانزدهم- تببین عدم اعتماد به دشمن
امام حسن علیه السلام و پاسداری از ارزش ها.pdf
17.92M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 پانزدهم رمضان - کریم اهل بیت علیه السلام
جزء پانزدهم.pdf
4.57M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 جهاد تبیین _جزء پانزدهم
صلح امام مجتبی علیه السلام؛ انگیزه‌ها و پیامدها.pdf
8.21M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 پانزدهم رمضان - کریم اهل بیت علیه السلام
آثار مواسات در سیره امام حسن علیه‌السلام.pdf
4.76M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 پانزدهم رمضان - کریم اهل بیت علیه السلام
سبک زندگی از منظر امام حسن مجتبی (ع).pdf
16.96M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 پانزدهم رمضان - کریم اهل بیت علیه السلام
هدایت شده از کشکول علمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 یک روایت در مورد طلبگی👆 🔰 انبیاء و شهدا غبطه به مقام این‌ گروه می‌خورند،👇 🔻اینان کسانی هستند که در دنیا دو کار می‌کردند: ⭕️ یکی اینکه کاری می‌کردند که مردم، خدا را دوست بدارند؛ ⭕️ دوم اینکه کاری می‌کنند که خدا هم مردم را دوست بدارد. 📌 طرح مجازی پیش حوزوی ✴️ @hawzah1508
هدایت شده از کشکول علمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍نقلی از سیدبن طاووس در مورد آشتی بین خداوند متعال و بندگان @kashkoolfn
جنگ شناختی و استعمار پلتفرمی ✍سید علیرضا آل‌داود ⭕️جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف می‌شود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بی ثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بی اعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب می آید. ⭕️ جنگ شناختی تلاش می کند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش می شود در این جنگ از آن بهره ببریم. ⭕️برای درک جنگ شناختی، شروع با مفهوم شناخت مفید است، که احتمالاً به عنوان «فرایند ذهنی کسب و درک دانش، که متضمن مصرف، تفسیر و درک اطلاعات است» تعریف می‌شود (اتول، 2020). در نتیجه، یک درک ممکن این است که حوزه شناختی شامل «ادراک و استدلالی است که در آن مانور با بهره‌برداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزش‌ها و فرهنگ افراد، گروه‌ها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل می‌شود». ⭕️ بر اساس تفسیر حوزه شناختی ارائه شده در بالا، پل اوتول (2020) جنگ شناختی را به عنوان "مانورهایی در حوزه شناختی برای ایجاد یک ادراک از پیش تعیین شده در بین مخاطبان هدف به منظور کسب مزیت نسبت به طرف دیگر" تعریف می کند. ⭕️ با توجه به تعاریف بالا بستر این جنگ در حال حاضر در سطح کشور ما که دشمن می تواند بر روی ادراک و رفتار سرمایه اجتماعی کشور تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد سرویس‌های فضای مجازی عمدتا خارجی است که متاسفانه کاملا رهاشده و بدون هیچ گونه ضابطه‌ای مجری این جنگ شده‌اند. ⭕️ در شرایط کنونی اتفاق دیگری که در کشور ما رخ داده و بسیار آزاردهنده است تجربه عجیب در سال ۲۰۲۲ است که تقریبا در هیچ کدام از کشور های پیشرفته آنرا در این سطح نمی‌بینیم. ⭕️ تجربه اتحادیه اروپا مخصوصا از سال ۲۰۱۲ و پس از افشاگری‌های اسنودن که بخشی از مقابله این اتحادیه ضد جنگ شناختی-ترکیبی آمریکایی‌هاست اکنون در برابر ماست: راه اندازی شبکه اروپایی با هدف جلوگیری از سرقت داده‌های اروپایی‌ها توسط پلتفرم‌های آمریکایی(جلوگیری از شنود NSA و جاسوسی GCHQ(مصاحبه مرکل))، تصویب قوانین GDPR، آنتی تراست و اخیرا DMA برای جلوگیری از این استعمار پلتفرمی و... ⭕️ نکته آخر اینجاست که پلتفرم‌های پرمخاطب خارجی حاضر در کشور ما یعنی همان بستر جنگ شناختی در حال اجرای طرح صیانت خودشان در کشور بدون هیچ مانعی هستند و حال این سوال از مخالفان قانونمند شدن فضای مجازی در داخل مطرح است که در برابر این میزان خسارت به سرمایه اجتماعی کشور بخصوص کودکان و نوجوانان، ولنگاری، بی قانونی، سانسور ارزشهای مردم ایران در این پلتفرم‌ها پیشنهادشان غیر از تخریب دلسوزان و برچسب زنی و حملات کور به آنان چیست؟ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | پرکاربردترین آیه‌ای که رهبری خواندند کدام آیه است؟ 🌱 یک دقیقه با قرآن در ______________________ 💠 مجموعه دیدنی به روایت حجت‌الاسلام راجی 🔹 🔹 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir