فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️نظریهپردازی ناظر به میدان
🔻اهمیت تدوین نظریه اسلامی روابط بینالملل
➖دکتر مجتبی عبدخدایی،عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با مجله خردورزی:
یکی از مشکلاتی که طی این چهل سال در دستگاه دیپلماسی داشتهایم فقدان چارچوب نظری بهروز و فعال بر ذهنیت تصمیمگیرندگان حاکم است.
بهدلیل اینکه برخی افراد، بهکلی با علم روابط بینالملل و چارچوبهای تئوریک آن آشنایی نداشتند؛ چارچوبهای تئوریکِ برخی دیگر نیز بسیار قدیمی بود.
وقتی بزرگترین سردار ما را ترور میکنند، وزیر خارجۀ وقتِ ما میگوید: «من موافق بهکاربردن لفظ دشمن نیستم! من معتقدم که باید از لفظ تعارض منافع صحبت کرد».
منطقی که میگوید من قائل به دشمن نیستم، این منطق در سیاست بینالملل چه جایگاهی دارد؟! از نوع ایدئالیسم و لیبرالیسم قدیم است.
فرد هالیدی لیبرال میگوید: «اگر نئولیبرالیسم و لیبرالیسم را بهعنوان چارچوب نظری در نظر بگیریم، این چارچوب نظری دربارۀ خاورمیانه جواب نمیدهد».
بنابراین نظریهپردازی باید بهعنوان یک ضرورت در کشور مورد توجه قرار گیرد.
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️خطر لیبرالیسم اسلامی
🔻حکمرانی اسلامی در معرض تهاجم غربی
➖دکتر محمدجواد یاوری، عضو هیئتعلمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در گفتگو با مجله خردورزی:
قبل از ورود فرهنگ غرب و تأثیر آن بر جامعۀ ایران، مردم زندگی سنتی مبتنی بر فقه اسلامی داشتهاند که در آن، تضادی با عقلانیت و خرد دیده نمیشد.
در واقع، آنچه دین به مردم میداد، زمینۀ برخورداری از یک زندگی آرام و سعادتمندانه را برای آنها فراهم میکرد. اما بعدها و با آغاز دوران تجددخواهی، تغییرات اجتماعی و فرهنگی که به خواست و ارادۀ حکومت و تحتتأثیر نگاه پوزیتیویستی به جامعه و مردم تحمیل گردید و در ایران نمود عینی یافت، مذهب و سنت را خرافه و در تقابل با خرد و عقلانیت و پیشرفت معرفی کرد.
طبیعی است که تحتتأثیر این ایدئولوژی، جوان مسلمان، مذهب و سنتها را مانع موفّقیت خود در جامعه تصور کند و از آن فاصله بگیرد.
بهعنوانمثال، مقولۀ حجاب که امری کاملاً سازگار با عقلانیت و منطق است، در این نظام فکری غربی، به ضرورتی مربوط به گذشته و سنّت و ناسازگار با دنیای پیشرفتۀ معاصر معرفی شد.
➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی
📎 مطالعه خلاصه گفتگو در سایت خردورزی (کلیک کنید)
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نقد_فیلم
🔻 وارثان یک دهانه سرویس بهداشتی نقلی
📽 نگاهی به «برادران لیلا»، یک هجویه طبقاتی که پشت مانکن اعتراض پنهان شده است
▫️سعید روستایی در سومین اثر بلند سینمایی خود، در جایگاه یک معترض قرار گرفته است.
اما قرار گرفتن در موضع معترض، بیش از دیالوگهای انگیزشی و صحنههای زدوخورد کارگران، نیازمند یک ادبیات و منطق اعتراضی است. چیزی که هیچ ردی از آن را در «برادران لیلا» نمیتوان یافت.
▫️سیلیِ لیلا که در حاشیۀ زمانیِ فعلی، میتواند سَمبلی از یک زن شورشی و تحولخواه باشد، بیشرمانهترین سکانس سینمای ایران است. این سیلی، فارغ از متن اصلی، در حاشیه قرار است نمادی از یک عصیان نسلی-عقیدتی، در برابر گذشته و سنت باشد.
▫️در همین منطق نیز این سیلی، جز یک «دلم خنک شدِ» انتحاری، هیچ تغییری بر واقعیت تصویر شده از سوی روستایی نمیگذارد.
▫️هرقدر اثر به جنگ همۀ گذشته میرود، برای آینده هیچ نظم و شاخصی به تصویر نمیکشد. «برادران لیلا» در یک نقطۀ عبث و انتحاری درجا میزند و به پایان میرسد.
📝 محمدصادق فرامرزی، پژوهشگر جامعهشناسی سیاسی
➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️جسارت نقد
🔻اعتلای حکمرانی در گرو نقد درونگفتمانی
➖دکتر عماد افروغ، در آخرین گفتگو با مجله خردورزی:
بارها گفتهام که گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند نقد جمهوری اسلامی است! بسیاری از سیاستها و رفتارها با گفتمان انقلاب اسلامی، آرمانها یا معیارهای آن انطباق ندارد. بارها این را گفتهایم و کسی هم توجه نکرده است!
شما بسیاری از سیاستها و رفتارهای جمهوری اسلامی را میبینید که نسبتی با انقلاب اسلامی ندارد! حداقل معترفید که سیاستها و رفتارها، الزاماً واحد نبوده است.
متأسفانه، بین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تفاوتی نگذاشتهایم و یکیانگاری انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی کار دست ما داده است. دلیل آن هم مصلحتاندیشی است. متأسفانه ما مصلحت را بر حقیقت حاکم کردهایم! درحالیکه حقیقت، خود بالاترین مصلحت است.
ما شاهد این بودهایم که بهراحتی سه شعار اصلی انقلاب اسلامی، بنا به شرایط زمانی و مکانی، زیر پا گذاشته شده است. آزادی، عدالت -بهخصوص عدالت اجتماعی- و اخلاق و معنویت. ما امروز وضع خوبی نداریم! به دلیل اینکه جمهوری اسلامی را با انقلاب اسلامی خلط کردهایم و انقلاب اسلامی را تبیین نکردهایم.
➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی
📎 مطالعه خلاصه گفتگو در سایت خردورزی (کلیک کنید)
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
#اطلاعیه
🔸 توافق خردورزی و کتابخوان همراه پژوهان
بر اساس توافق مجله خردورزی و کتابخوان همراه پژوهان، شما فرهیختگان گرامی میتوانید نسخه الکترونیکی تمام مجلات خردورزی را از سایت پژوهان خرید و مطالعه نمایید.
🔗 لینک خرید و مطالعه (کلیک کنید)
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🖥 نسخه الکترونیکی شماره ۲ خردورزی
هماکنون میتوانید نسخه الکترونیکی دومین شماره مجله خردورزی را از سایت پژوهان دریافت و مطالعه نمایید.
💳 قیمت: ۴۰ هزار تومان
📕 تعداد صفحات: ۲۴۰
مطالعه در اپلیکیشن پژوهان:
pajoohaan.ir/document/7230-مجله-خردورزی-شماره-2
لینک اپلیکیشن:
pajoohaan.ir/document/kbx9z7dqpe8yljpd
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🔻موانع حکمرانی مردمی
🔸 راهکارهایی برای ارتقای نقش مردم در حکمرانی
ریشۀ اصلی چالشهای مشارکت اجتماعی، نداشتن منطق مشخص برای ایفای نقش آن است. حکمرانی خوب در تعاریف مختلف جهانی، به تنظیم روابط بخشهای مختلف یک جامعه اطلاق شده است.
در نتیجه، حکمرانی کشور در صورتی موفّق خواهد بود که در وهلۀ اوّل، منطق بخشهای مختلف جامعه و حاکمیت و نحوۀ روابط آنها را با یکدیگر مشخص کند.
یکی از مهمترین چالشهای کشور در سیاستگذاری و برنامههای توسعه، مشخص نبودن این منطق و روابط است. اشتراک دو بخش خصوصی و تعاونی در یازده بندِ قانون برنامۀ ششم توسعه تفاوتی بین سیاستگذاری و هدفگذاری این دو بخش باقی نمیگذارد. به همین منوال، وظایف ذاتی دولت و بخش مردمی و سایر بخشها نیز مشخص نشده است.
مسئلۀ کلیدی، نقش کلان دولت برای بخش مردمی است. نقشهای مختلفی از تسهیلگری، نظارت، شتابدهندگی، حمایت مادی و معنوی، مشارکت اجرایی در پروژهها و... برای دولت قابلطرح هستند. هر یک از این نقشها، به فراخور حوزههای مختلف مشارکت مردمی، برای دولت قابلتصورند.
همچنین، نهادمند شدن جامعه از دیگر ضرورتهای نظام حکمرانی کشور است که به تقویت جامعه منجر خواهد شد. مشارکت مردمی بدون نهادمند شدن، بهسان انرژیهای پراکنده و بیجهتی میماند که به هدررفت انرژی اجتماعی و حتی آنارشی در جامعه منجر میشود.
📝 سینا شیخی؛ مدیر گروه تعاون، مشارکت و سرمایۀ اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس
➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️حق اعتراض
🔻راهبردی برای عدالت اجتماعی
امروز، باوجوداینکه سالهای زیادی از انقلاب گذشته، شواهد و قرائن نشان میدهد که جامعۀ ما نهتنها به آرمان عدالت اجتماعی اسلامی نزدیک نشده؛ بلکه روزبهروز بیشتر از آن فاصله گرفته و به تقدیرگرایی و پذیرش واقعیت تن داده است.
دورهای که به نظرمی رسد در آن، نهتنها عدالتخواهی و آزادی به بهانۀ مصلحتاندیشی به گفتمانی در حاشیه و مطرود بدل شده؛ بلکه گهگاه مورد هجمههای جدی نیز قرار میگیرد.
در این شرایط، سوژههای انقلابی عدالتخواه که منتقد نابرابریها و شکافهای طبقاتی موجودند، جمعیتی اندک و کم شمارند که تحتفشارها، تهدیدها و محرومیتهای مختلف، در صحنه میمانند و البته متحمل مصائب و هزینههای فراوان میشوند.
در چنین فضایی، طبیعتاً حرکتهای اجتماعی با اهداف مشترک و همسو با منافع جمعی نیز کمتر به چشم میخورند و در غالب موارد، حتی اگر حرکتی شکل بگیرد، معمولاً استمرار نمییابد و در همان مراحل ابتدایی شکلگیری، متوقف میشود.
📝 نسیم کاهیرده، پژوهشگر جامعهشناسی تشیع
➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی
📎 مطالعه خلاصه یادداشت در سایت خردورزی (کلیک کنید)
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️عصر سرمایهداری نظارتی
🔻حکمرانی هوش مصنوعی چگونه رفاه را کاهش میدهد؟
➖پروفسور کریستین مونتاگ، استاد روانشناسی دانشگاه اولم آلمان در گفتگو با خردورزی:
ما در دوران بهاصطلاح سرمایهداری نظارتی زندگی میکنیم که توسط شوشانا زوبوف مطرح شده است.
در واقع، مردم در صورت استفاده از اینستاگرام، تیکتاک یا اسنپ چت هزینه میپردازند. این برنامهها رایگان است، زیرا شما با دادههای ارزشمند خود، هزینۀ استفاده را پرداخت میکنید و این مسئله با مشکلات زیادی همراه است و ما باید نسبت به این مدل تجارت داده، آگاه باشیم.
شرکت های فناوری، از روی ردپای دیجیتالی ما، چیزهایی را تخمین میزنند و سپس میتوانند تبلیغاتی را ارسال کنند که باتوجهبه ویژگیهای روانشناختی ما شخصیسازیشدهاند.
آنچه ما میدانیم، این است که سرمایهداری نظارتی و مدل تجارت دادهها یا همان حکمرانی هوش مصنوعی، پیامدهای منفی عمیقی در بسیاری از زمینهها دارد که رفاه را کاهش میدهد و میتواند زمان آنلاین ماندن را طولانی کند، تأثیر نامطلوبی بر دموکراسی و جامعه داشته باشد و در نهایت برای حریم خصوصی خطرناک باشد.
➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی
📎 مطالعه خلاصه گفتگو در سایت خردورزی (کلیک کنید)
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ثروت، همانند خون جاری
🔻انقلاب ما و حکمرانی اسلامی
آیتالله جوادی آملی:
دولت اسلامی باید همۀ تلاش خود را به کار گیرد تا ثروت، همانند خون جاری در پیکر انسان، به بخشهای مختلف کشور راه یابد.
همچنین کارگزاران نظام اسلامی، موظف به تشویق مردم و ارائۀ الگو به آنان برای راهاندازی کسبوکار و گردش صحیح پولی و مالی در کشور اسلامی هستند.
محرومان و مستمندان جامعه همانند دیگران، در حکومت عادلانۀ اسلام، در همۀ عرصههای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... موقعیتی یکسان دارند و توزیع عادلانۀ اموال و ارائۀ خدمات عمومی از حکمتهای وجودی تشکیل حکومت در نظام اسلامی است.
📜 مشروح بررسی آرای آیتالله جوادیآملی پیرامون حکمرانی دینی در شماره دوم مجله خردورزی
📮 جهت خرید مجله به ادمین پیام دهید.
📬 @erfankhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️فناوری هوشمند
🔻حفظ امنیت ملی در عصر هوش مصنوعی
➖دکتر محمد مهدینژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خردورزی:
باتوجهبه کاربردهای متعدد هوش مصنوعی در حفظ امنیت ملی، میتوان از آن برای تقویت سامانههای تسلیحاتی، مانند پهپادها و سامانههای رباتیک، بهره برد.
قابلیتهای تشخیص و پیشبینی الگوی هوش مصنوعی، میتواند به شناسایی تهدیدات امنیتی بالقوه و محاسبۀ احتمال رویدادهای آینده، کمک کند. هوش مصنوعی میتواند برای اهداف امنیت سایبری، مانند شناسایی و پاسخ به حملات سایبری، استفاده شود.
برای حفظ امنیت ملی در حین توسعه و استفاده از هوش مصنوعی، ایجاد سیاستها و مقرراتِ توسعه و استفادۀ مسئولانه از فناوریهای تضمینکنندۀ هوش مصنوعی، مهم است.
کسب رهبری فناوری در هوش مصنوعی نیز برای توسعۀ سیاستهای آینده در زمینۀ هوش مصنوعی و امنیت ملی بسیار مهم است. دفتر راهبری توسعۀ فناوریهای دیجیتال و هوش مصنوعی، زیر نظر رئیسجمهور، با کمک نهادهای نظارتی میتواند ناظر و کنترلکنندۀ این موضوع باشد تا اطمینان حاصل کند که از این فناوری، به طور مسئولانه، با حفظ امنیت و منافع ملی استفاده شود.
ورود ما به این عرصه و استفادۀ گسترده از قابلیتهای این فناوری و سایر فناوریهای مرتبط با آن، در تحول دیجیتالی جامعه و تبدیل آن به جامعهای فرا متصل و هوشمند و انشاالله، اخلاقی و معنوی در آیندۀ پیشِ رو، نباید محلی برای سوءاستفادۀ دشمنان گردد.
➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی
📎 مطالعه خلاصه گفتگو در سایت خردورزی (کلیک کنید)
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️حکمرانی قبیلهای
🔻فاصلۀ ما با حکمرانی اسلامی بسیار زیاد است
➖ دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفتگو با خردورزی:
بهترین روش حکمرانی، حکمرانی هوش حکمی است. اگر میخواهیم سیاستگذاری و تنظیمگری و خدمات عمومی داشته باشیم، باید حکمی باشد.
یعنی اولاً حکمرانی با علم باشد، نه قبیلهگرایی حزبی؛ عالمان حکمرانی کنند، نه چون اصولگرا یا اصلاحطلب هستند. الان حکمرانی در کشور ما قبیلهگرایی است، نه علم محوری. یک قبیله میآید سر کار، سپس قبیلۀ دیگر میآید.
این شیوۀ آموزشی که ما در حوزهها شروع کردهایم که سبک دانشگاههای نسل اول و دوم است و گفتهایم عدهای متخصص فلسفه شوند، عدهای متخصص کلام، عدهای متخصص فقه و اصول و... با این ساختار نمیتوانیم در حکمرانی نظریهپردازی کنیم؛
زیرا همۀ این علوم درهمتنیدهاند و میتواند نظریۀ حکمرانی به ما بدهد. لذا اگر بخواهیم حکمرانی داشته باشیم، مجموعۀ این علوم دخالت دارند، کما اینکه در حکمرانی غربی هم همین است.
نمیخواهم بگویم در رشتههای مختلف به متخصص نیاز نداریم، اینها علوم پایهاند. ولی افرادی که میخواهند به تدوین حکمرانی بپردازند، باید بدانند که امتیاز حکمرانی، تکنولوژی است. برای رسیدن به این تکنولوژی، نظریهپردازان باید از مجموع این نظریهها استفاده کنند تا بتوانند به یک نظریۀ حکمرانی برسند.
➕خرید نسخه چاپی و الکترونیکی شماره دوم خردورزی
📎 مطالعه خلاصه گفتگو در سایت خردورزی (کلیک کنید)
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️یوتیوب، آیندۀ نهاد علم
🔻نسل پنجم رسانهها و ملتسازی یوتیوبی
▫️یوتیوب از یک سو شیوه و ابزار آموزش را متحول کرده و از سوی دیگر، نوع خاصی از ملتسازی را ایجاد کرده که میتوان به آن لقب «ملتسازی یوتیوبی» داد.
▫️یوتیوب با کمک به فرایند تولید محتوای باکیفیت از طریق سیاستگذاری، آموزش و حتی تأمین مالی هزینههای تولیدکنندگان، شبکۀ اجتماعیای ایجاد کرده که هر کس به دنبال محتوای مناسب و باکیفیت میگردد، آن را عمدتاً در یوتیوب مییابد.
▫️زمانیکه مخاطب، آنچه را به دنبالش بود در آنجا یافت و آموخت، بهتدریج خود را از نظامهای آموزشی سنتی بینیاز خواهد دید. این ملتسازی یوتیوبی، وقتی با اقتصاد شبکهای در میآمیزد، مرزهای میان اقتصاد و آموزش را رقیقتر میکند.
▫️در واقع، هر فرد از حضور در یوتیوب، چه بهعنوان تولیدکنندۀ محتوا و چه بهعنوان مصرفکنندۀ محتوا، هویت مییابد؛ هویت یعنی مجموعۀ نگرشها، ویژگیها و روحیات فرد و آنچه وی را از دیگران متمایز میکند.
▫️در نظامسازی جدید شبکهای، هم دگرگونی نظامات موجود و هم ادغام آنها در رسانۀ شبکههای نسل پنجم مطرح است. همانگونه که گفته شد، تلویزیون، مدرسه و دانشگاه و نهادها و نظامهای مشابه، در این شبکهها ادغام و بهمرور حذف یا تعدیل میشوند.
📝 علی رهجو، عضو هیات علمی اندیشکده یقین
➕خرید شماره دوم مجله خردورزی
📎 مطالعه خلاصه یادداشت در سایت خردورزی
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
📍آغاز مرحله صفحهآرایی شماره سوم مجله خردورزی
‼️ بهزودی منتشر خواهد شد...
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 صهیونیستها؛ غاصبان دیوصفت
▫️خاخام صهیونیست در فیلم «شکارچی شنبه» اینگونه اعتقادات تحریفشدۀ غاصبان دیوسیرت را تکرار میکند:
▪️اقوام غیریهود را در اطراف شما/ چه نزدیک چه دور/ از این سرِ زمین تا آن سرِ زمین/ به آنها رحم نکند چشم تو/ شفقت نکند قلب تو/ و نپوشاند گناهانشان را/ بلکه به طور حتم به قتل برسان ساکنان آن شهرها را/ و ضربت بزن به ساکنینشان و نابودشان کن/ و بسوزان در آتش تمام آن شهر را به طور کامل/ و توده ای خرابه به جا بگذار/ ...تا بنا نشود دیگر/ ...تا بنا نشود هرگز
#اختصاصی #فلسطین #غزه
© شهابگرافی کپیرایت ندارد...🔻
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📮شماره سوم مجله خردورزی منتشر شد
🔻 شما فرهیختگان گرامی میتوانید شماره سوم خردورزی را با واریز مبلغ 140 هزار تومان، به همراه ارسال رایگان مجله، خریداری نمایید.
💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 بهنام شناختپژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید.
📃 سپس رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به آیدی ادمین ارسال کنید:
@ErfanKhalilifar
🔺 ۲۶۰ صفحه
🔺 ارسال رایگان
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🔻 اقتصاد ایران
❓آیا اقتصاد ایران مردمپایه است؟
🔺سازندگی، آغاز مخالفت با قانون اساسی
الگوی اقتصادِ فاسد از دولت هاشمی آغاز شد
گفتوگو با دکتر ابراهیم رزاقی
🔺حکمرانی از مسیر اعمال قدرت
شاخصههای حکمرانی اقتصادی
🔺سد مردمسالاری
نقش دیوانسالاری در کاهش مردمیسازی اقتصاد
🔺سرمایهخواری رفاقتی
دکتر علی سعدوندی:
علم اقتصاد در ایران مُبلغِ شبهعلم است
🔺بحران حیات
ناکارآمدی حکمرانی آب
📮 پیشخرید شماره سوم مجله خردورزی با تخفیف 20 درصدی و ارسال رایگان، به مبلغ 110 هزار تومان.
💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 بهنام شناختپژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید.
📃 سپس رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به آیدی ادمین ارسال کنید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🔻 شلیک به قلب ظلم
❓چرا عملیات طوفان الاقصی تاریخساز شد؟
🔺خشم هفتاد ساله
دکتر سعدالله زارعی:
روز خوشی برای رژیم اسرائیل باقی نخواهد ماند
🔺زخم کاری بر پیکر اسرائیل
مروری بر ضعف سیستم امنیتی اسرائیل
در گفتوگو با دکتر منصور براتی
🔺طوفانی در قامت مقاومت
گفتوگو با دکتر محمد صادق کوشکی
🔺مدیریتِ ایماژ
جنگ هیبریدی اسرائیل علیه مردم فلسطین
یادداشتی از سعید چهرآزاد
🔺اسب بازنده
معادلۀ قدرت در خاورمیانه
گفتوگو با دکتر ابوالفضل بازرگان
📮 پیشخرید شماره سوم مجله خردورزی با تخفیف 20 درصدی و ارسال رایگان، به مبلغ 110 هزار تومان.
💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 بهنام شناختپژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید.
📃 سپس رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به آیدی ادمین ارسال کنید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🔻بازخوانی اندیشهها
❓چرا جامعه ما دچار انحطاط اقتصادی شده است؟
🔺اقتصاد تعاونی، تفکر کمونیستی نیست
شهید بهشتی بهدنبال بهرهمندی از تجارب جدید بود
گفتوگو با دکتر سید محمدرضا بهشتی
🔺تجربه خطاهای بیفرجام
پایههای فکری اقتصاد ملی در پرتو نگرش اسلام
گفتوگو با دکتر فرشاد مؤمنی
🔺اقتصاد مردم سالار
شکست جریان تحریم در گرو شکست جریان تحریف
مجتبی امیری زنجیرانی
🔺تدوین مکتب اقتصادی اسلام
آثار شناختی اندیشههای اقتصادی شهید صدر
قاسم محمدیمهر
🔺عدالت، شرطِ تشکیل نظام اسلامی
گذری بر مبانی عدالت اجتماعی در منظومۀ فکری علامه محمدرضا حکیمی
پیام صدریه
🔺نقد و بازبینی قانون تجارت
نقش شهید بهشتی در بازنگری اصل ۴۴ چهار قانون اساسی
سید علی سجادی
📮 پیشخرید شماره سوم مجله خردورزی با تخفیف 20 درصدی و ارسال رایگان، به مبلغ 110 هزار تومان.
💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 بهنام شناختپژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید.
📃 سپس رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به آیدی ادمین ارسال کنید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🔻اقتصاد جهان
❓آینده اقتصاد جهان چگونه خواهد بود؟
🔺جنگ در آستانه جابهجایی قدرت
جنگ تجاری آمریکا و چین ناشی از تعارض ساختاری است
گفتوگو با دکتر نوذر شفیعی
🔺بهترین دفاع، حمله است
مقدمهای بر طراحی راهبرد بینالمللی برای افزایش قدرت نرم
مهدی خانعلیزاده
🔺توسعه از راه ابریشم
فرصتهای اقتصادی کمربند-راه برای ایران
گفتوگو با دکتر عنایتالله یزدانی
🔺آشوب در اردوگاه لیبرالیسم
یادداشت اختصاصی از گرگ سیمونز
🔺معمار روسیه نوین
مروری بر مدل حکمرانی ولادیمیر پوتین
روحالله مدبر
🔺استراتژی در دل بحران
ابعاد و الزامات دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
📮 پیشخرید شماره سوم مجله خردورزی با تخفیف 20 درصدی و ارسال رایگان، به مبلغ 110 هزار تومان.
💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 بهنام شناختپژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید.
📃 سپس رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به آیدی ادمین ارسال کنید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🔻اقتصاد اسلامی
❓آیا سیاستهای اقتصادی ما اسلامی است؟
🔺فقدان اولویت
آیا رفتار ما بر اساس مکاتب و اهداف اقتصادی است؟
مجید رضایی، عضو شورای فقهی بانک مرکزی
🔺خصومت سیاسی، ارادت اقتصادی
گفتوگو با دکتر حسن سبحانی
🔺رفاه عمومی، لازمه عدالت اجتماعی
علیرضا ملااحمدی
🔺ایدهآل اندیشی، زمینه انکار واقعیت
گفتوگو با حجتالاسلام سیدمحمد صادق علم الهدی
🔺اقتصاد اسلامی، از نظریه تا عمل
گفتوگو با دکتر احمدعلی یوسفی
🔺اقتصاد صدقهای، مانع کرامت اقتصادی
نگاهی به مفهوم اقتصاد اسلامی در نگاه رهبر معظم انقلاب
📮 پیشخرید شماره سوم مجله خردورزی با تخفیف 20 درصدی و ارسال رایگان، به مبلغ 110 هزار تومان.
💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 بهنام شناختپژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید.
📃 سپس رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به آیدی ادمین ارسال کنید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🔻اقتصاد شناختی
❓آیا اقتصاد شناختی نظام اقتصادی ما را متحول میکند؟
🔺پاسخ منطقی به باورهای بیثبات
علوم شناختی چگونه دانش را به قلمرو اقتصاد صادر میکند؟
🔺سعادت، مانع لذت نیست
درآمدی بر رویکردهای شناختی در اقتصاد اسلامی
🔺تأثیر هوش مصنوعی بر اشتغال
مروری بر نظرات دانشمندان پیرامون رابطه هوش مصنوعی و اقتصاد آینده
🔺پیشبینی رفتارهای اقتصادی
نقش متغیرهای روانشناختی در تغییرات اقتصادی
🔺اقتصاددانان به چه کار میآیند؟
درمان بیماریهای اقتصادی لزوماً اقتصادی نیست
علی اکبر ناسخیان
🔺آیا آشفتگی نظام تعایش ایران حل ناشدنی است؟
انسان و نهاد اجتماعی ایران، بازارنیست
حسین مهدیزاده
🔺داروینیسم اقتصادی
اعظم خرام
🔺مغزهای کوچک زنگزدۀ مانع از توسعه
نگاهی به جایگاه مرکز و حاشیه اقتصادی در سینمای پس از جنگ
صادق فرامرزی
📮 خرید شماره سوم مجله خردورزی با ارسال رایگان، به مبلغ 140 هزار تومان.
💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 بهنام شناختپژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید.
📃 سپس رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به آیدی ادمین ارسال کنید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
📍نگارستان خرد
نمایشگاه پرتره متفكران برجسته علوم انسانی در آرشیو مجله خردورزی
🖌️ همراه با آثاری از:
آرش فروغی، شاهمقصود تیموری، عباس گودرزی و... .
🖼️ مشاهده آثار از طریق وبسایت مجله خردورزی
🌐 Kheradvarzi.com
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️دیکتاتوری پول
🔻نقش رفاه اقتصادی در سعادتمندی بشر
همانطور که راهکار مشکلات اقتصادی صرفاً اقتصادی نیست، دشمنیِ دشمن در زمینۀ گروگان معیشت مردم و سد زمینۀ سعادتمندی نیز صرفاً محدود به برنامههای اقتصادی نمیشود.
فارغ از نفوذ و تسلط بر منابع اصلی اقتصاد، عملیاتهای متعددی در راستای ناراضیسازی، ایجاد شورش، وابستهسازی اقتصاد جهان به نظام سرمایهداری، بهرهبرداری از ملل مستضعف، سوءاستفاده از نخبگان و مقالات علمی و... در حال انجام است.
حکمرانی اقتصادی کشور نیز زمانی میتواند معیشت مردم را از گروگان جنگهای اقتصادی آزاد کند که نسبت به مسائلی مانند: تصدیگری افراطی دولت، ناترازی بانکها، وابستگی به صادرات نفت خام، وابستگی به دلار، ضعف رشد اقتصادی و مشخص نبودن راههای مشارکت مردم در اقتصاد، دلالبازی و واسطهپروری، کمتحرکی و روشهای نادرست در تجارت خارجی و کسری بودجه، به علاجی مناسب بیندیشد.
به دلیل اینکه تحقق حکمرانی اقتصادی اسلام و رفاه و آسایش اقتصادی مردم، زمینۀ دعوت انسانها برای تلاش در راه سعادت را فراهم میگرداند.
📝 سرمقاله؛ مجید رحیمی، سردبیر خردورزی
➕ خرید شماره سوم خردورزی
📎 خلاصه سرمقاله در سایت خردورزی
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▪️سازندگی، آغاز مخالفت با قانون اساسی
🔻الگوی اقتصادِ فاسد از دولت آقای هاشمی آغاز شد
➖ دکتر ابراهیم رزاقی، دانشیار بازنشسته دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در گفتگو با خردورزی:
▫️بر اساس قانون اساسی، حکومت اسلامی خود را مسئول میداند که هیچ گرسنهای در دنیا نباشد. این امر جدیدی است و اصلاً وجود نداشته است. حتی در صدر اسلام هم تحقق پیدا نکرد؛ زیرا امویان و بنیالعباس آن را منحرف کردند. آنچه قانون اساسی میگوید، بسیار غنی و در حد جهانی است.
▫️اما آقای هاشمی رفسنجانی عملاً این را کنار گذاشت و سرمایهداری را پیاده کرد. سرمایهداری یعنی بازار آزاد که منجر به انحصار میشود و به سرمایهداری عدۀ معدودی منجر میشود.
▫️در مورد ریشههای فساد اقتصادی باید گفت که اکنون نیرویی در اقتصاد پدیدآمده که سرمایهداری را پیاده کرده است. این نیرو با استفاده از وسائل فسادآور، در ابتدا ثروتمند شدند.
▫️آنها بعد از ثروتمند شدن، با رشوهدادن و ازبینبردن حیثیت کسانی که مقاومت میکنند، مانع مجازات افراد فاسد و اصلاح وضع موجود شدند. این اقدامات، عامل اصلی فساد اقتصادی شد.
➕ جهت خرید شماره سوم خردورزی با مبلغ 140 هزار تومان و ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید:
@ErfanKhalilifar
📎 خلاصه مصاحبه در سایت خردورزی
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com