8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️شبکههای اجتماعی و معنویت شخصی
کنش و واکنش افراد در شبکههای اجتماعی، کاملاً به شکل جهتدار، مبتنی بر خود محوری فکری جلو میرود. در همین فضا، معنویت شخصی هم رشد قابل توجهی یافته است و بدیهی است که این رویکرد و نگرش، با فضای معنویت و تجرد معنوی که دین از انسان انتظار دارد، زاویه پیدا مینماید.
▫️حجتالاسلام دکتر محمد جعفری، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در گفتگو با خردورزی
✅ بازخوانی ویژهنامه «اندیشههای معنویت مدرن» مجله خردورزی در ماه رمضان
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 تاثیر بیعدالتی اقتصادی بر نابودی فرهنگ و اخلاق جامعه
علامه #طباطبایی:
🔶 مهم ترین چیزى که جامعه انسانى را بر اساس خود پایدار مى دارد، اقتصادیات جامعه است که خدا آن را مایه قوام اجتماعى قرار داده؛ و ما اگر انواع گناهان و جرائم و جنایات و تعدیات و مظالم را دقیقا آمارگیرى کنیم و به جستجوى علت آن بپردازیم خواهیم دید که علت بروز تمامى آنها یکى از دو چیز است:
🔸 یا فقر مفرطى است که انسان را به اختلاس اموال مردم از راه سرقت، راهزنى، آدم کشى، گرانفروشى، کم فروشى، غصب و سایر تعدیات وادار مى کند،
🔸 و یا ثروت بى حساب است که انسان را به اسراف و ول خرجى در خوردن، نوشیدن، پوشیدن، تهیه سکنى و همسر، و بى بند و بارى در شهوات، هتک حرمتها، شکستن قرقها و تجاوز در جان، مال و ناموس دیگران وامى دارد.
📚 تفسیر المیزان، ج۹، ص۳۳۰
هدایت شده از برنامه تلویزیونی کلمه
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 «شاخص تشخیص عرفانِ صادق از عرفانِ کاذب»
🔻 بخشی از گفتگو با حجتالاسلام واسطی
#گزیده_گفتگو
▫️برنامه تلویزیونی کلمه
🏷️@kalame_tv1
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️معنویت در اتمسفر مدرنیسم
جناب آقای ملکیان معنویت را در اتمسفر مدرنیسم جستجو میکنند و معنویتگرایی عرفی را ترویج میکنند و این مطلب، در مباحث ایشان یک «پارادوکسیکال بزرگ» به وجود آورده است.
▫️دکتر رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا در گفتگو با خردورزی
✅ بازخوانی ویژهنامه «اندیشههای معنویت مدرن» مجله خردورزی در ماه رمضان
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آیت الله جوادی آملی:
در دین نه زمان عامل عید است و نه زمین، اگر عبادتی شد و عبادتِ ویژهای بود و بنده در آن عبادت مهمان خدا شد و خدا میزبانی او را پذیرفت، این میشود عید...
#فصل_رهایی
عیدتان مبارک🌹
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
🔸 ورودِ ایذایی
🔻روششناسی نهاد علم در ایران
📌بخشی از گفتگو با دکتر علیرضا پیروزمند، مدیر گروه مدیریت راهبردی فرهنگی دانشگاه عالی دفاع ملی
📥 دریافت نسخه الکترونیکی مجله.
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
🔸 راهکاری برای راهبرد علم
🔻 آسیبشناسی نقشه جامع علمی کشور
🔸حفظ کارکرد و آثار نقشه جامع علمی کشور به عنوان سندی بلندمدت، نه تنها مستلزم پایش و کنترل پیشرفت سند در طول زمان اجرا و پیادهسازی آن است؛ بلکه مستلزم مراقبت از صحت، درستی و اعتبار اهداف، مفروضات، راهبردها و شاخصهای طراحی شده در سند نیز میباشد.
🔸این پایش و مراقبت، باید به گونهای باشد که جهتگیری نقشه جامع علمی کشور، در هر زمان به سوی دستیابی به اهداف سند چشمانداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، حفظ شود.
🔸همچنین در صورت بروز هرگونه تغییرات اثرگذار در مفروضات و شرایط محیطی، این تغییرات در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و با دریافت بازخوردهای منظم و تحلیل دقیق این بازخوردها، سند را در فواصل زمانی مشخص، بهروزرسانی کنند. در صورت اجرای آن اهداف، راهبردها و شاخصها را بازنگری کنند.
📝 پروانه بیاتی، دکترای جامعهشناسی مسائل اجتماعی ایران
📥 دریافت نسخه الکترونیکی مجله.
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
🔸 فرهنگ شایستهسالاری
🔻چرا علم از جهان اسلام رخت بر بست؟
📌بخشی از گفتگو با دکتر مهدی گلشنی، فیزیکدان، نظریهپرداز و پژوهشگر مطرح فلسفه علم
📥 دریافت نسخه الکترونیکی مجله
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
🔻 چشمانداز علوم اجتماعی تجددی
🔸مطالعههایی که از چشمانداز علوم اجتماعی تجددی، در جامعۀ ایران صورت گرفتهاند، همگی در پی مصادره به مطلوب کردن بودهاند و این نیز از مسیر تفسیر به رأی عبور کرده است.
🔸بهدلیلاینکه جامعۀ ایران در چهارچوب منطق غیرتجددی و بلکه ناتجددی حرکت میکند و ذیل تاریخ آن نیست؛ بنابراین، علوم اجتماعی تجددی ناگزیر است که واقعیّتهای اجتماعی آن را بر اساس میل و گرایش خود، ببیند و معنا کند؛ نه آنگونه که هست.
🔸ازاینرو، نظریههای خویش را بر این جامعه تحمیل میکند و در مقایسۀ بین نظریۀ اجتماعی و واقعیت اجتماعی، جانب نظریههای خویش را میگیرد و واقعیّت اجتماعی را مطابق آن معنا میبخشد. این در حالی است که رهیافت علمی، تابع واقعیت است و نظریه را اصل نمیانگارد؛
🔸بلکه همواره نظریه را شکننده و تغییر یابنده میداند و هر جا احساس کند که واقعیت، معنایی غیر از دلالتهای نظریه دارد، واقعیّت را به میدان فرامیخواند و صدای معنای آن را بازسازی میکند. بدینجهت باید علوم اجتماعی تجددی را یک نظام نمادینِ تحمیلی دانست که در حق جامعۀ ایران، خشونت شبهعلمی و تحکم تفسیری روا میدارد.
📝 مهدی جمشیدی، عضو گروه فرهنگپژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی
📥 دریافت نسخه الکترونیکی مجله
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
‼️مردم عدالت میخواهند، نه آزادی
💬 دکتر ابراهیم فیاض در گفتگو با خردورزی:
در حقیقت مردم عدالت میخواهند، نه آزادی. اگر آزادی هم میخواهند از باب عدالت و مبتنی بر آن میخواهند.
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com