eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.2هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
⚖🖇⚖🖇⚖🖇⚖🖇⚖🖇 ⚖🖇⚖🖇⚖🖇⚖🖇⚖🖇 👫👬👫👬👫👬👫👬👫👬👫👬👫 🎃بازی تعادل🎃 یکی از روش های آموزش درباره ی تعادل، استفاده از یک ترازو است. 1- یک گیره ی چوبی لباس را بردارید و در مقابل کودکتان بایستید. سعی کنید این گیره را به صورت افقی بر روی انگشت اشاره ی خود به حالت تعادل نگه دارید. 2- دو گیره ی چوبی لباس و یک قطعه سیم مفتولی بردارید. هر یک از دو سر ابتدایی و انتهایی آن را دور هر یک از گیره ها چند بار بپیچید و این کار را برای هر کدام از گیره ها به طور مساوی انجام دهید. در حالی که مشغول انجام این کار هستید، درباره ی عملی که انجام می دهید با کودک خود صحبت کنید. برای مثال بگویید هر یک از طرفین این اسباب بازی باید همسان و مساوی باشند تا بتوان به طور صحیح نقطه ی وسط یا نقطه ی تعادل آن را مشخص کرد، یا این که: برای این که بتوانیم با این اسباب بازی بازی کنیم بایستی به میزان یکسانی سیم دور هر یک از این گیره ها پیچید. 3- سعی کنید این اسباب بازی خودساخته را روی انگشت خود به صورت افقی و متعادل نگاه دارید، سپس از کودکتان بخواهید همین کار را آزمایش کند. 4- کودکتان را تشویق کنید تا این اسباب بازی خود ساخته را به صورت افقی و به حالت تعادل روی انگشت خود یا روی زانو یا روی مچ دست خود نگه دارد. وسایل مورد نیاز: چند عدد گیره ی چوبی لباس، سیم مفتولی نازک 45-30 سانتی متری،  کلیدهای کوچک . با استفاده از وسایل مختلف، چندین اسباب بازی خود ساخته تعادلی بسازید. برای مثال با یک باریکه نازک چوب 30 سانتی متری، شش تکه بند 30  تا 40 سانتی متری، یک تکه سیم مفتولی نازک 20 سانتی متری و ده پیاله ی کوچک، یک ترازو درست کنید و به صورت های متفاوت از آن استفاده کنید. برای مثال نقطه ی تعادل چوب ترازو را به کمک کودک خود معین و مشخص کنید. چندین واشر پلاستیکی یا فلزی کوچک تهیه کنید و از آن ها به عنوان وزنه استفاده کنید. چند عدد را در یک طرف ترازو بریزید و در حالی که ترازو را به صورت افقی نگه داشته اید از کودکتان بخواهید تا با قرار دادن واشرها در طرف دیگر ترازو، آن را به صورت متعادل درآورد. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ ✨☄✨☄✨☄✨☄✨☄✨
🌀📲🌀📲🌀📲🌀📲🌀📲 🌀📲🌀📲🌀📲🌀📲🌀📲 برخی از فواید و اثرات کاربردهای ماز در تقویت فرایندهای ذهنی کودکان: ۱ـ تقویت و پرورش مهارت دیداری ـ حرکتی در کودکان؛ هماهنگی چشم و دست؛ یکپارچه سازی دیداری – حرکتی ۲ـ تقویت دقت و توجه در کودکان ۳ـ افزایش تمرکز کودکان ۴ـ تقویت مهارتهای حرکتی و ریز و درشت دست ۵ـ جدا کردن بچه ها از کامپیوتر و تلویزیون ۶ـ یک سرگرمی خوب جهت ساماندهی اوقات فراغت کودک ۷ـ تقویت مهارت مسیر یابی و هوش مکانی کودکان ۸ـ بهبود مشکلات نارسانویسی و کند نویسی در کودکان ۹ـ شناسایی و تقویت جهت یابی ۱۰ـ ایجاد اعتماد به نفس با کسب موفقیت در حل ماز ۱۱ـ روشی درمانی برای کودکانی که در توجه و تمرکز مشکل دارند. ۱۲ـ یک نوع بازی فکری لذّت بخش ۱۳ـ بهبود حواس پرتی ۱۴ـ افزایش توانمندی‌های ذهنی کودکان و تقویت هوش انان ۱۵ـ تقویت ماهیچه های دست، قدرت و تعادل آن ۱۶ـ تقویت مهارت حل مساله و تفکر ۱۷ـ تقویت حافظه فعال و کوتاه مدت در کودکانSLD (نشان دادن مسیر حرکت و پنهان کردن آن از دید کودک، به یادآوردن مسیر و حرکت مطابق این یادآوری) ۱۸ـ افزایش سرعت عمل کودک (با محاسبه‌ی زمان و دادن امتیاز به کودک در صورت بهبود زمان حرکت در ماز ) ۱۹ـ تقویت سرعت پردازش، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اقدام در کودکان ۲۰ـ و در نهایت با پرورش و تقویت مهارتهای فوق کودک دریادگیری مواد درسی و مهارت املانویسی، خواندن و ریاضی رشد خواهد یافت. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
تمرین توالی دیداری ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
کلمات مهم غ غمگین کلاغ جغد جیغ مرغابی الاغ چراغ غاز تیغ قورباغه باغچه دروغ شلوغ غذا کاغذ ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤝❣🤝❣🤝❣🤝❣🤝❣ فکر می‌کنید ما هماره به یکدیگر «احترام می‌گذاریم» یا «احترام می‌گزاریم»؟ 🤝❣🤝❣🤝❣🤝❣🤝❣ به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در زندگی خود همواره با آدم‌هایی رو‌به‌رو می‌شویم که می‌گویند: ما به شما احترام می‌گذاریم. اما در واقع این افراد به ما «احترام می‌گذارند» یا «احترام می‌گزارند»؟ شاید در ابتدای امر فکر کنیم احترام گذاشتن با حرف (‌ذ‌) غلط است و صحیح آن «احترام گزاردن‌» است به معنای به جا آوردن. برای روشن شدن این مسئله به قدیم الایام باز می‌گردیم. ترکیب «‌‌احترام گذاشتن‌» (‌یا گزاردن‌) در متون پیش از قرن ده و یازده هجری اصلا به‌کار نرفته است و برای بیان این معنا از فعل (‌حرمت داشتن‌) استفاده می‌کردند. این ترکیب تنها در قرون متاخر ساخته و رایج شده است. می‌توان حدس زد که در عهد صفویه و قاجاریه که تمایز املایی میان دو فعل «‌گزاردن‌» و «‌گذاشتن‌» اشتباه شده است. ترکیب «‌احترام گذاشتن‌» را ساخته باشند. به هر حال این ترکیب با همین املا (‌احترام گذاشتن‌) در نوشته‌های چند قرن اخیر به‌کار رفته و در فرهنگ‌ها نیز به همین صورت ضبط شده است بنابراین کاربرد آن اشکالی ندارد. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
✏️🔔✏️🔔✏️🔔✏️🔔✏️🔔          🔔توضیح در باره ی دو واژه ی « گزاردن » و « گذاردن» با توجه به معنی و کاربرد آن ها در املای کلمات ✏️🔔✏️🔔✏️🔔✏️🔔✏️🔔 join🔜 @KheshteAvval دانستن املای درست این کلمات ، در کنکور ادبیّات ، ودر سایر مکاتبات  عمومی ، بسیار مهم است. لازم است با توجه به معنی هریک از این واژه ها، از املای درست آن ها استفاده کنیم. واژه ی « گزاردن» در یکی از معانی زیر، با  ملای « ز» به کار می رود:  1-در معنی « انجام دادن یا « اجرا  کردن» باشد؛ مانند: کارگزار 2-در معنی « پرداختن » باشد، مانند: وام گزار 3-در معنی « رسانیدن » باشد؛ مانند: پیغام گزار 4-در معنی « بیان و اظهار کردن » باشد، مانند: سخن گزار 5-در معنی « شرح و تفسیر » باشد، مانند: گزارش کار روزانه 6- در معنی « تعبیر کردن » باشد، مانند: خواب گزار 7-در معنی« به جای آوردن » باشد، مانند: نماز گزار 8-در معنی « ادا کردن باشد » باشد، مانند: سپاسگزار   ✏️🔔 واژه ی « گذاردن »در یکی از معانی زیر ، با املای « ذ» به کار می رود: 1- در معنی « قرار دادن و یا نهادن » باشد ، مانند: پایه گذار ، بنیان گذار تأثیر گذار 2- در معنی « وضع کردن» باشد ، مانند: قانون گذار 3- در معنی « منعقد کردن یا بر پا کردن» باشد، مانند: ختم گذاشتن 4- در معنی « صرف کردن  و سپری کردن » باشد، مانند: تمام عمر را در راه در س خواندن گذارد.                   ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄