فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ترکیبات
#کلمه_سازی
ادامه....
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_5990165744992649748.pdf
205.3K
تشویق هایی برای زیر نویس فعالیت های دانش آموزان
#بازخورد
#تشویق
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
آموزش #اعداد با شعر
یک و دو و سه
زنگ مدرسه
چهار و پنج و شش
بچه ها به پیش
توی کیف من
همه جمع شدن
یک توپ قشنگ
دو تا مداد رنگ
سه تا عروسک
چهار تا بادکنک
پنج تا شکلات
شش تا آب نبات
هفت کجا رفته
هفت روز هفته
از هفت گذشته
ساعت هشته
یک و دو و سه
چهار و پنج و شش
هفت و هشت و نه
بچه ها به پیش
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_196319768234426569.pdf
321.7K
#_روشهای_جذاب_املاگویی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_196319768234426569.pdf
321.7K
#_روشهای_جذاب_املاگویی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
55_m avval.pdf
2.3M
آزمون مدادکاغذی فارسی👌
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_5998904001985249755.pdf
362.7K
#آزمون_آواشناسی_هم_پایان
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
اعداد_1_تا_20_با_شکل_090170180106.pdf
262.5K
#_اعداد_1_تا_20_با_شکل
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
نقاشی با اعداد
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_5990165744992649748.pdf
205.3K
#_کتابچه_اشعار
#تشویقی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🔴🔴 #تدریس_نشانه_( مـ م )
برای تدریس حرف "م" ابتدا پرچم کشور را به دانش آموزان نشان دهید و از آن ها بخواهید تا به صورت گروهی شعر "پرچم" را بخوانند
سبز وسفید وقرمز
سه رنگه پرچم ما
پرچم ایران ما
زیبا ترین پرچم هاست
سلام میدیم به پرچم
ما کودکان ایران
هم از دل وهم ازجان
.سپس توضیحاتی در رابطه با رنگ های پرچم و این که هر رنگی نماد چیست ارائه می دهیم. به طور مثال: رنگ سبز نماد سرسبزی، رنگ سفید نماد صلح و دوستی، رنگ قرمز نماد خون شهیدان
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
ادامه 👆🦋👇🦋
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
🔴🔴 #تدریس_نشانه_( مـ م ) برای تدریس حرف "م" ابتدا پرچم کشور را به دانش آموزان نشان دهید و از
آوردن مدیر در کلاس درس برای تدریس درس میم نیز می تواند برای ایجاد انگیزه ایده ی خوبی باشد ویا اوردن تنگ ماهی
برای شروع درس جدید فلش کارتها ی مربوط به نشانه(م) را به دانش اموزان نشان داده ویا در گروه ها تقسیم شده و میخواهیم اسم تصاویر روببینند وبگویند
چون اساس تدریس پایه ی اول ببین وبگو است ومدام جای تصویر ها را در گروها عوض میکنیم
ازدانش اموزان میخواهیم چند کلمه بگویند که صدای اول انها مثل صدای اول فلش کارتها باشند(هم اغاز)
خواهند گفت :
مدرسه
مدیر و....
جای فلش کارتها را در گروه هاعوض می کنیم ومی خواهیم کلمات هم پایان فلش کارتها را تشخیص دهند!
برای کلماتی که هم اغاز وهم پایان دارند ازفضای ملموس کلاس استفاده می کنیم از وسایل خودشان از اعضای بدنشان
با کمی فکر کردن وبه تفکر وا داشتن گستره ذهن شان فعال می شود وکم کم به حرف مورد نظر اشنا می شوند وبر زبان می اورند!
از انها می خواهیم که به تفاوت نشانه ها در اول وسط وپایان توجه کنند
دانش اموز باید مفهوم غیر اخر و اخر را متوجه شود
این مفهوم می تواند با بازی ارائه شود!
مثلا پنج نفر از دانش اموزان را ردیف می کنیم وکتابی را دست یک دانش اموز دیگر می دهیم وبه او می گوییم این کتاب را فقط به کسانی بده که اخر نباشد (یعنی غیر اخر باشد)
به سراغ تخته هوشمند می رویم اگر نبوداز کتاب استفاده می کنیم
اول هرکس به تنهایی برای تصویر داستان بگوید بعد گروه مشورت می کنند
بعد نمایند گروها انتخاب و داستان را شرح می دهد داستان را بعد از دانش اموزان معلم کامل می کند!
به پای تابلو رفته از روی کارتها وبا استفاده از تصاویر دانش اموز کلمه را تشخیص ومعلم راهنما است؛
سوال می کنیم اسم این تصویر چیست؟
ج:مداد
س:صدای اول
ج:م
معلم صدای م را تکرار می کند
س: اسم این تصویر چیست
ج:مدرسه
س:صدای م
این تصویر چیست ؟
ج: نیمکت
س: شماصدای م در کجا می شنوید
ج: وسط
این تصویر چیست؟
ج:پرچم
س:صدای م در کجا امده
ج: اخر
معلم جواب های درست را باتشویق کلامی تایید می کند
از روی حروف بزرگ (مـ م ) کپی گرفته که بصورت نقاشی هست وبا یک تصویر که صدای اول م را دارد(ماهی) به دانش اموزان داده تا رنگ کنند!
_(مـ م )
شعر و داستان (م)را در کلاس با همراهی دانش اموزان می خوانیم
حال از روی کتاب یا تخته هوشمند ابتدا اسم درس
وسپس تصویر بزرگ وبعد تصویرک ها ومتن درس ومعرفی (مـ م)
توسط خود دانش اموز، معلم راهنما است!
(توضیح خطوط پابین کتاب حروف جدید قرمز ،حرف درس اینده ابی
وحرف درس گذشته سیاه است)
و درس را از روی کتاب یا تخته هوشمتد می خوانیم
وبعد در کتاب بخوانیم دانش اموزباید هرجا نشانه ی #جدید در کلمات را دید با مداد دورش خط بکشد!
سپس کلمات کلیدی کتاب بنویسیم را با رعایت نکات خط تحریری بر روی تخته نوشته وبه دانش اموز برای نوشتن هر کلمه زمان می دهیم ومعلم باید نظارت کامل بر نوشته های دانش اموزان در کلاس داشته باشد وبعد کلمه ی بعدی را بخش کند و صدا کشی وبنویسد!
#نکته : سعی شود با توجه به توانایی دانش اموزان کلاس تدریس هر نشانه (دو نشانه ای)حداقل ۳ روز زمان داده شود تا دانش اموز با نشانه ی مورد نظر به خوبی اشنا شود!
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
داستان نشانه م فارسی اول ابتدایی #درس3 : نشانه م مــ
م مامانی
#م زیر درخت نشسته بود و بافتنی میبافت. كلاغی از راه رسید. روی شاخهی درخت نشست و پرسید: “توی این هوای گرم، چرا بافتنی میبافی”؟
#م لبخند زد و گفت: “بالآخره كه هوا سرد میشود!”
كلاغ گفت:” وا… چه حرفها! و پرید و رفت”.
#م باز هم بافت و بافت. سیبی از شاخهی درخت كنده شد، افتاد روی دامن م و پرسید: “توی این هوای گرم،كی لباس بافتنی می پوشد؟”
#م لبخند زد و گفت: “بالآخره یكی پیدا میشود كه بپوشد!”
سیب لپهای تپلش را باد كرد و گفت: “چه چیزها! و قل خورد و رفت”.
#م باز هم بافت و بافت. باد از راه رسید. توی گوش م پیچید و گفت :” به به … چه قدر قشنگ میبافی ! خسته نباشی!برای كی میبافی؟”
#م لپهایش قرمز شد. سرش را پایین انداخت و گفت:” برای م كوچولو، آخه من دارم مامان میشوم!”
ژاكت كوچكی را كه بافته بود توی دستهای باد گذاشت. باد هوهو هاها خندید و گفت:” مباركه… مبارك!”
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_753173522385209225.pdf
12.71M
💟 دفتر نقاشی 👆👆
🔹شامل 95 طرح متنوع
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
1_510209893.pdf
2.1M
⏺ #پیک_نشانه_ها
💟 #نشانه_م
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول