➕هر چی میگم بچم گوش نمیکنه،نمیفهمه،چه کنم؟
کنترل بچه ها را زمین بذارید و کنترل خودتون رو در دست بگیرید ، چون بچه ها شنونده های خوبی نیستند اما مقلدهای خیلی خیلی خوبی هستند:
➖داد بزنید = داد میزنند
➖لج کنید =لج میکنند
➖مهربان نگاه کنید=مهربان نگاه میکنند
➖اول سلام کنید= اول سلام میکنند
➖احترام بگذارید=احترام میگذارند
✖حالا به نظرتون چه کسی باید شروع کند؟؟!
#نکات_تربیتی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
⛱#در_بازی_با_کودکان_برنده_شویم_یا_بازنده؟!
🍄#در بازی هایی که برد و باخت در آنها معنا دارد، هر بازی را ۳ بار انجام می دهیم؛
🎲 #بار اول به کودک اجازه دهید که شما را در بازی ببرد. این برد کمک می کند تا اعتماد به نفسش افزایش پیدا کند؛ همچنین این برد باعث می شود کمی تخلیه هیجانی شود و اگر از شما خشمی دارد، مقداری از آن خشم با شکست شما تخلیه شود.
🎲#بار دومی که بازی می کنید بهتر است در بازی کودک را ببرید؛ این باخت به کودک کمک می کند مفهوم شکست را دریابد، «نه» شنیدن را یاد بگیرد و کم کم متوجه این امر شود که گاهی انسان تمام تلاشش را می کند ولی موفق نمی شود.
🎲 #بار سوم که بازی را انجام می دهید باید کاری کنید که کودک با تلاشی بسیار بیشتر از تلاشی که آن دو بار داشته، برنده شود. این بار در حال آموزش این نکته به کودک هستید که گاهی برای موفقیت باید خیلی تلاش کرد.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_149789217830994555.mp3
1.31M
#تفاوت_بچه_های_نیمه_اولی_با_نیمه_دومی⚜☝️
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_516456236657411400.pdf
914K
📜چند راهکار برای بهترخواندن بچه ها
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
#مرور
#ورودبه_دوم
@KheshteAvval
تمرین های دوره ای ریاضی
مفید و کامل
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
#کاربرگ
#صدای_هم_اغاز
#اول_دبستان
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🔵♦️🌟🌟اطلاعات ریاضی 🌟🌟 ♦️🔵
۱- برای نوشتن عدد از رقم استفاده می کنیم . ده تا رقم داریم که عبارتند از :
0 - 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9
2- برای نوشتن عدد 66 از رقم 6 دو بار استفاده می کنیم .
3- کوچکترین عدد یک رقمی 0 وبزرگ ترین عدد یک رقمی 9 است .
4- کوچکترین عدد دو رقمی 10 وبزرگترین عدد دو رقمی 99 است .
5- کوچکترین عدد سه رقمی 100 و بزرگترین عدد سه رقمی 999 است .
6- با استفاده از رقم های 4 و8 می توان عدد های دو رقمی 48 ، 84 ، 44 ، 88 را نوشت .
7- با استفاده از رقم های 9 و 0 می توان عدد های 90 و 99 را نوشت .
8- به این عبارت (( 5+4 )) جمع و به عبارت (( 9=5+4 )) تساوی جمع می گویند .
9- به این عبارت (( 3-8 )) تفریق و به عبارت (( 5=3-8 )) تساوی تفریق می گویند .
10- به علامت جمع (+) به اضافه وبه علامت تفریق (-) منها می گویند .
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🔵♦️🌟🌟اطلاعات ریاضی 🌟🌟 ♦️🔵
11- به جواب جمع (( حاصل جمع )) وبه جواب تفریق (( باقی مانده )) می گویند .
12- برای پیدا کردن جواب تفریق می توان از جمع نظیر آن استفاده کرد .
13- به این عبارت 25=25 تساوی می گویند و آن را چنین می خوانیم : 25 برابر است با 25
14- به این عبارت 46 > 32 نامساوی می گویند و آن را چنین می خوانیم : 32 کمتر است از 46
15- در جمع سه عدد ابتدا عدد های داخل پرانتز را جمع می کنیم . در جمع سه عدد فرقی نمی کند کدام دو تا را اول جمع کنیم .
16- برای حل مسئله اول صورت مسئله را چند بار بخوانید ، سپس راه حل مسئله را نوشته بعد جلونویسی را بنویسید .
17- خط راست : خطی است که بدون جابجا کردن خط کش می توان کشید .
18- خط شکسته : خطی است که با جابجا کردن خط کش می کشیم . ( مثلث – مربع – مستطیل و لوزی خط شکسته هستند. )
19- خط خمیده : خطی است که بدون استفاده از خط کش می کشیم . ( دایره خط خمیده است. )
20- افراز یعنی جدا کردن .خط و نقطه
21- دو نقطه را فقط با یک خط راست می توان به هم وصل کرد .
22- دو نقطه را با خط های خمیده وشکسته زیادی می توان به هم وصل کرد .
23- نقطه مشترک : نقطه ای است که بر روی هردو یا چند خط باشد .
24- از یک نقطه خیلی خط راست می گذرد .
25- یک خط از نقطه های زیادی تشکیل شده است .
26- دو خط راست اگر یکدیگر را قطع کنند فقط یک نقطه ی مشترک دارند .
27- هرگاه بتوان دسته ای را دوتا دوتا شمرد عدد آن دسته زوج است و اگر نتوان دوتا دوتا شمرد عدد آن فرد است .
28- در عدد 456 رقم 4 یعنی 4صدتایی ، 5 یعنی 5 ده تایی و 6 یعنی 6 یکی
29- خط کش یک ((نوار مدرج)) است که با واحد (( سانتیمتر )) مدرج شده است .
30- ((وجب)) واحد مناسبی برای اندازه گیری نیست چون همه ی وجب ها یک اندازه نیستند.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
4_5872914284568117338.pdf
176.2K
#ریاضی
آموزش محور
تمرین جمع و تفریق
#تمرین
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
من یک شترهستم...
#واحدکارعیدغدیر
@KheshteAvval
عیدبزرگ غدیر مبارک
#کاربرگ_عیدغدیر
@KheshteAvval
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
عیدبزرگ غدیر مبارک #کاربرگ_عیدغدیر @KheshteAvval
#داستان_عیدغدیر
سعید و سعیده سوار بر سفینه زمان شده بودند. این خواهر و برادر می خواستند از قرن پانزدهم هجری قمری به چهارده قرن پیش سفر کنند. آن دو تصمیم داشتند به دورانی برگردند که رسول خدا در آن زندگی می کرد. سعید و سعیده می خواستند به اولین سال های حکومت اسلامی بازگردند و گزارش مفصلی از ماجرای غدیر خم را برای بچه های قرن بیست و یکم گزارش کنند.
پنج، چهار، سه، دو، یک. . . بالاخره سفینه زمان از ایستگاه مرکز تحقیقات تاریخی به گذشته دور پرتاب شد. کودکانی که در ایستگاه ماهواره ای حاضر بودند با اشتیاق تمام این سفر جذاب و پرماجرا را دنبال می کردند و به طور دائم با دو زمان نورد در ارتباط بودند.
سعید و سعیده سوار بر سفینه کوچکشان به سال دهم هجری سفر نمودند. زمانی که رسول خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) آخرین ماه های زندگی خویش را پشت سر می گذاشت و می خواست که آخرین حج خود را به انجام برساند.
مدتی گذشت. ناگهان سعید ازداخل سفینه برای ایستگاه تحقیقاتی پیامش را این گونه مخابره کرد." بچه ها سلام. اکنون من از سرزمین وحی برای شما گزارش می کنم.
حضرت محمد( صلی الله علیه وآله و سلم) مراسم حج را به پایان رسانیده و به همراه کاروانی از حجاج در حال بازگشت به مدینه هستند. از این بالا کاروان های زیادی را مشاهده می کنیم که با فاصله های کمی از یکدیگر در حال حرکت به سوی سرزمین های مختلفی می باشند.
هم اکنون رسول خدا به محلی رسید که به آن غدیرمی گویند. اینجا محلی است که کاروان های حجاج از یکدیگر جدا می شوند و هرکدام به سمت سرزمینی می روند. اینجا مثل یک چهارراه است. در غدیر برکه ای از آب زلال وجود دارد که دور تادورش را جمعیت حاجیان در برگرفته اند.
کودکان جهان در پایگاه تحقیقاتی بی صبرانه منتظر اخبار جذاب تری از غدیر خم هستند و گزارشات لحظه به لحظه از غدیر را پیگیری می کنند. پس از مدتی سعیده با شور و شوق فراوانی می گوید:هم اکنون فرشته وحی بر پیامبر نازل گشت و به او گفت: ای پیامبر آنچه که از طرف خدا فرستاده شده به مردم ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی رسالت خود را تکمیل نکرده ای.
سعید با خوشحالی ادامه می دهد: این همان آیه شصت و هفت از سوره مائده است.
ایستگاه تحقیقاتی حال و هوای دیگری دارد. سعیده در ادامه گزارش می گوید:اکنون رسول خدا فرمود: من همین جا می مانم. حاجیانی که از راه نرسیده اند باید به اینجا برسند و آنانی که از این محل رفته اند باید هرچه زودتر به غدیر برگردند.
سعید گزارش می دهد: به فرمان پیامبر حدود صد و بیست هزار نفر از مسلمانان در محل غدیر اجتماع کردند. این جمعیت در تاریخ اسلام واقعا بی سابقه است.
کودکان جهان سکوت کرده اند و در این مدت با دقت به گزارشات گوش می دهند. کم کم واقعه غدیر خم به صورت صحیحی برای آنها بازگو می شود:
رسول خدا بر روی جهاز شتران بالا رفته اند و پس از حمد و ستایش خدا دستور می دهند حضرت علی علیه السلام در کنار ایشان قرار بگیرد. سپس دست حضرت علی علیه السلام را در دست گرفته و جلوی چشمان صد و بیست هزار نفر بالا می برد و می گوید: ای مردم بدانید:هرکس تا امروز من ولی و سرپرست او بوده ام، از این به بعد این علی ولی و سرپرست اوست. این حکمی است از طرف خدا که علی امام و وصی پس از من است و امامان امت از فرزندان او هستند.
سعید ادامه می دهد: الان پیامبر اعلام می کند: خداوندا! کسانی که علی علیه السلام را دوست دارند، دوست بدار و با دشمنان او دشمن باش. خدایا! یاران علی علیه السلام را یاری کن و دشمنان او را خوار و ذلیل گردان.
سعیده می گوید: اکنون لازم است که با سفینه مدت سه روز دیگر را در زمان حرکت کنیم. حالا سه روز از ماجرای غدیر خم گذشته است و هنوز زنان و مردان مسلمان به طور جداگانه درمحل غدیر حضور دارند و با علی علیه السلام بیعت می کنند. مسلمانان در این روز با گفتن کلمه یا امیرالمومنین به ایشان دست می دهند.
سعید می گوید: در چنین روزی دوست و دشمن با علی علیه السلام بیعت کردند و به او تبریک گفتند.حاضرانی که دراین روز شاهد ماجرا بودند رفتند تا طبق وظیفه برای غایبان این واقعه را تعریف کنند. خدا کند که فراموش نکنند و سفارشات پیامبر را جدی بگیرند زیرا خداوند پیمان شکنان را در هم می شکند.
با معرفی حضرت علی علیه السلام و امامان از فرزندان او از سوی خداوند و اطاعت مردم از ایشان دیگر انسانها به سوی زشتی ها نمی روند وهیچ گاه از مسیر درست دور نمی شوند و منحرف نمی گردند.
پس از گزارش این ماجرا سفینه زمان پیما با دو زمان نورد خود در روز عید غدیر خم به ایستگاه تحقیقات فضایی بازگشتند و از سوی کودکانی که در ایستگاه مستقر بودند مورد استقبال قرار گرفتند و آن روز را به جشن و شادمانی پرداختند.
#واحدکار_عید_غدیر
@KheshteAvval
4_753173522385208545.pdf
116K
شعر دوازده امام
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول