eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
دبلنای کلمات 👆👆 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقویم ۳۰ آبان ماه تقدیم همکاران و دوستان 🌹🌹🌹 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ بدون لگو تقدیم همکاران عزیزی که فقط و فقط برای کلاسشون‌ استفاده می‌کنن.🌺🌺🌺 استفاده و ارسال این فایل در فضای مجازی بدون ذکر نام کانال و پیج مجاز نیست🌹🌹 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محتوای خام جدول بخش و صدا کشی تا آخر نشانه ی د . ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
✅ نحوه ی نوشتن " مـ م " روش اول: برای نوشتن " مـ " غیر آخر؛ دست را کمی بالاتر از خط زمینه گذاشته و خط کوتاهی که به سمت چپ مایل باشه ( حرکتی برعکس نوشتن نشانه ی َ غیر اول ) را به سمت پایین و تا نزدیک خط زمینه میکشیم؛ بدون برداشتن دست؛ تا نصف روی این خط برگشته و با کمی شیب روی خط زمینه امتداد میدیم. برای نوشتن " م " آخر؛ نوک مداد را بالای خط زمینه و زیر خط کمکی ۱ گذاشته و مطابق فیلم؛ با چهار حرکت پیوسته اون رو به زیر خط و کمی پایین تر از خط کمکی ۳ ادامه میدیم. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
در نگاه اول به نظر میاد این روش نوشتن بسیار ساده ست. درسته؛ اما در عین راحتی؛ نیاز به مهارت و ظرافت خاصی داره. مثلا نوشتن " مـ " چنانچه نوک مداد باریک و تیز باشه خصوصا در وسط کلمه ممکنه شبیه دندانه بشه. یا " م " ممکنه تو خالی بشه. اما از نظر من نوشتن به این صورت با سرعت بیشتری انجام میشه. بهرحال این یکی از روشهاست. من شخصا در سالهای مختلف؛ نوشتن این نشانه را به شکلهای متفاوت تجربه کردم. و چند سالی ست که این روش دوم که خدمتتون عرض میکنم؛ را ترجیح میدم. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
✅ نحوه ی نوشتن " مـ م " روش دوم من دوشکل " مـ م " را به این صورت یاد میدم: به بچه ها میگم ما اول نقاشی این نشانه رو میکشیم. ازشون میخوام در یه فضای نامحدود؛ یه نقطه گذاشته و به سمت راست چند بار دور نقطه با فاصله بچرخند و از بالا به سمت چپ یه خط مستقیم جلو برن. همزمان روی تابلو این کار را انجام میدم. چند بار تکرار می کنند تا خوب جهت حرکت تو ذهنشون تثبیت بشه. در مرحله بعد نقطه گذاشته و برعکس چرخش قبل را انجام بدن و بعد از زیر چرخش بیرون اومده و کمی به سمت چپ رفته و با یه چرخش به سمت پایین بیان. بعد برگه هایی که از قبل آماده کردم را بهشون میدم و میخوام نوشته ها یا نقاشی را پررنگ کنند. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
و اما مهمترین اتصال که صحیح نوشتن اون نقش زیادی در زیبانویسی داره؛ اتصال " د " به نشانه های قبلش هست. توی این اتصالات هست که اهمیت پیوسته نویسی یا یکسره نویسی در زیبایی و سرعت نوشتن بیشتر مشخص میشه. در این درس کلمه ی " آمد " که اولین اتصال " د " هست را ابتدا با داستان برای بچه ها بازگو میکنیم. چون این تغییر شکل برای بچه ها کمی عجیب و باور نکردنی هست. کلمه ی " آمد " را بهتره روز دوم تدریس به بچه ها بگیم. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
✔️ آمد توی شهر الفبا قرار بر اینه که نشانه ها و ترکیبها با هم دوست بشن تا کلمه را درست کنند. امروز میخوام داستان یه کلمه ی جدید را براتون تعریف کنم. آ از بس توی خونه مونده بود؛ حوصله ش سر رفته و خسته شده بود. پنجره را باز کرد و بیرون رو تماشا کرد.... از دور مـَ را دید. گفت خوش بحال مـ که با " َ " دوسته و تنها نیست. کمی اون طرف تر د را دید که تنها یه گوشه نشسته بود. با خودش گفت: چقد خوب میشد اگه ما با هم دوست میشدیم و میتونستیم با هم بازی کنیم. تو همین فکر بود که صدای مـَ را شنید که می گفت: میای با هم بازی کنیم؟ آ با خوشحالی رفت و کنار مـَ ایستاد. د وقتی اونا را کنار هم دید گفت: کاش منم میتونستم برم پیششون!!! مـ فکرش رو خوند و گفت: تو هم بیا با هم بازی کنیم. بیا دست منو بگیر تا یه بازی قشنگ کنیم. د با ناراحتی گفت: اما من نمیتونم دست تو رو بگیرم. مـ گفت: چرا؟ د گفت: اگه دستت رو بگیرم روی خط کشیده میشم و این خلاف قانون شهر الفباست. مـ گفت راست میگی و به فکر فرو رفت. یهووو داد زد: فهمیدم. یه راهی پیدا کردم. من دستمو میبرم بالا؛ تو برو از اون بالا دست منو بگیر و بعد مثل سرسره بیا پایین! د گفت: خب ممکنه شکل من کمی عوض بشه!! مـ گفت: یه کمی اشکال نداره. د قبول کرد. رفت بالا؛ اول میترسید و یواش یواش میومد پایین. بعد یهووو سر خورد و اومد تا پاش رسید به خط زمینه.... آ مـَ خندیدند و گفتند: چقد خوشکل تر شدی!!! ناگهان صدای نشانه های دیگه را شنیدند که داد میزدند: آمد آمد اونا با تعجب پرسیدند: کی آمد؟ چی آمد؟ نشانه ها خندیدند و گفتند: کسی نیامد. شما با هم کلمه ی آمد را درست کردید. اونها از این دوستی شاد شدند. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
م  زير درخت نشسته بود و بافتني مي بافت. كلاغي از راه رسيد. روي شاخه ي درخت نشست و پرسيد: توي اين هواي گرم، چرا بافتني مي بافي؟ م لبخند زد و گفت: بالاخره كه هوا سر مي شود! كلاغ گفت: وا... چه حرف ها! و پريد و رفت.     م باز هم بافت و بافت. سيبي از شاخه ي درخت كنده شد، افتاد روي دامن م و پرسيد: توي اين هواي گرم، كي لباس بافتني مي پوشد! م لبخند زد و گفت: بالاخره يكي پيدا مي شود كه بپوشد! سيب لپ هاي تپلش را باد كرد و گفت: چه چيزها! و قل خورد و رفت. م باز هم بافت و بافت. باد از راه رسيد. توي گوش م پيچيد و گفت : به به ... چه قدر قشنگ مي بافي! خسته نباشي! براي كي مي بافي؟ م لپ هايش قرمز شد. سرش را پايين انداخت و گفت: براي م كوچولو، آخه من دارم مامان مي شوم! و ژاكت كوچكي را كه بافته بود توي دست هاي باد گذاشت. باد هوهو هاها خنديد و گفت: مباركه... مبارك! ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۸ این تدریس متفاوت هستش و بعنوان یک آزمون و جمع بندی بهش نگاه کرده ام. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🍃🌸🍃 📄کاربرگ نشانه او 💠💠💠💠💠💠 ⬅️ طراح : خانم پردیس ابول زاده ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🍃🍃🌸🌸🌸🍃
🍃🌸🍃 📄کاربرگ صداکشی نشانه او 💠💠💠💠💠💠 ⬅️ طراح : خانم پردیس ابول زاده ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🍃🍃🌸🌸🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی: صفحه ۶۱ 💠💠💠💠💠💠 ⬅️ مدرس : خانم پردیس ابول زاده 🔷🔹🔷🔹🔷 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🍃🍃🌸🌸🌸🍃
🍃🌸🍃 📄کاربرگ تم ۸ 💠💠💠💠💠💠 ⬅️ طراح : خانم پردیس ابول زاده 🔷🔹🔷🔹🔷 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🍃🍃🌸🌸🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی: درس توت 💠💠💠💠💠💠 ⬅️ مدرس : خانم پردیس ابول زاده 🔷🔹🔷🔹🔷 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🍃🍃🌸🌸🌸🍃
🍃🌸🍃 📄کاربرگ تشخیص صدای اول کلمه 💠💠💠💠💠💠 ⬅️ طراح : خانم پردیس ابول زاده 🔷🔹🔷🔹🔷 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🍃🍃🌸🌸🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا