شما چقدر زیبا هستید!
اینجا چقدر آشناست!
کجاست اینجا؟
شما چقدر آشنا هستید!
چقدر زیبا هستید!
من سال ها پیش اینجا زندگی کردم
بعد دیگر اینجا نبودم
اینجا دیگر نبود
و اکنون آیا باز به اینجا برگشته ام؟
یا فقط دارم به یادش می آرم؟
کاش می شد به زندگی هم
وقتی که دیگر نیست
یا وقتی که تو دیگر نیستی
دوباره برگشت
یا به یادش آورد
join🔜 @KheshteAvval
🕊السلام علیک یا ابا صالح المهدی عج
🌞💗
سلام خدمت خشت اولی های عزیز
🌤☀️
روز پنجشنبه تون بخیر و ختم به جمعه ی ظهور ان شاء الله بحق زینب کبری سلام الله علیها
و
بحق صلوات بر محمد و آل محمد
💫
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_بحق_زینب_کبری_سلام_الله_علیها
#اللهم_صل_علی_محمدﷺو_آل_محمدﷺو_عجل_فرجهم
☀️🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با اجازه شما منم ایده تون رو تو کلاس اجرا کردم بچه ها لذت بردند 😍😍😍😍
join🔜 @KheshteAvval
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزشیابی با بازی، شادی، نشاط
چی از این بهتر؟😃😃
join🔜 @KheshteAvval
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدم به قدم با آموزش نشانه ی ت
گسترش واژگان با اجزای مشابه
یکی از بهترین روش ها برای افزایش سرعت خواندن
join🔜 @KheshteAvval
قدم به قدم با آموزش نشانه ت
گرفتم سیبی از مامان
که شکل قلب آدم بود
ولی خیلی بزرگ و چاق
تمام آن زیادم بود
به او گفتم که سیبم را
بیا نصفش بکن لطفاً
به یاد دوستم هستم
که بازی می کند با من
دلم می خواهد از سیبم
برای او نگه دارم
به من لبخند زد مامان
خوشش آمد از این کارم
بله آن روز سیب من
دو قسمت شد ولی با پوست
چه زیبا بود در دستم
کنار هم دو قلب دوست
📌شعر ناصر کشاورز چه انگیزه ی خوبی برای درس ت بود...😊
join🔜 @KheshteAvval
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
❁﷽❁ #سلام_امام_زمانم عج ارائه مبحث املا در کانال خشت اول join🔜 @KheshteAvval #شهادت_امام_حسن_عسکر
🌷🕊
کانال خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املایی چیست؟
بيشتر اختلالات املايی دانش آموزان يا منشا عضوی دارند يا روانی.
در اولین گام بهتر است دانش آموز دارای مشكل، از نظر شنوايی و بينايی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نياز به مراجع ذی صلاح معرفی شود.
توجه شود که بررسی و درمان پاره ای از اختلالات امری است تخصصی و کار کارشناسان ویژه در مراکز توانبخشی مشکلات یادگیری است و ممکن است با تلاش های معلمان و اولیا این اختلالات برطرف نشود.
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
کانال خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املایی چیست؟
۱. نارسا نویسی:
این اختلال در دانش آموزان به صورت پر فشاری يا كم فشاری، نچسباندن حروف در كلمات متصل و ريز یا درشت نوشتن حروف مشهود است. این حالت اغلب با اختلال در کارکرد سیستم عصبی صورت می گیرد و نشان می دهد که کودک در انجام اعمال حرکتی مورد نیاز برای نوشتن ضعیف یا ناتوان است.
📌روش های درمانی
اصلاح وضع نشستن، چگونگی گرفتن مداد، فاصله از ميز، نوع مداد و تقويت عضلات انگشتان در درمان اين اختلال مؤثر است.
عضلات انگشتان را از طريق خمير بازی، مچاله كردن كاغذ، استفاده از قيچی و بريدن كاغذ، باز و بسته كردن دكمه و زيپ، بند كفش، قفل و پيچ و مهره، ورزش انگشتان، رسم خطوط روی شن و ماسه، پركردن شكل نقطه چين، رسم خطوط با گواش یا آبرنگ، نوشتن بين دو خط و كامل كردن شكل كلمه می توان تقویت کرد.
برای این گونه دانش آموزان، هماهنگی چشم و دست را از طريق اعمال ذير می توان تقويت كرد:
در حلقه انداختن توپ، ماهی گيری، كوبيدن ميخ، تير اندازی، بازی با دارت، بازی پينك پنك، پيچاندن نخ دور قرقره، حمل ليوان آب، حمل زنگوله بدون صدا، عمود نگه داشتن چوب، بريدن اشكال، تيله بازی و دوختن
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
کانال خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املا چیست؟
۲. وارونه نویسی
این اختلال به ندرت اتفاق می افتد. اگر در سنین قبل از دبستان صورت گیرد و حتّی درکلاس اول دبستان زیاد و پی در پی تکرار شود امری طبیعی است. اما اگر با گذشت چند ماه از سال تحصیلی رخ دهد نیاز به درمان آموزشی دارد.
📌روش های درمانی
دو راهکار آموزش تن آگاهی و تقویت جهت یابی تا حد زیادی در رفع این اختلال موثر است.
تن آگاهی یعنی کودک اعضای بدن را بشناسد و آنها را حرکت دهد مثلا دست چپ و پای راست یا گوش راست و چشم چپ را همزمان ببندد و...
جهت یابی یعنی دانش آموز جهات مختلف بالا-پایین-چپ-راست و... را در موقعیت های مختلف تشخیص دهد.
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املا چیست؟
۳. ضعف حافظه ی دیداری
کودک دارای این اختلال، به خوبی قادر نیست تصویر حرف مورد نظر را به خاطر آورد در نتیجه در صداها و حروفی که صدا و تلفظ آنها مثل هم است دچار مشکل می شود مثال:
انواع (ث-س-ص) ثریا=سریا صدا=سدا
انواع (ت-ط) طوطی=توتی حتّی=حطّا
انواع ( اِ - - ﻪ) اِمام= عِمام عِلّت=اِلّت
انواع ( ح- ﻬ ) خوش حال=خوش هال همیشه=حمیشه
انواع (ز-ض-ظ-ذ) مریض=مریز ناظم=ناضم گذشته=گزشته
انواع(غ-ق) ورق=ورغ کاغذ=کاقز
📌روش های درمانی
برای تقويت حافظه ی ديداری راه های زیر پيشنهاد می شود:
نشان دادن تصاوير و خواستن شرح هر يك، نشان دادن تصاوير مركب و پيچيده و طرح سؤالات جزيی از آنها، نشان دادن وسايل و پنهان كردن يكی از آنها و تشخیص ترتیب یا شکل کم شده، تغيير محل دانش آموز و تشخيص جای آنها، تهيه ی كارت واژگان دشوار یا هم خانواده یا مترادف یا متضاد، نوشتن املای درست کلمات با انگشت روی هوا
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
کانال خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املا چیست؟
۴. ضعف توالی دیداری
دانش آموز دارای این اختلال ترتیب نوشتن صداها را به یاد نمی آورد. مثلا مادر=مارد درخت=ردخت دارد=دادر
📌روش های درمانی
انجام حرکات ورزشی به ترتیب خواسته شده، گفتن حروف نوشته شده از راست به چپ، بیان به ترتیب کلمات یا حروف نشان داده شده در رفع این اختلال موثر است.
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
کانال خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املا چیست؟
۵. تمیز یا تشخیص دیداری
کودک دارای این اختلال، در ادراک ریزه کاری ها و جزییات کلمه ای که به خاطر سپرده دچار مشکل می باشد.
مثال: تبر=بتر روز=زور دوش=دوس خانه=جانه
📌روش های درمانی
توانايی در تميز ديداری را از راه تشخيص تصوير مورد نظر از ميان چندين تصوير، تشخيص يك نشانه از ميان چند نشانه يا يك كلمه از ميان چند كلمه می توان تقویت کرد.
ادراك نقش در زمينه از راه تشخيص چند تصوير از ميان يك تصوير، تشخيص نشانه ها در وضعيت های مختلف، رنگ زدن تصاوير در هم، يافتن حروف در هم، يافتن واژه در متن كتاب يا روزنامه نیز در رفع این اختلال موثر است.
اكمال ديداری از راه باز شناسی كارتهای سايه دار، تكميل شكلهای هندسی ناتمام و طرح ها و عكس های ناقص و حروف الفبا امکان پذیر است.
هماهنگی ديداري-حركتی از راه بازی هایی مانند راه رفتن روی يك خط راست يا مارپيچ نیز باعث تقویت تمیز دیداری می شود.
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
کانال خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املا چیست؟
۶. ضعف حافظه و حساسیت شنیداری
کودک دارای این اختلال شنیده ها را به یاد نمی آورد و در نتیجه برخی از کلمات را جا می اندازد و یا در شنیدن صداهای هم وزن حساس نیست (صداهای هم وزن را با هم اشتباه می گیرد و یا صداهای آخر برخی از کلمات را حذف می کند.)
(ج-ژ) ژاله=جاله پژمرده=پجمرده
(گ-ق) انقلاب=انگلاب
(ت-د) رفت=رفد
(ف-و) تلویزیون=تلفزیون
(ک-ت) سکوت=ستوت
(ن-م) انبار=امبار
(ب-و) مسواک=مسباک
📌روش های درمانی
پیدا کردن کارت تصویری که صدای آن پخش می شود، تشخیص صدای افراد با چشمان بسته، یافتن کلمات مشابه یا متفاوت از بین کلمات گفته شده (کار-کار جارو-پارو شیب-سیب)، تکرار کلمات شنیده شده به ترتیب، تکرار یک یا چند جمله ی شنیده شده، اجرای چند دستور به ترتیب می تواند در تقویت حافظه و حساسیت شنیداری کمکشایانی کند.
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
کانال خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املا چیست؟
ضعف دقت
دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز. بنابراین کودکی که در دقت ضعف دارد، با مشکلات زیر در املا روبرو می شود:
حذف یا اضافه کردن نقطه: بازار=بارار رفت=رقت
حذف یا اضافه کردن دندانه: سیب=سسیب
حذف یا اضافه کردن سرکش: کار=گار قشنگ=قشنک
حذف یا اضافه کردن تشدید: بنّا=بنا کتاب=کتّاب
حذف یا اضافه کردن یک صدا: رفت=رفته باران=بارن
📌روش های درمانی
بیان تشابهات و تفاوت های بین دو یا چند شکل، کامل کردن کلمات ناقص، تصحیح دیکته توسط خود دانش آموز راهکارهای موثری در تقویت دقت می باشد.
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖روش های رفع اختلالات املا چیست؟
۷. مشکلات آموزشی
چنانچه دانش آموز به دلیل روش تدریس معلم، غیبت در زمان تدریس یا بیماری ها یا ... از آموزشکافی برخوردار نشده باشد؛ مرتکب اشتباهات املایی زیر به خصوص در کلمات استثنا می شود:
شده=شوده
امیر المومنین=امیرلمومنین
بندگان=بنده گان
خواهر=خاهر
خوراک=خُراک
سرهم نویسی نادرست: می شود=میشود
جدانویسی نادرست: بیمار=بی مار
خانه=خانِ
کلاس بزرگ=کلاسه بزرگ
حتماَ=حتمن
📌روش های درمانی
کار در زمینه استثنائات مانند کامل کردن کلمات با استثناها، پر رنگ کردن استثناها در کلمات، جمله سازی با کلمات استثنا، پیدا کردن کلمات استثنا در متن های مختلف، نوشتن گروه کلماتی که استثنا دارند، تکرار و تمرین در زمینه ی کلمات و صداهای استثنا و رفع اشکالات مصطلح نویسی ( کلمات نوشتاری به جای گفتاری) روش هایی برای رفع مشکلات آموزشی هستند.
join🔜 @KheshteAvval
join🔜 @KheshteAvval
🌷🕊
کانال خشت اول
🌷🕊
#املا
🔖راه های تقویت املا چیست؟
برای تقویت املا به طور کلی تمرینات زیر پیشنهاد می شود:
۱. تصحیح دیکته توسط دانش آموزان
۲. انجام ماز
۳. پیدا کردن تفاوت و تشابه تصاویر یا کلمات
۴. تقویت ادراک نقش از زمینه
۵. خط کشیدن دور کلمه ی صحیح
۶. تماشای توپ آویزان از سقف
۷. بازی با دارت
۸. بیان نام یا توضیح تصویر دیده شده
۹. بازی پرتاب حلقه
۱۰. رنگ آمیزی
۱۱. انجام بازیهای فکری
۱۲. بسکتبال
۱۳. تمرینات سرکش گذاری، نقطه گذاری، تشدید گذاری، دندانه گذاری
۱۴. آموزش استثناها با نمونه و تکرار و تمرین
۱۵. استفاده از کارتهای کلمات مشکل
۱۶. کامل کردن کلمات ناقص
۱۷. پیدا کردن کلمه صحیح از بین چند کلمه غلط
#خشتِ_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
تخصصی کلاس اول در ایتا
کاربرگ املا، طرح گل
join🔜 @KheshteAvval
کاربرگ املا، طرح قاصدک
join🔜 @KheshteAvval
کاربرگ املا، طرح بستنی
join🔜 @KheshteAvval
درخواست همراهان گرامی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن بخش کردن و صدا کشی
برای عضویت لینک زیر را لمس کنید👇👇
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
🎥👈 تدریس فصل چهارم علوم اول ابتدایی ❇️👈 #درس4 : دنیای جانوران ☑️👈 قسمت اول 📝👈 تدریس فصل 4 کتاب علوم
👆🕊👇🕊
#چکیده_علوم_درس_چهار🌿💥🌿
دراین درس بچه ها با موجودات زنده و غیر زنده آشنا میشوند.
یک سری عکس یا وسایل همراه چند گلدان و یا حیوانات کوچک به کلاس آورده شوند و بعد روی انها بچه ها باهم گفتگو کنند.
فیلمی از حیوانات یا گیاهان برایشان میگذاریدو اگر امکانات نبود میتوانید چارت با تصویرهای مختلف درست کنید و با نمایش ان و پرسش بچه ها را به سمت اهداف سوق بدهید.
📢تدریس علوم در روشهای نوین ,این نیست که شما توضیح بدهید و بخواهید آنها حفظ کنند.
☝️بایدخودشان کشف کنندو گفتگو کنند و به 🤔نتیجه برسند.
در این درس درباره انواع حرکت حیوانات, نوع غذا ,نوع پوشش, نوع تولید مثل, فواید و مضرات حیوانات مختلف ,مشاغلی که باحیوانات در ارتباط هست,فرق روشهای سنتی و جدید در پرورش جانوران ,باید اطلاعات کسب کنند.
میتوانید بخواهید خودشان بروند تصویر پیدا کنند. فیلم به کمک بزرگترها از نت بگیرند.
تحقیق را به کلاس بیاورند و درباره آنچه یاد گرفته اند,با دوستانشان صحبت کنند.
#فصل_چهارم_دنیای_جانوران
#علوم_اول_ابتدایی
#بخش_چهار
#فصل_۴
برای عضویت لینک زیر را لمس کنید👇👇
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀