کلمات مروری نشانه ی ط
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
❁﷽❁ #سلام_امام_زمانم عج ارائه مبحث املا در کانال خشت اول join🔜 @KheshteAvval #شهادت_امام_حسن_عسکر
ارائه مبحث املا
و
رفع اشکالات و اختلالات املایی
#املا👆
37.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_علوم
#بخش_دوازدهم
#از_خانه_تا_مدرسه
#قسمت_اول
تهیه و تنظیم: رعنا فرهادصفت
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
32.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_علوم
#بخش_دوازدهم
#از_خانه_تا_مدرسه
#قسمت_دوم
تهیه و تنظیم: رعنا فرهادصفت
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
28.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_علوم
#بخش_دوازدهم
#از_خانه_تا_مدرسه
#قسمت_سوم
تهیه و تنظیم: رعنا فرهادصفت
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
34.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_علوم
#بخش_دوازدهم
#از_خانه_تا_مدرسه
#قسمت_چهارم
تهیه و تنظیم: رعنا فرهادصفت
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
30.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_علوم
#بخش_دوازدهم
#از_خانه_تا_مدرسه
#قسمت_پنجم
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
30.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_علوم
#بخش_دوازدهم
#از_خانه_تا_مدرسه
#قسمت_ششم
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
34.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_علوم
#بخش_دوازدهم
#از_خانه_تا_مدرسه
#قسمت_هفتم(آخر)
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
املای بی نقطه
درس علی و معصومه
تقویت حافظه ی دیداری و روان خوانی
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
هدایت شده از خبرخشتاول
پسرم محمد جواد
نایب الزیاره خشت اولی های عزیز
زیارتتون قبول باشه الهی پسرم
ضامن آهو ع ضامن ظهور امام مون عج و حاجات دنیا و آخرت همه ی شما عزیزان باشه الهی
بحق صلوات بر محمد و آل محمد
اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
join🔜 @KheshteAvval1
ط.pptx
528.3K
تدریس نشانه ط
خاطرات انقلاب
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس درس آزاد کتاب بنویسیم
همکار گرامی خانم نوروزی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس درس آزاد بخوانیم
همکار گرامی خانم نوروزی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
اینم جملات طلایی واسه درس ط
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
🌷🕊 کانال خشت اول 🌷🕊 #املا 🔖روش های رفع اختلالات املایی چیست؟ بيشتر اختلالات املايی دانش آموزان يا
سوال پر تکرار شما عزیزان👆🦋
جواب خانم فرهاد صفت گرامی👇🦋
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
سوال پر تکرار شما عزیزان👆🦋 جواب خانم فرهاد صفت گرامی👇🦋 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ╆
♦️یکی از اشکالات #املا نویسی بچه ها به #حساسیت_شنیداری آنها بر می گردد.
💥 یکی از مشکلات کودکان در دوره دبستان که در دیکته نویسی خودش را نشان می دهد، ضعف حساسیت شنیداری کودکان است. کودکی که #ضعف حساسیت شنیداری دارد معمولا” در دیکته نویسی این نوع اشتباهات را تکرار می کند :
دنبال…………….دمبال
بشقاب…………بشگاب
صبح……………….صب
مسواک………..مسباک
پنبه…………………پمبه
ژاله…………………جاله
تلویزیون…….تلفزیون
آمدند……………..آمدن
رفتتند……………رفتن
با کمی دقت متوجه می شویم که کودک صداهای #نزدیک یا #شبیه_به_هم را نمی تواند به درستی تشخیص دهد و نیز در نوشتن دیکته دچار اشکال می شود
⁉️ چگونه حساسیت شنیداری را در فرزندانمان #تقویت کنیم؟
🔶ازکودکان بخواهید چشمانشان را ببندند و به صداهایی که در محیط می شنوند گوش دهند.
🔺به طور مثال:
صدای ماشین،حیوانات و یا صداهایی که از اتاق های دیگر به گوششان می رسد.
🔺صداهایی مثل:
صدای قطار، حیوانات و صدای زنگ را می توان ضبط کرد و از کودکان خواست که به آن ها گوش دهند و آن ها را شناسایی کنند.
👈ازکودکان بخواهید چشمانشان را ببندند و به صداهایی که توسط شما ایجاد می شوند، گوش دهند.
🔺این صداها می توانند شامل :
صدای انداختن مداد،
پاره کردن تکه کاغذها،
استفاده از منگنه،
تراشیدن مداد،
صدای سکه
و ضربه زدن به لامپ، باشند.
👈از کودکان بخواهید به صدای خوردن، بریدن و جویدن خوراکی هایی مثل کرفس، سیب یا هویج گوش کنند.
🔺چیزهای کوچک و سخت مانند :
سنگ، لوبیا، گچ،
چوب یا برنج را داخل ظرف های بسته ای قرار دهید و 👈 از کودکان بخواهید که محتوای آن ها را از طریق تکان دادن و گوش دادن تشخیص دهند.
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
حافظه ی دیداری
بسیاری از دانش آموزان در نوشتن برخی واژه ها که در آن حرفی به کار رفته که اشکال مختلفی دارد دچار مشکل می شوند . ( مثلاً منظور را منزور می نویسند ) علت عمده ی این نوع غلط های املایی ضعف حافظه ی دیداری است ، یعنی کودک به خوبی قادر نیست تصویر حرف مورد نظر را در کلمه به خاطر بیاورد . رونویسی کردن این واژه ها می تواند به دانش آموز کمک کند ، اما این کمک لزوما به سایر موارد انتقال نمی یابد . پس بهتر است حافظه ی دیداری کودک را تقویت کنیم . تا نه تنها دیکته ی درست واژه ای را که غلط نوشته است را فراگیرد ، بلکه با خواندن و دیدن هر کلمه جدید ، توانایی به خاطر سپاری آن را داشته باشد . برای تقویت حافظه دیداری باید «خوب دیدن» را تمرین کرد.
راه های تقویت حافظه ی دیداری
1- نشان دادن تصاویر و خواستن شرح هریک.
2- نشان دادن تصاویر مرکب و پیچیده و طرح سؤالات جزیی از آنها.
3- نشان دادن وسایل و پنهان کردن یکی از آنها.
4- تغییر محل دانش آموزان و تشخیص جای آنها.
5- تهیه کارت واژگان کلمات دشوار هم خانواده و مترادف.
6- تشخیص یک نشانه از نشانه های دیگر یا یک کلمه از کلمه های دیگر.
7- استفاده از پازل.
8- یافتن تصاویر در هم ریخته .
9- رنگ زدن تصاویر درهم.
10- یافتن حروف درهم.
11- یافتن واژه در متن کتاب یا روزنامه.
12- روی کارت 3 کلمه می نویسیم بعد از نشان دادن به دانش آموز، آن را مخفی می کنیم و دانش آموز بایدکلمات کارت را به ترتیب بیان کند.
تقویت تمیز دیداری
بسیار اتفاق افتاده است که دانش آموزان کلماتی مثل « زود » را« دوز » می نویسند که این مشکل مربوط به تمیز دیداری آن ها است . برای رفع این مشکل باید تمرین هایی برای دانش آموزان تدارک دید که در حیطه ی ادراک های متعدد دیداری قرار گیرد .
الف ) توانایی در تمیز دیداری توانایی تشخیص تفاوت بین چند چیز . مثل « ش » از « س »
راه های تقویت توانایی در تمیز دیداری
1- آزمون شماره 4 فراستیگ ( تصاویری را رسم کرده و از دانش آموز می خواهیم دور یکی از اشکال که از او می خواهیم دایره بکشد .) 2- آزمون زیر را انجام می دهیم .
نمونه حروف سمت راست را در بین حروف دیگر بیابید .
چ
چ – ح – د – ا – ک – ت – چ – ب
د
ا – ر – ذ – د – گ – ع – ز – د
3- آزمون فوق را برای واژه ها نیز می توان انجام داد .
رویا فرهادصفت
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
44.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️ درس "فارسی و نگارش
👈#پایه_دوم
سه شنبه ۲ اردیبهشت 1399
📌تدریس های مجازی شبکه آموزش
#آموزش_تعطیل_نیست
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
47.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️ درس "فارسی و نگارش
👈 #پایه_اول
سه شنبه ۲ اردیبهشت" 1399
📌تدریس های مجازی شبکه آموزش
#آموزش_تعطیل_نیست
#ادمین_خشت_اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
هدایت شده از 🇵🇸خانواده منتظران ⚜🇵🇸
هدایت شده از 🇵🇸خانواده منتظران ⚜🇵🇸
الله اکبر
لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
اندر احوالات نفت و آمریکا👇😊🌤☀️