ص۶۲
نماد عدد صفر
تهی بودن,خالی بودن,نداشتن چیزی ,
شناخت عدد صفر و ارزش ان بعد از عدد دیگر.
یادگیری دقیق مفهوم صفر
نوشتن ان به صورت دایره ی کوچک تو خالی و....
زمان تدریس این صفحه به پنج عدد قبل مراجعه کنید
با تعریف داستانی جایگاه صفر را مشخص کنید.
از روش تدریس پنج نشانه قبل کمک بگیرید.
join🔜 @KheshteAvval
صفحه اغازین تم ۹
با موضوع کلاس درس هست
مفاهیم این صفحه:جهت ها. اول الی پنجم. کنار. بین. ردیف و ستون را داریم
تم شناختی این صفحه هم:علم آموزی هست.
join🔜 @KheshteAvval
🔷 مهارتهای مربوط به تم ۹
🔹آداب گوش دادن
🔹رعایت قوانین کلاس
🔹آداب خوب دیدن
🔹سکوت به هنگام درس
🔹به موقع صحبت کردن
🔹احترام به معلم
🔻تبدیل نمایش چوب خطی به نماد عددی
🔻توانایی نوشتن صحیح نماد اعداد ۵ و 0
🔻شناخت و تشخیص اشکال متقارن
🔻درک نمایش تصویری عمل جمع
🔻درک نمایش تصویری عمل تفریق
🔻ترنیب اعداد 0 تا ۵
🔶 تم شناختی: علم
🔸فواید علم
🔸دوست داشتن معلم
🔸دوست داشتن علم
🔸تلاش برای یادگیری
🔸اخلاق دانش آمور در برابر معلم
تدریس_تم_9_صفحه_61
#اهداف:
درک مفهوم جمع و نوشتن حاصل جمع.
نمایش تصویری عمل جمع و نوشتن حاصل جمع به صورت نماد عددی.
تمرین حل مسئله کلامی با استفاده از راهبرد رسم شکل و شمارش.
join🔜 @KheshteAvval
#روش_تدریس:
* با استفاده از اشیاء ملموس از دانشان بخواهید عملیات ساده که حاصل جمع آن حداکثر ۵ می شود را نمایش دهند. می توانید مسئله های کلامی برای دانش آموزان مطرح کنید و آنها یا ذهنی یا با رسم شکل روی کاغذ حاصل جمع را پیدا کرده و عدد مربوط به آن را بنویسند.
از دانش آموزان بخواهید به صفحه آغازین بخش برگردند و از آنها بپرسید که بر روی نیمکت ردیف اول چند دانش آموز نسشته است. در ردیف دوم چند دانش آموز نشسته اند؟ روی این دو ردیف چند دانش آموز نشسته اند؟ میتوانند مجموع را با انگشتان دست نشان دهند و یا حاصل را با صدای بلند اعلام کنند. با استفاده از این صفحه می توانید مسائل کلامی مشابه طرح کنید.
* از دانش آموزان بخواهید فعالیت صفحه ۶۱ را انجام دهند و حاصل جمع را به صورت عددی بنویسند.
#توصیههای_آموزشی:
در اینجا دانش آموزان مفهوم جمع را با استفاده از نمایش های مختلفی که تا به حال تمرین شده است می سازند و حاصل را با شمارش پیدا کرده و می نویسند.
برای تقویت ادراک کلامی دانش آموزان می توانید نمونههایی را بیان کنید و از آنها بخواهید با استفاده از ابزارها حاصل جمع را بیان کرده و بنویسند. به عنوان نمونه رضا ۱ مداد در دست چپ و ۲ مداد در دست راست دارد رضا چند مداد در دستانش دارد؟ از دانش آموزان بخواهید تعداد مدادهای سمت چپ را با یک دکمه و تعداد مدادهای سمت راست را با ۲ دکمه نمایش دهند و حال تعداد کل دکمهها را بشکارند. تا توانایی حل مسئله در دانش آموزان بالا برود.
از دانش آموزان بخواهید یک داستان مربوط به جمع را برای اعضای خانواده تعریف کنند و از خانواده حاصل جمع را بخواهند.
از دانش آموزان بخواهید برای یک عبارت جمع یک نقاشی بکشند.
این صفحه در واقع تمرینی برای نوشتن نماد عددها نیز می باشد.
join🔜 @KheshteAvval
🔴 #تدریس_تم_9_صفحه_60
#اهداف:
درک مفهوم تقارن.
شناخت و تشخیص اشکال متقارن.
شناخت و تشخیص اشتیاء متقارن محیط پیرامونی.
کسب مهارت در درک و کشف قانون الگوی شطرنجی و توانایی ادامه دادن آن.
#روش_تدریس:
* ابزارهای مورد نیاز: برش متقارن اشکال هندسی که با استفاده از کاغذ ساخته شدهاست. برش متقارن بعضی از اشکال محیط پیرامونی که با استفاده از کاغذ ساخته شده است مثل پروانه، درخت کاج و … .
اشکال برش داده شده را در اختیار دانش آموز قرار داده و بپرسید که کدام در نیمه یک شکل کامل را میسازند . آنها را کنار یکدیگر قرار دهید. همچنین می توانید شکلهای متقارن را به دانش آموزان نشان داده از روی خط تقارن آن شکل را تا کنید تا دانش آموزان ببینند که دو نیمه شکل کاملاً مثل هم هستند. سپس از روی خط تقارن شکل را ببرید و دو نیمه آن را به دانش آموزان نشان دهید.
به صفحه آغازین بخش برگردید و از دانش آموزان بپرسید که آیا در این تصویر شکلهایی میبینند که دو نیمه آن مثل هم باشند؟ برای مثال میتوانند به شکل گل یا گلدان اشاره کنند. از آنها بخواهید خطی که دو نیمه شکل را به وجود می آورد را رسم کنند.
* حال به صفحه ۶۰ کتاب برگردید و از دانش آموزان بخواهید دو نیمهای که در این صفحه یک شکل را کامل میکنند با خط به هم وصل کنند. با کمک رنگها تشخیص این موضوع ساده به نظر میرسد سپس با توضیح خطی که در نیمه مثل هم را در شکل به وجود آورده از آنها بخواهید دو نیمه شکل را کاملاً مثل هم رنگ کنند.
در قسمت پایین صفحه بعد از اینکه شکل تکرارشونده را تشخیص داده و رسم کردند از آنها بخواهید الگو را ادامه دهند. سپس یک شکل با ۵ مربع رنگی در نظر بگیرید و با آن یک الگوی تکرارشونده بسازند.
#توصیههای_آموزشی:
1- در این فعالیت قرار نیست دانش آموزان فقط با خط راست در نیمه یک شکل را به هم وصل کنند. بلکه با هر نوع خطی می توانند این کار را انجام دهند.
2- از دانش آموزان بخواهید فکر کنند که چگونه یک شی مثل درخت را میتوان به دو نیمه مساوی تقسیم کنند و اگر بتوانند هر نیمه را جداگانه نقاشی کنند. در صورت لزوم تا کردن کاغذ را از روی خط تقارن را یادآور شوید.
3-به دانش آموزان می توانید فعالیتی مانند فعالیت این صفحه کتاب دهید و از آنها بخواهید در منزل دو نیمه یک شکل را به هم وصل کنندو با ین تفاوت که در آن فعالیت در بعضی از شکلها فقط یک نیمه وجود داشته باشد.
در الگوی پایین صفحه تکرار شونده دارای تقارن است. این موضوع می توانید به دانش آموزان گوشزد کنید.
join🔜 @KheshteAvval
توجه دانش آموزان را به شکل های متقارنی که در کلاس و یا مدرسه وجود دارد جلب کنید.
join🔜 @KheshteAvval
سوال ایا کلمات خارج از کتاب به دانش اموزان داده شود یا نه???
باسلام خدمت همکاران محترم،همکارا ن محترم لطفا اینقدر کلمات خارج کتاب به بچه ها ندهیم، با این روش فقط خانواده ها را به زحمت میندازید و بچه ها با استرس به کلاس می ایند ، متاسفانه بعضی از همکاران ما، کار خودشان را زیر سوال میبرند ،به صرف اینکه چندتا دانش آموز توان وکشش دارند ،ما نباید کلمات سنگین بدهیم. ما باید تفاوتها ی فردی را در کلاس در نظر بگیریم ، تازه اگر میخواهیم کلمه ای رابدهیم باید در کلاس تمرین وتکرار شود متاسفانه بعضی از همکاران ما بعد از درس تعداد زیادی کلمه روی تابلو مینویسند واز بچه هامیخواهند در منزل کلمات را تمرین کنند وخانواده ها را به درد سر میندازند یاد گرفتن کلماتی مانند مسموم و سبب واساس و آناناس و آدامس و داسم ..... وغیره برای همه ی دانش آموزان ممکن نیست وفقط بچه ها را نسبت به درس بی علاقه میکند،به نظرمن اگر دانش آموزان کلمات کتاب را یاد بگیرند خیلی بهتراست و خیلی بهتر یاد میگیرند
ودر ضمن کلماتی
مثل اس اَس
که.معنا ندارند ودانش اموز ان را درک نمی کند تحت هیچ شرایطی داده نشود
#خشت_اول
http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
سلام عزیزان این کاربرگ ها رو بابچه هاتمرین کنیدحتما چون کمک خیلییییی زیادی میکنه که بچه ها ترکیبات رو یاد بگیرن 👇👇👇👇👇
راهنمای-فرمهای-پوشه-کار.docx
158K
راهنمای پوشه کار
join🔜 @KheshteAvval
4_5938176445774824876.pdf
301.3K
فایل رایگان نشانه ها و ترکیبات رایگان تقدیم به تمام کودکان سرزمینم👆👆👆
join🔜 @KheshteAvval
خشت اول ↔️ کلاس اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
فایل رایگان نشانه ها و ترکیبات رایگان تقدیم به تمام کودکان سرزمینم👆👆👆 join🔜 @KheshteAvval
راهنمای استفاده:
فایل را پرینت بگیرید و نشانه ها را برش بزنید.
۱. بازی دبلنا: یک نشانه را بردارید (مثلا ب آخر) از کودک بخواهید آن را بخواند و در جدول پیدا کند و روی آن یک نخود یا ... قرار دهد. همین کار را برای ترکیبات انجام دهید.
۲. بازی ترکیبات: در ردیف بالای جدول مصوت ها و در ستون کنار جدول صامت ها را قرار دهید. با اشاره ی دست از کودک بپرسید مثلا د با آا چی میشه؟ دا دا دا میشه. کودک کارت دا را پیدا کند و در جای خود قرار دهد. در پایان به صورت آهنگین ترکیبات را بخواند.
۳. بازی کلمه سازی: یک کلمه به کودک بگویید تا با کمک کارت ترکیبات و نشانه ها آن را بسازد. مثلا دام اول ترکیب دا را بگذارد و بعد م آخر
۴. بازی دوز: دو نشانه یا ترکیب را که کودک اشکال دارد، انتخاب کنید و با او دوز بازی کنید.
۵. بازی تاس: الگوی تاس ها را برش داده و از قسمت مناسب بچسبانید. حالا از کودک بخواهید تا تاس را پرتاب کند و ترکیب یا نشانه ای که می بیند را بخواند و در دفترش بنویسد.
۶. بازی ایستگاهی: نشانه ها و ترکیبات را با فاصله ای مناسب روی زمین بچینید و از کودک بخواهید از بین آن ها حرکت کند و به هر کدام که رسید آن را بخواند و حرکتی را انجام دهد. مثلا با را دید دوبار بالا بپرد و ...
join🔜 @KheshteAvval
خوش حال می شم اگر کودکی این بازی ها را انجام داد برای ما به اشتراک بگذارد🙏🙏
موفق باشید الهی
همکار عزیز سرکار خانم قاسم پور
موفق باشید الهی
join🔜 @KheshteAvval
سلام وقت تون بخیر من دخترم کلاس اول تازه با گروه شما آشنا شدم چقدر
خوبه که تکلیف های خلاق میزارید و ما ایده میگیرم از شما خدا انشالله خیر تون بده
این ایده هم از کانال خوب شما
ممنون میشم باز از این تکلیف های خلاق بزارید
join🔜 @KheshteAvval
علیکم السلام
عمرتون بخیر الهی
همراه موفقیت روزافزون دختر نازنین تون باشین الهی
حتماً ان شاء الله