eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام کارهای من و دخترن برای نشانه های کلاس join🔜 @KheshteAvval علیکم السلام خدا قوت تون باشه الهی چه زیبا🥇 مرحبا دخترم👏👏👏
يادش بخير... join🔜 @KheshteAvval میای بازی کنیم؟؟؟؟ . _ . | | | . | 7 | 8 | . |_____|_______| . | | . | 6 | . |______|___ . | | | . | 5 | 4 | . |_______|________| . | | . | 3 | . |________| . | | . | 2 | . |________| . | | . | 1 | . |________| خاله‌بازی کن به‌رسم کودکی با همان چادر نماز پولکی طعم چای و قوری گلدارمان لحظه‌های ناب بی‌تکرارمان غصه هرگز فرصت جولان نداشت خنده‌های کودکی پایان نداشت هرکسی رنگ خودش, بی شیله بود ثروت هر بچه قدری تیله بود ای شریک نان و گردو و پنیر ! همکلاسی ! باز دستم را بگیر مثل تو دیگر کسی یکرنگ نیست آن دل نازت برایم تنگ نیست ؟ http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا
🌸برخی از مواردمهم نگارشی درپایه اوّل که دانش آموزان در نوشتن املای آنها دچار اشکال میشوند.همراه بادانستنی هایی برای معلم🌸 ۱🍀-🌺نوشتن ( -ِ )ربط یا نشانه ی اضافی( ترکیبی یا وصفی) به صورت(ﻪ - ه): اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اوّل بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت(ﻪ - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست(ترکیب مضاف ومضاف الیه- موصوف وصفت) .در صورتی که مصوت « ﻪ - ه » در پایان کلمات جزء اصلی کلمه است وبا حذف آن کلمه آسیب می بیندو شکل ومعنای خود راازدست می دهد.برای دانش آموزان توضیح دهید( ﻪ آخر چسبان و ه آخر تنها) صدای آخر کلمه است که اگر آن رابرداریم کلمه غلط می شود. ببینید: دانه ← داﻨ نَرده ← نَرد سِتاره ← ستار · بنابرااین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اوّل راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل ﻪ - ه بنویسد. مدادِ سَبز دوست ِبابا سَبدِتوت ۲–🌺 🍀نوشتن کلمه هایی مثل ( زیاد، میان، بسیار ، بیابان و...): وقتی در کلمه ابتدامصوت (ﻴ)وسپس صامت(ﻴ) آمده باشد. فقط یکی از نشانه ها نوشته می شود. در کلاس درس اغلب مشاهده می کنیم دانش آموزان هر دو شکل را می نویسند. امّا چنانچه در کلمه ابتدا صامت(ﻴ) وبعدمصوت(ﻴ) بیاید ؛هر دو شکل نوشته می شود.مثل:می آییم، تغییر،پاییز · برای نوشتن وتدریس اینگونه کلمه ها صداهای کلمه رایکی یکی می نویسیم وضمن اینکه دانش آموزان می خوانندتوضیحات بالا را با زبان ساده برای دانش آموزان بیان می کنیم. ویادمان با شد درکلمه ی مثلاً(زیاد) خودمان یک(ﻴ) بگذاریم. به دانش آموزان توصیه می کنیم این کلمه ها را بخش وصداکشی نکنند. مثال : ز ← زﻴ ← زیا ← زیاد ﻣ ← ﻣﻴ ← ﻣیا ← ﻣیان ﺴﻴ ← ﺴﻴا ← ﺴﻴاه می آییم می شوییم پاییز پایین تغییر ۳-🌺 تشخیص مصوت « ﻪ - ه » وصامت« ﻪ - ه »در کلمه ها: · ✅🌸 در صورتی که قبل از« ﻪ - ه » صامت باشد، این نشانه ها مصوت «اِ- -ِ ﻪ - ه » هستند. · ✅🌸 در صورتی که قبل از« ﻪ - ه » مصوت( ا،و،ی ،-ُ) باشد، این نشانه هاصامت «ﻫ-ﻬ- ﻪ - ه » هستند. ✅مصوت اِ -ِ « ﻪ - ه ✅ نرده شیشه دسته آمده میوه مدرسه ✅صامت ﻫ ﻬ « ﻪ - ه »✅ ماه روباه کوه تنبیه توجّه گیاه 🇮🇷 کلاس اول دبستان👇 http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا
🔴 ۱۰ جهت آموزش اعداد ...و قرار گرفتن عدد 5 روی شونه ها ....م. یعنی معلم....د .آ ...یعنی دانش آموزان..... م: عمو عمو زنجیر باف د.آ.: بله... م .: عددا رو برام بافتی ....اونارو برام ساختی د.آ.: بله.... معلم : قبلی ها رو یاد گرفتی صفر تا پنجو یاد گرفتی .. د.آ.: بله.... معلم : عمو اومده... د .آ .: چی چی اورده .... معلم : عدد جدید ... بشمارو بگو د.آ. : 6و7و8و9 رو ...بعدش عدد 10 رو معلم : حالا با هم بخونیم..... 5 تا و یکی ........6 تا 5 تا و دو تا.........7 تا 5 تا و سه تا .......8 تا 5 تا و چهار تا .......9 تا 5 تا و پنج تا ....... 10 تا حالا رسیدیم به 10 تا ....دو دستتو نگهدار..... ی 5تا و ... ی 5 تا .. رو هم .. ی دسته ده تا در اینجا حتما با انگشتان دست و شونه ها یادگیری انجام شود .. .و چوب خط در کلاس join🔜 @KheshteAvval
4_483501291897619225.pdf
307K
🇮🇷 #تمرین_می_کاری ♦️ خانم بدرخوانی شیراز 🇮🇷 کلاس اول دبستان👇 #خشتِ_اول http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا #برای_همکاران_فوروارد_کنید
4_196319768234426381.pdf
336.8K
راهنمای تدریس صفحه به صفحه ریاضی کلاس اول 🇮🇷 کلاس اول دبستان👇 #خشتِ_اول http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا #برای_همکاران_فوروارد_کنید
کتاب دیکته شب
1.7M
کتاب دیکته ی شب 🇮🇷 کلاس اول دبستان👇 #خشتِ_اول http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا #برای_همکاران_فوروارد_کنید
4_450328630950625739.pdf
3.18M
#_درمان_اختلال_دیکته_نویسی نویسنده دکتر مصطفی تبریزی 🇮🇷 کلاس اول دبستان👇 #خشتِ_اول http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا #برای_همکاران_فوروارد_کنید
4_413366460228830096.pdf
952.2K
💎 #پیک_هفته_سوم_آذر 🍓 #پایه_اول_دبستان 🇮🇷 کلاس اول دبستان👇 #خشتِ_اول http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا #برای_همکاران_فوروارد_کنید
جمله سازى با استفاده از مجله رشد در كلاس خانم راستگو تهران join🔜 @KheshteAvval
سوال ایا کلمات خارج از کتاب به دانش اموزان داده شود یا نه??? باسلام خدمت همکاران محترم،همکارا ن محترم لطفا اینقدر کلمات خارج کتاب به بچه ها ندهیم، با این روش فقط خانواده ها را به زحمت میندازید و بچه ها با استرس به کلاس می ایند ، متاسفانه بعضی از همکاران ما، کار خودشان را زیر سوال میبرند ،به صرف اینکه چندتا دانش آموز توان وکشش دارند ،ما نباید کلمات سنگین بدهیم. ما باید تفاوتها ی فردی را در کلاس در نظر بگیریم ، تازه اگر میخواهیم کلمه ای رابدهیم باید در کلاس تمرین وتکرار شود متاسفانه بعضی از همکاران ما بعد از درس تعداد زیادی کلمه روی تابلو مینویسند واز بچه هامیخواهند در منزل کلمات را تمرین کنند وخانواده ها را به درد سر میندازند یاد گرفتن کلماتی مانند مسموم و سبب واساس و آناناس و آدامس و داسم ..... وغیره برای همه ی دانش آموزان ممکن نیست وفقط بچه ها را نسبت به درس بی علاقه میکند،به نظر بنده اگه دانش آموزان کلمات کتاب را یاد بگیرند خیلی بهتراست و خیلی بهتر یاد میگیرند join🔜 @KheshteAvval
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
طرح #جابربن_حیان #طرح_جابر #جابر جابر بن حیان که در مقطع ابتدایی اجرا می شود ابتدا در سطح مدرسه سپس
تجربه، کودکان رابقدری خوشحال میکند که یک مخترع، از اختراع و یک مکتشف،از اکتشاف خود لذت میبرد هر کدام از این تجربه‌ها،درحکم یک اکتشاف است اجازه تجربه کردن به کودکان خود بدهید   join🔜 @KheshteAvval
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
تدریس تم ۱۱ join🔜 @KheshteAvval
join🔜 @KheshteAvval 🔴 تعطیل شدن مدرسه : چپ / راست ، اول تا هفتم ، وسط / کنار / بین ، جلو / پشت. : جمع کردن کیف و کتاب و وسائل مدرسه، خارج شدن به نوبت از کلاس ، پایین آمدن از پله ها ، خروج به نوبت از مدرسه ، منتظر شدن برای رسیدن والدین ، آداب سوار شدن ماشین یا اتوبوس. :  1- مردم به تنهایی یا در گروه همواره راههای جدیدی را برای حل مسائل یا انجام کار ابداع می کنند. ابزار و روشهای انجام کار را که مردم ابداع کرده اند روی تمام جنبه های زندگی اثر می گذارند. :  1- تشخیص ارتباط علّی  2- تخمین زدن و تقریب زدن  3- تأثیر عادات بر شخصیت. : در مورد نظم و ترتیب در کلاس و در جمع آوری و مسائل و خارج شدن از کلاس و خارج شدن از مدرسه نکاتی را که به نظرتان می رسد با دانش آموزان مطرح کنید. : 1- چند نفر از دانش آموزان هنوز داخل مدرسه هستند ؟ چند نفر از دانش آموزان به سمت راست حرکت می کنند ؟ چند نفر از دانش آموزان به سمت چپ حرکت می کنند ؟ چند خط عابر پیاده در تصویر مشاهده می شود ؟ 2- چند پرنده در تصویر مشاهده می شود ؟ چند تا از آنها روشن و چند تا از آنها تیره هستند؟ آیا تعداد پرنده های روشن و تیره با هم برابرند ؟ 3- آیا تعداد دانش آموزانی که به سمت چپ حرکت می کنند ، با تعداد دانش آموزانی که به سمت راست حرکت می کنند برابرند؟ 4- چند کیف در تصویر مشاهده می شود ؟ 5- آیا تعداد دانش آموزان با تعداد پرنده ها مساوی است ؟ 6-  آیا تعداد پنجره های مدرسه با تعداد پرنده ها مساوی است ؟ http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا