هدایت شده از حجت الله نجف زاده
18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نگاه سلیقه ای حجت الاسلام حمید رسایی به فریضه امربه معروف که نظر علما و امام راحل و درگیریهای خیابانی شهدای نهی ازمنکر را زیر سؤال برد :
🌵بگو... برو... وااا نأیستا...!!! بحث کردن، درگیر شدن، و دعوا کردن، این اسمش امربه معروف نیست!😡
✅پاسخ امام خمینی(ره): اگر از بین بردن منکر و برپا داشتن معروف، متوقف برغلیظ نمودن گفتار و شدت به خرج دادن در امر و تهدید و ترساندن بر مخالفت آن باشد جایز است بلکه با اجتناب از دروغ، واجب می باشد
✅پاسخ :
اولا: اگر رهبری فرمود «تذکر دهید و بروید» این توصیه برای زمانی بود که مردم بخاطر ترس مردم از درگیری درحال تعطیل کردن امر به معروف بودند پس ایشان حداقلهای کم دردسر و کف نهی ازمنکر را توصیه کردند تا جامعه دچار ترک وظیفه نشود و لذا این توصیه هرگز بمعنای تعیین سقف برای امربه معروف و محدود کردن مبارزه با فساد و کاستن دامنه مطالبه گری نیست.
👌آیا امام حسین ع وحضرت زینب س و شهدای امربه معروف به حداقل قانع بودند! و آیا تا مرز شهادت مبارزه نکردند!؟
ثانیا: این توصیه مخصوص شرایط عادی بود نه برای شرایط بحرانی که منافقین بصورت تشکیلاتی! وبا حمایت ماهواره ها و سازمانهای جاسوسی دشمن! وبا رهبری یک #فاحشه بنام مسیح پولی نژاد!، از طریق #کشف_حجاب و هرج ومرج و آشوب در کشور رقم خورده!!! و وحشیانه، با قرآن سوزی! و آتش زدن مساجد! و کشیدن حجاب از سر زنان! و عمامه پرانی! و کشتن مردم! و پلیس! و مسموم سازی دانش آموزان بیگناه! و برهنگی و رقص و پایکوبی در مجالس حسینی، بدنبال براندازی هستند!!!
👌براستی آیاوظیفه ما فقط تذکر است! یا عمل به بندمیم وصیتنامه امام(ده)!!!
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
»»» آیه ی روز :
**
فَإِذَا رَكِبُوا فِي الْفُلْكِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ يُشْرِكُونَ
عنکبوت - ٦٥
هنگامی که بر سوار بر کشتی شوند، خدا را با اخلاص میخوانند (و غیر او را فراموش میکنند)؛ امّا هنگامی که خدا آنان را به خشکی رساند و نجات داد، باز مشرک میشوند!
**
نکته ها:
سؤال: مادّیون در تحلیل خود، براى ریشه ى ایمان، مسأله ى ترس را مطرح مى كنند و مى گویند: سرچشمه ى مذهب ترس است. انسانى كه بترسد، در كودكى به مادر و در بزرگسالى به قدرتى موهوم به نام خدا پناه مى برد. آیا این آیه كه مى گوید: بعضى مردم، هنگام احساس خطر و غرق شدن، خدا را مى خوانند، نظریّه ى آنان را تأیید نمى كند؟
پاسخ: این آیه مى فرماید: توجّه به خدا به هنگام ترس است، نه آنكه اصل وجود خدا، مولود ترس است. مثلاً ما به هنگام دیدن سگ و احساس خطر، رو به سنگ مى رویم؛ امّا این، بدان معنا نیست كه اصل سنگ به خاطر سگ به وجود آمده باشد. وجود قدرتى لایزال در هستى، امرى فطرى است كه به هنگام حوادث، مورد توجّه انسان واقع مى شود.
**
پیام ها:
- ترس، غبارهاى غفلت را برطرف و فطرت خداجویى را بیدار مى كند. «فاذا ركبوا... دعوا اللّه...»
- ایمان نباید موسمى و مقطعى باشد. «فلمّا نجّاهم... یشركون»
- زمین و زمان، مثال هاى قرآن را كهنه نمى كند. كشتى سوارى در طول تاریخ بشر بوده است. «فاذا ركبوا فى الفلك...»
- مهم تر از اخلاص، حفظ آن است. «مخلصین - اذا هم یشركون»
- دعاى خالصانه، مستجاب است. «دعوا اللّه مخلصین... فلمّا نجّاهم» (پس از دعا، حرف «فاء» در «فلمّا»، نشانه ى استجابت دعا مى باشد)
- نجات از مشكلات وحوادث، راهى است براى شكر نه شرك.«اذا هم یشركون»