فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
°•°•°
امام رضا علیه السلام🕊:
درشگفتم،ازکسی که تقدیر الهی را باور دارد،چگونه اندوهگین میگردد!🌿✨
|📚|عیون الاخبارالرضا،ج۲؛ص۴۴
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اللهم عجل لولیک الفرج 🥀
#امام_زمان
610060117b28ac327ce13543_8862462269079945484.mp3
5.57M
زمزمهی هر شب من ...😭
......♥️ حسین ♥️ .......
هدایت شده از محرمانه
11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍از کشف حجاب رضاخانی؛ تا #کشف_حجاب جلوی چشم یک آخوند!
ماجرایی واقعی کشف حجاب روی پلههای #هواپیما
به مناسبت ۱۷دی، سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ شمسی
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
13.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارخودشونه؟
امید و مجید پاسخ میدن👌👌
اینهمه تناقض؟😏
💎 کانال #طنز_سیاسی_و_اجتماعی
هدایت شده از 「کانال کمیل」
خدا کند، وسطِ فتنهها، خموش نباشم
هرآنچه هستم، باشم، وطنفروش نباشم
اگر که آتشِ کینه، شرر به خاکِ وطن زد،
میانِ شعله، به دور از، خروش و جوش، نباشم
وَ یا به گاهِ رشادت، در آنطرفترِ ایران،
به فکرِ خویش، به دنبالِ عیش و نوش نباشم
به خونِ خویش بغلتم، برای یک نفس اما
میانِ جمعیتِ خائنِ وحوش، نباشم
برایِ گفتنِ ناحق، خوشا صدایِ بلند و
برایِ دم زدن از حرفِ حق، خموش نباشم
چه فایده؛ همهی عمر، سر به سجده گذارم،
ولی به موقعِ فرمانِ دوست، گوش نباشم
به زیرِ چکمهی دشمن، زِ خواب خیزم اگر من
به وقتِ یاریِ مولای خود، به هوش نباشم
کانال کمیل 🇮🇷
🔜 @komeill_s313
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
»»» آیه ی روز :
**
وَاكْتُبْ لَنَا فِي هَذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ إِنَّا هُدْنَا إِلَيْكَ قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاءُ وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالَّذِينَ هُم بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ
اعراف - ١٥٦
و برای ما، در این دنیا و سرای دیگر، نیکی مقرّر فرما؛ چه اینکه ما به سوی تو بازگشت کردهایم! «(خداوند در برابر این تقاضا، به موسی) گفت:» مجازاتم را به هر کس بخواهم میرسانم؛ و رحمتم همه چیز را فراگرفته؛ و آن را برای آنها که تقوا پیشه کنند، و زکات را بپردازند، و آنها که به آیات ما ایمان میآورند، مقرّر خواهم داشت!
**
نکته ها:
این آیه، بیان دعاى دیگر حضرت موسى علیه السلام در پى خواسته ى قبلى است.
«هُدنا» اشاره دارد به توجّه آنان به سوى خدا وتوبه كردن از راه منحرفان و راه كسانى كه تقاضاى نابجاى دیدار خدا را داشتند.
به نقل ابن عبّاس، هنگامى كه آیه ى «و رحمتى وَسِعَت كلّ شى ء» نازل شد، شیطان نیز در رحمت الهى طمع كرد و گفت: عبارت «كلّ شى ء»، شامل من هم مى شود. خداوند براى رفع این توهّم فرمود: «سأكتبها للّذین یتّقون...»
آرى، سفره ى رحمت الهى گسترده است و به همه كس مى رسد، امّا شمول رحمت براى غیر مؤمنان، به تفضّل الهى و به بركت مؤمنان و به طفیل آنان است. (286)
در روایت آمده است كه شخصى در نماز مى گفت: «اللهمّ ارحمنى و محمّداً و لاترحم معنا احداً»، خدایا! تنها من و محمّد صلى الله علیه وآله را مشمول رحمت خود قرار بده، نه هیچ كس دیگرى را. پیامبر صلى الله علیه وآله پس از نماز در انتقاد به او فرمود: رحمت نامنتهاى الهى و موضع وسیع و نامحدود را محدود ساختى! (287)
-----
286) تفسیر اثنى عشرى
287) تفاسیر مجمع البیان و نمونه
**
پیام ها:
- بهترین گام ها و كارها، با ثبات ترین آنهاست. «واكتب لنا»
- انبیا در فكر تأمین سعادت دنیا و آخرت مردمند. «واكتب لنا فى هذه الدنیا حسنة و فى الآخرة»
- از بهترین دعاها، جامع ترین آنهاست. «فى هذه الدّنیا حسنة و فى الآخرة»
- بازگشت خالصانه به سوى خدا، راه دریافت الطاف الهى است. «هُدنا»
- رحمت الهى نامحدود است، اگر كسى به آن نرسید، تقصیر از خود اوست. «رحمتى وسعت كلّ شى ء» نقصى در فاعلیّت رحمت الهى نیست، بلكه نقص در قابلیّت و استقبال ماست.
- رحمت خداوند فراگیر است، ولى عذاب الهى چنین نیست. «رحمتى وسعت... عذابى اُصیب به مَن اشاء»
- اصل، رحمت الهى است و عذاب او عارضى است. (براى رحمت، فعل ماضى «وَسعت»، ولى براى عذاب فعل مضارع «اُصیب» آمده است)
- دعاى انبیا نیز در چهارچوب حكمت و قانون الهى مستجاب مى شود. «اكتب لنا... سأكتبها للّذین...»
- با وجود تقوا و عمل به تكالیف، شمول رحمت الهى حتمى است، «سأكتبها للّذین...» ولى با وجود گناه و معصیت، عذاب حتمى نیست، زیرا با توبه و استغفار، امكان مغفرت وجود دارد. «عذابى اصیب به من اشاء»
- رحمت الهى بى نهایت است، امّا شرط بهره ورى از آن، تقوا، پرداخت زكات و ایمان است. «یتّقون... الزّكاة... یؤمنون» بنابراین كسى كه زكات نمى دهد و یا بى تقوا مى باشد، از رحمت الهى محروم و در معرض عذاب الهى است.
- زكات، در شریعت یهود نیز بوده است. «یؤتون الزكاة»
- آنچه سبب دریافت الطاف الهى است، ایمان به تمام آیات است، نه بعض آنها. «بآیاتنا یؤمنون»