eitaa logo
خوبان
648 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.6هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شب سوم همه‌جا بوی جگر سوخته میاد 🔳مرثیه‌خوانی دیشب سیدمهدی حسینی https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷سلام، صبح به خیر و عافیت🌷 🖤صبح شنبتون ســـــرشــار از لطف خداوند تبارک و تعالی🖤 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳عزیزم 🌷🍃روضه خوان کوچولو و 🔺این همه معرفت ؟؟؟ 🖤🍃فدای لب تشنه ی حضرت علی اصغر 🔺و نوحه خوانهایش ⚪️🍃بسیار بسیار زیبا و تأثیر گذار 😭اصلا نمیتونی اشک نریزی 🌷🍃با این سوزی که این کودک خردسال 🔺نوحه خوانی می کنه https://eitaa.com/khoban72
🖤🍃🖤🍃🖤┄✦🤍✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦🤍✦┄ 🤍🍃اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🖤🍃صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات: ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🤍🍃 ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🖤🍃 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ🤍🍃 ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🖤🍃 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🤍🍃 ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🖤🍃 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🤍🍃 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🖤🍃 ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🤍🍃 ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🖤🍃 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🤍🍃 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🖤🍃 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🤍🍃 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🖤🍃 ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته. 🤍🍃 الهی 🖤🍃 یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد 🤍🍃 یا عالیُ بِحَقِّ علی 🖤🍃 یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه 🤍🍃 یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن 🖤🍃 یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن 🤍🍃عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان 🖤🍃🖤🍃🖤🍃🖤 https://eitaa.com/khoban72
🖤🍃ذکر روز شنبه 100 مرتبه یا رب العالمین🍃🖤 https://eitaa.com/khoban72
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🔳با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🔳 📌سوره توبه (برائت) آيه 60 📌 🟢🍃60- إِنَّمَا الصَّدَقَتُ لِلْفُقَرَآءِ وَالْمَسَاكِينَ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِى الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَفِى سَبِيلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ فَرِيضَةً مِّنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ‏ ⚪️🍃همانا صدقات (زكات)، براى نیازمندان ودرمانده گان وكارگزارانِ زكات وجلب دلها و آزادى بردگان واداى بدهى بدهكاران و(هزینه ى جهاد) در راه خدا و تأمین در راه مانده است، این دستور، فرمانى است از جانب خدا و خداوند، دانا و حكیم است. 🌹نکته ها: 🟢🍃«صَدقه» و «صِداق»، از «صِدق» است. «صَدقه»، نشان صداقت در ایمان به خدا و «صِداق» یا مهریه، نشانه ى صِدق و راستى در علاقه به همسر است. ⚪️🍃مراد از صدقه در این آیه، زكات واجب است. ⭕️«فَقیر»، از «فَقر»، به معناى كسى است كه نادارى، ستون فقراتش را مى شكند. و «مسكین»، از «مَسكن»، یعنى آنكه به خاطر نادارى، خانه نشین شده است. طبق بعضى روایات، فقیر نادارى است كه از مردم درخواست نمى كند، ولى مسكین كسى است كه از شدّت بینوایى، سؤال و درخواست مى كند. [85] 📌از اینكه در آیات قبل، منافقان از نحوه ى تقسیم اموال به پیامبرصلى الله علیه وآله عیب مى گرفتند؛ «یلمزك فى الصدقات» و در این آیه، صدقات تنها براى گروه هاى خاصّى اجازه داده شده، مى فهمیم كه منافقان، به زكات چشم داشته اند. 🌷🍃«العاملین علیها»، عاملان زكات، همه ى آنانند كه در جمع آورى، نگهدارى، توزیع و محاسبات زكات، زحمت مى كشند كه اجرت آنان از زكات پرداخت مى شود. 🔻🔻🔻
🌸🍃«مؤلّفة قلوبهم»، آنانند كه زمینه اى براى گرایش به اسلام ندارند و با مصرف بخشى از زكات، مى توان قلوب آنان را جذب كرد. 🟢🍃البتّه پرداخت زكات براى تألیف قلوب، به مفهوم ایمان آوردنِ پولى نیست، بلكه زمینه سازى براى حصول درك و آموزش و سپس معرفت وایمان است. «یتألّفهم و یعلّمهم كى ما یعرفوا» [86] ⚪️🍃«الغارمین» كه یكى از مصارف زكات است، بدهكارانى هستند كه بى تقصیر زیربار قرض رفته اند، مثل آنان كه در آتش سوزى، سیل، غرق كشتى و حوادث طبیعى دیگر، هستى و دارایى خود را از دست داده اند. 🌷🍃امام صادق علیه السلام فرمود: «ایّما مؤمن او مسلمِ ماتَ وترك دیناً و لم یكن فى فسادٍ ولا اسرافِ فعلى الأمام ان یقضیه» [87] هر مؤمن یا مسلمانى كه بمیرد و بدهى بر جاى گذارد، كه بر اساس فساد و اسراف نباشد، پرداخت بدهى او بر امام است. 🟢🍃«فى سبیل اللَّه»، همه ى كارهاى خداپسندانه است و شامل مواردى چون تبلیغات دینى، خدماتِ رفاهى و گره گشایى از مشكلات مسلمانان مى شود. گرچه مصداق بارز آن در غالب تفاسیر، جنگ وجهاد معرّفى شده است. ⚪️🍃«ابن السبیل»، كسى است كه در وطن خویش توانگر است، ولى در سفر، گرفتار و بى پول شده است. 🌷سیماى زكات (در قرآن کریم)🌷 🟢🍃حكم زكات در مكّه نازل شده است، امّا به علّت كمى مسلمانان و اندك بودن پول زكات، مردم خودشان مى پرداختند. پس از تشكیل حكومت اسلامى در مدینه، مسأله ى گرفتن زكات از مردم و واریز كردن آن به بیت المال و تمركز آن توسّط حاكم اسلامى مطرح شد. «خذ من اموالهم صدقة» [88] ⚪️🍃زكات مخصوص اسلام نیست، بلكه در ادیان پیشین نیز بوده است. حضرت عیسى علیه السلام در گهواره به سخن آمد وگفت: «اوصانى بالصلوةِ والزّكوة» [89] و حضرت موسى علیه السلام خطاب به بنى اسرائیل مى فرماید: «اقیموا الصلوة واتُوا الزّكوة» [90] و درباره ى عموم پیامبران مى خوانیم: «وجعلناهم ائمّةً یهدون بامرنا واوحینا الیهم فعلَ الخیراتِ واقامَ الصلوة وایتاء الزكوة» [91] ⬅️ در قرآن چهار تعبیر براى زكات بیان شده است: 1️⃣1- ایتاء مال. « وآتى المال على حبّه ذوى القربى» [92] 2️⃣2- صدقه. « خذ من اموالهم صدقة» [93] 3️⃣3- انفاق. «یقیموا الصلوة وینفقوا» [94] 4️⃣4- زكات. «یقیمون الصلاة ویؤتون الزكوة» [95] 🌷🌷در قرآن کریم، معمولاً زكات همراه با نماز آمده است و طبق روایات، شرط قبولى نماز، پرداخت زكات است. این پیوند رابطه ى با خدا و رابطه ى با مردم را مى رساند. 🔺در قرآن هیچ یك از واجبات دین، این گونه مقارن با نماز نیامده است. 🟢🍃گرفتن زكات بر سادات حرام است، گروهى از بنى هاشم از پیامبرصلى الله علیه وآله تقاضا كردند تا مسئول جمع آورى زكات چهارپایان باشند و بدین وسیله سهمى به عنوان كارگزاران زكات نصیب شان گردد. حضرت فرمودند: زكات بر من و شما حرام است. [96] 🔺مگر آنكه دهنده و گیرنده ى زكات هر دو سیّد باشند. ⚪️🍃قانون زكات، به معناى تمایل اسلام به وجود قشرِ فقیرِ زكات گیرنده و ثروتمندِ زكات دهنده نیست، بلكه راه حلّى براى یك واقعیّت خارجى جامعه است. اغنیا هم گاهى با پدیده هایى چون سرقت، آتش سوزى، تصادف، جنگ و اسارت مواجه مى شوند و در نظام اسلامى باید بودجه اى براى تأمین اجتماعى باشد. 🌷🍃در روایات آمده است: خداوند متعال در مال اغنیا به مقدار حلّ مشكل نیازمندان حقّى قرار داده است و اگر مى دانست كه برایشان كافى نیست، آن را مى افزود. اگر مردم حقوق فقرا را به آنان مى پرداختند، همه زندگى خوبى داشتند و اگر اغنیا زكات مى دادند، فقیرى در كار نبود. [97] 🟢🍃بر خلاف عقیده ى بعضى در مورد جلوگیرى از افزایش درآمد افراد و محدود ساختن آن، اسلام عقیده دارد كه باید به انسان آزادى نسبى داد تا با تلاش، ابتكار و بهره گیرى از طبیعت رشد كند، ولى مالیات هم بپردازد. ⚪️🍃شرط مصرف زكاتِ در راه خدا، «فى سبیل اللَّه» فقر نیست، بلكه در هر جا كه كمك به حاكمیّت خطّ اسلام كند، مى توان خرج كرد. [98] 🌷🍃براى نجات جامعه از شرّ افراد شرور، مى توان از زكات استفاده كرد و این مشمولِ «والمؤلفة قلوبهم» است. [99] 🟢🍃اگر بر گردن كسى، دیه ثابت شد و توان پرداخت نداشت، مشمول «والغارمین» است و مى توان از زكات به او كمك كرد. [100] ⚪️🍃شاید تعبیر «وفى الرقاب»، شامل مصرف زكات براى آزادسازى زندانیان یا تأمین مخارج آنان هم بشود. 🌷🍃تقسیم زكات در موارد هشتگانه، لازم نیست یكسان باشد؛ بلكه زیر نظر حاكم اسلامى و به مقدار نیاز و ضرورت تقسیم مى شود. 🔺ادامه دارد... 85) تفسیر المیزان. 86) تفسیر نورالثقلین. 87) تفسیر كنزالدقائق. 88) توبه، 103. 89) مریم، 32. 90) بقره، 34. 91) انبیاء، 73. 92) بقره، 77. 93) توبه، 103. 94) ابراهیم، 31. 95) مائده، 55. 96) تفسیر نورالثقلین؛ كافى، ج 4، ص 58. 97) وسائل، ج 6، ص 4. 98) تفسیر روح المعانى. 99) تفسیر روح المعانى. 100) https://eitaa.com/khoban72
60.mp3
14.1M
🌷تفسیر سوره توبه (برائت) آیه 60 (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله🌷 https://eitaa.com/khoban72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳شرح چهل حديث( اربعين حديث)🔳 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 1️⃣1️⃣ حدیث یازدهم، فطرت ⬅️ فصل در اشاره اجماليه به احكام فطريات‌ 2️⃣ مقام دوم در بيان آنكه توحيد حق و ديگر صفات او فطرى است‌ 🟢🍃در بيان آنكه توحيد حقّ تعالى شأنه و استجماع(جمع شدن) آن ذات تمام كمالات را از فطريات است. و آن نيز به توجه به آنچه در مقام اوّل ذكر شد معلوم گردد، ولى ما اينجا به بيان ديگر اثبات آن كنيم. ⚪️🍃بدان كه از فطرت هايى كه فطر النّاس عليها، فطرت تَنفُّر از نقص است، و انسان از هر چه متنفر است، چون در او نقصانى و عيبى يافته است از آن متنفر است. پس، عيب و نقص مورد تنفر فطرت است، 🔺چنانچه كمال مطلق مورد تعلق آن است. 🟢🍃پس، متوجه إليه(توجه به سوی او) فطرت بايد «واحد» و «احد» باشد، زيرا كه هر كثير و مركبى ناقص است، و كثرت بى محدوديت نشود، و آنچه ناقص است مورد تنفر فطرت است، نه توجه آن، پس، از اين دو فطرت، كه فطرت تعلق به كمال و فطرت تنفر از نقص است، 🔺توحيد نيز ثابت شد. ⚪️🍃بلكه استجماع حق جميع كمالات را و خالى بودن ذات مقدّس از جميع نقايص نيز ثابت گرديد. و سوره مباركه «توحيد» كه نسبت حق جلّ و علا را بيان مى‌فرمايد (به حسب فرموده شيخ بزرگوار ما [1]، روحى فداه) از هويّت مطلقه كه متوجّه إليه فطرت است و در صدر سوره مباركه به كلمه مباركه «هو» اشاره به آن شده است، 🔺برهان بر شش صفتى است كه در دنباله آن مذكور است، 🔻🔻🔻