1.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳ڪلیپ_تصویری
🌷🍃سخنرانی حجت الاسلام پناهیان
🎬موضوع: حســــ🔥ــــرتی ڪہ جانها را میسوزاند
🌤#اللهم_عجل_لولیک_الفرج🌤
https://eitaa.com/khoban72
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
#حتماببینید 👆عاااالی
⁉️ چرا وقتی کنار بعضی ها میشینیم،
تا چند روز #حالمون_خرابه؟
📌همنشین عوضی.
📌رقص
📌قانون کارما
📌همنشین حسود
📌چشم زخم.
📌لباس تحریک کننده چسب.
🟢🍃دلایل فرموده های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله رابیشتر بشناسیم
https://eitaa.com/khoban72
💠 حجت شرعی نبودن خواب
⁉️ سؤال:
بعضی از سخنرانان و مداحان در مراسم روضه و سخنرانی، خوابهای مختلفی درباره کرامات و عنایات اهل بیت علیهمالسلام نقل میکنند، آیا بیان آنها و اعتماد بر این خوابها جایز است؟
✍️ پاسخ:
🔹 بیان آنها فی نفسه اشکال ندارد ولی به طور کلی خوابها حجیت شرعی نداشته تکلیف آور نیستند و شایسته است که معارف دینی با استناد به آیات و روایات معتبر و عقل بیان شود.
📚 پینوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله خامنهای.
📎 #احکام_عزاداری
📎 #محرم
🍀🍀احکام مصور 🍀🍀
🌼🌼
https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼
💬 سوال:
غیبت را تعریف کنید.؟
✅ پاسخ:
🔹 امام خمینی:
اگر صفتی ناروا در شخص مؤمن باشد و یا کار خلافی انجام داده باشد که دیگران از آن بیاطلاعند و دوست ندارد کسی آن را برای دیگران بازگو کند، بازگو کردن آن در غیاب او پیش دیگران، به قصد تنقیص و عیبجویی غیبت است و چنین کاری برای گوینده و شنونده حرام است.
🔹 آیت الله خامنه ای:
غيبت آن است كه پشت سر مسلمان و مؤمن عيب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود که حقیقت دارد، لکن اگر او مطلع شود ناراحت میشود، مشروط به اينكه به قصد تنقيص باشد، يا در نزد عرف تنقيص بهحساب آيد.
🔹 آیت الله بهجت:
هر چه از عیوب مخفی مؤمن باشد و او را ناراحت کند از موارد غیبت است.
🔹آیت الله مکارم:
غیبت آن است که عیب پنهان کسی را پشت سر او بگویند.
🔹 آیت الله سیستانی:
غیبت حرام است و منظور از غیبت این است که انسان عیب پنهانی شیعهی دوازده امامی را در غیاب و پشت سرش نزد دیگری یاد کند، چه به قصد اهانت و پایین آوردن شخصیت او باشد و چه بدون این قصد باشد و اگر به قصد اهانت و توهین عیب وی را اظهار نماید، دو گناه مرتکب شده است. فرقی ندارد در این که آن عیب در اندام فرد باشد یا در نسب و خاندانش یا در عملکرد و رفتار یا اخلاقش باشد یا در سخنان و گفتارش یا در امور دینی یا دنیوی باشد. همچنین فرقی ندارد آن عیب را به کنایه یا صراحت بگوید؛ نیز فرقی نمیکند یاد کردن عیب با گفتار باشد یا نوشتار یا با عملی باشد که آن عیب را بفهماند (مثل اشاره با سر، حرکات دست یا چشم یا ارائهی آن به دیگری از طریق پخش از نوار، سیدی، فیلم ویدیویی، پیامک، بلوتوث و مانند آن ...). بنابراین غیبت تنها یک گناه زبانی نیست و دامنهی وسیعی دارد.
📚 منابع:
استفتائات، امام، ج 2، سال 1380، ص 618-619، س 9 و 13. سایت leader . ir ، قسمت مسائل فرهنگی و اجتماعی، م 429، بخش استفتائات جدید، قسمت غیبت. استفتائات، مکارم، ج 1، سال 1390، ص 137، م 552. استفتائات، بهجت، ج 4، ص 560، س 6467.
🍀🍀احکام مصور 🍀🍀
🌼🌼
https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼
💠استخدام شدن با رابطه
💬سوال :
کسی که با پارتی و رابطه استخدام می شود، آیا حقوق دریافتی او حرام است؟
✅جواب:
اگر تخصص و مهارت لازم را برای کاری که استخدام شده است، دارد و مقررات استخدام رعایت شده و مطابق مقررات و براساس توانایی در انجام وظایف محوله، به او حقوق می دهند، حقوق دریافتی حرام نیست.
📕منبع: leader.ir
🍀🍀احکام مصور 🍀🍀
🌼🌼
https://eitaa.com/joinchat/3010396160C2b8cef193c🌼🌼
22.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹🔷محدوده تبعیّت و اجازه زن از شوهر
⁉️در اسلام اجازه زن از شوهر در چه مواردی جایز است؟🤔
🔻آیا زن برای تصرّف در اموال خود باید از همسرش اجازه بگیرد؟🤨
🔻استفاده زن از تلفن ☎️،موبایل📱و اینترنت💻 ،آیا باید با اجازه شوهر باشد؟🧐
✅ پیشنهاد دانلود👌
💠 #استاد_وحیدپور
#احکام_همسرداری
#تبعیّت_از_شوهر
#کانال_احکام_شرعی👇
🔰@ahkame_313
------✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾-------
🌺🌼🌹🌷🌴🌷🌹🌼🌺
برای عضویت در گروه «پاسخ به سؤالات شرعی»، روی لینک زیر بزنید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1100349716C69e8a02865
🌹🍃اخلاص
🟢🍃در مشهد، بارها شاهد بودم كه از محمدباقر میپرسیدند: شما در جبهه چه كار میكنی؟ چه مسئولیتی داری؟ میگفت: «من افتخارم این است كه برای بسیجیها جاروكشی میكنم.» بعضی وقتها هم میگفت: «آبدارچی هستم.» اینها را طوری جدی میگفت،
🔺كه كسی دچار شك و تردید نمیشد.
⚪️🍃خود من قبل از اینكه اهواز بروم، اصلاً فكرش را هم نمیكردم كه او حتی فرمانده دسته باشد، چه رسد به اینكه مسئولیت بالاتری داشته باشد. شاید همین چیزها بود كه حس كنجكاویام را برانگیخت تا برای یكبار هم كه شده، همراه او به جبهه بروم. بعد از اصرار زیاد،
🔺یك روز راضی شد مرا ببرد.
🍃فكر میكنم رفتیم طرف محور سلمان، اطراف خرمشهر. آنجا برخورد نیروها با او با محبت و تواضع بیشتری همراه بود. او همان جا هم با لباس بسیجیاش این طرف و آن طرف میرفت. مدت زیادی از آمدن ما نگذشته بود كه یك موتورسوار از گرد راه رسید و همین كه عینكش را برداشت و سلام كرد، فهمیدم بسیار عصبانی است. به محمدباقر گفت:
⁉️فرمانده شما در این محور كیست؟
🌷🍃محمدباقر لبخندی زد و به نرمی گفت: خدا قوت اخوی! مشكلی پیش آمده؟ او با همان ناراحتی گفت: شما فقط بگو فرمانده این محور كیست؟ محمدباقر جلو رفت و دست به شانهاش گذاشت و گفت: حالا بیا پایین! صحبت میكنیم. او سمجتر از قبل گفت: میگی فرمانده كیست یا بروم از یكی دیگر بپرسم؟ محمدباقر گفت: خیلی خوب، بیا پایین تا من ببرمت پیش فرمانده. محمدباقر دست او را گرفت و رفتند چهل – پنجاه متر آن طرفتر و حدود بیست دقیقه با هم صحبت كردند
🔺و من ندیدم كه آنها پیش فرمانده بروند.
🔻🔻🔻
🌷🍃وقتی برگشتند، نمیدانم محمدباقر به او چه گفته بود كه برخوردش 180 درجه فرق كرده بود.
🔺با كلّی معذرت خواهی خداحافظی كرد و رفت.
🟢🍃همان شب یا شب بعد كه تك و تنها در سنگر نشسته بودم، بین خواب و بیداری زنگ تلفن قورباغهای مرا به خود آورد. گوشی را برداشتم، كسی از آن طرف گفت: سنگر فرماندهی؟ از شنیدن كلمه فرماندهی تعجب كردم. طرف دوباره گفت: الو! سنگر فرماندهی؟
🔺دستپاچه گفتم: اینجا كسی نیست آقا!
⚪️🍃گفت: یعنی چه؟ پس تو كی هستی كه گوشی را برداشتی؟ وقتی دید چیزی نمیگویم، با ناراحتی گفت: بنا بود یك ماشین بیاید تو خط شلمچه، چرا نیومد؟ گفتم: ببخشید! من از هیچی خبر ندارم. با حالت مشكوكی پرسید: ببینم اسم تو چیه؟
🔺گفتم: محمدصادق جوادی.
⚫️🍃گفت: با آقای صادق جوادی چه نسبتی داری؟ گفتم: برادرش هستم. با خنده و تعجب گفت: به! تو برادر فرمانده محوری و نمیدونی چی به چیه!
مكث كرد و ادامه داد: بدو برو دنبال برادرت و بگو بیاد پای گوشی.
🌹🍃آقا صادق وقتی فهمید من از سمت او اطلاع پیدا كردهام، گفت: «ما همه بسیجی هستیم؛ منتها یكی مسئولیتش بیشتر است و یكی كمتر.» آن روز آقا صادق به من فهماند كه درباره این موضوع نباید به كسی چیزی بگویم. من هم تا زمان شهادتش كه دو، سه ماه بعد بود،
🔺این راز را پیش خود نگه داشتم.»
🌷🍃شهید محمدباقر صادق جوادی مسئول طرح و عمليّات لشكر 5 نصر دوازدهم اسفندماه 1365 در عملیات کربلای5 به شهادت نایل گردید.
📗منبع : راوی: محمد صادق جوادی؛ ر. ك: كلید فتح بستان، صص 156 – 159
https://eitaa.com/khoban72