eitaa logo
خوبان
648 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
9.1هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
💞🟢ذکر روز پنج شنبه 100 مرتبه لا اله الا الله الملک الحق المبین💞🟢
💫🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹💫 💫🌴با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم🌴💫 💫🌷سوره جمعه آیه 9 🌷💫 💫🟢9- يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا نُودِىَ لِلصَّلاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْاْ إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُواْ الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ 💫⚪️اى كسانى كه ایمان آورده اید! آنگاه كه براى نماز روز جمعه ندا داده شد، پس به سوى یاد خدا (نماز) شتاب كنید و داد و ستد را رها كنید كه این براى شما بهتر است، اگر بدانید. 💫🌹جایگاه نماز جمعه ⬅️ادامه... 💫🟢پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمود: هر قدمى كه مؤمن به سوى نماز جمعه بر مى دارد، خداوند متعال هول و هراس روز قیامت را از او كم مى كند.(81) 💫⚪️نماز جمعه كفّاره گناهانى است كه انسان در طول هفته انجام مى دهد، البته مادامى كه گناهان كبیره را رها كند.(82) 💫🔴كسى كه كارگرى را اجیر كرده او را از رفتن به نماز جمعه باز ندارد كه گناه مى كند.(83) 📌هركس سه جمعه پى در پى بدون عذر موجّه نماز جمعه را ترك نماید، نام او به عنوان منافق ثبت مى شود. «من ترك الجمعة ثلاثة متتابعة لغیر علّة كتب منافقاً»(84) ⭕️و در روایت دیگرى مى خوانیم هر كس به غیر از بیمارى و عذر موجه دیگرى سه جمعه در نماز جمعه حضور نیابد، خداوند بر قلب او مُهر مى زند.(85) 💢هر كس نتوانست در نماز جمعه شركت كند، پس مبلغى را صدقه دهد (تا كفّاره ى عدم حضور او در نماز جمعه باشد).(86) 🔻🔻🔻
💫🟢رسول گرامى اسلام صلى الله علیه وآله فرمود: هر كس در زمان حیات و یا پس از مرگ من، نماز جمعه را از روى انكار یا استخفاف و سبك شمردن ترك كند، خداوند كارش را جمع نمى كند، در امورش بركت قرار نمى دهد و حج و صدقه او قبول نیست، مگر آن كه توبه كند.(87) 💫⚪️هنگامى كه امام جمعه براى خواندن خطبه مى ایستد، بر مردم لازم است كه سكوت كنند(88) و نماز نخوانند(89) و با ادب بنشینند.(90) 💫🌹وظیفه امام جمعه 1️⃣. خطبه هاى نماز، طولانى نباشد. پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: بعد از شما اقوامى مى آیند كه خطبه ها را طولانى و نماز را كوتاه مى خوانند: «سیأتى بعدكم اقوام یطیلون الخطب و یقصرون الصلاة» اما شما نماز را طولانى بخوانید و خطبه ها را كوتاه كنید: «اطیلوا الصلاة و اقصروا الخطبة»(91) 2️⃣. خداوند، در نماز جمعه دو خطبه را قرار داد تا یكى از آن ها به حمد و ثناى الهى و تقدیس خداوند، و دیگرى به حوائج مردم و هشدار و آموزش آنان و نیایش اختصاص یابد.(92) 3️⃣. در حال قیام، به ایراد خطبه بپردازد. «ما رأیت رسول اللّه خطب الاّ و هو قائم»(93) 4️⃣. خطیب، اسلحه دست گیرد ولى آن را به كار نبرد بلكه به موعظه و ارشاد بپردازد. (یعنى قدرت داریم ولى در عین حال، دلسوز و مهربانیم) چنانكه پیامبر به كمان یا عصا تكیه مى دادند و خطبه مى خواندند. «یتوكأ على قوسٍ او عصا»(94) 5️⃣. هنگامى كه امام جمعه از منبر بالا مى رود و رو به مردم مى ایستد به مردم سلام كند. «من السّنة اذا صعد الامام المنبر ان یُسلّم اذا استقبل الناس»(95) ⬅️ ادامه دارد... 🥀پاورقی 81) مستدرك الوسائل، ج 6، ص 42. 82) بحار الانوار، ج 89، ص 256. 83) مستدرك الوسائل، ج 6، ص 7.84) مستدرك الوسائل، ج 8، ص 407. 85) كنز العمّال، حدیث 21147. 85) كنز العمّال، حدیث 21147. 86) كنز العمّال، حدیث 21139. 87) مستدرك الوسائل، ج 6، ص 10. 88) بحارالانوار، ج 89، ص 256. 89) وسائل الشیعه، ج 5، ص 39. 90) كنز العمّال، ج 7، ص 746. 91) كنز العمّال، ج 7، ص 748. 92) وسائل الشیعه، ج 5، ص 40. 93) بحارالانوار، ج 89، ص 131. 94) وسائل الشیعه، ج 5، ص 38. 95) وسائل الشیعه، ج 5، ص 43.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌷شرح چهل حديث( اربعين حديث)🌷💫 💫🌹امام خمینی رضوان الله علیه: 0️⃣2️⃣ حدیث بیستم ابتلاء و امتحان ⬅️فصل در بيان آنكه «خشيت» و «نيت صادقانه» موجب صواب عمل است‌ 🥀ادامه 2... 🔻چنانچه در حديث شريف كافى وارد است: 💫🟢قال: سألته عن قول اللّه عزّ و جلّ: «إلّا من أتى اللّه بقلب سليم.» قال: القلب السّليم الّذي يلقى ربّه و ليس فيه أحد سواه. قال: و كلّ قلب فيه شرك أو شكّ‌ فهو ساقط. و إنّما أراد بالزّهد في الدّنيا لتفرغ قلوبهم لآخرة. [1] 💫⚪️سفيان بن عيينة، راوى حديث سابق، گفت سؤال كردم از حضرت صادق، عليه السلام، از فرموده خداى عزّ و جلّ كه در وصف روز قيامت مى‌فرمايد: يوم لا ينفع مال و لا بنون. إلّا من أتى اللّه بقلب سليم. [2] (روزى كه نفع نمى‌دهد مال و نه اولاد، مگر كسى كه بيايد با قلب سالم) فرمود: 💫🔴«قلب سليم آن است كه ملاقات مى‌كند پروردگار خود را و حال آنكه نيست در آن احدى سواى او.» فرمود: «و هر قلبى كه در آن شرك يا ترديد باشد، ساقط است آن. و جز آن نيست كه اراده فرموده خداوند متعال زهد را در دنيا، 🔺تا فارغ شود دلهاى آنها براى آخرت.» 📌البته قلوبى كه در آن غير حق راه داشته باشد و دستخوش شرك و شك باشد، چه شرك جلى و چه شرك خفى، از درجه اعتبار در محضر قدس پروردگار ساقط است. و از شرك خفى است اعتماد بر اسباب و ركون بر غير حق. حتى در روايت. [2] وارد است كه تحويل انگشترى براى ياد ماندن مطلبى در خاطر 🔺از شرك خفى است. [3] 🔻🔻🔻
⭕️و راه داشتن غير حق در دل از شرك خفى به شمار مى‌رود. و اخلاص نيت اخراج غير حق است از منزلگاه آن ذات مقدس. چنانچه براى شكّ نيز مراتبى است كه بعض از آن را شك جلى و بعضى را شك خفى بايد دانست كه از ضعف يقين و نقصان ايمان حاصل شود. مطلق اعتماد بر غير حق و توجه به مخلوق از ضعف يقين و سستى ايمان است، 🔺چنانچه تزلزل در امور نيز از آن است. 💢و مرتبه اخفاى شك، حالت تلوين و عدم تمكين در توحيد است. پس، توحيد حقيقى اسقاط اضافات و تعينات و كثرات است، حتى كثرات اسمائى و صفاتى، و تمكين در آن خلوص از شك است. 🔺و «قلب سليم» قلب خالى از مطلق شرك و شك است. 💫🟢و در اين حديث شريف كه مى‌فرمايد: «و إنّما أراد بالزّهد ... اشاره به آن است كه غايت زهد در دنيا [آن است كه‌] كم‌كم قلب از آن منصرف شود و متنفر گردد، و توجه به مقصود اصلى و مطلوب واقعى پيدا كند. و از صدر حديث ظاهر شود كه مقصود از «آخرت» غايت القصواى دايره وجود و نهايت رجوع است، و آخرت به قول مطلق همان است. 💫⚪️بنابراين، دنيا تمام دايره ظهور، و زهد در آن مستلزم خلوص قلب است از غير حق تعالى. پس، هر كس كه در قلب او غير حق باشد و توجه به اغيار داشته باشد، چه از امور ملكى مادى باشد يا امور معنوى، چه صور اخروى يا كمالات و مدارج، بالجمله هر چه غير حقّ است، از اهل دنياست و زاهد نيست در دنيا، و محروم از آخرت حقيقى و بهشت لقاء، كه اعلى مراتب بهشت است، مى‌باشد، گرچه داراى مراتب ديگر از كمالات معنوى و بهشت هاى عالى مرتبه باشد، چنانچه اهل دنيا در اموال دنيوى و مقامات آن مختلفند. 🔺و آن مقامات از اهل اللّه بودن بسى دور است. 🥀پاورقی [1] [سفيان‌] گفت از امام صادق (ع) از اين كلام خداوند عز و جل: «جز كسى كه با قلب سليم نزد خدا آيد.» سؤال كردم. فرمود: «صاحب قلب سليم كسى است كه پروردگارش را ملاقات كند در حالى كه قلب او متوجه جز خدا نباشد. و هر دلى كه در آن شرك و ريبى باشد ساقط است. و [پيامبران و اولياى خدا] زهد از دنيا را اختيار كردند تا دلشان براى آخرت فارغ باشد.» اصول كافى، ج 2، ص 16، «كتاب الايمان و الكفر»، «باب الاخلاص»، حديث 5، و در آن به جاى «أراد بالزهد»، اراد و الزهد آمده است. [2] (شعرا- 89- 90). [3] حديث در «وسايل» در احكام ملابس است. و صاحب وسايل، فتوى به عدم جواز داده است، مگر در عدد ركعات كه منصوص است، لكن سوق روايت، شهادت بر كراهت دهد (منه عفى عنه). [4] قال أبو عبد اللّه (ع): أنّ الشّرك أخفى من دبيب النّمل. و قال: منه تحويل الخاتم ليذكر الحاجة، و شبه هذا. (امام صادق (ع) فرمود: همانا شرك از راه رفتن مورچه پنهانتر است. و فرمود: از جمله شرك گرداندن انگشترى است براى آنكه حاجت خود را از ياد نبرد، و مانند آن). معانى الاخبار، «باب نوادر المعانى»، ص 379، حديث 1. وسائل الشيعة، ج 3، ص 409، «باب احكام الملابس، باب 61.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🌹امام خامنه ای حفظه الله: 📌این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد ⭕️وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت باید منتظر طوفان بود. ♨️خودتان این بلا را بر سر خودتان آوردید. 💫🌷حضور و سخنرانی فرمانده کل‌قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان 🌷🌷🌷دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
💫🌹امام خامنه ای حفظه الله: 📌این مظلوم‌نمایی را رژیم اشغالگر بهانه قرار داده است برای اینکه بتواند باز به ظلم مضاعف خودش ادامه بدهد. حمله به غزه، حمله به خانه‌های مردم، حمله به غیرنظامیان، قتل‌عام و 🔺کشتار دستجمعی مردم غزه. ⭕️این مظلوم‌نمایی دستاویزی است برای اینکه باز بتواند این جنایت را چند برابر کند. با مظلوم‌نمایی میخواهد این جنایات خودش را توجیه کند. این هم یک محاسبه‌ی غلط است. بدانند سران و تصمیم‌گیران رژیم غاصب و حمایت‌کنندگانشان که همین کار بلای بزرگتری 🔺بر سر آنها خواهد آورد. ♨️بدانند واکنش این ظلمها سیلی سنگین‌تری بر رخسار زشت آنهاست. 💫🌷حضور و سخنرانی فرمانده کل‌قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان 🌷🌷🌷دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🌹آیت الله رئیسی حفظه الله: ارادۀ جوانان فلسطینی حماسه آفرید 💫🟢ایستادگی و مقاومت فلسطین در عملیات غرورآفرین اخیر مثال‌زدنی است. 💫🔴رشادت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت، ابتکار عمل و خلاقیت مجاهدین فلسطینی را 🔺تبریک می‌گویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا