eitaa logo
خوبان
644 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
7.9هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
💫🌷سلام علیکم 💫🟢السلام علیک یااباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک 🥀🤍ان شاءالله امشب شب شنبه نماز لیلةالدفن برای مرحومان 💫🌷شهید والامقام مدافع امنیت سروان مجتبی نعمت پور(ره) 🔺از شهرستان سلسله 💫🌹حاج رضا بابایی(ره) 💫پدر گرامی شهید والامقام مهدی بابایی(ره) 🔺از قم 💫🌹حاج محمود ابراهیم زاده قمی(ره) 💫🌷پدر گرامی شهید والامقام حسن ابراهیم زاده(ره) 🔺از قم 💫🌹حاج محمد علی خوانساریان(ره) 💫🌷پدر گرامی شهید والامقام احمد خوانساریان(ره) 🔺از ورامین 💫🌸حاجیه خانم مریم خلیلی(ره) 💫🌷مادر گرامی شهید والامقام سردار مهدی مظاهری(ره) 🔺از اصفهان 💫🌸حاجیه خانم صغری محبوب(ره) 💫🌷همسر گرامی شهید والامقام سردار حسن علیمردانی(ره) 🔺از مشهد 🟢و دیگر اموات شب اولی(یک نماز به نیت همه به امید ثواب) بخوانیم. 🤍یاعلی مدد، التماس دعا، فاتحه و صلوات. ۱۴۰۴/۱/۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠منظور از وهن دین و مذهب ⁉️منظور از وهن دین و مذهب که در برخی از احکام مثل قمه‌زنی بکار می‌رود، چیست؟ ✅ وهن دین و یا مذهب به معنای سبک جلوه دادن دین و مذهب در انظار عمومی دیگر ادیان و مذاهب است. بنابراین، اگر عمل مباح یا مستحبی به گونه‌ای انجام شود که باعث بدبینی جامعه و مردم دیگر ادیان نسبت به دین و یا مذهب شود، حرام است و باید از آن اجتناب شود. 📚
💠 بلند گفتن تکبیرةالاحرام 💬 سؤال: ⁉️آیا در نماز جماعت، گفتن تکبیرة الاحرام توسط مأمومین، باید بلند باشد یا بلند گفتن کراهت دارد؟ 🔻 پاسخ: ✅ به طور کلی بلند گفتن تکبیرة الاحرام واجب نیست؛ هر چند اگر طوری بگوید که امام جماعت صدای او را بشنود، مکروه است. 📚 پی نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله خامنه ای. 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تأخیر در انجام قضای روزه ماه رمضان ⁉️سوال: حکم کسی که روزه های قضایش را تا ماه رمضان سال آینده به تأخیر اندازد چیست؟ 💠 حجت الاسلام و المسلمین 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌹امام خامنه ای حفظه الله: 🥀🤍من کتابی خواندم مربوط به شهید ابراهیم هادی 💫📗این کتاب خیلی جالبه، خیلی جذابه ... 🥀🤍و تا مدتها دلم نمی آمد از روی میز کارم بردارم و بگذارم توی کتابهایم... 💫📗کتاب صوتی"سلام بر ابراهیم (جلد دوم)" 🥀🤍زندگینامه و خاطرات پهلوان بی مزار 💫🌹شهید ابراهیم هادی رضوان الله علیه 🥀🤍ناشر: نشر شهید هادی 🎤گوینده و میکس:
part16_salam bar ebrahim.mp3
11.3M
💫📗کتاب صوتی 💫🌹 "سلام بر ابراهیم (جلد دوم)" 🥀🤍زندگینامه و خاطرات پهلوان بی مزار 💫🌹شهید ابراهیم هادی رضوان الله علیه 🥀🤍ناشر: نشر شهید هادی 🎤گوینده و میکس: 6️⃣1️⃣ قسمت شانزدهم
🌷🕊•⸤ ⸣ 💫🌹مراقبت‌از‌کلام . . .🌿! 🥀🤍سال اول جنگ بود . نشسته بودیم داخل سنگر . چند نفر از برادران ارتشی از کنار ما رد شدند . ابراهیم به یکی از آنها خیره شد و با خنده به ما گفت : سیبیل این گروهبان رو نگاه کن! لباش اصلا پیدا نیست . چطوری آب میخوره ؟ 💫🟢یک دفعه مثل اینکه برق ابراهیم رو گرفته باشه از جا پرید و گفت : این چه حرفی بود که من زدم؟ چرا در کلامم دقت نکردم ؟ 🥀🤍بعد دوید به سمت گروهبان و گفت : برادر وایسا گروهبان گفت : چیزی شده ابراهیم سلام و احوالپرسی کرد و گفت :منظوری نداشتم اما ناخودآگاه سیبیل شمارو که دیدم به رفقا گفتم این بنده خدا چطوری آب میخوره؟ 🔺حلال کن خیلی شرمنده ام . 💫🟢راستی اگر بخاطر سیبیل هات اذیت میشی ما قیچی داریم میخوای کمکت کنم ؟ گروهبان خندید و تشکر کرد و گفت: باشه بهت زحمت میدم . 🥀🤍يا أَيُهَا الذِينَ آمَنُوا لَا يَسخَر قَومٌ مِن قَومٍ عَسَى أَن يَكُونُوا خَيرً مِنهُم . . . 💫🟢ای کسانی که ایمان آورده‌اید! (هرگز) گروهی از شما گروه دیگری را مسخره نکنند ، شاید آن‌ها از اینها بهتر باشند . [حجرات،۱۱]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🌹بیانات شهید حاج قاسم سلیمانی 🥀🤍دربارہ معنی درست اعتقاد به ولایت فقیه... 💫🌹مھم این است آنجا که نظری مخالف نظر ولی فقیه داری 🔺از او اطاعت کنی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🌹جانباز 70 درصد اعصاب و روان و شیمیائی 🥀🤍این صحنه چنددقیقه از 38 سال زندگی جانبازی 💫🌹که برای حفظ امنیت ما و شما سلامتی اش را داده و... 🥀🤍خدایا ما چقدر مدیون این جانبازان و خانواده هایشان هستیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙⚪️مولای من 🥀🌸همواره فرشته بزرگواری، از ما کردار زشت به‌سوی تو می‌آورد 🌙⚪️و این امر مانع نمی‌شود از اینکه ما را با نعمت‌هایت فراگیری 🥀🌸و به عطاهای برجسته‌ات بر ما لطف و محبت کنی، 🌙⚪️منزّهی تو، چه بردبار و بزرگ و کریمی، 🥀🌸آغاز کننده به نیکی و تکرار کننده آنی ... 🌙⚪️امام سجاد علیه السلام فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی 🥀🌸سلام، صبح به خیر و عافیت🥀🌸 🌙⚪️صبح شنبتون ســـــرشــار از لطف و محبت خداوند تبارک و تعالی🌙⚪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙⚪️جرعه‌ای از زلال قرآن کریم 🥀🌸 سوره مبارکه انفطار آیات ﴿7-1﴾ 🌙⚪️بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🥀🌸إذَا السَّمَاءُ انْفَطَرَتْ ﴿١﴾ وَإِذَا الْكَوَاكِبُ انْتَثَرَتْ ﴿٢﴾ وَإِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ ﴿٣﴾ وَإِذَا الْقُبُورُ بُعْثِرَتْ ﴿٤﴾ 🌙⚪️علِمَتْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ وَأَخَّرَتْ ﴿٥﴾ يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ ﴿٦﴾ الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ ﴿٧﴾ ... 🥀🌸به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی 🌙⚪️هنگامی که آسمان بشکافد (۱) و هنگامی که ستارگان پراکنده شوند (۲) و هنگامی که دریاها شکافته شوند [و به هم بپیوندند] (۳) و هنگامی که قبرها زیر و رو شوند، (۴) 🥀🌸هرکسی آنچه را [از خیر و شر] پیش فرستاده و باز پس نهاده بداند. (۵) ای انسان! چه چیزی تو را به پروردگار بزرگوارت مغرور کرده است؟ (۶) 🌙⚪️همان کسی که تو را آفرید و اندامت را درست و نیکو ساخت و متعادل و متناسب قرار داد (۷) ... 🌷صالح مهدی زاده قاری نوجوانی که در برنامهٔ محفل کولاک کرد🌷
🌸🤍🌸🤍🌸┄✦🤍✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦🤍✦┄ 🌙⚪️اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🥀🌸صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات: ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚪️ ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🌸 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ🌙⚪️ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🌸 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚪️ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🌸 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚪️ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🌸 ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚪️ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🌸 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚪️ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🌸 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌙⚪️ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🌸 ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته. 🌙⚪️ الهی 🥀🌸 یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد 🌙⚪️ یا عالیُ بِحَقِّ علی 🥀🌸 یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه 🌙⚪️ یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن 🥀🌸 یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن 🌙⚪️ عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🌹سردار حاجی زاده 🥀🤍ما هسته‌ای نداریم 🚀🚀🚀کلاهک‌های ما به اندازه‌ای هست که اونجا رو چند بار شخم بزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاری که سردار حاجی زاده هر شب با اسرائیلیا میکنه 😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🌷🌸بدون تعارف با زوج جوانی که 🥀🤍هزینه‌های عروسی خود را صرف کمک به مردم غزه کردند!
🥀🌸ذکر روز شنبه 100 مرتبه یا رب العالمین🥀🌸
🌙⚪️بسم الله الرحمن الرحیم 🥀🌸با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم 🌙⚪️سوره مبارکه ملک آیات ﴿8-6﴾ 📌6- وَ لِلَّذِينَ كَفَرُواْ بِرَبِّهِمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ 📌7- إِذَآ أُلْقُواْ فِيهَا سَمِعُواْ لَهَا شَهِيقاً وَهِىَ تَفُورُ 📌8- تَكَادُ تَمَيَّزُ مِنَ الْغَيْظِ كُلَّمَآ أُلْقِىَ فِيهَا فَوْجٌ سَأَلَهُمْ خَزَنَتُهَآ أَلَمْ يَأْتِكُمْ نَذِيرٌ 🔥و براى كسانى كه به پروردگارشان كفر ورزند عذاب جهنّم است كه بد بازگشتگاهى است. 🔥هنگامى كه به دوزخ پرتاب شوند، خروش نابهنجار آن را مى شنوند در حالى كه جوشش و فوران دارد. 🔥نزدیك است از شدت خشم، پاره پاره شود، هرگاه گروهى در آن افكنده شوند، نگهبانان دوزخ از آنان پرسند: آیا هشدار دهنده اى به سراغ شما نیامد؟ 🌹نکته ها: 📌«اُلقوا» از «القاء» به معناى پرتاب شدن بدون اختیار است. ♨️«شَهیق» به زشت ترین و ناخوشایندترین صداها، همچون صداى گوش خراش خران گفته مى شود. 🔥«تَفور» از فوران، بیانگر شعله هاى عظیم دوزخ است كه مى جوشد و بالا مى آید. 📌صداى ناخوشایند «شهیق» از خود دوزخ است، «لها شهیقا» و اهل دوزخ نیز شهیق دارند، چنانكه در آیه 106 سوره هود مى خوانیم: «لهم فیها زفیر و شهیق» 🌹پيام ها: ⭕️ 1- غضب و غیظ، گاهى به حدّ انفجار مى رسد. «تكاد تمیّز من الغیظ» 🔥 2- دوزخیان، به درون آتش پرتاب مى شوند. «القوا فیها» 📌 3- عذاب جهنم، همراه با تحقیر است: «القوا فیها»، گوش خراش است: «سمعوا لها شهیقا» و همراه با سؤال توبیخ است. «سئلهم خزنتها» ♨️ 4- عذاب الهى بعد از اتمام حجت است. «الم یأتكم نذیر»
6-11.mp3
6.16M
🌙⚪️تفسیر سوره ملک آيات ﴿11-6﴾ (صوتی) حجت الاسلام قرائتی حفظه الله🌙⚪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙⚪️شرح چهل حديث 🥀🌸امام خمینی رضوان الله علیه: 1️⃣3️⃣ حدیث سی و یکم وصف ناپذیری ⬅️ ادامه الحديث الحادى و الثّلاثون‌ 🌙⚪️شرح قوله: و ما قدروا اللّه، جوهرى گويد: «قدر» به معناى اندازه است. و «قدر» به فتح دال و سكون آن به يك معناست. و آن در اصل مصدر است. و خداى تعالى فرمايد: مَا قَدَرُوا اللّه حَقَّ قَدْرِهِ‌ أىْ، ما عَظَّمُوا اللّه حَقَّ تَعْظِيمِهِ.- انتهى. 🥀🌸نويسنده گويد ظاهر آن است كه «قدر» همان اندازه است. و آن را كنايه آورده‌اند از عدم توصيف و تعظيم آن چنانچه سزاوار است. و توصيف خود اندازه‌گيرى موصوف است در لباس وصف، و اين براى غير حق تعالى نسبت به آن ذات مقدس ميسور و جايز نيست، 🔺چنانچه اشاره به آن خواهيم نمود ان شاء اللّه. 🌙⚪️قوله: فلا يوصف بقدر در نسخه مرحوم مجلسى، رحمه اللّه، «بقدرة» با تاء بوده. و ايشان آن را از باب مثل دانسته‌اند، و اختصاص آن را از بيان ساير صفات براى نزديكتر بودن به افهام دانسته‌اند، و احتمال اشتباه نسخه را تقويت كردند و گفته‌اند: «ممكن است قرائت شود به فتح (أى قدر) چنانچه در بعضى احاديث ديگر است.» [1] 🔺ولى در نسخه وافى موافق احتمال ايشان است. [2] 🥀🌸و شايد «بقدره» با «هاء» باشد، چنانچه در بعضى نسخ چنين است، و اما «بقدرة» با «تاء» مظنون بلكه مقطوع است كه از اغلاط نسخه است، زيرا كه نه به حسب معنا سليس است، و نه بحسب لفظ حديث صحيح مى‌باشد، زيرا كه ضمير مذكر به آن ارجاع شده، و تأويل خلاف قاعده است. 🔻🔻🔻
🌙⚪️و مرحوم مجلسى از ضيق خناق اين طور توجيه فرمودند، با آنكه امكان تعقل قدرت حق في الجمله و عدم امكان تعقل ساير صفات و فرق بين آن و ديگر صفات وجهى ندارد، و از اين جهت در نظر مبارك خود ايشان هم چندان موجه نبوده. 🔻قوله تتحاتّ جوهرى در صحاح گويد: «الحتّ، حكّ الورق من الغصن.» 🥀🌸يعنى، «حتّ» به معنى ريختن برگ از شاخه درخت است. و گويد: «تحاتّ الشي‌ء، تناثر» و آن نيز فرو ريختن و متفرق شدن است. و ما بيان آنچه مناسب است در حديث شريف در ضمن چند فصل به رشته تحرير در مى‌آوريم. 🥀پاورقی: [1] مرآة العقول، ج 9، ص 71، «كتاب ايمان و كفر»، «باب مصافحة»، حديث 16. [2] وافى، ج 5، ص 613.