eitaa logo
کانال خوشبختی
1.7هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
4.4هزار ویدیو
81 فایل
باهدف آموزش وتحکیم روابط زوجین ایجادگردید: ✅برداشت با صلوات حلال ♥️ما را بدیگران معرفی کنید @khoshbghkt @GAFKTH 👫انتخاب عقلانی =زندگی عاشقانه
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ چندتا نکته برای داشتن یه زندگی بهتر: 🧐 بهترین راه برای رها شدن از زیاد فکر کردن ،تمرکز کردن روی یک هدفه 😇 برای زندگی کردن به سبک خودت تاجایی که به خودت و دیگران آسیب نزنی به تایید کسی نیاز نداری پس کاری که دوست داری رو انجام بده 🤑 شجاعت و جسارتت وقتی شروع به رشد می کنه که بفهمی هیچکس جز خودت قرار نیست تورو نجات بده و به اهدافت برسونتت 🤬وقتی که عصبانی میشی یکی از راهکار ها و تکنیک ها اینه که هیچ واکنشی نشون ندی 🪙 پولتو خرج چیزایی کن که برات نشاط آور و مفید باشه ⏰برای تموم کردن کارات یه مهلتی تعیین کن
🔴"از نقاط ضعف همسرتان محافظت کنید!" 🔹 هر آدمی حساسیت‌هایی دارد. به‌جا یا نابجا، با دلیل یا بدون دلیل! یکی از دماغش خوشش نمی‌آید، یکی حرف زدن در مورد خانواده‌اش را دوست ندارد، یکی از تحصیلات پایینش خجالت زده است، یکی روی وزنش حساس است و دیگری ترجیح می‌دهد بحث مادی نکند و... 🔸 وظیفه ماست که مواظب حساسیت‌های همسرمان باشیم، و نه تنها بحث در مورد آنها را پیش نکشیم که حتی اگر در مهمانی‌ها و بین دوستان و آشنایان حرفی در این مورد زده می‌شود، جریان بحث را عوض کنیم.... ✅ سر این حساسیت‌ها هیچ شوخی با هم نداریم. حق نداریم به بهانه «دارم شوخی می‌کنم!» دست بگذاریم روی حساسیت‌های همسرمان...
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔰هر دختر و پسری حتما باید قبل از ازدواج کردن، دلیل و علت آن را برای خود مشخص نمایند. اگر ازدواج کردن جوانان به دلایل زیر باشد، یعنی هدف صحیحی برای ازدواج خود تعیین کرده است. 1- همراهی و هم صحبتی 2- ابراز محبت و عشق و صمیمیت 3- داشتن شریک حمایت کننده 4- شریک در روابط زناشویی 5- والد شدن اما اگر ازدواج کردن جوانان تنها به دلایل زیر باشد، یعنی هدف صحیحی برای ازدواج خود تعیین نکرده است: 1- تضاد با والدین 2- مستقل شدن 3- التیام یک رابطه شکست خورده 4- فشار خانواده یا اجتماع 5- دلایل اقتصادی 6- تنهایی 7- احساس کمبود اعتماد به نفس مهم ترین مهارت پیش از ازدواج چیست؟ لازمه یک انتخاب صحیح در حوزه ازدواج هر فردی، رسیدن به خودآگاهی است. خودآگاهی و خودشناسی مهم ترین مهارت زندگی است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💖✨يامقلب،قلب من در دست توست 🤍✨يامحول،حال من سرمست توست 💖✨كن تو تدبيري كه در ليل و نهار 🤍✨حال قلب من شود همچون بهار 💖✨يامقلب،قلب او را شاد كن 🤍✨يامدبر، خانه اش آباد كن 💖✨يامحول،احسن الحالش نما 🤍✨از بـديـهـا فارغ البالش نـمـا 💖✨خـــــــ❤️ـــــــدايــــــا.... 🤍✨رحمتت را در روزهاي آخرسال 💖✨بركسانيكه برايم عزيزند جاری كن
✨﷽✨ 🌙 مهم‌ترین تغییر و احساس معنوی که باید در ماه رمضان داشته باشیم چیست؟ ✍عوامل مختلفی می‌توانند به تقویت معنوی ما در این ماه کمک کنند. اما اولین عامل ایجاد احساس معنوی در ماه مبارک رمضان این است که باور کنیم مورد احترام ویژۀ پروردگار هستیم. شاید مهمترین عنصری که باید در ماه رمضان وارد فضای روحی و فکری خودمان کنیم این باشد که درک کنیم «ما در این ماه گرامی داشته شده‌ایم» یعنی باید این کلام سول خدا(ص) را باور کنیم که فرمود: «و شما در این ماه از سوی خداوند گرامی داشته شده‌اید؛ وَ جُعِلْتُمْ‏ فِیهِ‏ مِنْ‏ أَهْلِ‏ کَرَامَةِ اللَّه‏» (خطبۀ شعبانیه؛ امالی صدوق/۹۳) 🔻با اینکه این باور یک احساس شیرین به دنبال دارد، و انسان طبیعتا احساسات شیرین را دوست دارند، اما خیلی‌ها نمی‌توانند این را باور کنند، شبیه کسانی نباشیم که آنقدر در نزد خودشان بی‌مقدارند وقتی به آنها احترام گذاشته می‌شوند، این احترام را به خود نمی‌گیرند، گویی اصلاً خودشان را لایق احترام نمی‌دانند و آدم حساب نمی‌کنند. این غیر از تواضع است این احساس حقارت را گناه موجب می‌شود و ابلیس دامن می‌زند. 🔻خداوند متعال ما در این ماه گرامی داشته است. و این خیلی کمک می‌کند به آدم شدن ما. به فرمودۀ رسول خدا نفس ما در این ماه تسبیح است خواب ما عبادت است اعمال ما قبول می‌شود دعای ما مستجاب می‌شود اصلا ما در این ماه مهمانیم. مهمان دیگران عزیز خداست مهمان خود خدا چقدر عزیز خدا خواهد بود.
🔴 گاه اطرافیان و یا خانواده شما از همسرتان کرده و یا گلایه‌ای را مطرح می‌کنند. در این مواقع باید با حفظ و احترام نسبت به فرد گلایه کننده، نیّت خیر همسرتان و یا توجیه‌هایی که باعث کم شدن اطرافیان نسبت به همسرتان می‌شود ابراز کرده و حافظ و اسرار او باشید! از طرفی تا می‌توانید گلایه‌ خانواده خود را به همسرتان نرسانید چرا که زمینه‌ساز ، فتنه، بدبینی و سردی روابط می‌گردد! به تدریج باید با رفتار و گفتار خود دلهای دو طرف را به هم کنید. در مواقعی که گلایه‌ی آنها اساسی و بزرگ است حتما به خانواده مراجعه نمایید!
🌹 آدمها وقتی در زندگیه زناشوییشان مشکل دارند و تصمیم میگیرند با کسی از جنس مخالف حرف بزنند و درد دل کنند این کار سبب میشود اولا زندگی زناشوییشان بر هم بخورد ثانیا خودشان خراب میشوند و در نهایت به دلیل خرابی خود و دیگری، یک رابطه ویرانگر به وجود می آید. به همین جهت است که من با هر نوع درد دل کردنی در این زمینه آن هم با آدمی از جنس مخالف، سخت، سخت، مخالفم، یعنی اصلا جایی برای این کار وجود ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه خانواده‌ای موفق است؟ 🔹حجت‌الاسلام ریاضت در برنامه ضیافت عاشقی از ویژگی‌های خانواده موفق سخن گفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮کی از همه زرنگتره ...؟؟؟ 🔷چرا به شغل خانه‌ داری ارزش قائل نمی‌شوند؟
🌹 افرادي كه عواطف و احساسات خود را بيان نمي كنند مناسب ازدواج نیستند. افرادي كه نمي توانند احساسات خود را بروز دهند، افرادي كه عواطف و احساسات را مسخره مي كنند و بيان آنها را كاري عبث و بيهوده مي دانند، در واقع از هيجانات و احساسات مي ترسند. اين افراد به راحتي مي توانند زندگي مشترك را با مشكل مواجه كنند. ❣️يك قسمت عمده ي ازدواج، ارتباط عاطفي است و افرادي كه نمي توانند عواطف خود را بروز دهند، در زندگي مشترك ايجاد اختلال مي كنند.
🌹 با زبان مخصوص یکدیگر، صحبت کنید ✅ درست است كه زن و شوهر باید با هم حرف بزنند اما با زبان مخصوص یكدیگر. خانم ها می توانند با یكدیگر در یك ساعت راجع به 10 موضوع كاملاً نامربوط حرف بزنند و لذت ببرند اما مردها این‌گونه نیستند. آن‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد راجع به یك موضوع را دوست ندارند. باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم قدم بیاموزد به احساسات ما گوش دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 احترام عجیب علما به همسران 🍃🌹🍃 ✅ این چیزا برای غربی‌ها قفله، بعد برای ما علمدار زن زندگی آزادی شدند!! 🔸 چند روایت از علما در مواجهه با همسران 🔹 تفسیر المیزان که تمام شد، علامه طباطبایی گفت که هر کار علمی که انجام داده و هر کتابی که نوشته نصفش مال همسرش است. بانویی که وقتی فوت شد تا مدت‌ها علامه دست از تدریس کشید و با صدای بلند گریه می‌کرد. 🔹در خانه آیت‌الله بهجت رئیس، مادر خانواده بود «در خانه ما اگر موردی بین ما و مادر خانواده پیش می‌آمد، پدر همیشه به طرفداری از مادر بلند می‌شد.» 🔹یکی از چهره‌های معروف مذهبی معاصر و البته فقید آیت‌الله «محی‌الدین حائری» است. عالمی که ابایی نداشت فیلم و عکس‌هایش از کار در خانه منتشر شود و دیگران ببینند. از پاک کردن سبزی گرفته تا جارو زدن خانه و بازی با نوه‌ها. رابطه خیلی خوبی با همسرش داشت و وقتی دست اجل بین آن‌ها جدایی انداخت غمش را پنهان نکرد. 🔹 علامه جعفری مرد آذری‌زبان که لحظه‌های احتضار را می گذراند، جمله‌ای ‌گفت و ‌پرسید: «جمیله خانم منی حلال الیئیسن؟» به زبان آذری یعنی جمیله خانم من را حلال می‌کنی؟ زن بااینکه نای حرف زند نداشت اما برای آنکه سؤال همسرش را که نگران، چشم دوخته بود به لب‌های او بی‌پاسخ نگذارد به هر زحمتی شده سری تکان داد که یعنی بله آقا! بعد چشم‌های مردی که خیلی‌ها به او لقب فیلسوف معاصر داده‌اند، پر از اشک شد. ازیک‌طرف خوشحال بود همسرش از او راضی بوده و از طرفی چشمانش خیس بود که دیداربه‌ قیامت افتاده است.
🔴قوانین قهرکردن در رابطه ی زناشویی قهر كردن يك نوع خشم و عصبانيت موذيانه است كه ميتواند به روابط آسيب جدي بزند. قوانين قهر كردن 1) حق نداریم به خانواده های هم توهین کنیم. 2) حق نداریم مسایل و مشکلات کهنه رو مطرح کنیم. تو هر دعوا فقط راجع به همون موضوع بحث میکنیم. 3) شام و ناهار نپختن و شام و ناهار نخوردن نداریم. همه اعضا مثل حالت عادی باید برای غذا حاضر باشن. 4) سلام و خداحافظی در هر صورت لازمه 5) هیچکس حق نداره جای خوابشو عوض کنه. 6) هر کس برای آشتی پیش قدم بشه اون یکی باید براش کادو بخره. 7) حق نداریم اشتباه طرف مقابلو تعمیم بدیم . مثلا عبارت تو همیشه.... ممنوعه. چون اینکار دعوا رو به اوج میرسونه. 8) باید به هم فرصت بدیم که هرکی راجع به دیدگاهش نسبت به موضوع دعوا پنج دقیقه صحبت کنه و طرف دیگه هم پنج دقیقه زمان برای پاسخگویی داره و بعد اگه حرفی باقی موند باید به فردا موکول بشه تا سر و ته بحث مشخص باشه اگر افراد مي توانستند ياد بگيرند كه آنچه براي من خوب است لزومي ندارد كه براي ديگران هم خوب باشد، آنگاه دنياي شاد و خوشايندتري مي داشتيم.! تئوري انتخاب به ما مي آموزد كه دنياي مطلوب من، اساس و شالوده زندگي من است و نه اساس و شالوده زندگي ديگران.!
🌹 زیاد با هم بودن می‌تواند حس عاشقانه شما را نسبت به هم کاهش هد. برای اینکه آتش عشقتان را همچنان شعله‌ور نگه دارید، لازم است هر دقیقه سخت تلاش کنید. این تلاش کمک می کند تا رابطه شما دچار ملالت و یکنواختی نشود. اگر به دنبال شادی بیشتر در زندگی هستید، سعی کنید روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید. برای تقویت این رابطه، می‌توانید با هم بیرون بروید. بیرون رفتن یکی از راههای شاد ماندن در زندگی است. بطور کلی، همیشه باید به خاطر داشت که عشق به همسر مقدم بر کار کردن است.
🌹 وقتى ميخواهيد همسر خود را نقد كنيد. ابتدا قسمتى از حرف همسر خود را كه درست است را تاييد كنيد و بعد حرف خود را بزنيد. اگر با مخالفت شروع كنيد، مقاومت ايجاد خواهد شد و حتى طرف مقابل ديگر دلايل شما رو نمى شنود. بهتر است ابتدا تاييد كنيد تا مقاومت شکسته شود و احساس نزديكى به وجود آید و بعد نظر خود رو بگویید و توضيح دهید. دراین صورت پذيرش حرف شما بالاتر ميرود و زودتر به نتيجه خواهید رسید.
🔴مردان و زنان باید یادشان باشد که: با همسرشان همخانه نیستند ، بلکه همسرند . نگذاریم طرف مقابلمان احساس فقر و کمبود کند . ما نباید برای خودمان زندگی کنیم ، بلکه باید برای همدیگر زندگی کنیم و همدیگر را شاد کنیم . وقتی همسر شدیم باید همسری کنیم نه اینکه فقط به امورات خودمان برسیم ، فرق نمیکند ، چه زن و چه مرد زن و شوهر مکمل هم هستند هر دو حق زندگی دارند و هر دو باید از زندگی مشترک بهره مند شوند. این منافاتی با شخصیت‌ زن و مرد ندارد و نه مردسالاری است نه زن ذلیلی...! این  معنای درست زندگی است
🌹 بعضی از مردها به دلیل عرف خانواده و محیطی که در آن رشد کرده اند، انجام بعضی از کارها و رفتارها برایشان سخت است. اگر همسر شما برای انجام برخی امورات کراهت دارد،هرگز با وادار کردنش به انجام آن غرورش را نشکنید. اطمینان داشته باشید با گذشت زمان هر امر شایسته ای جایگاهش را پیدا میکند و هر دوی شما رفتارهای پسندیده را به یکدیگر منتقل خواهید کرد. عجله نکنید،آرام و با اطمینان پیش بروید.
@ostad_dehnavi خیانت همسر.mp3
1.34M
🎬 آیا داشتن آرامش در مقابل کاری همسران امکان دارد؟؟ 🎤 استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿🌘 ناامید نشو وقتی میدونی خدا همیشه بعد از تاریکی نور جدیدی میسازه 🌘🌿 شبتون غرق در خوشی🌺 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🖼 هرروز خود را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کنیم: 🗓تقویم امروز: 📌 یکشنبه ☀️ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۲۹ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 10 مارس 2024 میلادی 🔰حدیث روز : 🔅امیرالمومنین علیه السلام: آن کس که در دشمنی کوتاهی کند؛ ستمکار است. 📚نهج البلاغه حکمت ۲۹۸ 📿ذکر روز : یاذالاجلال والاکرام 🔖مناسبت روز: 🔸روز راهیان نور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الـسلام‌علیڪ‌یااباعبدالله‌❤️° یڪ یاحسین روز مرا بیمه مـــــــے ڪند صبح سٺ السلام علـے ...جــــان ِفاطمه صَباحاً اَتَنَفَسُ.. بِحُبِ الحُسَین💚 🍃رو به شش گوشه‌ترین قبله‌ی عالم هر صبح بردن نام حسیـــن بن علی میچسبد: چِــقَدَر نـام تــو زیبـاست اَبــاعَبـــــدالله... هرکسی داد سَلامی به تو و اَشکَش ریخت ،،، او نَظـَرکَــرده‌ی زَهــراست... اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ وعَلی العباس الحسُیْن... ارباب بي‌کفن ســــــــلام...
سلام امام زمانم✋🌸 در دل‌هاے غم گرفته‌ے ما، در عمق جان‌هاے خسته و عطشناکمان، در ژرفاے سرد ناامید‌ےها ... ایمان به آمدنتان، همچون چشمه‌ے زلال و گرمی، زنده‌مان می دارد ... همچون سپیده که در ظلمانی‌ترین نقطه‌ے شب، تاریکی را می‌شکافد و نور را بر چهره‌‌ے جهان می‌پاشد، پس از این روزهاے بی‌خورشید و دهشت‌بار، صبح روشن ظهور شما طلوع خواهد کرد ... به همین زودے.... به همین نزدیکی.... 🌷أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج