eitaa logo
کانال ܟܿࡐ‌ܢܚ݅ܢ̣ܟܿࡅ߳ܨ
2.1هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
4.8هزار ویدیو
89 فایل
🌺خوشبختی یافتنی نیست ساختنی است. 🌺 خوشبختی وابسته به جهان درون توست. ✅برداشت با صلوات حلال ♥️ما را بدیگران معرفی کنید @khoshbghkt @GAFKTH
مشاهده در ایتا
دانلود
امیر حسین دستخوش، شیراز، مهد کودک غنچه های امید، ۶ساله
ویانا نوروزی، از مهد کودک غنچه های امید ، شیراز، ۶ساله
علیرضا غفاری ، ۹ ساله، شیراز
آرتیمیس اقبال ، ۶ ساله ، مهد کودک غنچه های امید ،، شیراز
امیر علی غفاری ، ۷ ساله ، شیراز
میثم ابولاحراری، ۶ ساله ، مهدکودک غنچه های امید ، شیراز
فاطمه مظفری، از مهد کودک غنچه های امید، شیراز، ۶ ساله
آرینا حسینی، ۶ ساله ، مهد کودک غنچه های امید، شیراز
آرش حمیدی، ۶ ساله ، مهد کودک غنچه های امید ، شیراز
نقاشی کودکان یتیم درمورد حاج قاسم سلیمانی......همراهان صمیمی لطفا برای تشویق این کودکان در گروهها و کانالها خودتون ارسال کنید
سخنرانی کامل شهادت حضرت زهرا (5).mp3
19.56M
♦️السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ #استاد_عالی #فاطمیه موضوع ‌این سخنرانی 👇 🔺خانه و خانواده /نفوذ شیطان🔺 🔹 #جلسه پنجم @Nok_Ze
آرامش_17..mp3
10.09M
۱۷ هر قدر دارایی‌ها، امکانات، و سطح آسایش مادی‌تان افزایش می‌یابد؛ سطح آرامش‌تان کاهش می‌یابد❗️ مگر اینکـــه ....؟ @Nok_Ze
کانال ܟܿࡐ‌ܢܚ݅ܢ̣ܟܿࡅ߳ܨ
📣 مسابقه سلام بر عاشقان چادر 🏴بمناسبت ایام شهادت " بانوی دو عالم فاطمه زهرا س" مسابقه ای با عنوا
بزرگواران مهلت مسابقه تا 20امشب ...تا پنجشنبه 26دی ساعت 12ظهر اعضا فرصت دارید که ازبین متن ها ، متن مورد نظر خودتون رو اعلام کنید تا ان شا الله آخر شب برنده مشخص شود
بزرگواران کانال علم نافع سهوا حذف شده ان شاءالله تا ردیف بشه زمان میبره لطفا در کانال نکته ها همراه باشید تا از جواب مسابقه هم باخبر باشید .....ان شاالله از مباحث استاد هم در این کانال مرور خواهیم کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫پروردگارا.. ❄️ به ما دلی پرمهر 💫زبانی نرم و نیتی ❄️خیر عطا فرما 💫تا در پناه امن تو ❄️موجب آرامش 💫در زندگی خود و ❄️دیگران باشیم شبتون بخیر 🌙 فرداتون پراز آرامش ❄️
بزرگواران با مباحث نقش حجاب وعفاف در زندگی با ارائه 🔖 قسمت 1 👤 استاد مهدی 🗓 : چهار شنبه 25 دی 👌 ⏰ ساعت 9 الی 11 با ما همراه باشید 🌴گروه سنگر عفاف وتربیت http://eitaa.com/joinchat/1357185042Cd1d9e1f42c
یه صبح دیگه آغاز شد آرزو می‌کنم قلبتون پرباشه از مهـر و محبت روحتون آروم و خیر و برڪت بشه مهمون تون سلام دوستان خوبم✋ صبح و عاقبتتون بخیر🌸 ‌‌‌‌‌‌‌‌
🌸غم‌ ها ارزش جنگیدن ندارند 🌸آنقدر خسته اند که باکوچکترین بی توجهی از پا درمی‌آیند 🌸آغوشتان را به روی شادی‌ بازكنيد و لبخند بزنيد😊
هدایت شده از مهدی
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم صبح به خیر با توکل و استعانت از خداوند متعال بر آن شدیم تا سلسله نشست های تخصصی با موضوع حجاب، عفاف و تربیت را در خدمت شما باشیم.
هدایت شده از مهدی
حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می دهد که پرده،‌ وسیله پوشش است، ‌ولی هر پوششی حجاب نیست، بلکه آن پوششی حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد. حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، ‌وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، ‌حرام بودن خودنمائی به نامحرم است،‌ و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود. گاهی ممکن است بعد اول باشد، ولی بعد دوم نباشد، در این صورت نمی توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است. اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم حجاب می تواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی،‌ فکری و روحی است؛‌ مثلاً‌ اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت،‌ از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می تواند از لغزش ها و گناه های روحی و فکری مثل کفر و شرک جلوگیری نماید. علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می کند،‌ نام برده شده است، حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شده اند.
هدایت شده از مهدی
دو واژه (حجاب) و (عفاف) در اصل معنای منع و امتناع مشترک اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است،‌ تفاوت بین ظاهر و باطن است؛‌ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ‌ولی منع و بازداری در عفت،‌ مربوط به باطن و درون است؛‌ چون عفت یک حالت درونی است، ‌ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی های عمومی انسان است، بنابراین بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثر متقابل است. بدین ترتیب که هر چه حجاب و پوشش ظاهری بیش تر و بهتر باشد،‌ این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش تری دارد و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم می گردد.
هدایت شده از مهدی
چرایی حجاب: 1- پیشگیری از طمع ورزی افراد بیمار دل در آیه 32 از سوره احزاب، خطاب به زنان پیامبر (ص)- که در واقع خطاب به همه زن ها است- یکی از فلسفه های حجاب چنین آمده است: «ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از آنان معمولی نیستید اگر تقوا پیشه کنید؛ پس به گونه ای هوس انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید!» روشن است زنی که حجاب خود را رعایت نمی کند یا با ناز و کرشمه با مردان نامحرم سخن می گوید، باعث می شود افراد بیمار دل در او طمع کنند اگرچه خودش چنین هدفی نداشته باشند، اما زنان محجبه با رعایت حجاب خود پیام حیا و عفاف را به مخاطب خود ارسال می کنند. شاید به همین جهت است که پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «به درستی که زن وارسته و صالح مانند کلاغ اعصم است که هرگز قدرت و توانایی تسلط بر او نیست».
هدایت شده از مهدی
2- شناخته شدن زنان عفیف و ایجاد مصونیت برای زنان از دیگر عللی که در آیات حجاب به چشم می خورد شناخته شدن زنان عفیف و ایجاد مصونیت برای آنان است تا به واسطه رعایت حجاب مورد آزار قرار نگیرند آنجا که خداوند متعال در تعلیل حکم حجاب فرموده است: ذلِک أَدْنی أَنْ یعْرَفْنَ فَلا یؤْذَینَ...؛ «این کار برای این که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است». تفسیر قمی ذیل این آیه آورده است: در صدر اسلام زنان مسلمان به مسجد می رفتند و پشت سر پیامبر (ص) نماز می گذاردند، هنگام شب موقعی که برای نماز مغرب و عشا می رفتند، بعضی از جوانان هرزه و اوباش بر سر راه آنها می نشستند و با مزاح و سخنان ناروا آنها را آزار می دادند و مزاحم آنان می شدند، آیه فوق نازل شد و به آنها دستور داد حجاب خود را به طور کامل رعایت کنند تا به پاکی و خوبی شناخته شوند، و کسی بهانه مزاحمت پیدا نکند. علامه طباطبایی در تفسیر این آیه می نویسد: پوشاندن همه بدن به شناخته شدن به این که اهل عفت و حجاب و صلاح و سدادند نزدیک تر است، در نتیجه وقتی به این عنوان شناخته شدند، دیگر اذیت نمی شوند، یعنی اهل فسق و فجور متعرض آنان نمی گردند. زمانی این فلسفه الهی برای ما نمود بهتری پیدا می کند که می بینیم کشورهای غربی به دلیل عدم رعایت پوشش مناسب هم اکنون از معضل آزار و اذیت جنسی زنان رنج می برند، در یک پژوهش تصادفی در ایالات متحده آمریکا که اکنون به عنوان یک تحقیق کلاسیک به حساب می آید معلوم شد «به دلیل وجود عریانی، برهنگی و بی مبالاتی در ظاهر و رفتار زنان 42 درصد از ده هزار پرسش شونده زن گفته اند که در محل کار خود مورد مزاحمت جنسی قرار می گیرند»
هدایت شده از مهدی
3- پاکی دل از وسوسه های شیطانی از دیگر فلسفه های حجاب که در آیات قرآن بدان اشاره شده طهارت و پاکی دل از وسوسه های شیطانی است قرآن کریم می فرماید: ذلِکمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکمْ وَ قُلُوبِهِنَ؛ «این کار برای پاکی دل های شما و آنها بهتر است!» نوع پوشش و حرکات افراد به دیگران پیام هایی را ارسال می نماید و به تعبیر شهید مطهری: «حرکات و سکنات انسان گاهی زبان دار است. گاهی وضع لباس، راه رفتن، سخن گفتن زن معنادار است و به زبانِ بی زبانی می گوید: دلت را به من بده، در آرزوی من باش، مرا تعقیب کن؛ گاهی بر عکس، با زبان بی زبانی می گوید: دست تعرّض از این حریم کوتاه است» از همین رو هرگاه پوشش و دیگر رفتار زنان به صورت صحیح باشد، زمینه های تحریک جنسی از میان برداشته شود دیگر راهی برای نفوذ شیطان باقی نمی ماند و دل زنان و مردان از وسوسه های شیطانی پاک خواهد بود.
هدایت شده از مهدی
4- تضمین سلامت روانی جامعه در شأن نزول آیات حجاب از امام باقر (علیه السلام) چنین نقل شده است که جوانی در مسیر خود با زنی روبه رو شد. چهره آن زن نظر آن جوان را به خود جلب کرد تا این که وارد کوچه تنگی شد باز همچنان به پشت سر خود نگاه می کرد ناگهان به دیوار خورد و صورتش شکافت! آنچه که از این روایت به دست می آید آن است که یکی از فلسفه های تشریع پوشش و حجاب در تمام ابعاد ارتباطات، تضمین سلامت روانی و جسمی و جنسی جامعه می باشد.
هدایت شده از مهدی
5- حفظ زیبایی و طراوت زن از دیگر فلسفه های وجوب حجاب که می توان از روایات استنباط نمود حفظ زیبایی و طراوت جسمی زنان می باشد و همچون گوهر در صدف از غبارها و کدورت ها پاک می ماند. حضرت علی (علیه السلام) فرموده اند: «صِیانَةُ المَرْأَةِ أَنْعَمُ لِحَالِهَا وَ أَدْوَمُ لِجَمَالِهَا» «نگهداری و پوشیدگی زن (با توجه به موقعیت روحی و جسمی اش) برای او بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد».