😍 #زنگتفریح😍
شنیدی که میگن هیچ جایی خونه آدم نمیشه...؟
کی گفته اینو؟؟😁
زر مفت میزنن رفته بودم خونه دوست بابام به همین برکت حاضر نبودم برگردم اینقده موز خوردم
با لگد انداختنم بیرون...😂
شاااااااااادبااااااااشین✋
http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
📒 احکام های کوتاه را یاد بگیرید :
📚 احکام اسلامی سهل و آسان است .به چند نمونه از آن ها اشاره می شود:
💠1. تکلیف در حد توانایی و قدرت .
💠2. آسان گرفتن بر مضطر و بیمار در نماز ، روزه .....
💠3. تخفیف در نماز مسافر.
💠4. بیماری موجب سقوط برخی از تکالیف همچون روزه داری، انجام غسل، شرکت در نماز جمعه ، شرکت در جهاد و.....است.
💠5. زنان در عادت ماهانه نباید نماز بخوانند .
💠6. ملاک نجاست اشیاءعلم و یقین است و تحقیق از نجاست اشیاءلازم نیست.
💠7. در برخی از احکام برای آسان شدن تکلیف اجازه ی تبدیل داده شده است. مانند: کسی که آب برای او ضرر دارد، اجازه ی تیمم بدل از وضو یا غسل داده شده است.
💠8. کسی که روزه ی سال قبل را به دلیل بیماری نگرفته است، اگر تا سال بعد بیماریش طول بکشد، قضا نمی خواهد .
💠9. سخت نگرفتن بر بدهکارتنگ دست.
💠10. آب استنجاء (آبی که برای شستن خود در دستشویی استفاده می شود) باشرایطی پاک است، و لو آب قلیل باشد.
💠11. شستن زخم های خونی بدن درصورتی که شستن آن مشکل باشد، نیاز نیست.
💠12. مجموعه ی احکامی که در رساله ها به صورت تدریجی امده است و در هر مرحله تخفیفی داده شده است. مانند کسی که نمی تواند ده نفر را سیر کند، سه روز روزه بگیرد و.....
💠13. درفقه چهار اصل آسان وجود دارد:
🔸الف)اصاله الطهاره : به صورت طبیعی همه چیز پاک است مگر انچه را که علم دارید نجس است .
🔸ب)اصاله الحلیه : قانون دیگر این است که همه چیز حلال است مگر آنچه را که بدانیم حرام است .
🔸ج)اصاله الصحه : در کارهای انجام شده ای که انسان شک دارد صحیح است انجام شده یا خیر، باید بنا به صحت بگذارد.
🔸د)اصاله البرائه : شخصی که شک دارد عبادتی از او فوت شده و یا به دیگران بدهکار است بنا می گذارد بر این که بدهی ندارد .
#احکام_عمومی
#احکام_طهارت
----------------------
لینک کانال تخصصی #رایحهیاحکام
http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
مطالب مفید رو نشر دهید👆
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🌺السلام علیک یا اباصالح المهدی علیه السلام
هم اکنون در مسجد مقدس جمکران دعا گوی همگی هستم. 🌸🌸🌸
در این روز اول ماه #نمازاول ماه فراموش نشود ان شالله #برکاتواثرات فراوانی دارد🙏
دعا میکنم بزودی نصیب شما هم بشود💐💐
ان شالله لحظه ای از اهل بیت علیهم السلام جدا نشویم/آمین رب العالمین
🤔حکم برگزاری ایام #محسنیه🤔
⁉️سوال : نظر شما در مورد برگزاری ایام محسنیه چیست؟
پاسخ:
🖊آیت الله مکارم شیرازی: توسل به ذيل عنايت معصومين (عليهم السلام) و فرزندان آنها کار بسيار خوبي است، ولي بهتر اين است که برنامه هاي جديدي که در ميان شيعه سابقه نداشته است ترتيب داده نشود تا برنامه های موجود کم رنگ نگردد.
http://makarem.ir/newmain.aspx?typeinfo=21&lid=0&mid=250286&qid=250286&CatID=0
🖊 گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی شبیری زنجانی، این مرجع عالی قدر عصر روز چهارشنبه (21/12/92) در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه های حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه های پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانستند و گفتند: همین طور پشت سر هم دهه درست کردن،توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها را به وجود می آورد.افراط در عزاداریش ها به تفریط می انجامد.
این فقیه وارسته با تاکید بر اینکه موضوع هتک عزاداری را عرف تشخیص می دهد و مسأله ای شرعی نیست، خاطرنشان کردند: حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری ها وجود ندارد. از نظر شرعی هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- خلاف شرع است، اما این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.
ایشان افزودند: عقیده ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت، موجب هتک حرمت می شود یا خیر، حجت نیست بلکه تشخیص این موضوع بر عهده عرف است جامعه مشخص می کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود.
ایشان با ابراز نگرانی از اینکه عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند فرمودند: این افراد در این زمینه مسئولند.آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به چنین کارهایی است؟!
امروزه برخی از منبری ها و بعضی از مداح های بی تقوا حرفهای بی سند و مجالس بی سندی را ترویج می کنند نظر عرف، پس از ترویج آن در جامعه، ممکن است به اینکه هرگونه مجلس شادی در این ایام، هتک حرمت باشد تغییر کند البتهدر این صورت موضوع هتک حرمت محقق است و افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند ولی آیا ما باید دنبال این باشیم که آنقدر در اذهان مردم بعضی از مصادیق را به عنوان هتک عزاداری مطرح کنیم و آن را تبلیغ کنیم تا واقعا عرف آن را هتک بداند؟ آیا شرع چنین سفارشی به ما کرده است؟
http://zanjani.net/index.aspx?pid=99&articleid=54228
🖊آیت الله خامنه ای: مسألهی دیگر، مسألهی روضههاست. روضهخوانی و سینهزنی باید باشد؛ اما نه در هر عزایی. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن - آن سنت سنیه - مربوط به همهی ائمه نیست؛ متعلق به بعضی از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسی کسی روضهیی میخواند، عدهیی دلشان نرم میشود و گریه میکنند؛ این عیبی ندارد. اصلاً عزاداری کردن یک حرف است، روضهخوانی و سینهزنی راه انداختن یک حرف دیگر است. روضهخوانی و سینهزنی راه انداختن، مخصوص امام حسین است؛ حداکثر مربوط به بعضی از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیستویکم ماه رمضان، سینهزنی و عزاداری و برپایی جلسات خوب است؛ ولی مثلاً در مورد حضرت موسیبن جعفر (علیهالسّلام) - با اینکه وفات آن بزرگوار از وفاتهای دارای روضهخوانی است - من لزومی نمیبینم که سینهزنی بشود؛ یا مثلاً در سالگرد شهادت حضرت زهرا (سلاماللَّهعلیها) مناسبتی ندارد که ما بیاییم نوحهخوانی و سینهزنی کنیم؛ بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریهآور است.
من خودم الان در ایام ماه محرّم که نمیتوانم روضه بروم، چون آن احساس و عشقی که در دل هر شیعه هست و دلش میخواهد در عزاداری شرکت کند، لذا من این را با خواندن «نفسالمهموم» حاج شیخ عباس قمی(11) - که یک کتاب عربی است - اشباع میکنم؛ این خودش گریهآور است و برای من کار چند نفر روضهخوان را میکند. حتماً لازم نیست که عزاداری به همان شکل سنتىِ روضهخوانی باشد که اولش چیزی میخوانند و بعد هم احیاناً آخرش دمی میگیرند و سینهیی میزنند؛ نه، شرح حال را بیان کنید؛ مثلاً یک نفر با بیان خوب و لحن محزونی، وضع زندان رفتن حضرت موسیبنجعفر را بیان کند؛ حوادث تلخ زندان را بیان کند؛ بعد شهادت حضرت را بیان کند؛ بعد مراسم تشییع را بیان کند؛ در این صورت هر کس که آنجا نشسته باشد، دلش نرم میشود.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2603
___________
#دهه_محسنیه
#حکم_مراجع_درمورد_دهه_محسنیه
🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾
☑️کانال تخصصی 🌹رایحه ی احکام🌹
https://eitaa.com/khosravi1253
✨﷽✨
❤️ شبی یه #نکته ❤️
#خانم_ها_بدانند
💕"خانوما مهربون باشید!!!"
شاید فکر کنید مردی با ظاهر خشن و زبانی تند که بلد نیست کلام محبت آمیزی بگه، دوست نداره محبت ببینه! اما اشتباه نکنید تمام مردها نیازمند جنبه مهربانانه زنان زندگی خود هستند.
👈 شاید شما هم زیر بار سنگین زندگی خسته شده باشید اما یادتون باشه مردها بیشتر از شما درگذر زندگی و در برخورد با مشکلات فرسوده میشوند.
✅ برای همین حتی ذرهای کوچک از مهربانی میتواند حالشان را خوب کند. باور کنید اگر در مهربانی کردن پیش قدم شوید شما هم سود خواهید کرد و زمانهایی که به مهربانی نیاز دارید، مهربانی خواهید دید.
مطالب مفید را انتشار دهیم🙏
💚 @khosravi1253 💚
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
👆 نظر #صریح آیت الله مکارم شیرازی و شبیری زنجانی در مورد اضافه شدن برنامه های عزا که قبلا سابقه نداشته است
#ایام_محسنیه
☘ لینک کانال
@khosravi1253
✨💫✨💫✨💫✨
دیدن مسابقات ورزشی کشتی و ... برای خانم ها 💠
💢سوال :
1⃣ -آیا دیدن مسایقات کشتی و وزنه برداری با لباسی که معمولا ورزشکاران این رشته استفاده می کنند ازطریق تلویزیون برای بانوان اشکال شرعی دارد یا خیر؟
2⃣ - جدیدا تلویزیون مسابقه بانوان را پخش می کند (تکواندو - کارانه و ..) بعضا گردن و گوش این خانم ها پیداست آیا نگاه مردان به این خانم ها بدون قصد لذت با توجه به اینکه ما در حد یه ورزشکار می شناسیم اشکال دارد؟
3⃣ - الان فیلم با تاخیر چند ثانیه ای پخش میشه حکم این مسئله را هم بفرمایید آیا این حکم مستقیم هم دارد؟
✅ پاسخ: 👇👇
✍ آیت الله خامنه ای :
ج1) نگاه کردن بانوان به ورزش هایی که درآن از پوشش های غیر متعارف استفاده میگردد همانند کشتی اگر بطور زنده و مستقیم از تلویزیون ببینند و یا به قصد لذت و ریبه بوده و یا در آن خوف ارتکاب گناه و فساد وجود داشته باشد جایز نیست و در غیر این صورت فى نفسه اشکال ندارد.
ج2) نظر به فیلم و عکس نامحرم حکم نگاه به خود نامحرم را ندارد ولی اگر نگاه به قصد لذت و ریبه باشد حرام است اما بدون قصد لذت اگر صاحب عکس را نشناسد و مستلزم مفسدهای هم نباشد فی نفسه اشکال ندارد اما نگاه به عکس زن مسلمان نامحرمی که او را به عنوان زن فلان شخص یا خواهر فلان ـ مثلاً ـ بشناسد جایز نیست علیالاحوط.
ج3) اگر فيلم آن ضبط و سپس پخش مى شود حكم پخش مستقيم را ندارد، هر چند با فاصله كم پخش شود.
✍آیت الله مکارم :
1- تماشاي مسابقاتي نظير کشتي و شنا و مانند آن براي زنان از تلويزيون جايز نيست، ولي مسابقاتي نظير فوتبال و واليبال و مانند آن _که قسمت عمده بدن آنان پوشيده است_ جايز است، مشروط بر اين که مفسده خاصي نداشته باشد.
2- اصل این کار از سوی صدا و سیما کار نادرستی است.
3- تفاوتی بی مستقیم و غیر مستقیم در این گونه موارد وجود ندارد.
✍ آیت الله فاضل :
1. اگر پخش مستقیم باشد نگاه کردن برای بانوان جایز نیست، اگر پخش مستقیم نباشد، در صورتی که خانم ها باقصد لذت جنسی نبینند و مفسده تحریک شدن نداشته باشد اشکال ندارد.
2. اگر باقصد لذت نگاه شود و مفسده تحریک شدن نداشته باشد و پخش مستقیم هم نباشد اشکال ندارد.
3. اگر با تاخیر پخش می شود و پخش مستقیم حساب نشود بلکه فیلم حساب شود با توضیحی که در بالا داده شد اشکال ندارد.
✍آیت الله سیستانی :
1- اشکال دارد.
2- نگاه با شهوت جایز نیست.
3- پخش مجدد یا با تاخیر فرقی با پخش زنده ندارد.
✍ آیت الله شبیری زنجانی :
نگاه کردن به این مسابقات چنانچه نوعاً محرک باشد، جایز نیست وفرقی بین مستقیم وغیر مستقیم آن نیست.
#احکام_نگاه_ورزش
*ء*------------------*ء*
📚 منبع:
استفتاء از سایت مراجع عظام
----------------------
لینک کانال #رایحهیاحکام
http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
مطالب مفید رو به #اشتراک بذارین👆
😍 #زنگتفریح😁
هيچوقت نفهمیدم چرا همه حیوونا هر دو جنسشون یه اسم داره ولی مرغ و خروس نه 🤔
دارم دیوونه میشم😩😂
شااااااااادبااااااااااشین✋
http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
دیدن کشتی مردان توسط زنان...
نظر آیت الله مکارم👆
☘ لینک کانال
@khosravi1253