eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.6هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
احکام اتاق خواب🌺🍃 ویژه 🙈 📝ادامه دارد... نظر همه مراجع👆 @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 متن 👆 🔆 انقلاب همگان را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند‌ ... ‌ 🍃 بنده به دعای برخاسته از دل پاک و صاف❣جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلاهای بزرگ بسیار امیدوارم. ‌ 🤲 دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ♻️ انتشار دهید👇 http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ♻️ نشر این پست است👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 برای مرد 🔻 سوال: خانمی که شغلش پرستاری بوده و باید یک آقا را تطهیر کند و قاعدتا عورت او را می بیند، پولی که به عنوان دستمزد دریافت می کند، آیا اشکال دارد و حرام است؟ ✔️ پاسخ: 👇👇آيت الله خامنه اى: پول حرام نیست. [1] ✍ آیت الله مکارم: چنانچه لمس یا نگاه ضرورت داشته باشد، در حد ضرورت مانعی ندارد و می تواند در اجرتی که دریافت می نماید، تصرف کند البته در صورت وجود همسر شخص و دسترسی به او، انجام آن امر توسط غیر همسر (در جایی که موجب لمس یا نگاه حرام می گردد) جایز نیست. [2] ✍ آیت الله سیستانی: پول حرام نیست ولی دست زدن به بدن نامحرم یا دیدن عورت او جایز نیست و می تواند از راه عقد موقت محرم شود. [3] ✍ آیت الله شبیری: اگر آن مرد مضطر به داشتن پرستار زن باشد کار زن حلال است در غیر اینصورت چنین اجاره ای باطل است و تصرف در وجه دریافتی جائز نیست. [4] 🌸 حدیث: حضرت زهرا (سلام الله علیها): "بهترین چیز برای زنان این است که (بدون ضرورت) مردان نامحرم را نبینند و مردان نامحرم نیز به آنان ننگرند." [5] نکته: اسلام خواهى آن است كه هرگونه ارتباط تحت ضابطه و در كادر رسمي آن باشد در سايه ازدواج از هرج و مرج جنسي و بي‌بند و باري ـ كه امروزه جوامع غربي شاهد آن است ـ جلوگيري شده و به نياز طبيعي نيز پاسخ داده شود. --------------------------------- پی نوشت: 👇 [1]. استفتاء از پایگاه اینترنتی مقام معظم رهبری، کد استفتاء: 0eb538063e40a005d635ab979e750d31. [2]. استفتاء از پایگاه اینترنتی آیت الله مکارم، کد استفتاء: 9505060067. [3]. استفتاء از پایگاه اینترنتی آیت الله سیستانی، کد استفتاء: 518197. [4]. استفتاء از پایگاه اینترنتی آیت الله شبیری، کد استفتاء: 32115. [5]. بحار الانوار، ج ۱۰۴، ص ۳۶. ♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️ ⚠️لینک کانال رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ⚠️ همراه منتشر کنید
🔰 اولویت و 👆 🔸🔸🔹🔹🔸🔸🔹🔹 ⚠️لینک کانال رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ⚠️ همراه منتشر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨💫✨💫✨💫✨ 💢سوال : ❓ آیا پوشیدن مانتو، شلوار و مقنعه براى زن بهتر نیست؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ❌پاسخ: مانتو و شلوار وقتى مى‏تواند به عنوان حجاب اسلامى شناخته شود كه از ویژگیهاى زیر برخوردار باشد: 1⃣ گشاد و بلند باشد به گونه‏اى كه تمام برجستگیهاى بدن را بپوشاند؛ 2⃣ تمام بدن به جز دستها تا مچ را دربر گیرد؛ 3⃣رنگ و دوخت آن به گونه‏اى نباشد كه گمراه كننده باشد؛ 4⃣مقنعه یا روسرى به گونه‏اى باشد كه سر و گردن و سینه - به جز صورت - را به طور كامل بپوشاند. ⚠️❗اگر پوشیدن مانتو و مقنعه با رعایت کامل این شرط همراه باشد و هدف ان آسانی و سهولت در کار و یا رفت و آمد باشد و مقدمه برای بد حجابی نباشد، از نظر اسلام حجاب شرعی است. ----------------------  ⚠️لینک کانال رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ⚠️ همراه منتشر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️موشن گرافیک 🔷بیان احکام و توصیه های لازم در خصوص توسط استاد فلاح زاده. ♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️ ♻️ انتشار دهید👇 http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ♻️ نشر این پست است👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Farsna(2).mp3
6.55M
🎙از باب الجواد تا باب المراد پر بگیر با انبیاء... 🔰بانوای سیدمجید بنی‎فاطمه ☝️ ┅═✧❁🌷یازهـرا🌷❁✧═┄ ⚠️لینک کانال رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ⚠️ همراه منتشر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
꧁༼﷽༽꧂ ❤️شبی یه ❤️ علت غــــر زدن های خانــــم ها 🔵وقتی خانومتون غر میزنه،همه نارضایتی هاش پشت همون غر زدناشه ❌ نگو بس کن دیگه خسته ام کردی ❌ نگو تو دیوانه ای ❌ نگو خسته نشدی؟بسه دیگه!! 🔵وقتی یک زن،مشکلاتشو میگه ولی تو اهمیتی نمیدی،به مرور نا امید میشه،وقتی نیازهاش ارضا نشه؛رمقی برای شاد و شنگولی برات نداره وقتی تو رابطه کم داره ،رفعش کن! 🔵یه زن،ذره ذره تموم میشه،نگاه نکن اگه بعد دعوا بازم میخنده و ادامه میده.اون هر دفعه یه تیکه شو جا میزاره همین الان به همه شکایتهاش فکر کن.ببین واقعا شاید راست میگه.پاشو یه کاری کن
      💚@khosravi11253
💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚موارد وجوب سجده سهو👆👆   ----------------------   ⚠️لینک کانال رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ⚠️ همراه منتشر کنید
😎 😎 توجه وزیر رفاه اجتماعی اعلام کرد: سال نو بعلت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا فامیل خودرا از شبکه تماشا ؛ تماشاکنید: شنبه اول فروردین: ساعت۳۰ :۱۰ تا ۱۰:۵۰ تماشای عمه ها ساعت ۱۰:۵۰ تا ۱۱:۱۰ تماشای خاله ها ساعت ۱۱:۱۰ تا ۱۱:۳۰ تماشای عموها و دایی ها😂😂😂 باجناغ وجاری وخواهرشوهر،مادرزن ومادرشوهر چون ممنوع التصویرن فقط صداشو از رادیو بشنوید😂 شاااااااااااااااااااادبااااااااااااااشین http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 ⁉️عده طلاق⁉️ سوال : 1⃣ اگر در عده طلاق به خاطر جهل مسئله با کسی عقد بخونه و نزدیکی هم داشتن الان تکلیف زن برای ازدواج با فرد سومی چیست ایا باید عده وطی شبهه نگهدارد ؟ یا با سپری شدن عده طلاق می تواند ازدواج کند؟ 2⃣عده وطی شبهه از زمان اخرین وطی است یا از زمانی که به حکم مسئله آگاه شده ؟ ⭕️ پاسخ: 👇👇 ✍امام خامنه ای: ۱_باید بعد از اتمام عده طلاق، عده وطی به شبهه نیز نگه دارد. ۲_ مبدأ عده وطی به شبهه بعد از آخرين وطی است و احتیاط از وقت رفع شبهه مى باشد. ✍آیت الله مکارم :  اولا: هرگاه زني را که در عده ديگري است براي خود عقد کند: 1- اگر يکي از مرد يا زن، بداند زن در عده است و بداند عقد کردن زن در عده حرام است آن زن بر او حرام ابدي مي شود، خواه نزديکي کرده باشد يا نه. 2- اگر هيچ کدام در عده بودن زن يا حرمت عقد در عده را نمي دانسته اند چنانچه نزديکي کرده اند زن بر او حرام مي شود و اگر نکرده اند حرام نمي شود. اگر عقد را فردي به وکالت از آن ها خوانده باشد نه خودشان، در هيچ يک از دو صورت، حرام ابدي حاصل نمي شود و پس از عده مي توانند ازدواج کنند. ثانیا: در صورت دخول باید عده وطی به شبهه نگه دارد و عده وطی به شبهه همان عده طلاق می باشد البته مبدأ عدّه وطى به شبهه از زمان آخرین نزدیکی است. ✍آیت الله سیستانی: ١_بايد عده وطى شبهه پس از انتهاى عده طلاق بگذرد. ٢_به احتياط واجب از وقت علم به مساله شروع مى شود. ✍آیت الله شبیری: 1_در فرض سوال،  پس از سپری شدن عده طلاق، باید عده وطی به شبهه هم نگهدارد و پس از پایان هردو، می تواند با دیگری ازدواج کند. 2_از زمان آخرین نزدیکی. ✍آیت الله فاضل:‌ ۱_اگر زن در عده طلاق با مرد دیگری عقد بخواند و بعد از عقد نزدیکی کند و دخول صورت بگیرد، عقد شان باطل است و بامردی که در عده عقد خوانده برای همیشه حرام می شود و چون مسئله را نمی دانسته، نزدیکی کردن آن ها وطی به شبهه حساب می شود و اگر زن بخواهد بامرد سومی ازدواج کند باید بعد از آگاه شدن از مسئله باید عده وطی به شبهه که همان عده طلاق است نگهدارد یعنی سه حیض باید صبر کند و بعد از دیدن حیض سوم عده اش تمام می شود، بعد از آن می‌تواند با مرد سوم ازدواج کند. 2_به نظر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) ابتدای عده ی وطی به شبهه از زمانی است که به حکم مسئله آگاه شده است. (تفصیل الشریعه، کتاب الطلاق و المواریث، ص 189 و 190) *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات اداره تبلیغ اینترنتی حوزه های علمیه ---------------------- ⚠️لینک کانال رایحه ی احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ⚠️ همراه منتشر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رفت و آمد حائض و جنب بر بام مساجد👆👆 ---------------------- 🔰 لینک کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢سوال : 🔴 مخلوط شدن مسح سر با خیسی صورت چه حکمی دارد؟ 🔴 ✍ پاسخ: 👇👇 آب مسح سر اگر به صورت سرایت كند وضو باطل نمى‌شود بله اگر آب وضوى دست با آب صورت مخلوط شود، صحت مسح با چنین رطوبتى كه مختلط است، محل اشكال مى‏‌باشد؛ با قسمتهایى از دست كه با آب صورت مخلوط نشده مسح نماید. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: ✏ استفتاء‌از سایت مراجع --------------------- 🔰 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا