⚫️غنی شدن در روز قیامت باخواندن نماز شب!
🌴 جابربن عبداللّه می گوید:
☀️ «پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
مادر حضرت سلیمان به او گفت: ای پسرم! بپرهیز از زیاد خوابیدن در شب، زیرا خواب زیاد در شب، انسان را در روز قیامت فقیر می کند. چون در شب، مخصوصا در دل شب که مردم در خواب هستند، خرمن برکات و خیرات را پهن می کنند، کسی که در خواب باشد دستش از این برکاتْ تهی خواهد بود و در روز قیامت چیزی نخواهد داشت و فقیر خواهد بود»
📚 منبع: امالی صدوق، ص 140
➬🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
📌 بالینک#به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮
eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
꧁༼﷽༽꧂
❤️شــبــے یــه #نــڪــتــه❤️
🎬کلیپ:
🔴 فضای خانه باید آکنده از محبت باشد☝️
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_تراشیون
☝️پیشنهاددانلود☝️
💕 @khosravi1253 💕
🔺مدیران محترم:لطفا #بدون_لینڪ تو ڪانال خودتون نذارید. `
📚 خــــــــرید نسیه☝️
🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
📌 بالینک#به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮
eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
✳️سوال: حکم خواندن سوره سجده دار در نماز چیست؟
پاسخ:
👈🏽اگر در نماز واجب، یکی از چهار سوره دارای آیه سجده را بخواند: [1]
الف: #عمدی_باشد⬇️
✍آیات عظام: امام، بهجت، سبحانی و صافی: نمازش [2] باطل است.
✍آیت الله خامنه ای: همین که آیه سجده را بخواند باید بنابر احتیاط واجب سجده تلاوت را به جا آورد و برخیزد و اگر سوره تمام نشده، آن را تمام کند و نماز را به آخر برساند و سپس نماز را اعاده کند. اگر قبل از رسیدن به آیه سجده ملتفت شد، احتیاط واجب رها کردن سوره و خواندن سوره دیگری است، سپس نماز را
تمام کند و آن را اعاده نماید.
✍آیت الله مکارم شیرازی: بنابر احتیاط واجب باید سجده را به جا آورد، سپس برخیزد و حمد و سوره دیگری بخواند و نماز را تمام کند و بعد اعاده نماید.
✍آیت الله سیستانی: پیش از رسیدن به آیه سجده می تواند آن را رها کند و سوره دیگری بخواند و پس از خواندن آیه سجده، واجب است سجده نماید، ولی اگر سجده را به جا آورد، نماز بنابر احتیاط واجب باطل است و باید دوباره بخواند؛ مگر این که به اشتباه و ناخواسته سجده کند که در این صورت نمازش باطل نیست و اگر سجده را به جا نیاورد، می تواند نماز را ادامه دهد، هر چند در ترک سجده گناه کرده است.
ب: #سهوی و به #اشتباه باشد⬇️
✍امــــام: چنانچه پیش از رسیدن به آیه سجده بفهمد باید آن سوره را رها کند و سوره دیگری بخواند و اگر بعد از خواندن آیه سجده بفهمد باید در بین نماز با اشاره سجده آن را به جا آورد و به همان سوره که خوانده اکتفا کند.
✍آیات عظام: خامنه ای و سیستانی: همانند وظیفه ای که در صورت عمد گفته شد، عمل کند.
✍آیت الله مکارم شیرازی: اگر قبل از رسیدن به آیه سجده متوجه گردد باید آن سوره را رها کند و سوره دیگری بخواند و اگر از نصف گذشته باشد، احتیاطا نماز را اعاده کند و اگر بعد از خواندن آیه سجده بفهمد، بنابر احتیاط باید سجده را به جا آورد، سپس برخیزد و حمد و سوره دیگری بخواند و نماز را تمام و بعد اعاده کند.
✍آیت الله صافی گلپایگانی: چنانچه پیش از رسیدن به آیه سجده بفهمد باید آن سوره را رها کند و سوره دیگری بخواند و اگر بعد از خواندن آیه سجده بفهمد، بنابر احتیاط برای سجده واجب اشاره کند و سوره را تمام نماید، سپس احتیاطا سوره ای دیگر به قصد قربت بخواند و به رکوع رود و نماز را تمام کند و بعد از نماز بنابر احتیاط، سجده آن آیه را به جا آورد.
✍آیت الله سبحانی: چنانچه پیش از رسیدن به آیه سجده بفهمد باید آن سوره را رها کند و سوره دیگری بخواند و اگر بعد از خواندن آیه سجده بفهمد باید در بین نماز با اشاره سر، سجده آن را به جا آورد و سوره را تا آخر رسانده و سوره دیگری را به قصد قربت قرائت بخواند و بنابر احتیاط پس از نماز سجده کند و نماز را اعاده نماید.
✍آیت الله بهجت: چنانچه پیش از رسیدن به آیه سجده بفهمد باید آن سوره را رها کند و بنابر احتیاط سوره ای دیگر بخواند و اگر بعد از خواندن آیه سجده بفهمد باید بنابر احتیاط سوره دیگری بخواند و بعد از نماز، سجده آن آیه سجده دار را به جا آورد.
#آیه_سجده_دار
#خواندن_سوره_سجده_دار_در_نماز
➖➖➖➖➖
📚 پی نوشت:
[1]. توضیح المسائل ده مرجع، م 983 و 984؛ امام، تحریرالوسیله، ج1، فی القرائه و الذکر، ص 299، با استفاده از م 4؛ امام و مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، القرائه، م 3؛ بهجت، جامع المسائل، ص 368؛ خامنه ای: استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 950 و 951؛ سییستانی، المسائل المنتخبه، م 273 و منهاج الصالحین، ج1، م 600؛ صافی، هدایه العباد، ج1، م 761.
[2]. بهجت: بنابر احتیاط واجب.
>>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2.
🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
📌 بالینک#به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮
eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
✅پرسش های #مــــهم:
✍ آیا انسان در #بهشت میتواند به دیدار افرادی برود که در دنیا آنان را میشناخت⁉️
✅پاسخ اساتید👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
📚 قضای نماز آیات بانوان هنگام عذر شرعی
🔴 اگر هنگام #عادت_ماهانه، یکی از موجبات نماز آیات اتفاق بیفتد، وظیفۀ زن چیست؟
✅ جواب: در نمازهای آیاتی که وقت معین و محدود ندارد مانند نماز زلزله، ادا و قضای #نماز_آیات بر حائض و نفسا واجب نیست و نیز در نمازهایی که وقت معین و محدود دارد مانند نماز خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی اگر در تمام وقت خورشید گرفتگی، حائض بوده، ادا و قضای نماز آیات واجب نیست.
#احکام_بانوان
#قضای_نماز_آیات
➖➖➖➖➖
📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
📌 بالینک#به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮
eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️شیطان بهتر از بی نماز
🎙استاد رائفیپور
➬http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
هدایت شده از 🎥 کلیپ های آموزشی احکام 🎥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطوری #نمازای_قضامونو بخونیم❓
ماکه #تعدادشونو نمیدونیم🤷♂
✅#پاسخ_کوتاه_ساده☝️
🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂
🎥 کلیپ های آموزشی احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/88277129C816abd05d2
🔴ایده پردازی کانال #رایحه_تخصصی_احکام
🔴#احکام_شیر🔴
⁉️سوال:
خوردن شیر همسر چه حکمی دارد؟
✍پاسخ:
🌸 آیت الله العظمی #مکارم_شیرازی:
در هر حال اشکال ندارد.
✍ آيت الله #بهجت (رحمت الله علیه) :
نمى تواند.
✍ حضرت #امام_خامنه ای :
اشکال ندارد.
✍ آیت الله العظمی #سیستانی :
بنا بر احتیاط واجب جایز نیست.
✍ آیت الله العظمی #صافی :
اشکال ندارد.
✍ آيت الله #نوري همداني:
استفاده از شير همسر براى زوج جهت معالجه اشكال ندارد. و در غير معالجه جايز است ولى احتياط آن است كه چنين كارى انجام ندهند.
🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
📌 بالینک#به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮
eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🔴 ازدواج برای #زنی که از #شوهرسابقش_طلاق نگرفته☝️
📎 #احکام
📎 #احکام_ازدواج
🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
📌 بالینک#به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮
eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
꧁༼﷽༽꧂
❤️شــبــے یــه #نــڪــتــه❤️
🌼معیارهای انتخاب همسر از نگاه پیامبر اکرم(ص)
✍ازدواج در نگاه هر کس معیارهایی دارد. با این حال، معیارهایی که بزرگان دین معرفی کرده اند، سالم ترین و مطمئن ترین معیارها است.
ایمان: در اسلام شرط اول انتخاب همسر ایمان و تقوا معرفی شده است. دین بنیان خانواده را حفظ می کند و همسر باتقوا بیشتر از همسری که تقوای کمتری دارد، می تواند اعتماد و آرامش شما را تامین کند. بنابراین پرهیزگاری شرط اول ازدواج از نگاه ائمه و معصومین است. کسی که پایبند به دین نباشد هیچ ضمانتی وجود ندارد که به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک پایبند باشد. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که: وقتی کسی که به خواستگاری می آید و اخلاق و دین اش مایه رضایت است به او زن دهید که اگر چنین نکنید، فتنه و فساد زمین را پر خواهد کرد.
📚نهج الفصاحه ، ح247
در حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که: با زن به خاطر 4 چیز ازدواج می شود: مال و ثروتش، زیبایی اش، دینداری اش و اصل و نسب خانواده اش؛ و تو با زنان متدین ازدواج کن.
📚کنز العمال
💕 @khosravi1253 💕
🔺مدیران محترم:لطفا #بدون_لینڪ تو ڪانال خودتون نذارید. `
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
❤️احکام #نوجوانان ❤️
♻️ حکم #تقلب☝️
🔺◼️🔺◼️🔺◼️🔺◼️🔺◼️
حداقل برای یک نفر به #اشتراک بگذارید🌿
⠀ ⠀ོ ⠀ ⠀⠀ ⠀⠀ོ ⠀⠀⠀ོ
╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮
http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯
╲\ ╭``┓
╭``🌺``╯
┗``╯ \╲
استاد انصاریان روضه پیامبر.mp3
1.35M
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
▪️السلام علیک یا رسول الله▪️
◾️روضه و مرثیه◾️
🔘روضه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم
#ماه_صفر
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله
#استاد_انصاریان
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
🔺فقط #بالینک به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🌿◾️🌿⊱━╮
@khosravi1253
╰═⊰🌿◾️🌿⊱━╯
💠 حکم وضو و غسل با ناخن مصنوعی کاشته شده.
📝 سؤال:
⬅️🔶حكم #وضو و #غسل و #تیمم با #ناخن_مصنوعي که در حال حاضر قابل کندن می باشد چیست؟
⬅️🔷 در چه صورت #میتوان_جبیره انجام داد؟
✅پاسخ #مراجـــع عظام:👇👇👇👇👇
✍#امام_خمینی (رحمه الله):
باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر اینکه وقت برای کَندن تنگ باشد. در این صورت میتواند جبیره انجام دهد.
__________
✍ #آیت_الله_اراکی (رحمه الله):
باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر اینکه وقت برای برداشتن تنگ باشد. در این صورت می توان جبیره انجام داد.
___________
✍ #آیت_الله_بهجت (رحمه الله):
اگر طوری باشد که در وضو و غسل مانع از رسیدن آب به اصل ناخن باشد جایز نیست.
__________
✍ #آیت_الله_تبریزی (رحمه الله):
آرایشی که مانع از رسیدن آب وضو و غسل به ظاهر بدن است باید وقت وضو و غسل برطرف شود. و الا نماز باطل است و ترک نماز گناه کبیره است. بنابراین باید از ناخن مصنوعی استفاده نکنند.
___________
✍#آیت_الله_خامنه_ای (دام ظله العالی):
با فرض اینکه قابل برداشتن است وضو و غسل و تیمم باطل است. بلی در صورتی که برداشتن آن حرجی باشد حکم جبیره مترتب است.
_____________
✍ #آیت_الله_خوئی (رحمه الله):
باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد.
____________
✍ #آیت_الله_سیستانی (دام ظله العالی):
باید کنده شود مگر اینکه کندن آن مستلزم حرج باشد که در این صورت باید بین وضو و تیمم جمع کند.
___________
✍ #آیت_الله_شبیری_زنجانی (دام ظله العالی):
باید برای اولین نماز مانع را برطرف نماید و وضو یا غسل معمولی به جا آورد و وضو یا غسل جبیرهای فقط در زمانی صحیح است که وقت تنگ شده باشد به گونهای که اگر بخواهد مانع را برطرف کند نمازش قضا شود ولی با وضو یا غسل جبیره بتواند ولو یک رکعت از نماز را داخل وقت بخواند.
کاشتن ناخن مصنوعی اگر ضرورت نداشته باشد، جایز نیست، و در هر حال چنانچه کسی ناخن مصنوعی بکارد باید برطرف کند مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد و بنابر احتیاط واجب تیمم هم بنماید.
_______________
.
✍ #آيت_الله_صافی_گلپایگانی (دام ظله العالی):
چنانچه جدا کردن ناخن مصنوعی ممکن است، وضوء جبیره باطل است ولی اگر عصیانا تاخیر انداخته تا وقت نماز ضیق شود در این صورت احتیاط این است که علاوه بر وضوء جبیره، تیمم بدل از وضوء هم ضمیمه کرده و نمازش را بخواند. گرچه احتیاط مستحب، قضای نماز است.
اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید بر طرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عُسر وحرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد.
____________
✍ #آیت_الله_فاضل_لنکرانی (رحمه الله):
اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید برطرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عسر و حرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد.
_____________
✍ #آیت_الله_مکارم_شیرازی (دام ظله العالی):
چنانچه به راحتی قابل جدا کردن باشد و ضرر مهمی نداشته باشد، باید جدا کند و به صورت عادی وضو بگیرد. در غیر این صورت به همان شکل یعنی جبیره ای وضو می گیرد؛ همچنین اگر وقت برای جدا کردن آن تنگ باشد.
.__________________
✍#آیت_الله_نوری_همدانی (دام ظله العالی):
در فرض سؤال که برداشتن ناخن مصنوعی مشقت ندارد لازم است برای انجام وضو و غسل و تیمم آن را بردارد و به طور معمول وضو بگیرد و به صورت جبیره ای صحیح نیست. حتی اگر مشقت داشته باشد باید بردارد، مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو و یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. البته چنین عملی (کاشتن ناخن مصنوعی) بدون ضرورت کار خلاف است چون حائل است و مانع رسیدن آب به بشره (پوست) است.
________
✍ #آیت_الله_وحید_خراسانی (دام ظله العالی):
قراردادن چیزی که مانع از رسیدن آب است به جاهایی که واجب است در غسل و وضو شسته شود جایز نیست.
باید بردارد حتی اگر مشقت داشته باشد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید.
🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
📌 بالینک#به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮
eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🔴 حکم #لیفت ابرو☝️
📎 #احکام
📎 #احکام_وضو
🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹
📌 بالینک#به #اشتراک بگذارید👇
╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮
eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯