eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
4.1هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/304
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🔴 ازدواج برای که از نگرفته☝️ 📎 📎 🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹 📌 بالینک بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
꧁༼﷽༽꧂ ❤️شــبــے یــه ❤️ 🌼معیارهای انتخاب همسر از نگاه پیامبر‌ اکرم(ص) ✍ازدواج در نگاه هر کس معیارهایی دارد. ‌ با این حال، معیارهایی که بزرگان دین معرفی‌ کرده اند، سالم ترین و مطمئن ترین معیارها‌ است.‌ ایمان‌: در اسلام شرط اول انتخاب همسر ایمان و تقوا معرفی شده است. دین بنیان خانواده را حفظ می کند و همسر باتقوا بیشتر از همسری که تقوای کمتری دارد،‌ می تواند اعتماد و آرامش شما را تامین کند.‌ بنابراین پرهیزگاری شرط اول ازدواج از نگاه‌ ائمه و معصومین است.‌‌ کسی که پایبند به دین نباشد هیچ ضمانتی‌ وجود ندارد که به رعایت حقوق همسر و‌ زندگی مشترک پایبند باشد.‌‌ در حدیثی از‌ پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که: ‌وقتی کسی که به خواستگاری می آید و اخلاق‌ و دین اش مایه رضایت است به او زن دهید‌ که اگر چنین نکنید، فتنه و فساد زمین را پر‌ خواهد کرد. 📚نهج الفصاحه ، ح247 در حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که:‌ با زن به خاطر 4 چیز ازدواج می شود:‌ مال و ثروتش، زیبایی اش، دینداری اش و‌ اصل و نسب خانواده اش؛ و تو با زنان متدین‌ ازدواج کن. 📚کنز العمال 💕 @khosravi1253 💕 🔺مدیران محترم:لطفا تو ڪانال خودتون نذارید. `
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ❤️احکام ❤️ ♻️ حکم ☝️ 🔺◼️🔺◼️🔺◼️🔺◼️🔺◼️ حداقل برای یک نفر به بگذارید🌿 ⠀ ⠀ོ ⠀ ⠀⠀ ⠀⠀ོ ⠀⠀⠀ོ ╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯ ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🌺``╯ ┗``╯ \╲‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد انصاریان روضه پیامبر.mp3
1.35M
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈ ▪️السلام علیک یا رسول الله▪️ ◾️روضه و مرثیه◾️ 🔘روضه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم صلی الله علیه و آله ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈ 🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🌿◾️🌿⊱━╮ @khosravi1253 ╰═⊰🌿◾️🌿⊱━╯
💠 حکم وضو و غسل با ناخن مصنوعی کاشته شده. 📝 سؤال: ⬅️🔶حكم و و با که در حال حاضر قابل کندن می باشد چیست؟ ⬅️🔷 در چه صورت انجام داد؟ ✅پاسخ عظام:👇👇👇👇👇 (رحمه الله): باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر اینکه وقت برای کَندن تنگ باشد. در این صورت میتواند جبیره انجام دهد. __________ (رحمه الله): باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر اینکه وقت برای برداشتن تنگ باشد. در این صورت می توان جبیره انجام داد. ___________ (رحمه الله): اگر طوری باشد که در وضو و غسل مانع از رسیدن آب به اصل ناخن باشد جایز نیست. __________ (رحمه الله): آرایشی که مانع از رسیدن آب وضو و غسل به ظاهر بدن است باید وقت وضو و غسل برطرف شود. و الا نماز باطل است و ترک نماز گناه کبیره است. بنابراین باید از ناخن مصنوعی استفاده نکنند. ___________ (دام ظله العالی): با فرض اینکه قابل برداشتن است وضو و غسل و تیمم باطل است. بلی در صورتی که برداشتن آن حرجی باشد حکم جبیره مترتب است. _____________ (رحمه الله): باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد. ____________ (دام ظله العالی): باید کنده شود مگر اینکه کندن آن مستلزم حرج باشد که در این صورت باید بین وضو و تیمم جمع کند. ___________ (دام ظله العالی): باید برای اولین نماز مانع را برطرف نماید و وضو یا غسل معمولی به جا آورد و وضو یا غسل جبیره‌ای فقط در زمانی صحیح است که وقت تنگ شده باشد به گونه‌ای که اگر بخواهد مانع را برطرف کند نمازش قضا شود ولی با وضو یا غسل جبیره بتواند ولو یک رکعت از نماز را داخل وقت بخواند. کاشتن ناخن مصنوعی اگر ضرورت نداشته باشد، جایز نیست، و در هر حال چنانچه کسی ناخن مصنوعی بکارد باید برطرف کند مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد و بنابر احتیاط واجب تیمم هم بنماید. _______________ . ✍ (دام ظله العالی): چنانچه جدا کردن ناخن مصنوعی ممکن است، وضوء جبیره باطل است ولی اگر عصیانا تاخیر انداخته تا وقت نماز ضیق شود در این صورت احتیاط این است که علاوه بر وضوء جبیره، تیمم بدل از وضوء هم ضمیمه کرده و نمازش را بخواند. گرچه احتیاط مستحب، قضای نماز است. اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید بر طرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عُسر وحرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد. ____________ (رحمه الله): اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید برطرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عسر و حرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد. _____________ (دام ظله العالی): چنانچه به راحتی قابل جدا کردن باشد و ضرر مهمی نداشته باشد، باید جدا کند و به صورت عادی وضو بگیرد. در غیر این صورت به همان شکل یعنی جبیره ای وضو می گیرد؛ همچنین اگر وقت برای جدا کردن آن تنگ باشد. .__________________ (دام ظله العالی): در فرض سؤال که برداشتن ناخن مصنوعی مشقت ندارد لازم است برای انجام وضو و غسل و تیمم آن را بردارد و به طور معمول وضو بگیرد و به صورت جبیره ای صحیح نیست. حتی اگر مشقت داشته باشد باید بردارد، مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو و یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. البته چنین عملی (کاشتن ناخن مصنوعی) بدون ضرورت کار خلاف است چون حائل است و مانع رسیدن آب به بشره (پوست) است. ________ (دام ظله العالی): قراردادن چیزی که مانع از رسیدن آب است به جاهایی که واجب است در غسل و وضو شسته شود جایز نیست. باید بردارد حتی اگر مشقت داشته باشد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. 🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹 📌 بالینک بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🔴 حکم ابرو☝️ 📎 📎 🔸🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔹 📌 بالینک بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا