eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.6هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سوال سلام حکم استفاده از چیست؟ رهبری ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ پاسخ سلام مست کننده نباشد مشکلی ندارد. مادهای است به نام «کفیر» که در صنایع غذایی و داروسازی کاربرد دارد. هنگام تخمیر 5٪ یا 8٪ الکل در ماده بدست آمده بوجود میآید. این مقدار الکل سبب هیچ نوع مستی در مصرف کننده نمیشود. آیا از نظر شرعی استفاده از این ماده مانعی دارد یا خیر؟ ج: اگر الکل موجود در ماده به‌دست آمده فى‌نفسه مست‌کننده باشد، بنا بر احتياط نجس و حرام است، هرچند به علت کمى آن و مخلوط شدن با ماده به دست آمده، نسبت به مصرف کننده مسکر نباشد، ولى اگر شک داشته باشيم که فى‌نفسه مست‌کننده و يا در اصل مايع است، حکم متفاوت مىشود. معیار عرف است و اینکه بگویند مست کننده است ➖➖➖➖➖ ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ کلیپ آموزش تیمم ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حکم و با شده. 📝 سؤال ⬅️🔶حكم وضو و غسل و تیمم با ناخن مصنوعي که در حال حاضر قابل کندن می باشد چیست؟ ⬅️🔷 در چه صورت می توان جبیره انجام داد؟ ✅ همه_مراجع_عظام 👇👇👇👇👇👇؛ ✍امام خمینی ره: باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر اینکه وقت برای کَندن تنگ باشد. در این صورت میتواند جبیره انجام دهد.(1) ✍امام خامنه ای: با فرض اینک قابل. اشتن است وضو وغسل وتیمم باطل است بلی در صورتی که براشتن آن حرجی باشد حکم جبیره مترتب است.(2) ✍آیت الله مکارم شیرازی: باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر وقت برای برداشتن تنگ باش در این صورت می تواند جبیره ای انجام دهد. چنانچه به راحتی قابل جدا کردن باشد وضررمهمی نداشته باشد، باید جدا کند وبه صورت عادی وضو بگیرد،در غیر این صورت به همان شکل یعنی جبیره ای وضو می گیرد، همچنین اگر وقت برای جدا کردن آن تنگ باشد(3) ✍آیت الله وحید خراسانی/قراردادن چیزی که مانع از رسیدن آب است به جاهایی که واجب است در غسل و وضو شسته شود جایز نیست. باید بردارد حتی اگر مشقت داشته باشد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید(4) ✍آیت_الله_نوری_همدانی/در فرض سؤال که برداشتن ناخن مصنوعی مشقت ندارد لازم است برای انجام وضو و غسل و تیمم آن را بردارد و به طور معمول وضو بگیرد و به صورت جبیره ای صحیح نیست. حتی اگر مشقت داشته باشد باید بردارد، مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت بنابر احتیاط واجب بین وضو و یا غسل جبیره ای و تیمم جمع کند و بنابر احتیاط واجب بعد از برداشتن قضا نیز بنماید. البته چنین عملی (کاشتن ناخن مصنوعی) بدون ضرورت کار خلاف است چون حائل است و مانع رسیدن آب به بشره (پوست) است.(5) ✍آیت_الله_فاضل_لنکرانی/اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید برطرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عسر و حرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد.(6) ✍آيت_الله_صافی_گلپایگانی/چنانچه جدا کردن ناخن مصنوعی ممکن است، وضوء جبیره باطل است ولی اگر عصیانا تاخیر انداخته تا وقت نماز ضیق شود در این صورت احتیاط این است که علاوه بر وضوء جبیره، تیمم بدل از وضوء هم ضمیمه کرده و نمازش را بخواند. گرچه احتیاط مستحب، قضای نماز است. اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید بر طرف گردد مگر در تنگی وقت یا اینکه برداشتن آن مستلزم عُسر وحرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد.(7) ✍آیت الله سیستانی: باید کنده شود مگر اینکه کندن آن مستلزم حرج باشد که در این صورت باید بین وضو وتیمم جمع کند(8) ➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖ 📚 منبع: 1_تحریرالوسیله، ج1، ص27، با استفاده از م12توضیح المسائل، ص42، 2_استفتائات جدیداز دفتر معظم له (3)استفتائات معظم له (4)استفتاء شفاهی از دفتر معظم له (5) التعلیقات علی کتاب العروةالوثقی، ص51، فی احکام الجبائر، م14 (6)استفتائات از دفتر معظم له (7) استفتائات ازمعظم له (8)استفتائات معظم له ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تشهد فراموش شده👆 ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1235 عضو بشید ╚══════.🍃.═╝
🔺احکام اتاق خواب... نظر همه مراجع👆 ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1235 ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سوال سلام آیا فردی که استمناء کرده ولی غسل نکرده باشد ولی تیمم کرده باشد حکمش چیست؟؟؟ آیا آن فرد آلودست یا خیر؟؟؟ آیة الله مکارم شیرازی ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ پاسخ سلام باید برای نماز غسل کند و اگر امکان غسل کردن به خاطر موارد زیر را ندارد در صورت امکان باید با بدن و لباس پاک نماز بخواند بله فردی که نعوذ بالله مرتکب گناه استمنا شده آلوده ونجس است ایت الله مکارم : در چند مورد بايد به جاي وضو و غسل تيمم کرد:{1- دسترسي به آب نداشته باشد.2-آب براي انسان ضرر داشته باشد.3- اگر آب را به مصرف وضو يا غسل برساند، خودش يا همسر او يا فرزندانش يا رفيقش و يا کساني که به او مربوطند از تشنگي هلاک ميشوند يا بيمار ميشوند، يا به قدري تشنه ميشوند که تحمل آن سخت است .4- بدن يا لباس او نجس است و آب بيش از تطهير و آب کشيدن آن ندارد، و لباس ديگري نيز ندارد. 5-وقت به قدري تنگ است، که اگر بخواهد وضو بگيرد يا غسل کند، تمام نماز يا مقداري از آن، بعد از وقت خوانده ميشود. ➖➖➖➖➖ 🌐 لینک کانال:
وضو گرفتن زیر باران... نظر آیت الله خامنه ای ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1235 عضو بشید ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نقد FATF حتما دانلود کنید👆 ✅ سخنران حجت الاسلام ذوالنوری (نماینده شهر مقدس قم) ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1235 عضو بشید ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 درود فرستادن بر سلام الله علیها💚 ◾️ پیغمبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه سلام الله علیها فرمودند: ◾️«مَن صَلّی عَلَیْکِ غَفَرَ اللهُ لَهُ وَ اَلحَقَهُ بِی حَیْثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ» "(1) ◾️ای فاطمه! هر که بر تو فرستد؛ خدای متعال او را، بدون استثناء، می‌بخشد و هر جا که من در بهشت باشم؛ خدا او را در بهشت به من ملحق می‌کند. ☑️و این صلوات چقدر زیباست👇 «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ فاطِمَةَ و اَبِیها وَ بَعْلِها وَ بَنِیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ» 📚 بحارالانوار جلد 43 التماس دعا ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1235 عضو بشید ╚══════.🍃.═╝
4_5915858459969979515.mp3
1.07M
سخنران : حجت‌الاسلام #پناهیان چیزی ازجنس فاطمه شدی یانه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا محل دفن و زمان شهادت حضرت زهرا در بین مسلمین پنهان است؟ چرا ائمه اطهار شیعه این موضوع را اشکار نکردند تا ما هم بدانیم؟ ✍️ پاسخ: ✅ با مخفي نگه داشتن قبر حضرت اين پرسش در اذهان عمومي به وجود مي آورد كه چرا قبر دختر و تنها باقيمانده و يادگار پيامبر اسلام(ص) با آن عظمت مخفي باشد؟ مگر چه ستمي بر او روا داشته شده است؟ دانشمند ارجمند جعفر شهيدي مي نويسد ... به هر حال پنهان داشتن قبر دختر پيغمبر ناخشنود بودن او را از كساني چند نشان مي دهد و پيداست كه او (فاطمه زهرا(س) مي خواسته است با اين كار آن ناخشنودي را آشكار سازد..(1) مرحوم شيخ صدوق در علت دفن شبانه آن حضرت مى‌نويسد: عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام لِأَيِّ عِلَّةٍ دُفِنَتْ فَاطِمَةُ (عليها السلام) بِاللَّيْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لا يُصَلِّيَ عَلَيْهَا رِجَالٌ [الرَّجُلانِ]. علي بن ابوحمزه از امام صادق عليه السلام پرسيد: چرا فاطمه را شب دفن كردند نه روز؟ فرمود: فاطمه سلام الله عليها وصيت كرده بود تا در شب وى را دفن كنند تاان دونفر ( ابوبكر و عمر)یاانان بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.(2) صاحب مدارك مى‌: إنّ سبب خفاء قبرها (ع) ما رواه المخالف والمؤالف من أنها (ع) أوصت إلى أمير المؤمنين (ع) أن يدفنها ليلا لئلا يصلي عليها من آذاها ومنعها ميراثها من أبيها (ص). علت مخفى بودن محل دفن فاطمه سلام الله عليها آن گونه كه مخالف و موافق نقل كرده‌اند اين است كه آن حضرت به اميرمؤمنان(ع)سفارش كرد تا او را شبانه دفن كند تا آنان كه او را اذيت كرده‌ و از ارث پدرش محروم كرده بودند بر وى نماز نخوانند. (3) علت مخفي ماندن قبر آن حضرت را مي توان در امور زير خلاصه كرد: 1. اينكه، خود آن حضرت خواستند كه شبانه و مخفيانه، دفن شوند كه به تبع آن قبرشان مخفي بماند. 2. با توجه به محتواي وصيت ايشان در مورد دفن آن حضرت؛ مي توان گفت كه مي خواستند با اين كار، افكار عمومي را بيدار كرده و مردم را نسبت به ظلم حكام زمانشان نسبت به ايشان و علي(ع)، آگاه سازند، و لذا، این سوال را که چرا قبر حضرت فاطمه(س) مخفي ماند را براي هميشه در اذهان مردم زنده نگه دارند. پی نوشت ها: 1. سید جعفر شهیدی، زندگانی حضرت فاطمه (س)، تهران، دفتر فرهنگ اسلامی، ص 165. 2 . الصدوق، أبو جعفر محمد بن علي بن الحسين ، علل الشرايع، ج1، ص185، تحقيق: السيد محمد صادق بحر العلوم، ناشر: منشورات المكتبة الحيدرية ومطبعتها - النجف الأشرف، 1385 - 1966 م. 3 .الموسوي العاملي، السيد محمد بن علي ، مدارك الأحكام في شرح شرائع الاسلام، ج 8، ص279، نشر و تحقيق مؤسسة آل البيت عليهم السلام لإحياء التراث، الطبعة: الأولي، ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
ایام فاطمیه... نظر امام خامنه ای ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
پوشیدن لباس های شاد در ایام سوگواری... نظرامام خامنه ای ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
ایام فاطمیه... نظر آیت الله مکارم ╔═.🍃.══════╗ @khosravi1253 👈عضو بشوید ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا