eitaa logo
عبدالحسین خسروپناه
5.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
407 ویدیو
88 فایل
تنها کانال رسمی «استاد عبدالحسین خسروپناه» (توسط ادمین اداره میشود) کانال تلگرام: https://t.me/khosropanah1_ir کانال سروش: https://splus.ir/khosropanah_ir صفحهٔ ویراستی: https://virasty.com/Khosropanah_ir صفحهٔ ویسگون: https://wisgoon.com/khosropanah_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️نسبت ولایت فقیه با مردمسالاری و استبداد 🗣نشست سخنرانی و پرسش و پاسخ با دکتر عبدالحسین خسروپناه 🗓سه شنبه ۳۰ اردیبهشت 🕰ساعت ۲۲:۱۵ 📹پخش زنده ازطریق لایو اینستاگرام Instagram.com/andisheqalam 📡 @andisheqalam 🆔 @khosropanah_ir
♨️ پُست خانم مولاوردی مقام ثبوتی را برای عده‌ای به اثبات بدل ساخت و الّا افراد بابصیرت انقلابی غیرتمند می‌دانستند که تفکر دولتمردان نولیبرال علاوه بر نابودی اقتصاد و محیط زیست و کشاورزی به دنبال نابودی فرهنگ اسلامی از طریق بی‌بندباری و ترویج همجنس‌گرایی در قالب تعریف جدید خانواده هستند. @khosropsnah_ir
💠 رهبر معظم انقلاب در جلسه تصویری با دانشجویان، بسیار کلیدی و تعالی بخش و در راستای بیانیه گام دوم است. تشکلهای دانشجویی این سخنان را منشور دانشجویی تلقی کنند. 🆔 @khosropanah_ir
کلام جدید۱۸.mp3
16.43M
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع معیارهای ارزیابی ادیان 🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر | ۲۳رمضان ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir
📌 همه ما از مکتب و مدرسه شیخ انصاری باید درس بگیریم علما باید درس زهد و تواضع و نظریه‌پردازی را بیاموزند. طلاب، درس همت و تلاش برای کسب دانش، معرفت و تهجد را یاد بگیرند و عامه مردم هم درس توجه به احکام شرعی، تقوا  و  رعایت حلال و حرام الهی را از ایشان فرا بگیرند. 🔗 شیخ انصاری؛الگوی سبک زندگی | رصدخانه فرهنگی اجتماعی سلام دزفول http://salamdez.com/?p=598 🆔 @khosropanah_ir
♨️ تشکیل جبهه اقتصادی انقلاب اسلامی با حمایت بی‌چون و چرای دولت و مجلس و دستگاه قضا عده‌ای به نقدهای اقتصادی بنده گلایه کردند و درخواست راهکار دادند. این کمترین به صراحت می‌گویم آنانکه مخالف نقدهای اقتصادی هستند وقتی بگذارند و زندگی انسان‌های زیر فقر را ببینند که چگونه کمرشان با افزایش نامعقول قیمت‌های نیازهای اولیه در این ماه.های اخیر شکسته شده است. همچنین باید توجه داشت اصلاح وضعیت اقتصادی ممکن است از طریق شکستن ساختار جبهه مافیای اقتصادی و اصلاح ساختاری همچون افزودن مالیات بر واردات و زمین‌ها و منازل و خودرو متعدد صورت گیرد و همچنین با تقویت تولیدکنندگان از طریق وام‌های قرض الحسنه و توزیع تولیدات آن‌ها و به‌کارگیری هزاران نیروهای جهادی در ساختار اقتصادی کشور که از برنامه‌ریزی و جذب بودجه تا آبادانی یک منطقه محروم تلاش می‌کنند. اما متاسفانه هنوز در ساختار اقتصادی کشور نشده است. آغاز این مبارزه، تشکیل جبهه اقتصادی انقلاب اسلامی با حمایت بی‌چون و چرای دولت و مجلس و قضا را می‌طلبد. 🆔 @khosropanah_ir
♨️ شما را به خون حاج قاسم! ساختارهای فساد را تخریب کنید شنیدم سخنگوی قوه قضاییه از اعدام «وحید بهزادی» و همسرش «نجوا لاشیدایی» به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش‌خرید ۶۷۰۰خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در پولشویی ۳۲.۰۰۰ میلیارد ریال، و کشف ۲۴۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه ۱۰۰کیلو طلا خبر داده است. بنده ضمن تشکر از حکم قوه قضاییه، به عنوان مدرس فقه نظام ولایی و فقه نظام سیاسی اسلام در حوزه علمیه از مبارزان با فساد در کشور می‌پرسم آیا نباید اول حکم اعدام را برای عاملان اصلی فساد در شرکت سایپا و ارز کشور صادر کرد؟! آیا نباید ساختار فسادساز را تغییر داد تا بهزادی و لاشیدایی دیگری متولد نشوند؟! مسئولان مبارزه با فساد اقتصادی بدانند بیماری اصلی در ساختارهاست که سلطان خودرو و سلطان سکه و سلطان خشکبار و سلطان ارز و سلطان شکر می‌سازد. شما را به خون حاج قاسم! ساختارهای فساد را تخریب کنید. 🆔 @khosropanah_ir
کلام جدید۱۹.mp3
16.31M
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع وحی‌شناسی(۱) 🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر | ۲۴رمضان ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir
🔰 ششمین نشست از سلسله نشست های زنده اینستاگرامیِ "ما ملاصدرا و جهان معاصر" 🎙 گفتگو با استاد عبدالحسین خسروپناه 🔸 با موضوع: " حکمت متعالیه و امرسیاسی"/ پنج شنبه ۱ خرداد ۹۹ ساعت ۲۳ الی ۲۴ / با اجرای محسن جبارنژاد طراح پوستر: سید سعید هاشمی پی نوشت: عنوان دقیق استاد خسروپناه، استاد فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه است. 🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هو السمیع البصیر روز جهانی قدس امسال در وضعیتی قرار دارد که مردم جوامع مختلف به جهت گسترش ویروس کرونا در حالت بهداشتی زیست می‌کنند اما این وضعیت باعث فراموشی قدس و فلسطین نمی‌شود. آزادگان جهان خشم خود را نسبت به صهیونیسم پنهان نمی‌کنند. جهان تا نابودی اسرائیل فریاد می‌زند، القدس لنا عدالت‌گرایان با صدای بلند می‌گویند مرگ بر اشغالگران فلسطین گرامی باد یاد حاج قاسم سلیمانی عزیز که روز قدس امسال با چهره آسمانی او برگزار می‌شود. اهتمام قلبی به مظلومان فلسطین از باب نیت مومن که بهتر از عملش است ارزش مضاعف دارد؛ پس مردم عزیز ایران با دل‌ها و قلوب خالص خود انزجارشان را نسبت به جنایتکاران صهیونیسم نشان دهند و شعار و مرگ بر آمریکا را سر دهند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم اول خرداد ۱۳۹۹ برابر با ۲۷رمضان ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir
🔻 مسجدالاقصی نقطه وحدت 🔸 شهید سردار سلیمانی: دعوای ما با عالم غرب و در عالم اسلام، بر سر مسجد است، بر سر مسجد الاقصی و مسجد الحرام. 🆔 @khosropanah_ir
پرسش و پاسخ با دکتر خسروپناه.mp3
16.74M
📲فایل صوتی سلسله جلسات شب‌های ماه مبارک رمضان 🔻سخنرانی و پرسش و پاسخ با موضوع: نسبت ولایت فقیه با مردم سالاری و استبداد 🎙سخنران: 📡@andisheqalam 🆔 @khosropanah_ir
💠پرسش و پاسخ اینستاگرامی با دکتر خسروپناه با موضوع «نسبت ولایت فقیه با مردمسالاری و استبداد»_ بخش نخست ❓۱- نسبت ولایت فقیه با مردمسالاری و استبداد چیست؟ 🔹امام خمینی، تعبیر جمهوری اسلامی را مطرح کرده و از مردم می‌خواهد رأی بدهند. مقام معظم رهبری نیز بارها تعبیر مردمسالاری دینی را به کار برده‌اند. واژه‌ای که مکرر در فرمایشات امام و رهبری به کار رفته، مردم است. کدام حکومت دموکراتیک در دنیا مثل جمهوری اسلامی هر سال یک انتخابات دارد؟ نظام ولایت فقیه هم به لحاظ نظری، هم بر اساس ساختار قانون اساسی و هم طبق آنچه تحقق یافته، یک حکومت مردمسالار است. البته هر حکومت دموکراتیک، یک عقبه ایدئولوژیک دارد که در جمهوری اسلامی ایران، ایدئولوژی اسلامی حاکم است. به تعبیر آیزایا برلین، وقتی از آزادی سخن می گوییم یک «آزادی از» و یک «آزادی در» داریم؛ «آزادی از» یعنی رفع موانع آزادی و «آزادی در» یعنی آزادی در چارچوب قوانین. هرگاه از نفی استبداد سخن می‌گوییم، «آزادی از» است اما کنار آن «آزادی در» وجود دارد یعنی در هر کشوری قوانینی هست که باید در چارچوب آن عمل کرد. اگر کسی قوانین باب پسندش نباشد نمی‌تواند بگوید این حکومت استبدادی است. اگر این باشد پس همه حکومت‌ها استبدادی هستند. هیچ حکومتی نیست که از «آزادی از» سخن بگوید ولی «آزادی در» نداشته باشد. اما در قوانین باید دید چقدر به حقوق مردم توجه شده است. «آزادی در» مجموعه‌ای از حق و تکلیف‌هاست. اینکه برخی اشکال می‌کنند که جمهوری اسلامی نظام تکلیف‌مدار است، حرف غلطی است. همه نظام‌های حقوقی دنیا، هم حق‌مدار هستند و هم تکلیف‌مدار. شما هیچ جا حقی نمی‌بینید که تکلیفی نباشد. حکومتی که یکی را داشته باشد اصلا قابل تصور نیست. ❓۲- آیا در حکومت ولایت فقیه، مکانیسم‌هایی در نظر گرفته شده که مسئولان آن از عالی‌ترین رده تا پایین، از فساد و استبداد منع شوند؟ 🔹اینکه ما حکومتی را تصویر کنیم که هیچ فسادی در آن نباشد، فقط حکومت حضرت ولی‌عصر است. برای همین در اسلام کتاب القضا وجود دارد. مهم آنست که ساختارهایی در قانون تعبیه شود که مانع گسترش فساد شود یا با فساد مقابله کند. قانون اساسی ما حاصل تجربه فقهی فقها و تجربه حقوقی حقوقدانان است و دو سنخ نظارت درونی و بیرونی در آن لحاظ شده است. نظارت درونی تقوا و ورع کارگزاران از صدر تا ذیل است که به عنوان شروط مقامات نظام مطرح شده. برای نظارت بیرونی هم ساختارهای قانون اساسی مانند تفکیک قوا را داریم. تفکیک قوا ساختاری است که به جرأت جلوی استبداد حکومتی را می‌گیرد. دیگر ساختارهای نظارتی قانون ما از جمله دیوان محاسبات زیر نظر مجلس، سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر قوه قضاییه و مجموعه‌های امنیتی مثل وزارت اطلاعاتی در ساختار قوه مجریه است. ❓۳- پاسخگویی در نظریه ولایت فقیه چگونه است؟ 🔹اینکه اگر کسی نامه سرگشاده‌ای خطاب به رهبری نوشت، رهبر باید پاسخ دهد، خیر این پاسخگویی نیست. پاسخگویی، مکانیسم‌های خود را دارد. مجلس، می‌تواند هم از قوه مجریه و هم از قوه مقننه سؤال کند. البته باید دانست قاضی مستقل است و این در همه جای دنیا هست اما وزیر دادگستری رابط بین دولت و مجلس و قوه قضاییه است. درباره رهبری هم، مکانیسم نظارتی از سوی مجلس خبرگان است. مجلس خبرگان بر اوصاف و شرایط رهبری نظارت دارد. کمیسیونی در خبرگان هست به نام «کمیسیون تحقیق» که عملکرد رهبری را زیر نظر دارد. 👈در عین حال یک بحث اخلاقی یا جامعه‌شناختی وجود دارد که وقتی ابهام‌هایی نسبت به حاکمان و مدیران در جامعه مطرح می شود است، لازم است رهبری و رؤسای دیگر برای مردم توضیح دهند چراکه اگر پاسخ داده نشود، رابطه ملت و حاکمیت و رهبری قطع می‌شود و این آسیب است؛ این ضرورت هم به لحاظ علمی است نه حقوقی. @andisheqalam 🆔 @khosropanah_ir
◀️پرسش و پاسخ اینستاگرامی با دکتر خسروپناه با موضوع «نسبت ولایت فقیه با مردمسالاری و استبداد»_ بخش دوم ❓۴-آیا در طول چهل سال گذشته، درباره نظارتی که بر رهبری صورت می‌گیرد، به مردم اطلاع‌رسانی شده است؟ این نکته را می‌پذیرم. خوب است مجلس خبرگان سخنگو داشته باشد. همه قوا و نهادها سخنگو دارند جز مجلس خبرگان. کمسیون تحقیق هر دو سه ماه یکبار با رهبری جلسه دارند و حتی برخی اشکالات مربوط به دفتر رهبری یا زیرمجموعه‌های رهبری را با آقا طرح می‌کنند و ایشان توضیح می‌دهند، گاهی رهبری آنها را قانع می‌کنند و گاهی هم آقا قانع می‌شوند و دستور اصلاح می‌دهند. خوب است این موارد به مردم اطلاع داده شود. اما باید بگویم، یک نوع فرافکنی باعث شده همه مطالبه‌گری مردم و نخبگان به سمت رهبری سوق پیدا کند در حالی که مفاسد کذایی و اختلاس‌های میلیاردی و رانت‌ها مربوط به زیرمجموعه‌های رهبری نیست. میلیاردها تومان در وزارت ارتباطات هزینه شد ماهواره به فضا بفرستند و ناکام بودند اما نیروهای مسلح یکصدم آن هزینه را هم نکردند و موفق شدند. در خودروسازی فساد است، رانت‌خواری‌های بعضی نمایندگان مجلس هست، فساد در بانک‌هاست؛ جالب است هیچ موقع این مطالبه‌ را در ذهن نخبگان ایجاد نمی‌کنند اما مرتب طرح می‌شود که ولی فقیه چرا به سؤالات پاسخ نمی‌دهد؛ این یک رفتار فرافکنانه است که مردم و نخبگان را سرگرم کنند تا مافیای اقتصادی کار خودش را بکند. سلطان‌های مختلف طلا و شکر و سکه و... ناشی از ساختارهای معیوب در بخش‌های اجرایی کشور است، نخبگان مطالبه‌گری‌ را از ساختارهای اجرایی بالا ببرند. متأسفانه اینها را رها کردیم و رفتیم سراغ رهبری که آیا پاسخگو هست یا نیست؟ شما در این چهار دهه، چند فقره فساد در سیستم‌های زیرمجموعه رهبری دیدید؟ بله به صداوسیما نقدهایی وارد است، ممکن است ما به عملکرد فلان فرد در دفتر رهبری هم نقد داشته باشیم؛ اما در ارتش و سپاه آنقدر نظارت قوی دارند که اگر یک ریال جابجایی صورت گیرد، سریع آن افراد را محاکمه می‌کنند. این قدرت و اقتدار نظامی ایران به خاطر سلامت مجموعه نظامی زیرمجموعه رهبری است. اگر فساد داشت اقتدار نداشت. مجموعه اجرایی کشور توان این را ندارد که قیمت حبوبات را کنترل کنند. نبود اقتدار به خاطر وجود فساد است. نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان، پرسشگری را ببرند در جاهایی که زندگی جامعه را مختل کرده است. البته مطالبه‌گری از صداوسیما و قوه قضاییه باید صورت گیرد. ❓۵- چرا رهبری با خبرنگاران و رسانه‌ها مصاحبه نمی‌کنند؟ 🔹رهبری مکرر با دانشجویان، اساتید و غیره جلسه پرسش و پاسخ دارد و اینکه بگوییم رهبری پاسخگو نیست، حرف غلطی است. شما کدام رهبر و نفر اول دنیا را سراغ دارید که این همه جلسه پرسش و پاسخ با اقشار مختلف داشته باشد؟ با این حال اینکه دوستان پیشنهاد می‌دهند که رهبری جلسه با خبرنگاران هم داشته باشند خیلی هم عالی است. من مسئولیتی ندارم ولی این را به بعضی مسئولان در دفتر رهبری منتقل خواهم کرد که عده‌ای از دوستان پیشنهاد می‌کنند رهبری با خبرنگاران هم جلسه داشته باشد؛ این جلسه هم خوب است با خبرنگاران متعدد باشد نه اینکه از قبل هماهنگی شود. خوب است شخص رهبری، همه رؤسای قوا و مدیران میانی با خبرنگاران جلسات داشته باشند و پرسش و پاسخ صورت گیرد. ❓۶-آیا بین دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی که مقبولیت را دخیل در مشروعیت نمی‌دانند با دیدگاه رهبری که مقبولیت را جزء مشروعیت می‌دانند تغایری هست؟ نقش مقبولیت مردم در مشروعیت جامعه‌شناختی را همه قبول دارند و جای بحث نیست؛ اما آیا مقبولیت مردمی در مشروعیت فقهی و فلسفی نقش دارد یا نه؟ بعضی فقها مثل آیت‌الله منتظری معتقدند مقبولیت مردم در اصل وضع ولایت فقیه هم نقش دارد. ایشان می‌گوید شارع اوصاف را مشخص کرده ولی وقتی مردم انتخاب کردند اصل ولایت بالفعل می‌شود؛ مثل اینکه یک بخش نصب ولایت را خدا انجام داده و یک بخش را مردم. اما آیت‌الله مصباح و شخص حضرت امام هم این نظر را ندارند. اکثر فقها معتقدند مشروعیت فلسفی فقهی یعنی نصب ولایت از آن خداست. اگر مردم قبول داشتند می‌تواند اعمال ولایت کند و اگر نداشتند نمی‌تواند. حضرت امام در کتاب ولایت فقیه تأکید دارند ولایت به جعل شارع مقدس است. ولایت با وکالت فرق دارد، وکالت از طرف مردم است و ولایت به جعل شارع مقدس است. اما نظر مقام معظم رهبری در این باره چندان روشن نیست؛ بعضی عبارات ایشان نشان می‌دهد مقبولیت مردم را در مشروعیت فقهی فقیه دخیل می‌دانند یعنی اگر مردم قبول نکنند نه تنها اعمال ولایت که حتی اصل ولایت فقیه هم تمام نیست، بعضی عبارات می‌رساند که از نظر ایشان تنها مشروعیت جامعه‌شناختی فقیه به مقبولیت مردمی وابسته است. من یکی دوبار به برخی نزدیکان حضرت آقا عرض کردم خوب است آقا این را باز کنند. 📡 @andisheqalam 🆔 @khosropanah_ir
◀️پرسش و پاسخ با دکتر خسروپناه_ بخش۳ ❓۷-امیرالمؤمنین نقد حاکم را اختیار مردم دانستند؛ آیا حق نقد حاکم اسلامی درجامعه ما به رسمیت شناخته شده؟ 🔹آنچه داریم نصیحت ائمه مسلمین است که هم می‌تواند در مکانیسم‌ها باشد و هم به صورت نقد؛اما بدون توهین و تخریب،باید اخلاق نصیحت رعایت شود.اگر درجامعه ما کسی بخواهد نقدهایی که به رهبری شده جمع کند، چندجلد کتاب می‌شود. من معتقدم قانونا وشرعا نقد رهبری هیچ اشکالی ندارد.اما اخلاق و منطق را باید رعایت کرد. ❓۸-نحوه نظارت رهبر در قانون اساسی ما، شبهه دور دارد. 🔹دور در فلسفه محال است ومحال اتفاق نمی افتد،وقتی می‌گویید اتفاق افتاده پس دور نیست.بعضی اصطلاحا آن را دور حقوقی خوانده‌اند. دور حقوقی محال نیست و در کل نظام‌های حقوقی وجود دارد. انتصاب عالی‌ترین مقامات قضایی آمریکا دست رئیس‌جمهور است.رئیس جمهور آمریکا تمام مصوبات مجلس رامی‌تواند وتوکند. رئیس‌جمهور فعلی ما انتخابات رئیس جمهور بعدی رابرگزارمی‌کند.دور حقوقی در همه دنیا هست ومفری هم نیست. امادرباره بحث ایران باید بگویم رهبری تنها فقهای شورای نگهبان را انتخاب می‌کند و حقوقدانان رامجلس. 📡 @andisheqalam 🆔 @khosropanah_ir
🔰 موضوع: نقش اساتید در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🔷 مدرس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه 💠 دوره به صورت مجازی از طریق سامانه آموزش آنلاین واحد دزفول برگزار می‌شود که از طریق لینک زیر قابل دسترسی است: ♦️ http://lms.iaud.ac.ir/c165_13982_3275 ⏪ زمان : سه شنبه ۶ خرداد و جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۰ ❗یک یا چند روز قبل از برگزاری جلسه جهت دانلود نرم افزار های مورد نیاز برای اتصال به سیستم وارد سایت زیر شوید و گزینه "مرکز آموزش آنلاین" را بزنید: 🌐 www.iaud.ac.ir 🛑ورود به کلاس فقط در ساعت تعیین شده جلسات امکان ‍‍‍‍پذیر است. 🆔 @khosropanah_ir
کلام جدید۲۰.mp3
16.56M
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع وحی‌شناسی(۲) 🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر | ۲۵رمضان ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir
محوریابی بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز قدس.pdf
1.06M
💠 سخنان تاریخ ساز مقام معظم رهبری درباره و فلسطین قابل توجه برای عموم مردم و نخبگان است. 🆔 @khosropanah_ir
🌷 جانباز قطع نخاعی ناصر توبه‌ای در سن ۲۱ سالگی فرماندهی یکی از گردان‌های لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را بر عهده داشت که در آن زمان حاج قاسم سلیمانی در سمت فرماندهی لشکر خدمت می کرد. 🍃 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وقتی نزدیک ایام عید می خواست به کرمان و به دیدار والدین خود برود به همسر این جانباز زنگ می زد و می گفت: "من دو روز به خانه شما می آیم." لباسی تهیه می کرد و به خانه او می رفت. جانباز را استحمام می داد، تخت او را آماده می کرد و در این دو روز به همسر جانباز می گفت کار آشپزخانه هم به عهده من است؛ دو روز خدمت گذاری این جانباز قطع نخاعی را داشت؛ بعد به سمت خانه خودش می‌رفت. 🍃 حالا میفهمی که چرا حاج قاسم فرمود: تا شهید نباشی، شهید نمی‌شوی. 🆔 @khosropanah_ir
کلام‌ جدید۲۱.mp3
15.79M
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع وحی‌شناسی(۳) 🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر | ۲۶رمضان ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir
📌شیرینی مقاومت فروش بنزین به ونزوئلا و انتقالش با نفتکش‌های ایرانی از طریق تنگه‌ جبل الطارق و اقیانوس اطلس، یکی از دستاوردهای حمله موشکی به و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران و جریان به دست بزرگ‌ مرد تاریخ شهید حاج قاسم سلیمانی بود. این قدرت و عظمت از نظریه نظام انقلابی نشات گرفت؛ نه نظریه سکولاریسم. احسنت و آفرین بر مردان مجاهد و شجاع انقلابی و درود بر فاتحان فتح المبین و خرمشهر قهرمان و دزفول، پایتخت مقاومت و همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم و سلامت! 🆔 @khosropanah_ir
کلام جدید۲۲.mp3
17.83M
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع شبهات جدید خاتمیت 🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر | ۲۷رمضان ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸قربونت امام رضا علیه السلام چقدر دلتنگتیم دوری از مضجع شریفت، قدر عظمت تو را به ما نشان داد 🔸آقاجان محروممان مساز دعا کن سلامت به این کشور برگردد آمین یا رب العالمین 🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم بحث رویت هلال و اعلام عید فطر همانند سال‌های گذشته معرکه آراء علما شد و منشا این اختلاف در تفاوت مبنایی در حقیقت رویت است و اینکه مقصود از رویت، رویت مسلح یا غیرمسلح و نیز تمایز در وحدت یا اختلاف افق است. روایات شیعه و اهل سنت بر رویت تاکید می‌کند و بی‌شک مقصود از رویت، رویت متعارف در عرف جامعه است. پس موضوع افطار و امساک شرعی، تولد هلال نیست که با محاسبات ریاضی به صورت یقینی کشف می‌شود چون متعلق چنین یقین ریاضی، تولد هلال است نه رویت هلال که موضوع حکم شرعی است. موضوع حکم شرعی، رویت معرفت‌شناسانه است نه تولد هستی‌شناسانه هلال. این مفهوم متعارف عرفی از رویت در اعصار مختلف مصادیقی دارد؛ از جمله مشاهده هلال با چشم غیرمسلح در حیاط یا پشت بام منزل، مشاهده هلال با چشم غیرمسلح در مکان‌های مرتفع و بالای کوه‌ها که در عصر ائمه استفاده می‌شد، مشاهده هلال با چشم مسلح متعارف همچون عینک و دوربین‌های معمولی نه تلسکوپ و سی سی دی کمیرا. پس نباید گرفتار یکسان‌انگاری مفهوم رویت عرفی با مصداق آن در عصر نبوی یا ولوی شد. بنابراین مصداق مشاهده متعارف هلال در عصر ما اعم از رویت مسلح(عینک و دوربین‌های متعارف) و رویت غیرمسلح است که به عنوان رویت شرعی به شمار می‌آید. شایان ذکر است که هلال پس از دوازده ساعت از تولدش با چشم غیرمسلح قابل رویت است؛ هر چند موانع جوی وجود داشته باشد و لکن قابلیت رویت هست و همین برای حکم شرعی کفایت می‌کند و فقیه باید به مصداق استهلال عرفی دست یازد. لذا در وضعیت متغیرهای جوی در دنیای کنونی و تحولات سماوی باید فقیه با کمک کارشناسان متدین از زمان تولد هلال مطلع گردد. همچنین اگر رویت شرعی در نقطه‌ای از زمین تحقق یابد؛ نقاط دیگری که قریب الافق یا در عرض جغرافیایی مقارن(با وجود اختلاف در طول‌های جغرافیایی) رویت به شمار می‌آید. پس اشتراک نقاط مختلف زمین در بخشی از شب کفایت می‌کند. ✍ عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم اول شوال ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir
🔰 ارزیابی منطقی و اخلاقی مجلس دهم بسم الله الرحمن الرحیم والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر 🔸 دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ریاست جناب دکتر علی لاریجانی همانند هر دوره دیگری به پایان رسید. عده ای از عالمان و نخبگان به شکل کتبی و حضوری تقدیر کردند و مدح و ثنا نمودند و خدا قوت گفتند؛ ما نیز از باب ادای ادب لازم است تلاش خالصانه و خدمات مجلس و ریاست محترمش را سپاس گویم. عقلانیت اسلامی اقتضا می کند که آزادانه و دور از تعارفهای معمولی به ارزیابی منطقی و اخلاقی مجلس دهم پرداخته و به پرسشهای جمع دیگری از نخبگان پاسخ داده شود. 🔸 امتیازهای مجلس دهم به تصریح رئیس محترم مجلس عبارتند از: داشتن ۶۲درصد رای مردم، سابقه اجرایی ۸۰ درصد نمایندگان، ۱۶۷ دکترا و پستاک، ۱۳۰ ایثارگر و ۱۶ فرزند شهید از ۲۹۰ نماینده، اصلاح قانون بازنشستگی و منع بکارگیری آنها، تصویب بودجه خاص برای شرکتهای دانش بنیان، تصویب قانون مربوط به توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، تقویت و توسعه نظام استاندارد، حمایت از سپاه پاسداران علیه تروریست خواندن آمریکا و غیره. 🔻 اینک بعد از سپاس مجدد، پرسشهای اساسی را از مجلس دهم میپرسم: 1⃣ چرا مجلس دهم نظارت قانونی بر عملکرد نمایندگان را مصوب نکرد؛ نظارتی که از فساد اخلاقی و مالی آنها پیشگیری می کرد؟ آیا رد صلاحیت جمع قابل توجهی از نمایندگان توسط شورای نگهبان به جهت فساد اقتصادی یا اخلاقی، کارنامه مجلس دهم را متزلزل نمی کند؟ 2⃣ نظارت مجلس دهم بر عملکرد دولت به ویژه وضعیت خودرو و فروش شرکتهای اقتصادی به ثمن بخس چگونه بوده است؟ 3⃣ کارشناسان اقتصادی معترفند که اصلاح قانون مالیاتی و الکترونیک سازی آن به ویژه برای اقشار پردرآمد جامعه از جمله جراحان و وکیلان و ملاکان، مشکلات مالی دولت را ترمیم میکند؛ آیا مجلس دهم بدان اهتمام ورزید؟ 4⃣ چرا هر نماینده ای که وارد مجلس میشود باید خودرو و مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان به او داده شود و چرا مبالغ کلان در اختیار آنها است و نظارتی بر نحوه مصرف مبالغ به ویژه در تبلیغات انتخاباتی آنها وجود ندارد؟ 5⃣ چرا نمایندگان مجلس دهم بیش از هر دوره دیگر مجلس در امور اجرایی کشور دخالت کردند و وزرا به ویژه وزیر کشور را در تعیین استانداران و فرمانداران تحت فشار قرار دادند و همین باعث ضعف تقنین و نظارت مجلس گردید که وظیفه اصلی این نهاد ارزشمند است. 6⃣ طبق نظر متخصصان، قوانین ساختاری بانکها از مهمترین عوامل نقدینگی و تورم در کشور است و به جای گردش ثروت در مسیر اشتغال زایی و جهش تولید به سمت خرید و فروش زمین و ارز و طلا میروند؛ چرا مجلس به تجمیع بانکها و اصلاح قانون آنها گام اساسی برنداشت؟ 7⃣ مطابق نظر کارشناسان اقتصادی، قدرتهای مافیای مالی و وارداتچی ها که مدیریت کالاهای اساسی کشور از کود و بذر و حبوبات و خودرو و ارز و طلا و غیره را در اختیار دارند؛ از عوامل مهم رکود تولید و اشتغال است؛ مجلس دهم برای مقابله با این تهاجم اقتصادی چه کرد؟ آیا نباید قصه دردناک گمرک را حل می کرد؟ آیا نباید جلو واردات بی رویه کالاها را می گرفت؟ چرا باید تولید بذر در کشور تعطیل شود و در وضع تحریم حداکثری محتاج غرب شویم؟ چرا با وجود ظرفیت تولید گیاهان دارویی و گل محمدی در کشور باید ۹۵ درصد اسانس کشور از خارج وارد شود؟ 💢 جناب دکتر لاریجانی عزیز که عمری در خدمت سپاه و صدا و سیما و شورای عالی امنیت ملی و مجلس بودید؛ خداوند متعال را به خون دوستان شهیدم شاهد میگیرم که این پرسشها از رنج دل فقیران و مساکینی است که قلبم را به درد آورده است و نه از سر غرض ورزی یا گرایش سیاسی که این کمترین همانند عموم مردم از همه گرایشهای سیاسی که گرفتار رانت و فساد شدند برائت می جویم. اعتدال و امت وسط بودن با خواندن و نوشتن خطبه های علی علیه السلام تحقق نمی یابد که باید از طریق انطباق عمل کارگزاران نظام با سیره علوی ظهور یابد. امیدوارم مجلس یازدهم به ویژه هیات رئیسه آن به پرسشهای این مرقومه توجه نمایند که تا چشم به هم زنند چهار سال خواهد گذشت و در پیشگاه محکمه عدل الهی پاسخگو خواهند بود و در معرض داوری امت حزب الله قرار خواهند گرفت. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته ✍ عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم دوم شوال ۱۴۴۱ 🆔 @khosropanah_ir