تربیت رسانه ای کودک
👨👩👦مجموعه پست ارتباط و تعامل با کودکان👨👩👧 ۲۳. نوجوانان و تمایل به دخانیات (سیگار،قلیان، ویپ و
👨👩👦مجموعه پست ارتباط و تعامل با کودکان👨👩👧
۲۳. ادامه مبحث تمایل نوجوانان به دخانیات
۳. نه بگویید
✍در مورد اصل مسئله قاطع باشید و نه بگویید ،ممکن است احساس کنید که نوجوان شما حرف شما را گوش نمی کند و یا اهمیتی نمی دهد ، اما به هر حال آن را بیان کنید. به نوجوان خود بگویید که سیگار کشیدن ممنوع است. عدم تأیید شما بیش از آنچه فکر می کنید تأثیر خواهد داشت.
۴. به فراتر از سیگار فکر کنید
🔻نوجوانان اغلب تصور می کنند که سیگارهای الکترونیکی، و همچنین تنباکوهای بدون دود ، سیگارهای میخک kreteks، سیگارهای با طعم آب نبات bidis و یا قلیان و پیپ ، کمتر از سیگارهای سنتی مضر یا اعتیادآور هستند. اما همه آنها خطرات سلامتی را به همراه دارند.
✅سیگارهای الکترونیکی دستگاههایی هستند که با باطری بخار را گرم می کنند و آن را به بخار قابل تنفس تبدیل می کند. تحقیقات نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی باعث می شوند کاربران مواد شیمیایی مضر را استنشاق کنند.
❌سیگارهای الکترونیکی همچنین می توانند نوجوانان را درگیر نیکوتین کنند و استفاده از محصولات دخانی را عادی جلوه دهند ، که می تواند منجر به استفاده از سیگار شود.علاوه بر این ، سازمان غذا و دارو توصیه می کند که جوانان نباید از محصولات سیگار الکترونیکی هم استفاده کنند.
✍خانم دکتر بلوری
@Dr_boluri46
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
#معرفی_بازی
✅ بازی #سربازان_گمنام
▫️ سبک: اکشن
▪️ لینک دانلود (بازار اندروید):
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.Sefpar.SarbazaneGomnam&ref=share
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
🆘 #انجمن_حجتیه چگونه جوانان مذهبی را صید میکند⁉️
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
چگونه #الگوریتم #یوتیوب با استفاده از تکنیکهای #روانشناختی، #ذهن_کودکان را درگیر میکند؟
▪️ پخش خودکار (Autoplay):
ویدیو بعدی به طور خودکار شروع میشود و نیاز به تصمیمگیری را از بین میبرد که منجر به یک چرخه تماشای بیپایان میشود.
▫️ پیشنهادهای بینهایت:
همیشه ویدیوی دیگری برای تماشا وجود دارد که حس «فقط یک ویدیوی دیگر» را ایجاد میکند.
▪️محتوای شخصیسازی شده:
الگوریتم #علایق کودک را یاد میگیرد و فقط ویدیوهای مرتبط با موضوعات مورد علاقه او را نشان میدهد و یک «دنیای مخصوص او» میسازد.
▫️ عناون جذاب و کلیکخور (Clickbait):
از کنجکاوی ذاتی کودک با عناوینی مانند «باورنکردنی!» یا «شوکآور!» سوءاستفاده میکند.
▪️ قالبهای سریع و پرتحرک:
ویدیوها پر از Cutهای سریع، صداهای بلند و رنگهای روشن هستند که توجه کودک را به راحتی جلب میکنند
.
▫️حلقههای بازخورد:
تماشای یک ویدیو، منجر به پیشنهاد دهها ویدیوی مشابه میشود که علاقه کودک را به آن موضوع حتی بیشتر تشدید میکند.
نگرانی اصلی:
این مکانیسمها میتوانند منجر به #اعتیاد_دیجیتال، #کاهش_تمرکز و مواجهه با #محتوای_نامناسب شوند.
راهکار کلی در صورت استفاده:
استفاده از YouTube Kids، محدود کردن زمان استفاده، غیرفعال کردن Autoplay و تماشای همراهی شده با کودک.
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
💫 #شادبین
#موتور_جستجوی امن، برای کودکان و نوجوانان
🧑💻 جست و جو در فضای وب، انیمیشن ، فیلم ، سریال، آهنگ ، پادکست و ..
لینک دانلود:
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.shaadbin.browser&ref=share
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
🔴 یورونیوز:
تیک تاک و اینستاگرام بسترساز خودکشی و افسردگی شدید در بین نوجوانان
▪️بر اساس یک گزارش جدید، شبکههای اجتماعی همچنان نوجوانان را به سمت محتوای مرتبط با خودکشی، خودآزاری و «افسردگی شدید» سوق میدهند.
▪️بنیاد بریتانیایی «مالی رز» Molly Rose برای انجام این پژوهش از حسابهای تیک تاک و اینستاگرام ساختگی متعلق به دختری ۱۵ ساله که پیشتر با چنین محتواهایی تعامل داشته، استفاده کرد.
▪️این تحقیق نشان داد که تقریباً تمام ویدئوهای پیشنهادی در این دو پلتفرم در ارتباط با خودکشی، خودآزاری و افسردگی بودند.
▪️اندی باروز، مدیرعامل بنیاد مالی رز، در مورد نتایج این تحقیق گفت: «الگوریتمهای مضر نوجوانان را با میزان هولناکی از محتوای آسیبدهنده بمباران میکنند و در محبوبترین پلتفرمها، این اتفاق در مقیاس صنعتی رخ میدهد.»
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 تیزر تبلیغاتی دورۀ تخصصی:
«تـبـیـیـن جـنـگ شـنـاخـتـی»
📅 زمان: ۹ الی ۱۴ شهریور هرشب ساعت ۲۱ الی ۲۲
🖥 شرکت در دوره رایگان بصورت مجازی
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
✅ #معرفی_بازی #ps4
👌 بازی #بچههای_مورتا
🔹 سبک: #اکشن_ماجراجویی
▫️ محور بازی ایرانی Children of Morta خانوادهای است که به نبرد با پلیدی میروند، نبردی با درونمایه فداکاری، شجاعت و عشق. طراحی بازی در سبک پیکسلآرت انجام شده است.
📌 بازی "بچه های مورتا" (Children of Morta) برای کنسولها و پلتفرمهای زیر در دسترس است:
- پلیاستیشن ۴ (PS4)
- اکسباکس وان (Xbox One)
- نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch)
- مایکروسافت ویندوز (از طریق استیم، گاگ و دیگر فروشگاههای دیجیتال)
- مکاواس (macOS)
- لینوکس (Linux)
جهت خرید بازی به فروشگاه ها یا سایت های معتبر مراجعه کنید.
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#معرفی_انیمیشن
✅ انیمیشن #فرمانروای_آب
💫 پویانمایی سینمایی «فرمانروای آب» با محوریت #مهدویت و نبرد #موشکی ایران با آمریکا و اسراییل.
🔹رده سنی: نوجوان و جوان
▫️اکران در تمامی سینماهای سراسر کشور
▫️به همراه اکران مردمی
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
‼️ وقتی پیج گیمر ها رو باز میکنی و با دنیایی از اصطلاحات جدید مواجه میشوید..
❕اصطلاحاتی که تفاوت نسل ما با فرزندان رو بیشتر مشخص میکنه..
⚠️ نه در بازی که در ابعاد گوناگون،
#تفاوت_زبانی به شکاف نسلی بین ما و فرزندانمون عمق بیشتری میدهد..
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
تربیت رسانه ای کودک
‼️ وقتی پیج گیمر ها رو باز میکنی و با دنیایی از اصطلاحات جدید مواجه میشوید.. ❕اصطلاحاتی که تفاوت نس
ترجمه اصطلاحات:
🍃 سیپی (CP):
پول واقعی (پولی) در بازی کالاف دیوتی موبایل
🍂 ساپلای پس (Supply Pass):
مسیر پیشرفت رایگان که با بازی کردن آیتم جایزه میدهد
🍃 پک پرایس (Pack Price):
قیمت بستههای مختلف در بازی
🍂 آفر های دلاری (Dollar Offers):
پکهای ویژه با قیمت کم (مثل ۱ دلار)
🍃 آفر ایردراپ (Airdrop Offer):
پیشنهاد خرید محموله هوایی با آیتمهای تصادفی
🍂 پک گوست (Ghost Pack):
بسته شامل پوستر یا آیتمهای شخصیت «گوست»
🍃 گرند فورس (Grand Force):
یک بسته یا مجموعه بزرگ و ویژه
🍂 گلد و دایموند (Gold & Diamond):
سطح کیفی آیتمها (طلایی و الماسی)
🍃 آفر بتل پس (Battle Pass Offer):
پیشنهاد یا تخفیف برای خرید مسیر پیشرفت پرمیوم
🍂 آفر ولکام بک (Welcome Back Offer):
پیشنهاد ویژه برای بازیکنان قدیمی بازگشته
🍃 سیپی لاگ گوگل (Google Login CP):
خرید سیپی از طریق حساب گوگل
🍂 جم فری فایر (Free Fire Diamonds) :
ارز پولی اصلی بازی فری فایر
🍃 لول اپ پس (Level Up Pass):
مسیر پیشرفت بر اساس سطح بازیکن
🍂 بسته هفتگی (Weekly ID):
بسته هفتگی برای یک اکانت خاص
🍃 بسته ماهانه (Monthly ID):
بسته ماهانه برای یک اکانت خاص
🍂 آفر ۱ دلاری ($1 Offer):
پیشنهاد خرید با قیمت ۱ دلار
🍃 یوسی با آیدی (UC with ID):
خرید ارز پولی پابجی با اکانت بازی
🍂 یوسی با جیمیل (UC with Gmail):
خرید ارز پولی پابجی با حساب گوگل
🍃 خرید چیکن (Chicken Medal):
خرید مدال مرغ (ارز درون بازی پابجی)
🍂 گروث پک (Growth Pack):
بسته حاوی منابع برای پیشرفت سریع
🍃 خرید جم کلش (Clash of Clans Gems):
ارز پولی اصلی بازی کلش آف کلنز
🍂 گلد پس (Gold Pass):
مسیر پیشرفت پرمیوم در کلش آف کلنز
🍃 بلیط رویداد (Event Ticket):
بلیط دسترسی به رویدادهای ویژه
🍂 خرید منظره (Scenery Skin):
پوستر تغییر ظاهر کلی دهکده
🍃 خرید آفر ها (Special Offers):
پیشنهادهای ویژه و محدود
🍂 اسکین قهرمان (Hero Skin):
پوستر مخصوص برای قهرمانان بازی
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀