هدایت شده از کانال تربیتی یک مربی
19.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سرود زیبای #پرچم_افتخار
بمناسبت دهه فجر🇮🇷
🎙 گروه سرود بین المللی انتظار
💠 سرپرست: محمد حسین زاده
🖋شاعر: محمدجواد الهی پور
اسمت خیلی زیباست
ای عشق بی پایان
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
خیلی دوستت دارم
ایران ایران ایران
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🌺یک مربی مرجعی برای مربیان ومبلغان👇
@yekmorabbi
برای دوستان خودفورواردکنید🙏
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•.
هدایت شده از مشاوران ستاره مبین
هر چیزی را میبینیم وارد روح ما میشود!
هر چیزی رو نگاه نکن!
دیدن مانند غذا خوردن است.
هر چیزی را که میبینیم با تمام آلودگیها و پاکیها وارد روح ما میشود و به سادگی بیرون نمیرود.
#درمان_بیماریهای_روحی
#استاد_پناهیان
❋ستاره مبین، کانال تخصصی مشاوره
◣@Setare_mobin ◢
࿐❁☘❒◌🌙◌❒☘❁࿐
🕋 آیه صبحگاهی
📚 تفسیر نور آیه الله قرائتی
📖 سوره طه
🌼🌸🌼
*«١٠٠» ﻣَﻦْ ﺃَﻋْﺮَﺽَ ﻋَﻨﻪُ ﻓَﺄِﻧَّﻪُ ﻳَﺤْﻤِﻞُ ﻳَﻮْمَ ﺍﻟْﻘِﻴَﺎﻣَﺔِ ﻭِﺯْﺭﺍً*
ﭘﺲ ﻫﺮﻛﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ (ﺫﻛﺮ) ﺭﻭﻱ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﺪ، ﻗﻄﻌﺎً ﺍﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺑﺎﺭ ﺳﻨﮕﻴﻨﻲ (ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ) ﺭﺍ ﺑﺮ ﺩﻭﺵ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺸﻴﺪ.
*«١٠١» ﺧَﺎﻟِﺪِﻳﻦَ ﻓِﻴﻪِ ﻭَﺳَﺂءَ ﻟَﻬُﻢْ ﻳَﻮْمَ ﺍﻟْﻘِﻴَﺎﻣَﺔِ ﺣِﻤْﻠﺎً*
(ﺁﻧﻬﺎ) ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ (ﺑﺎﺭ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻋﻘﻮﺑﺘﺶ) ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﭼﻪ ﺑﺪ ﺑﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﻬﺎ، (ﺑﺎﺭ ﮔﻨﺎﻩ) ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ.
*«١٠٢» ﻳَﻮْمَ ﻳُﻨﻔَﺦُ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼُّﻮﺭِ ﻭَﻧَﺤْﺸُﺮُ ﺍﻟْﻤُﺠْﺮِﻣِﻴﻦَ ﻳَﻮْﻣَﺌِﺬٍ ﺯُﺭْﻗﺎً*
(ﻫﻤﺎﻥ) ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭ ﺩﻣﻴﺪﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭﻣﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺗﻴﺮﻩ (ﻭ ﺑﺪﻥ ﻫﺎﻱ ﻛﺒﻮﺩ) ﻣﺤﺸﻮﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ.
«١٠٣» ﻳَﺘَﺨَﺎﻓَﺘُﻮﻥَ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻢْ ﺇِﻥ ﻟَّﺒِﺜْﺘُﻢْ ﺇِﻟَّﺎ ﻋَﺸْﺮﺍً
(ﺁﻧﻬﺎ) ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺁﻫﺴﺘﻪ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺟﺰ ﭼﻨﺪﻱ (ﺩﻩ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ) ﺗﻮﻗّﻒ ﻧﺪﺍﺷﺘﻴﺪ.
👁️👁️ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺣِﻤﻞ» ﻭ ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺣَﻤﻞ» ﺩﺭ ﻟﻐﺖ ﺑﻪ ﻳﻚ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ، ﻟﻴﻜﻦ «ﺣِﻤﻞ» ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻇﺎﻫﺮﻱ ﻭ «ﺣَﻤﻞ» ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﻃﻨﻲ ﻣﺜﻞ ﺑﭽﻪ ﺩﺭ ﺷﻜﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﻃﻠﺎﻕ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ.
«ﺯُﺭﻕ» ﺭﻧﮕﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺧﺘﻠﺎﻁ ﺳﻔﻴﺪ ﻭ ﺳﻴﺎﻩ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ، ﻣﺜﻞ ﺭﻧﮓ ﺧﺎﻛﺴﺘﺮﻱ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﻛﻨﺎﻳﻪ ﺍﺯ ﻛﻮﺭﻱ، ﺗﺮﺱ ﻭ ﻳﺎ ﺭﻧﮓ ﭘﺮﻳﺪﮔﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺻُﻮﺭ» ﻳﺎ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺷﺎﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻳﺎ ﺟﻤﻊ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﺮﺍﺩ ﺩﻣﻴﺪﻥ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻧﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻧﻔﺨﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻔﺨﻪ ﻱ ﺍﻭّﻝ، ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﻣﻲ ﻣﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻔﺨﻪ ﻱ ﺩﻭّم ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﺴﺎﺏ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. «ﻭﻧﻔﺦ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻮﺭ، ﻓﺼﻌﻖ ﻣَﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﺴّﻤﻮﺍﺕ ﻭ ﻣَﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﺎﺭﺽ ﺍﻟﺎّ ﻣَﻦ ﺷﺎءﺍﻟﻠّﻪ، ﺛﻢّ ﻧﻔﺦ ﻓﻴﻪ ﺍُﺧﺮﻱ ﻓﺎﺫﺍ ﻫﻢ ﻗﻴﺎم ﻳﻨﻈﺮﻭﻥ»(٦١٥) ﻭ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ «ﻳﻨﻔﺦ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻮﺭ» ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ، ﺑﻪ ﻗﺮﻳﻨﻪ ﺟﻤﻠﻪ ﻱ «ﻭ ﻧﺤﺸﺮ ﺍﻟﻤﺠﺮﻣﻴﻦ»، ﻧﻔﺨﻪ ﻱ ﺩﻭّم ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ.
👇👇ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺁﺯﺍﺩﻧﺪ، ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺣﻖّ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﻳﺮﻧﺪ ﻭﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﻋﺮﺍﺽ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. «ﺃﻋﺮﺽ»
٢- ﭘﻴﺎﻣﺪ ﺍﻋﺮﺍﺽ ﺍﺯ ﺫﻛﺮ ﺧﺪﺍ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﻲ ﻧﻜﺒﺖ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﺧﻠﺎﺻﻪ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ، «ﻣَﻦ ﺃﻋﺮﺽ ﻓﺎﻥّ ﻟﻪ ﻣﻌﻴﺸﺔ ﺿﻨﻜﺎ»(٦١٦) ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﺩ. «ﻣَﻦ ﺃﻋﺮﺽ... ﻳﺤﻤﻞ ﻳﻮم ﺍﻟﻘﻴﺎﻣﺔ ﻭﺯﺭﺍً»
٣- ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺧﻄﺮ ﻭﺳﻨﮕﻴﻨﻲ ﺑﺎﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﻴﺴﺖ. («ﻭﺯﺭﺍً» ﻧﻜﺮﻩ ﺁﻣﺪﻩ)
٤- ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﺠﺮم ﻳﺎ ﻛﻮﺭ ﻭ ﺭﻭ ﺳﻴﺎﻩ ﻣﺤﺸﻮﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺗﺮﺱ، ﻭﺣﺸﺖ ﻭ ﺧﻴﺮﻩ ﻧﮕﺮﻱ، ﺑﻪ ﻛﺒﻮﺩﻱ ﭼﺸﻢ ﻣﺒﺘﻠﺎ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. «ﺯﺭﻗﺎً»
٥ - ﻣﺪّﺕ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺑﺮﺯﺥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻭ ﺩﺭ ﺣﻜﻢ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥ ﻟﺒﺜﺘﻢ ﺍﻟﺎ ﻋﺸﺮﺍً»
هدایت شده از لالایی فرشته ها
شلوپی.mp3
9.17M
#جهاد_تبیین
#ماه_رجب
#حاج_قاسم
🌹#شلوپی🌹
🙍♂بالای ۴ سال
🎤 با اجرای : اسماعیل کریم نیا
#عمو_قصه_گو
🗣قرائت:سوره #تین
🎶تدوین : عمو قصه گو
📚منبع :کتاب شلوپی
https://eitaa.com/joinchat/1409548311C6b48882918
🔰 کپی با صلوات 🔰
4⃣7⃣0⃣
هدایت شده از « طهورا و صفورا و صبورا »
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🍃🌹ولادت حضرت وصیّ امیرالمؤمنین علی علیهالسلام بر مؤمنین جهان تبریک و تهنیت باد🌹🍃
✨اذان شیعه، اذانِ ایمانی است✨
♦️ علامه شعرانی میفرمایند: اقرار به ولایت علی علیه السلام و شهادت به آن حضرت جزء ایمان و جائز در اذان میباشد. نه اینکه این اقرار، جزئی از اسلام باشد. و لذا در اذان جائز است.
این اقرار، نه واجبِ جزئی و نه مستحبِ جزئی است، بلکه تبرکاً شهادت آن حضرت را در اذان میگوییم.
♦️اذانی که اهل سنت قائلند اذان اسلامی میباشد. قبول است اما، اذانی که ما شیعیان میگوییم علاوه از اینکه اسلامی میباشد، یعنی شهادت به توحید و شهادت به رسالت را دارد، شهادت به امیرالمومنین را هم تبرکاً میگوییم و میخواهیم علاوه از اینکه مسلمان هستیم ، مؤمن هم باشیم. برای اینکه اقرار به شهادت امیرالمؤمنین جزئی از ایمان هست. ایمان، فوقِ اسلام است.
♦️این است که ایشان با همین یک جملهی اول، خواستند به علمای اهل سنت بگویند که شما را در حدِّ یک مسلمان قبول داریم اما در حدّ مؤمن قبول نداریم ؛ زیرا شما، اقرار به ولایت و خلافتِ بلافصل علی (ع) را، قبول ندارید که این برمیگردد به آن اختلافِ مبنائیمان. اختلافی که آنها میگویند خلیفه را باید بیعتِ مردم درست کند، اما ما میگوییم، خلیفه را باید نصّ پیامبر درست کند که آن هم مشهود به بحث عصمت است.
✅ شرح فص فاطمیه فصل هفتم جلسه سی و هفتم
✅ استاد صمدی آملی حفظه الله
💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام
https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹