eitaa logo
شکوفه های بهشتی
528 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
345 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🌷یاصاحب الزمان ادرکنی🌷
آیت الله العظمی جوادی آملی: «اگر كسی از كتابی به كتاب ديگر رفت و نتوانست آن كتاب قبلی را به خوبی تدريس كند، اين مطمئن باشد عمر را تلف كرده است. به ما گفتند طرزی بايد درس بخوانيم كه اين امانت‌های الهی را به ديگری منتقل كنيم آنها كه كتاب نوشتند لله نوشتند، آنها كه برای ما تدريس كردند لله تدريس كردند، ما هم موظفيم اين علوم را به نسل بعد منتقل كنيم. بخشی از اين بر اساس «مَن فَقَدَ حسّاً فقدْ فقدَ علماً» بايد تأمين بشود بخشی هم بر اساس «من فقد تقويً فقدْ فقدَ علما» بايد تأمين بشود آن‌وقت ما ديگر فراغت نداريم هر حرفی را بزنيم هر چيزی را بخوانيم هر چيزی را نگاه بكنيم، مگر ذهن ما چقدر ظرفيت دارد اگر قصه و داستان و افسانه و اين گفت و آن گفت، را در فضاي ذهن وارد كنيم اين شده انبار كاه, ديگر انبار فلزات گرانبها نمی تواند باشد.» درس اخلاق ۹۲/٠٧/٠۴ 🔹@h_khoban_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
حق رفراندوم! ✍️ نویسنده: حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم ❌شبهه [فیلم؛ امام خمینی]: اگر سلطنت رضا شاه فرض بکنیم که قانونی بوده، چه حقی آنها داشتند که برای ما سرنوشت معین کند؟ هر کسی سرنوشتش با خودش است. مگر پدرهای ما ولیّ ما هستند؟ الان هم بر فرض چهل سال پیش مردم به جمهوری اسلامی رای دادند، ما الان جمهوری اسلامی را نمی خواهیم ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 آنچه مسلم و واضح است اینکه در هیچ جای دنیا نمی پذیرند که پس از گذشت هر چند سال، یک همه پرسی جدیدی برگزار شود که ببینند آیا نظر مردم تغییر کرده یا نه. (چنین چیزی در دنیا مسبوق به سابقه نیست) وگرنه هر انتخاباتی اعم از ریاست‌جمهوری و مجلس و.... که برگزار شود، پس از مدتی با تشکیک چند نفر (که نظر مردم عوض شده)، باید انتخابات جدید برگزار کرد و نتیجه این می‌شود که کار کشور می‌شود فقط برگزاری انتخابات!! در این صورت، نه تنها ثبات سیاسی، اقتصادی و... در جامعه به خطر می‌افتد، بلکه اساساً جامعه را به ورطه‌ی نابودی می کشاند چرا که هر گروه و مکتبی مدعی آن می شود که باید جانشین نظام قبلی گردد و از این رو احتمال جنگ داخلی، تجزیه طلبی، تهاجم بیرونی و ... بسیار شدت می یابد. 🔹با این وجود، راه های معقول و سالمی وجود دارد که می توان بر اساس آن، میزان پایبندی و اعتماد مردم به نظام فعلی را سنجید. همایش های ملی همچون 22 بهمن یا روز قدس یا تجمعات مناسبتی مانند 9 دی 1388 و مهمتر از آن برگزاری تقریباً هرساله انتخاباتی که در همه آنها بیش از 50 درصد (و در برخی موارد تا 80 درصد و بیشتر) مردم شرکت کرده اند، (البته غیر از انتخابات اخیر که هم شرایط خاص کرونایی بر آن حاکم بود و هم یک مورد نمی تواند ملاک قضاوت باشد) نشانه های واضحی است که می تواند به شکل غیر مستقیم، نظرسنجی و همه پرسی نیز محسوب گردد. 🆔 @shobhe_shenasi 🔹اما در خصوص سخن امام خمینی باید گفت که ایشان جمله ی فوق را در شرایطی بیان کرده اند که نه تنها اساس شکل گیری پهلوی غیرقانونی و به صورت کودتا بوده است، بلکه در آن زمان اکثریت مردم مخالفت خود را با رژیم شاه اعلام کرده بودند. بنابراین مقایسه وضعیت فعلی با سخنان امام راحل از دو جهت مخدوش است: اول اینکه جمهوری اسلامی نه تنها بر پایه مشروعیت الهی شکل گرفته، بلکه با رای مستقیم مردم و صددرصد قانونی بوده است. در حالیکه رژیم پهلوی غیر قانونی شکل گرفته بود. دوم اینکه در بحبوحه ی انقلاب اکثر مردم با وجود همه خفقانات و حکومت نظامی هایی که از سوی رژیم اعلام می شد، در تمام شهرهای ایران مخالفت خود را با با رژیم شاه اعلام کرده بودند، اما در حال حاضر خوشبینانه ترین جمعیتی که برای تجمعات مخالفان نظام می توان گفت چیزی نزدیک به صد هزار نفر در کل کشور بوده است. 🔹بنابراین، برفرض اینکه اگر شرایط مانند دوران انقلاب شود که اکثریت مردم نه تنها در همه پرسی های غیر مستقیمی مانند انتخابات شرکت نکنند، بلکه ابراز مخالفت نمایند، می توان از نظام انتظار داشت که به رفراندوم تن در دهد، در غیر این صورت به صرف اینکه چند نفر وابسته در توئیتر یا شبکه های اجتماعی دیگر درخواست رفراندوم کنند، دلیلی برای تن دادن به این خواسته ی غیرمنطقی و هرج و مرج ایجاد کننده وجود ندارد. 🌺 روز گرامی باد ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
تشییع جنازه یا محضر عالم؟ در اصحاح هشتم انجيل متى آمده است كه: يكى از شاگردان حضرت مسيح عليه السّلام بدو گفت: اى آقا مرا بار ده كه نخست بروم پدرم را به خاك سپارم. بدو فرمود: پيرو من باش، مردگان را بگذار مردگانشان به خاك سپارند. و در شريعت خاتم صلّى اللّه عليه و آله مردى انصارى از رسول اللّه پرسيد: هرگاه جنازه و مجلس عالمى پيش آيد كدام يك در نزد تو محبوبتر است تا حاضر شوم؟ فرمود: اگر براى تجهيز و دفن جنازه كسى هست، همانا كه حضور مجلس عالم برتر از حضور هزار جنازه است. منبع: گنجینه گوهر روان @shakhehtoba
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
صاحب این کاخ می‌فرمایند به جای نذری دادن به فقرا کمک کنید!! 🆔 @shobhe_shenasi
🔻سوال چرا امام حسین علیه‌السلام نزدیک آب خیمه نزد تا به آب دسترسی داشته باشد؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi استفاده از حربه آب در جنگ (در گذشته و حال) همواره وجود داشته است. مثلاً در جنگ صفین معاویه شریعه فرات را به روی لشکر امام بست، اما با توجه به برتری نظامی لشکر امام علی ع در استفاده از این حربه ناکام ماند و حضرت فرات را تسخیر کرد (و البته مقابله به مثل نکرد) منابع تاریخی نشان می‌دهند که امویان قصد داشتند مجدد از این حربه استفاده کنند. مثلاً عبیدالله بن زیاد طى نامه اى از حُر مى خواهد که امام حسین (علیه السلام) را در سرزمینى بدون پناهگاه و آب و آبادى فرود آورد. (ارشاد شیخ مفید ج ۲ ص ۸۴) و همین که امام حسین (علیه السلام) در سرزمین کربلا فرود آمد و مستقر گردید; عمر بن سعد از سوى عبیدالله بن زیاد مأموریت یافت که بین امام حسین (علیه السلام) و آب حایل گردد. دینورى در این باره مى نویسد: «ابن زیاد به عمر بن سعد نوشت که از حسین (علیه السلام) و یاران او آب را باز گیرد و نباید یک جرعه آب بنوشد، هم چنان که این کار رانسبت به عثمان بن عفان پرهیزکار انجام دادند». (اخبار الطوال ص ۳۰۱) عمر بن سعد مأموریت حفاظت از آب را به عمرو بن حجاج زبیدى به همراه پانصد سوار واگذار کرد. آنان از روز هفتم تا دهم محرّم یعنى پایان جنگ با جدّیت تمام از شریعه فرات حفاظت مى نمودند که مبادا امام حسین(علیه السلام)و یارانش از آن، آب بَردارند.(اخبار الطوال ص ۳۰۱) آنها نه تنها بین امام حسین (علیه السلام) و آب حایل شدند; بلکه با به راه انداختن جنگ روانى بر آثار ناشى از تشنگى و فقدان آب افزودند، به طور مثال: عبدالله بن حصین ازدى که از قبیله بجیله بود ندا داد: «اى حسین آیا این آب را مى بینى که مانند قلب آسمان صاف است تو یک قطره از آن را نخواهى چشید تا آنکه از تشنگى بمیرى». (کامل ابن اثیر ج۵ ص ۱۵۸) شمر نیز از جمله کسانى بود که در رابطه با آب به امام حسین(علیه السلام) زخم زبان مى زد. (بحارالانوار جلد ۴۵ ص ۵۱) عمر بن سعد هم افزون بر آن که عمرو بن حجاج زبیدى را نگهبان آب کرد، شخصى را نیز مأمور نمود که ندا دهد: «اى پسر فاطمه(علیها السلام) و رسول خدا (صلى الله علیه وآله) تو از این آب یک قطره نچشى تا آن وقت که طعم مرگ را بچشى یا به حکم عبیدالله گردن نهى». (الفتوح ص ۸۳) ممانعت از دستیابی امام به آب، توسط امام زمان علیه السلام در زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج) نیز نقل شده است : «فمنعوک الماء ووُرودَهُ» «پس آب و ورود بر آن را از تو منع کردند» 🔹 نکته اگر چه از ابتدا راهبرد ممانعت از آب در سپاه عمر سعد مطرح بود اما از روز هفتم محرم به طور جدّى مانع از دستیابى امام حسین (علیه السلام) به آب شدند. بنابراین، آن چه مربوط به تشنگى امام(علیه السلام) و یارانش به ویژه فرزندان و زنان مى شود مربوط به سه روزِ پایانى، یعنى از هفتم تا دهم محرم است و در این فاصله نیز البته امام حسین (علیه السلام) به طرق گوناگون آب مورد نیاز اردوى خویش را تأمین مى کرده است. اما در ساعات پایانی کار به شدت بالا گرفت و در خیام حسینی قحط آب شد. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 به همین سادگی‼️ 📽 | پاسخ دندان‌شکنِ شاه به سیلی در فرودگاه جده! 🍃 ماجرایی که شاید هرگز نشنیده باشید... 🌸 در سال ۱۳۳۸ یک شرطه در فرودگاه جده به یک ایرانی سیلی زد؛ و اما بشنوید از واکنش کوبنده محمدرضا پهلوی به این جریان که منجر به عذرخواهی شد... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از انصار المهدی|٣١٣