eitaa logo
کلبه عاشقان صاحب الزمان رهنان 🍃
1.7هزار دنبال‌کننده
25.6هزار عکس
42.5هزار ویدیو
512 فایل
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌ 🕋کلبه عاشقان صاحب الزمان عج 🕋 (رهنان) 👇👇👇 @kolpee ✦‎࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
مشاهده در ایتا
دانلود
@madahi - کریمی مدح حضرت علی.mp3
15.25M
🎧 بسیار زیبا و شنیدنی❣ 🎼 در مذهب ما کلام حق نادعلی است 🎤 🌹 حلول ماه ربیع الاول مبارک باد🌹 🌠شبتون_بهشت🌙 التماس_دعا 🤲🏻 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🔻دق_الباب مساجد در شب اول ربیع الاول ؛ مستند است یا خرافات ؟! آخر ماه صفر‼️ استفتا؟ چند سالى است در شب اول ماه ربیع‌الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است. ماجرا از این قرار است که در شب اول ماه ربیع‌الاول از حدود نیمه‌شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن 🕯 پشت درب مساجد 🕌 مراجعه و با به و خواندن اذکارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‌نمایند، البته این عمل را تا مسجد ادامه مى‌دهند. نظر حضرتعالى در این باره چیست؟ جواب: عمل مذکور و شیوه‌اى قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده‌اى است، لکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است، آقایان علماى اعلام (دامت افاضاتهم) و مؤمنین (ایدهم الله تعالى) با و از رواج چنین رفتارهایى که چه بسا ممکن است منتهى به وَهْن مذهب گردد، نمایند. 🔻آیت الله ، آیت الله ، آیت الله گلپایگانی، آیت الله لنکرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
45566_1397830202143_3757696.mp3
3.76M
خداحافظ دوماهه گریه و ماتم،خداحافظ دوماهه گریه و ماتم خداحافظ لباس مشکی و پرچم حسین جانم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢آیا صحت دارد؟ که پیامبر فرمود هرکس پایان را به من یا سه نفر اطلاع دهد بهشت بر او است ⏬️⏬️⏬️ ✅مستند آنان حدیثی از پیامبر است که فرمودند:« من بشرنی بخروج آذار فله الجنه: هرکس به من بشارت دهد صفر تمام شده است می‌رود» . عده‌ای معتقد شدند آذار همان صفر است در حالی که آذار از ماههای رومی است و صفر از ماههای قمری است! مرحوم شيخ در كتاب ارزشمند علل الشرايع اين حديث را به صورت حدیثی مسند از ابن عباس آورده است و آن عبارت از این است که پیامبر اکرم روزی در مسجد قبا در جمع عده زیادی از اصحابش فرموند: «اول من یدخل علیکم الساعة رجل من اهل الجنه» یعنی اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد می شود، مردی از اهل بهشت است. پس چند نفر که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند و اول کسی باشند که بهشت گردند. پیامبر که متوجه این موضوع شدند، به عده‌ای که در مسجد باقی مانده بودند، فرمودند: «إنه سیدخل علیکم جماعه یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنه» 👈 یعنی هم اکنون عده زیادی از در مسجد وارد می‌شوند، تنها کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد، او اهل بهشت است. پس آن عده برگشته و وارد مسجد شدند در حالی که در بین آنها بود. پیامبر از آنان پرسید: «فی أی شهرٍ نحن من شهور الرومیه؟ یعنی در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ آن حضرت فقط پرسيدند در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ تنها ابوذر گفت: یا رسول الله از ماه آذار خارج شده ایم. پیامبر فرمود: ابوذر، این را می‌دانستم ولیکن دوست داشتم من مردی را که اهل بهشت است بشناسند. 📚علل الشرايع،ج1ص176 ✅صحبت رسول خدا(ص) در این زمان در مورد تبیین صفات مومنین بود و برای آوردن با علم لدنی خود اشاره کردند که اولین کسی که از در مسجد وارد شود او چنین صفاتی را داشته و اهل بهشت خواهد بود؛ اما چون متوجه تحرکات عده‌ای از اصحاب شدند این مطلب را که «هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل است» شرطی برای معرفی چنین شخصی یادآور شدند؛ لذا قول پیامبر(ص) تنها در همان زمان و مکان به عنوان شرطی برای معرفی مرد دارای مفهوم است و نه به معنای مطلق آن در همه زمانها و مکانها. در حالی که همین حدیث امروزه در بین برخی اینگونه مطرح شده است که هرکس در پایان ماه صفر در هفت مسجد را بزند و به پیامبر پایان ماه صفر را خبر دهد او اهل بهشت خواهد بود. نشر حداکثری 🙏🌺 https://eitaa.com/doayeroz1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» السَّلامُ علیکَ یا علیُّ بنُ موسی الرضا امام رضا علیه السلام 🔹قسمت چهارم🔹 بیان حدیث سلسلة الذهب به‌نقل محدثانی چون شیخ صدوق و شیخ طوسی، امام رضا(ع) در سفر به مرو، هنگام عبور از نیشابور، به‌درخواست عالمان این شهر، حدیثی قدسی گفت[1] که به حدیث سلسلةالذهب ( زنجیرهٔ طلایی) مشهور شده است.[2] احتمال داده‌اند علت شهرت این حدیث به سلسلةالذهب این باشد که تمام سلسله‌سندش تا خدا معصوم‌اند یا این‌که به این علت است که یکی از امیران سامانی حدیث را با طلا نوشته و امر کرده بود وقتی مُرد، آن را با او دفن کنند.[3] حدیث سلسلةالذهب، برپایهٔ نقل شیخ صدوق، به این شرح است: اللَّه َ عَزَّ وَ جَل‏ّ یقُولُ: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا ...خداوند عَزَّوَجَل می‌فرماید: «لا اله الا الله» دژ و حصار من است. هرکس که در دژ من درآید از عذابم در امان است. زمانی که مَرکب به راه افتاد، امام رضا(ع) گفت: البته با شرایطش، و من جزو شرایط آنم.[4] تأثیر امام رضا(ع) بر گسترش شیعه در ایران امام رضا تنها امام از امامان شیعه است که در ایران دفن شده است.[5] رسول جعفریان آمدن امام رضا(ع) به ایران را یکی از عوامل گسترش شیعه در این کشور می‌داند. او از شیخ صدوق نقل می‌کند که امام رضا(ع) در مسیر حرکتش از مدینه به مرو، در هر شهری از ایران که اقامت می‌گزید، مردم سراغش می‌آمدند و سؤالاتشان را از او می‌پرسیدند و امام رضا(ع) پاسخ آن‌ها را براساس احادیثی می‌داد که راویانِ سندشان امامان(ع) پیش از او تا امام علی(ع) و پیامبر(ص) بودند و همین ارجاع به امامان(ع)، از عوامل توسعهٔ تفکر شیعی بود.[6] به‌گفته وی، وجود امام(ع) در خراسان باعث آشنایی بیشتر مردم با شخصیت او به‌عنوان امام شیعیان شد و همین، علاقمندان شیعه را روزبه‌روز بیشتر کرد. او، جایگاه علمی امام(ع) و علوی‌بودن او را مهم‌ترین عامل در توسعهٔ مذهب شیعه در ایران می‌شمارد.[7] همچنین شرکت امام(ع) در مناظراتی که مأمون میان امام(ع) و مخالفانش در زمینه‌های امامت و نبوت برپا می‌کرد و برتری امام(ع)در آن‌ها شخصیت علمی امام(ع) را به مردم نشان می‌داد. یکی از شواهد در این زمینه حدیثی است که شیخ صدوق نقل کرده و طبق آن، به مأمون خبر دادند امام رضا(ع) جلسات کلامی برگزار می‌کند و مردم جذب او شده‌اند و مأمون دستور داد مردم را از جلسه امام(ع) بیرون کنند.[8] در شهرها و مناطق مختلف ایران، بناهایی همچون مسجد و حمام و قدمگاه، به‌نام امام رضا(ع) نام‌گذاری شده که محل استقرار او در مسیر حرکتش به مرو بوده و جعفریان این را از شواهد تأثیر آمدن امام رضا(ع) به ایران در گسترش شیعه در این کشور می‌داند.[9] پایان قسمت چهارم ادامه دارد التماس دعا یوسف شیخ ___________________ 🔹پی نوشت: 1.صدوق، التوحید، ۱۳۹۸ق، ص۲۵؛ صدوق، معانی‌الاخبار، ۱۴۰۳ق، ص۳۷۱؛ صدوق، عیون اخبار الرضا، ۱۳۷۸ق، ج۲، ص۱۳۵؛ طوسی، الامالی، ۱۴۱۴ق، ص۵۸۹. 2.آملی، مصباح‌الهدی، ۱۳۸۰ق، ج۶، ص۲۲۱" 3. آملی، مصباح‌الهدی، ۱۳۸۰ق، ج۶، ص۲۲۱. 4.صدوق، معانی‌الاخبار، ۱۴۰۳ق، ص۳۷۱؛ صدوق، عیون اخبار الرضا، ۱۳۷۸ق، ج۲، ص۱۳۵. 5.جعفریان، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، ۱۳۸۱ش، ص۴۵۹. 6. جعفریان، تاریخ تشیع در ایران، ۱۳۸۷ش، ص۲۱۹. 7. جعفریان، تاریخ تشیع در ایران، ۱۳۸۷ش، ص۲۱۹ 8. جعفریان، تاریخ تشیع در ایران، ۱۳۸۷ش، ص۲۱۹-۲۲۰. 9.جعفریان، حیات فکری و سیاسی امامان شیعه،۱۳۸۱ش، ص۴۶۳. 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام
🏴🏴🏴🏴🏴 «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» السَّلامُ علیکَ یا علیُّ بنُ موسی الرضا امام رضا علیه السلام 🔹قسمت پنجم🔹 نحوه شهادت "گزراش‌های متفاوتی در خصوص نحوهٔ درگذشت امام رضا(ع) در دست است. برپایهٔ کتاب تاریخ یعقوبی (تألیف: قرن۳ق)، مأمون از مرو به قصد رفتن به بغداد خارج شد و امام رضا(ع) را که ولیعهدش بود با خود همراه کرد.[1] وقتی به طوس رسیدند، امام رضا(ع) بیمار شد و پس از سه روز، در قریه‌ای به نام نوقان درگذشت. همو می‌نویسد گفته شده علی بن هشام سردار مأمون، با انار امام(ع) را مسموم کرد.[2] طبری، مورخ اهل‌سنت هم در تاریخش (تألیف: ۳۰۳ق) صرفاً گزارش کرده که امام(ع) در حال خوردن انگور بود که ناگهان جان باخت.[3] شیخ مفید ره متکلم و فقیه شیعه، در تصحیح‌الاعتقاد، با تردید، از کشته‌شدن امام رضا(ع) سخن گفته است؛ اما احتمال کشته‌شدن او را قوی دانسته است؛[4] اما در کتاب دیگرش، الارشاد، روایتی نقل کرده که طبق آن، امام رضا(ع) به‌دستور مأمون با آب انار مسموم شده است.[5] شیخ صدوق ره هم روایاتی نقل کرده که برپایهٔ آن‌ها مأمون امام رضا(ع) را به‌وسیلهٔ انگور[6] یا انار[7] یا با هردو[8] مسموم کرده است. برای اثبات شهادت او به روایت ما منّا إلا مقتولٌ شهیدٌ که بر شهادت همه ائمه دلالت دارد[9] نیز استناد می‌شود.[10] سید جعفر مرتضی عاملی ره نوشته است عالمان شیعه، به‌جز اندکی، اتفاق‌نظر دارند که امام رضا(ع) به‌دستور مأمون به شهادت رسیده است. همچنین بسیاری از عالمان و مورخان اهل‌سنت هم معتقدند یا بیشتر احتمال می‌دهند که او به مرگ طبیعی از دنیا نرفته است.[11] پایان قسمت پنچم ادامه دارد... التماس دعا یوسف شیخ ______________________ 🔹پی نوشت: 1. یعقوبی، تاریخ‌الیعقوبی، دارصادر، ج۲، ص۴۵۱. 2. یعقوبی، تاریخ‌الیعقوبی، دارصادر، ج۲، ص۴۵۳. 3.طبری، تاریخ‌الطبری، ۱۴۱۳ق، ج۷، ص۶۱۰. 4. مفید، تصحیح اعتقادات الامامیه، ۱۴۱۴ق، ص۱۳۲. 5. مفید، الارشاد، ۱۴۱۳ق، ج۲، ص۲۷۰. 6. صدوق،عیون اخبار الرضا، ۱۳۷۸ق، ص۲۴۳. 7. صدوق،عیون اخبار الرضا، ۱۳۷۸ق، ص۲۴۰. 8.صدوق، عیون اخبار الرضا، ۱۳۷۸ق، ص۲۴۶. 9. صدوق، الاعتقادات، ۱۴۱۳ق، ص۹۹. 10.عاملی، الصحیح من سیرة النبی الأعظم، ۱۴۲۶ق، ج۳۳، ص۱۸۲. 11.عاملی، الحیاة السیاسیه للامام الرضا، ۱۴۰۳ق، ص۴۲۲. 🔹🔹🔹 🔹🔹 🌏مجتممع اهل البیت علیهم السلام