eitaa logo
کمک مربی
17.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
805 ویدیو
825 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺مسابقه تصویری ✍دانش آموزعزیز 15 اشتباه خواهر و برادر را با کمک مربی مشخص کنید😉 https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
1_1811029257.pdf
635K
با داشتن این فایل برای اجراها و کلاسداریها دستت پره 💥💥 🟣 انواع مسابقه خدمتتان 🤩 https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
🔴تشویق به زبان هاوگویش های مختلف🔴 1 🔵– تشویق قرآنی : طیب طیب الله ، احسن بارک الله 🔵2 –تشویق فارسی : خوبه خوبه خیلی خوبه 3 🔵– تشویق ترکی : یاخچی یاخچی چوخ یاخچی ، یاشا یاشا مین یاشا ، ساغل ساغل چخ ساغل 4🔵 – تشویق اصفهانی : خبس خبس خیلی خبس 5 🔵– تشویق لری : خوه خوه خیلی خوه 6 🔵– تشویق کردی : خاصه خاصه فرا خاصه ، رنده رنده پر رنده 7🔵 – تشویق خراسانی : خوبه خوبه خیلی خوبه 8 🔵– تشویق خوزستانی (بخش عرب زبان): حلوه حلوه واید حلوه ، زین زین کلّش زین 9 🔵– تشویق یزدی : خش خش خیلی خش 10 🔵– تشویق مازندرانی : خار خار خله خار 11 🔵– تشویق کرمانی : ماشی ماشی ماش ما شاالله ، چش نخوری انشاالله 12 🔵- تشویق نیشابوری : باری باری باری کولا ، باری کولا 13🔵 – تشویق گیلانی : پیر شی برار تی قربان 14 🔵– تشویق سیستانی و بلوچستانی : واشین واشین سخ واشین 15 🔵– تشویق ایلامی : وتی وتی گل وتی 16 🔵– تشویق زنجانی : یشا یشا چخ یشا 17🔵 – تشویق تهرانی : باری باری بارک الله ، چشم نخوری انشاالله 18🔵 – تشویق بوشهری : خون خون خیلی خون 19 🔵– تشویق شیرازی : کاکا کاکا ماشا کاکا ۲۰ 🔵- تشویق ترکمنی : قووی قووی بتر قووی ۲۱🔵– تشویق لبنانی : جید جید جداً جید 2۲ 🔵– تشویق مصری : کمیل کمیل فوق کمیل ، جمیل جمیل فوق جمیل 2۳ 🔵– تشویق انگلیسی : گود گود وری گود 2۴ 🔵– تشویق هندی : آچاهه آچاهه بارا بارا آچاهه 25🔵 – تشویق پاکستانی : چاهی چاهی بر چاهی 26🔵– تشویق افغانی : طیار طیار جور جور طیار 🔵27 – تشویق آفریقایی : چیکا لا کا ، چیکا لا کا ، چو چو چو – بوما لا کا ، بو ما لا کا ، بوبوبو https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
17.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🦋احکام نو تکلیفان 🎤نمایش عروسکی ⁉️مسابقه عددها در نماز https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گلبرگ زندگی
✋باسلام خدمت اعضای محترم ✍آقایی که بنده کاملا اورا می شناسم و ۴ فرزنددارد؛ به دلیل تصادف سخت؛ از کار افتاده شده است. 👌لذا برای تمدید رهن منزل نیاز به بیست میلیون تومان کمک مالی دارد. درصورت تمایل(صدقات؛ خیرات اموات و... را به شماره کارت زیر واریز نمایید. 🎁در ضمن برای هر فردی که واریزی داشته باشه یک سوره یاسین برای امواتش می خوانند. ⭕️ اعضای محترم همت کنید وگره گشایی بفرمایید. 👈روی شماره کارت بزنید کپی می شود.
5892101238909994
❇️اسماعیل علی نقی
آسیب شناسی نماز مدارس آسیب های ناظربه عملکرد معلمان ❌۴.غفلت از اصل تدریج در آموزش ✍بعضی از معلمان - متاسفانه- قصد دارند در فرصتی کوتاه و سریع دانش آموزان خود را به سر منزل مقصودی که در ذهن خود دارند، برسانند، بدون این که آنان خود فرصت دست یابی خویش را فراهم نمایند.معلمان نباید توقع داشته باشند که دانش آموزان سریع اهل عبادت و نماز شوند. برنامه عادت دادن و آموزش آن ها به نماز باید بر اصل تدریج مبتنی باشد. 👈دانش آموز کودک نباید یکباره بار سنگینی از وظایف دینی را بردوش خود احساس کند و خود را به انجام آن موظف بداند. تکالیف سنگین و زودهنگام و خارج از طاقت و توان دانش آموز کودک ممکن است صدمه ای جبران ناپذیر بر اعتقادات دینی و مذهبی او وارد آورد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
اگر پیام تربیتی باسرعت وتعجیل وبدون در نظر گرفتن فرصت درون سازی از جانب کودک به او ارائه گردد(هرچند یک انتقال صوری انجام گرفته است)، اثر آن پایدار وماندگار نخواهد بود.بنابراین، بهتر است کودک هرچیزی را هرچند اندک باشد، خوب یاد بگیرد وهضم وجذب نماید، وگرنه دیگران وخود را با دانش سطحی وقشری خویش گول خواهد زد.. 👈« آنچه تاکنون مشخص گردیده نشان دهنده آن است که سرعت بیش از اندازه و به دور از توانمندی وجذب ظرفیت طبیعی کودک، فرآیند درون سازی مفاهیم تربیتی را مختل می سازد. 💠 در واقع، هماهنگی مشترک بین توانایی و قابلیت متربی از یک سو و امکانات مناسب تربیتی از سوی دیگر است که میزان سرعت متناسبی را می طلبد که تشدید و یا تخفیف بیش از حد آن به اختلال در فرایند تربیت و حتی اختلال در تعادل شخصیت متربی منجر می گردد.» درتعالیم اسلامی، توصیه های فراوانی در زمینه آموزش تدریجی مسائل دینی آمده است. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
مربیان آگاه، عالم و بصیر زمان مناسب را تشخیص داده و آموزش را بر مبنای آمادگی و توانایی ذهنی و روانی کودک منطبق کرده، نتیجه مطلوب را به دست می آورند.« الگوی آموزش معارف عبادی که از متون دینی وسیره معصومین(علیهم السلام) به دست می آید، به این شرح است: 👈این معارف راباید در سه مرحله به دانش آموزان آموزش داد: در مرحلة نخست معارفی که برای انجام یک عمل عبادی مانند نماز ضرورت دارند، در مرحلةدوم معارفی که برای درست انجام دادن عمل ضرورت دارند، ودر مرحلة سوم، معارفی که در کامل شدن عمل دخالت دارند،آموزش داده شوند.» https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
در آموزش نمازدر مرحله اول باید دانش آموز را باچرایی عمل وبرخی آثار آن آشنا کرد برای او توضیح داد که چرا هر مسلمان باید درهر شبانه روز پنج نماز بخواند ونماز خواندن چه آثاری در زندگی او دارد،آنگاه او را باچگونگی نماز خواندن آشنا کرد؛ 👌اما این آشنایی به اندازه ای نیست که برای خواندن صحیح نماز کافی باشد؛ بلکه تنها او را با کلیات نماز آشنا می کند.در مرحله دوم، پس از اینکه دانش آموز اصل نماز را تمرین کرد وبا آن آشنا شد، با برخی دیگر از حکمتها و آثار نماز ونیز چگونگی خواندن نمازصحیح آشنا می شود. در مرحلة سوم، دانش آموزبه صورت عمیق تر با فلسفه حکمت نماز، آثار نماز، وبرخی آداب واحکام مستحب آن آشنا می شود وافزون براینها، برخی شرایط باطنی نماز که برای ارتقای ارزش عمل وقبولی آن لازم است، بیان می گردد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیشنهادات وراهکارها ✅1) لازم است آموزش های ارائه شده جذاب باشد. این بدین معناست که خود نماز جذاب وزیباست، اما گاه در آموزش نماز به دلیل توجه نکردن به همة ابعاد آن؛ تصویری کاریکاتور گونه ودر نتیجه غیر جذاب ارائه می شود؛ بنابراین در آموزش نماز باید تصویری واقعی، صحیح وکامل ارائه شود. ✅2) در کنار احکام نماز، لازم است به فلسفه و آثار وفواید نماز نیز اهمیت داده شود، ازشاخص های مهم واساسی در مطلوبیت یک شیء آثاری است که در زندگی انسان برجای می گذارد. در تبلیغات رسانه ای، تلاش برای معرفی آثار کالای مورد نظر است. معلم موفق در فرآیند دعوت به نماز، تلاش می کند دانش آموزان را به صورت مستقیم وغیر مستقیم با آثار وبرکات نماز آشنا سازد.معلم باید متوجه باشد که گاهی سخن گفتن مستقیم از نماز، دانش آموز را خسته می کند وگاهی بیان غیر مستقیم باعث می شود او ارتباط مطالب با نماز را در نیابد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421