🍃آسیب شناسی نماز مدارس
👈آسیب های ناظر به عملکرد معلمان
❌۲) مهارت نا کافی برخی معلمان
✍« داشتن معلومات دینی کافی، برای موفقیت در امر دعوت به نماز، امری لازم ولی ناکافی است. مجهز بودن به مهارت های ارتباط با کودک ونوجوان وهمچنین مهارت های انتقال مفاهیم دینی از دیگر شروط موفقیت در دعوت به نماز است. مهارت های تربیتی ، سهم قابل توجهی در تربیت دینی صحیح دانش آموزان دارد. ضعف یا عدم مهارت معلم دراین باره ، توفیق اثرگذاری مثبت را از او خواهد گرفت؛ اگرچه او واجد سایر شرایط تعلیم دینی باشد. فقدان مهارت معلم در دعوت دانش آموزان به نماز ، زمینه ساز تاثیرگذاری منفی تربیت دینی او است.»
گاه معلمی با وجود آگاهی های خوب از نماز و انگیزه مناسب، به گونه ای آموزه های دینی در مورد نماز، را منتقل می کند که در دانش آموزان دلزدگی ایجاد می شود که این از آسیب های جدی تربیت دینی دانش آموزان است . ایجاد شور و نشاط در فراگرفتن آموزه های دینی از وظایفی است که داشتن مهارت های تربیتی، سهمی بسزا در ایفای آن دارد؛ از این رو باید کوششی فراوان در این باره صورت پذیرد تا شاهد اثرگذاری مثبت معلم بر دانش آموزان باشیم.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
👇👇👇👇👇👇
متولیان آموزش کشور موظفند با آموزش های مناسب و مداوم، مهارت های لازم و کارساز را به معلمان دینی آموزش دهند.
تنزل دادن درس دینی از جایگاه رفیع خود و قرار دادن آن در شمار ساده ترین دروس که به هر معلمی قابل واگذاری است، عامل دیگری است که سبب دلسردی بسیاری از معلمان دینی در تربیت نسل جوان کشور شده است.
آن روز که سیاست آموزش و پرورش بر حذف واحد امور تربیتی از مدارس کشور قرار گرفت، یکی از دلایل این سیاست، این بود که از هر معلمی باید تربیت دانش آموزان و پرورش ایشان را توقع داشت و نباید این را به معلمی خاص واگذارد، که این امر به سبب اعتنا به مسئله تربیت نبود، بلکه شأن و منزلت امور مربوط به تربیت را نزد همگان خفیف ساخت؛ تا آنجا که این معنا را القا کرد که برای تربیت، نیاز به واحد و معلم مستقلی نیست.
پیشنهاد می شود آشنا ساختن وتوانمند سازی، معلمان به فنون و مهارت های تربیتی مدنظر قرارگیرد.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش نماز در سلامت جسم و روح 🍏
#قسمت چهارم
🎙دکتر محمد اسماعیل اکبری 1
🩺 رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
📌برشی از #وبینار های ارائه شده
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#کلیپ
بازی داستانی.pdf
175.3K
محتواجهت تدریس
👈بازی
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#روزنامه_دیواری|راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان به نماز
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نماز_شناسی
💠شعر نماز
✅این شعرها رابه فرزندان یادهید تابانماز اشنا شوند
اتل متل پروانه
نشسته روی شانه
صدا میاد چه نازه
میگه وقت نمازه
به این صدا چی میگن
اذان و اقامه میگن
شیطونه ناراحته
دنبال یه فرصته
میگه آهای مسلمون
نماز رو بعدا بخون
هر کسی که زرنگه
با شیطونه می جنگه
وقت نماز که میشه
هر کاری تعطیل میشه
نماز چه قدر شیرینه
اول وقت همینه
هر آن کس با نماز است
همیشه سر فراز است
نماز آرد سعادت
دهد جان را طراوت
به هر جا و به هر کار
خدا را در نظر دار
مشو ای طفل عاقل
ز حق یک لحظه غافل
نماز اساس دین است
نماز ستون دین است
نماز چه دلنشین است
نماز ستون دین است
قشـــــنگترین کارِ ما
تو زندگی همین است
شیرین شیرین شیرینه
نماز خوندن شیرینه
نماز ستون دینه
معراج مؤمنینه
همه با هم بخونیم
جماعتش شیرینه
نماز ستون دینه
یک کار بهترینه
تو کتابها نوشته
مانع کار زشته
به لوح سینه نوشت
نماز کلید بهشت
نماز ما تا بپاست
تشکری از خداست
در بهشت باز باز
بیایید بخونیم نماز
هرکس نماز بخونه
بدونه خوب می مونه.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#شعر
برساحل نماز.pdf
587.3K
✅طرح درس نماز
👈عنوان درس : برساحل نماز
🍃مقطع: متوسطه اول
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#طرح_درس
سه نکته درباره مثلث تربیت و دعوت به نماز ؛ مدرسه خانه جامعه.mp3
2.84M
🍃🌺سه نکته درباره مثلث تربیت و دعوت به نماز ؛
✅مدرسه خانه جامعه
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#تجربیات_موفق
🍃🌺کتاب کمک مربی
💠ویژه مربیانی که با بچه های 9 تا 15 سال کلاس دارند.
🌸یکصد شعر جهت شروعی جذاب در آغاز کلاس
🌸چهل بازی متناسب با فضای کلاس
🌸بیست جدول متنوع به همراه فرمول ساخت جدول
🌸شصت معما که مخصوص دانش آموزان است
🌸سی لطیفه زیبا برای شاد نگه داشتن فضای کلاس
✳️ قیمت :50هزارتومان چاپ قدیم
سفارش@Yamahde61
09127593149
#کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چشم_زخم در بیانات شیرین مرحوم آیت الله فاطمی نیا