eitaa logo
کمک مربی
17.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1هزار ویدیو
989 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
30.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔸🔸 ✨ شیوه‌های پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان 🔸 جلسه پنجم: ریشه‌های شکل‌گیری شبهه در ذهن دانش آموز https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
قالب تشبیه 🔵🔵 مقطع دبیرستان 🔵🔵 ✳️ تشبیه نماز و پرواز معنوی به هواپیما و پرواز ظاهری 🔺با توجّه به روایت پیامبر اکرم(ص): "الصَّلَاةُ مِعْرَاجُ‏ المُؤْمِن‌‌."‏[36]؛ نماز باعث عروج و بالا رفتن مؤمن است‌‌. ✅ 1. بیشترین نیرو و فشار، در آغاز حرکت و هنگام کنده‌‌شدن هواپیما از زمین است‌‌‌‌. در عبادت و نماز هم بیشترین سختی و فشار، هنگام غلبه بر هوای نفس و شروع به عبادت است‌‌. ✅ 2. اهمیّت هر پرواز به فرود سالم و بدون خطر هواپیما است‌‌. شروع عبادت هم وقتی ارزش دارد که پایان آن سالم و بدونِ عُجب و غرور و بدون ضایعۀ "حبط اعمال" باشد‌‌. ✅ 3. هواپیما برای سوخت خود نیاز به بنزین ویژه دارد‌‌. معراج روحی نمازگزار هم محتاج توجّه خاص و نفی همه عبودیّت‌‌ها است‌‌. ✅ ۴. پرواز هواپیما با دو بال است‌‌‌‌. در نماز نیز در کنار ادای "حقّ‌‌الله" باید "حق‌‌النّاس" را هم ادا کرد‌‌. ✅ ۵. در پرواز اوّلین خطا، آخرین خطا است و سقوط همراه با نابودی است‌‌. در عبادت نیز شرک، عُجب و ریا، ثواب عبادت انسان را از بین می‌‌برد‌‌. ✅ ۶. خلبان به تابع دستور برج مراقبت و اتاق فرمان، حرکت می‌‌کند‌‌. نماز و عبادت هم باید تابع دستور الهی انجام گیرد‌‌. منبع:کتاب چگونه کلاسی جذاب داشته‌باشیم، بیاتی https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
1.05M
توضیحات و نکات مسابقه حرکتی ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
کتاب شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان و نوجوانان.pdf
1.76M
📘کتاب "شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان ونوجوانان"🌸☝️☝️ 📌چرا قصه گویی کنیم؟ 💡چه هنگام ودر چه زمانی قصه بگوییم؟ 👤شرایط وویژگی های قصه گو چیست؟ 🚦شرایط بیان قصه های قرآنی کدامند؟ 🎯چگونه قصه های قرآنی را تعریف کنیم؟ ................................. ✅برای یافتن پاسخ این سوالات کتاب شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان ونوجوانان را مطالعه نمایید 👥نویسندگان: محمود خیری / غلامرضا محسنی ❤️ ویژه مربیان،کودکان و نوجوانان https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
🌺🍃 گروه تربیت نمازی فرزندان 👈ویژه اولیاء و مربیان مدارس ✅ همراه با پاسخ به سوالات اعضای گروه در موضوعات مختلف لینک عضویت در گروه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81 بافرستادن این پیام در دیگر گروه ها در ثواب ترویج نماز شریک باشید👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ شبهه مهم: 🎞 [ کلیپ منتشر شده توسط یک آتئیست]: یک مسلمان با نگاه به ساعتی که توسط پیتر هنلاین اختراع شده فهمید وقت اذان است، با اتومبیلی که توسط کارل بنز اختراع شده به مسجد رفت و با میکروفونی که امیل برلاینر اختراع کرد اذان گفت و بعد از خدا خواست که کفار را هلاک کند!! 📣 پاسخ جالب را ببینید.... 🔻 پی‌نوشت تمامی دانشمندانی که این آقای آتئیست نام می‌برد خداباور هستند و لذا با مرام این آقا و آتئیسم مخالف مخالفند. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
📚معرفی کتاب 📌درباره کتاب مثل شاخه های گیلاس این کتاب، مفاهیم اخلاقی را از مسیر بیان هنری و تمثیلی جستجو می‌کند و با فصل‌هایی کوتاه، مسائل اخلاقی را با زبانی ساده و کاربردی بیان می‌کند. بعضی از متن‌های کتاب مثل شاخه های گیلاس، از طریق برنامه های صدا و سیما و مطبوعات منتشر شده است و بسیاری دیگر، برای اولین بار است که مخاطب آن‌ها را می‌خواند. این کتاب، برای مخاطبان آشنا با گفتار حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، این لطف را دارد که مجموعه‌ای تمثیل های زیبای اخلاقی را در ظاهری زیبا و متفاوت می‌خوانند. این کتاب کمک می‌کند انسان دغدغه‌مند امروز که به دنبال زندگی‌ آرام و اخلاقی است راهش را پیدا کند. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
مثل شاخه های گیلاس-حاج آقا رنجبر.pdf
1.06M
برای دسترسی راحت تر شما مخاطبان گرامی pdf کتاب در اختیارتان قرار میگیرد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
آسیب شناسی نماز مدارس آسیب های ناظربه عملکرد معلمان ❌۴.غفلت از اصل تدریج در آموزش ✍بعضی از معلمان - متاسفانه- قصد دارند در فرصتی کوتاه و سریع دانش آموزان خود را به سر منزل مقصودی که در ذهن خود دارند، برسانند، بدون این که آنان خود فرصت دست یابی خویش را فراهم نمایند.معلمان نباید توقع داشته باشند که دانش آموزان سریع اهل عبادت و نماز شوند. برنامه عادت دادن و آموزش آن ها به نماز باید بر اصل تدریج مبتنی باشد. 👈دانش آموز کودک نباید یکباره بار سنگینی از وظایف دینی را بردوش خود احساس کند و خود را به انجام آن موظف بداند. تکالیف سنگین و زودهنگام و خارج از طاقت و توان دانش آموز کودک ممکن است صدمه ای جبران ناپذیر بر اعتقادات دینی و مذهبی او وارد آورد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
اگر پیام تربیتی باسرعت وتعجیل وبدون در نظر گرفتن فرصت درون سازی از جانب کودک به او ارائه گردد(هرچند یک انتقال صوری انجام گرفته است)، اثر آن پایدار وماندگار نخواهد بود.بنابراین، بهتر است کودک هرچیزی را هرچند اندک باشد، خوب یاد بگیرد وهضم وجذب نماید، وگرنه دیگران وخود را با دانش سطحی وقشری خویش گول خواهد زد.. 👈« آنچه تاکنون مشخص گردیده نشان دهنده آن است که سرعت بیش از اندازه و به دور از توانمندی وجذب ظرفیت طبیعی کودک، فرآیند درون سازی مفاهیم تربیتی را مختل می سازد. 💠 در واقع، هماهنگی مشترک بین توانایی و قابلیت متربی از یک سو و امکانات مناسب تربیتی از سوی دیگر است که میزان سرعت متناسبی را می طلبد که تشدید و یا تخفیف بیش از حد آن به اختلال در فرایند تربیت و حتی اختلال در تعادل شخصیت متربی منجر می گردد.» درتعالیم اسلامی، توصیه های فراوانی در زمینه آموزش تدریجی مسائل دینی آمده است. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421