aac_Ghazaleh - Aeneha.mp3
11.45M
🎙 کتاب صوتی
📓 بی نمازها خوشبخت ترند ؟!
👈 قسمت دوم
📌این داستان؛ دلی به پاکی آئینه ها
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#کتاب_وکتابخوانی
راهکارهای گرایش دانش آموزان به نماز(۵)
💢 اقناع عقلی(فلسفه قرائت نماز)
✅ به طور کلی عدم آشنایی با حقیقت نماز و مطرح نکردن این حقیقت توسط متولیان مربوطه از علل نمازگریزی جوانان و نوجوانان در جامعه امروز ماست.
🔻«فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید.»
🔻این عبارات بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی دربارهی جایگاه و اهمیت مقولهی تفکرورزی و آموزش فلسفه به کودکان در مدارس است.
♦️این مسئله از سالیانی پیش یکی از دغدغههای آیت الله العظمی خامنه ای بوده و در برهههای مختلف توسط ایشان مطرح شده است.
♦️ آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان در هر مقوله ای از جمله نماز بسیار حائز اهمیت است.
🔸دانش آموزی که مکلف شده، نیازمند اقناع عقلی در امور دینی است .
او باید این نکته را درک کند که اگر خدا به من گفته نماز بخوانم برای این است که به او نزدیک شوم و تقرب پیدا کنم، به این نتیجه خواهد رسید که از این طریق از بهداشت روانی بالاتری برخوردار خواهد شد و آرامش پیدا میکند. بنابراین قطعا نماز می خواند ولی زور و تهدید روشهای نتیجه بخشی نیست.
🔹 مهمترین نکتهایکه دانش آموزان باید بدانند این است که انجام فرایض دینی برای خودشان چه سودی (آرامش روحی و روانی) دارد؟ کارهای معنوی به تعمیق و تأمین بهداشت روانی آنها کمک میکند و هیچ سودیبرای دیگران ندارد.
🔺از کودکان بخواهیم انجام دادن یا ندادن فرایض دینی را با هم مقایسه کنند تا خودشان نتیجه بگیرند که پایبندی به این احکام به نفع آنهاست.
◀️ مسئله مهم دیگر برطرف کردن شبهات نماز است؟ شبهاتی مثل اینکه خدا چه نیازی به نماز ما دارد؟ مگر قرار نیست من با نماز خودم از خدا تشکر کنم خوب زبانی تشکر می کنم؟ من هرچه نماز خواندم در زنگیم اتفاقی نیافتاد پس این نماز بدرد من نمی خورد؟ ما نماز نمی خوانیم ولی ده ها کار خداپسندانه انجام می دهیم که رضایت خداوند را جلب کنیم
◀️ وقتی گره ذهنی دانش آموز حل شود و اقناع عقلی صورت پذیرد عمل به نماز برای دانش آموز راحت تر است و ایمان به نماز در او شکل می گیرد.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#شیوه_های_دعوت_به_نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعریف خر از زبان یه معلم اصفهانی با لهجه شیرینش🤣
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
پرسمان نماز 8 ؛ چرا باید نماز بخونم؟.mp3
920.4K
💢 پرسمان دانش آموزی نماز جلسه هشتم
⁉️ چرا باید نماز بخونم؟
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#پرسمان_نماز
🔴 هنگام خواب گوشی را بالای سرتان به #شارژ نزنید !
💢 براساس تحقیقات شارژ کردن تلفن همراه در اتاق، زمانی که خواب هستیدباعث ایجاد #عصبانیت و #استرسهای طولانی مدت در فرد میشود !
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#مربی_موفق
آسیب شناسی نماز مدارس
اسیب های ناظر به عملکرد مربیان پرورشی
2⃣ غفلت از مخاطب شناسی وتفاوت های فردی
✍ «اساساً آگاهی از فرایندهای شناختی دانش آموزان ، از ضروریترین وظایف مربیان پرورشی است. چرا که فرایند رشد فراگیر، علایق، میزان انگیزش،بلوغ عاطفی، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته او از عواملی هستند که همواره بر روش کار مربیان پرورشی اثر میگذارند.
👈 لذا هرگاه مربی تصور کند بدون آگاهی از فرایند رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی فراگیران میتواند در انجام وظایف تربیتی خویش موفق باشد دچار اشتباه شده است.»
✅ «یکی از شاخههای مهم علم روانشناسی، روانشناسی تربیتی است که رسالت اصلی آن به کار بستن قواعد و یافتههای مختلف روانشناختی در فرایند تعلیم و تربیت بوده و از محورهای اساسی آن بحث از «ویژگیهای تربیت شونده» یا «یادگیرنده» است.
این محور که ما از آن به «مخاطب شناخت» یا «مخاطب شناسی» یاد میکنیم، ارتباط مؤثر با دانش آموز و یادگیرنده را سهل و آسان میسازد و از دشواریهای تربیت و آموزش میکاهد.و باعث کمتر شدن مخاطرات فعالیت های پرورشی می شود.» چرا که حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) مى فرماید: «مَن عَلى غیرِ عِلمٍ کان ما یُفْسِدُ اکثَر مِمّا یُصْلِح»
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
💢 ضرورت و فواید شناخت مخاطب
✍ شناخت مخاطب به ما کمک میکند تا بر اساس نیازها، نگرش ها ، علایق و خواستهای دانش آموزان به تربیت و آموزش همت گمارد. این شناخت، ضرورت و اهمیت دارد؛ زیرا:
✅ ۱) شناخت مخاطب، باعث میشود که انتقال مفاهیم از مربی به دانش آموز، آسانتر شود.
✅ ۲) مخاطبان، متنوع و متفاوتاند؛ سلیقههای متفاوت، گرایشهای مختلف، تفاوتهای فردی، ذهنیتها و ظرفیتهای ویژه، هر کدام مربیان را ناگزیر میسازد تا در اولین، گام، به شناخت مخاطب پرداخته و با آگاهی از مخاطب، اهداف تربیتی و آموزشی را آماده نماید.
✅ ۳) مخاطب،رکن فراموش نشدنی و پایه استوار تربیت و آموزش است. بهبود و تحکیم این پایه، در صورتی میسر است که مربیان، نسبت به توانایی، میزان دانایی، خصوصیات اخلاقی و عاطفی و خصلتهای اجتماعی مخاطبان آگاه باشند.
✅ ۴) فواید بسیار بر شناخت مخاطب استوار است که برای دستیابی به نتایج درخشان مخاطبشناسی، باید آن را جدی گرفت که به برخی از فواید اشاره میشود.
👈الف) ایجاد نگرشهای مثبت و پویا در دانش آموزان نسبت به برنامه اقامه نماز
👈ب) تقویت انگیزة دانش آموزان در راستای رشد تربیتی و آموزشی خودبرای اقامه نماز
👈ج) کاهش دغدغه، اضطراب، تردید و زدودن نگرانیهای دانش آموزان
👈د) برقراری ارتباط مؤثر با دانش آموزان برای دعوت به نماز.
👈ه) انطباق مباحث با نیازها و تواناییهای دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
قلمروهای مخاطب شناسی
⭕️ شناخت مخاطب، در حوزهها و قلمروهای متفاوت انجام میپذیرد. باید از جنبههای مختلف نسبت به شناسایی مخاطب همت نمود و بر اساس نتایج شناخت و متناسب با حوزهها و قلمروهای آن در رفع کاستیها کوشید، برخی از مهمترین حوزههای آن را مورد بررسی قرار میدهیم.
💠۱) ویژگیهای زیستن، ذهنی، عاطفی و روانی دانش آموزان
« دانش آموزان در سنین متفاوت، ویژگیهای زیستی، ذهنی و عاطفی متفاوتی دارند از این رو مواجهة درست با آنان، بدون آگاهی از این ویژگیها، دشوار است. برای نمونه نوجوانان دارای روحی لطیف و از نظر عاطفی، ظریف و شکننده هستند؛ بنابراین نوع برخورد با آنان، باید حساب شده و دقیق باشد.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس