4_5915930649780294499.aac
1.56M
🎙 گزارش صوتی
✅ نظر خانم قادری سرگروه دبیران معارف استان اصفهان
✅ پیرامون برگزاری دوره توانمند سازی دعوت دانش آموزان به نماز
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#گزارش_صوتی
💢 تجربه آموزش تسبیحات اربعه
✍برای آموزش تسبیحات اربعه انجام دادم این هست که ذکر تسبیحات رو جدا نوشتم و هر کدومش رو یه جای نماز خونه نصب کردم به بچه ها میگم هر ذکری رو میگم شما باد برید اون قسمت بایستید دونه دونه میگم گاهی جا به جا میگم ولی بعدش دیگه به ترتیب میگم
مثلا میگم سبحان الله همه میرن پیش این ذکر بعد یه کم سریعتر میگم آخراش میگم خودشون هم ذکر رو تکرار کنن هم برن اون قسمت
خیلی دوست دارن و بهشون خوش میگذره و جالبه سریع یاد میگیرن و روزهای دیگه هم میگم تسلیحات اربعه چیه سریع جواب میدن😍
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#تجربیات_موفق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نظر دکتر جفری لنگ، ریاضیدان مسلمان آمریکایی درباره نماز
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#تجربیات_موفق
دعوت به بهشت ؛ مهارت دعوت به نماز.pdf
2.45M
#دعوت_به_بهشت ؛ مهارت دعوت به نماز
✅ متن ۲۶ شیوه در دعوت کودک و نوجوان به نماز
👌 مناسب برای معلمان و مبلغان و والدین
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#شیوه_های_دعوت_به_نماز
پرسمان نماز 18 ؛ چه کنم گناهانم بریزه؟ پاک بشم؟.mp3
1.42M
🌺🍃پرسمان دانش آموزی نماز جلسه هجدهم
⁉️چه کنم گناهانم بریزه؟ پاک بشم؟
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#پرسمان_نماز
✅هرشب که می خوابید روح شما قبض می شود و ممکن است فردا برنگردد.
قبل از خواب وضو بگیر، همینطور توی بستر نرو.
دعایی بکن، چند دقیقه ای با امام زمان صحبت کن،
اعمالت را محاسبه مراقبه کن، ببین امروز چکار کردی؟ توبه کن قبل از اینکه مرگت فرا برسد، فکر کن بستر تو قبرتوست، سر به سجده بگذار، چند مرتبه الهی العفو بگو،
چند تا صلوات بفرست که اعظم اذکار است، با خودت بگو، شاید خوابیدم بلند نشدم، بعنوان دشت آخر چند تا صلوات بفرستم.
و از خدا بخواه اگر عمر دوباره بهت داد، این توفیق را داشته باشی که بهتر از امروز عمل کنی تا انسانی شایسته تر باشی.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#سلامت_مربی
تا زمانی که هر صبح
چشمان خود را با کینه باز کنیم
و آدمهای خاطرات تلخ را زنده نگهداریم
و در ذهن خود هر روز محاکمهشان کنیم
رنگ آرامش را نخواهیم دید
گاه باید چشمها را بست
و از کنار تمام بد بودنها گذشت
مهم نیست امروز روز دیگریست
قدری شادی و امید با خود به خانه ببر
راه خانهات را که یاد گرفتند
فردا با پای خودشان میآیند، شک نکن
آسیب شناسی نماز مدارس
آسیب های ناظر به روش های مورد استفاده مربیان پرورشی
3⃣ غفلت از اولیاء دانش آموزان
«در ترویج فرهنگ اقامه نماز، اگر به قدرت تأثیر گذاری خانواده توجه نشود، موفّق نخواهیم بود.اگر مربی بهترین برنامه را داشته باشد،اما خانواده همراه نباشند، بلکه سنگ اندازی کنند، برنامه مربی ناقص خواهد ماند.دراین صورت دانش آموز سردر گم می شود؛ چرا که ازسویی با الگو دهی مربی مواجه شده وازسویی با الگوی مخالف در خانواده. بنابراین نیمی از موفقیت مربی در گرو همکاری خانواده است.»
👇 برای تبیین بیشتر این نکته لازم است مروری بر نقش خانواده در اُنس نوجوان با نماز داشته باشیم:
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
خانواده، کانون آموزش واقامة نماز است، جلوه گاه دیگر دوستی، مایة آرامش، کانون مهر ومحبت ومیدان رشد وکمال.
👈 خانواده با این ویژگی ها بهترین محیط برای اقامة نماز وبهترین محیط برای آموزش نماز به فرزندان است.زن وشوهر همان گونه که برای رشد وکمال وسعادت خود تلاش می کنند ودر این راه یار ویاور خود هستند، به صورت طبیعی دوستدار رشد وکمال وسعادت فرزندان خود، که میوة زندگی مشترک آنان از هیچ کوششی دریغ ندارند.
✅ به همین سبب، اسلام در هدایت فرزدان به سوی نماز وآموزش نماز به آنان، والدین را مسئول دانسته واین وظیفه را دردرجة اول به عهدة آنان گذاشته اند.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
خداوند متعال در قرآن از پیامبر (صلی الله علیه وآله) می خواهد که تا خانواده خود را به نماز امرو برآن پایداری کند:« وامر اهلک بالصلاه واصطبر علیها » والدین که هستة اصلی خانواده راتشکیل می دهند، می توانند نقش مهمی در هدایت فرزندان به نماز ایفا کنند و براین اساس ، در آموزه های اسلامی یکی از وظایف والدین ومتقابلا یکی از حقوق فرزندان بر والدین که برآن بسیار تأکید شده، آموزش وترغیب فرزندان به نماز است.
در پژوهشی به این نتیجه رسیده اند که « دانش آموزان ازبین عوامل مؤثر ذیل به ترتیب:
۱) ۹۱/۶درصد اهمیت دادن والدین برنمازشان برمیزان گرایش آن ها به نماز را مؤثّر دانسته اند.
۲) ۸۹/۴ درصد آموزش مسائل مذهبی توسط والدین برمیزان گرایش آن ها به نماز را مؤثّر دانسته اند.
۳) ۸۷ درصد توجه والدین برنماز خواندن فرزندان فرزندان برمیزان گرایش آن ها به نماز رامؤثّر دانسته اند.
۴) ۸۶/۳ درصد تشویق به نماز خواندن توسط والدین برمیزان گرایش آن ها به نماز را مؤثّر دانسته اند.
۵) ۸۶/۲ درصد پایبندی اعضای خانواده (خواهر وبرادر) به نماز بر میزان گرایش آن ها به نماز رامؤثّر دانسته اند.
۶) ۷۳/۴ درصد شرکت در مراسم مذهبی به همراه والدین برمیزان گرایش آن ها به نماز را مؤثّر دانسته اند.»
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس