eitaa logo
کمک مربی
17.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
806 ویدیو
825 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 گزارش تصویری 💢 برنامه چند رسانه ای چرا دین؟ چرا اسلام؟ چرا نماز؟ ⏰ یک شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ 💢 تهران. منطقه ۴.دبیرستان شاهد شهید مطهری https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 گزارش صوتی ✅ دانش آموز بعد از اجرای برنامه چه می گوید؟ ✅ پیرامون برنامه چند رسانه ای (چرا دین؟ چرا اسلام؟ چرا نماز؟) 👈 تهران. منطقه ۴.دبیرستان شاهد شهید مطهری https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
dokhtare shina.pdf
21.94M
📚 کتاب دختر شینا ✅ ویژه مقطع دبیرستان https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
aac_Ghazaleh - Aeneha.mp3
11.45M
🎙 کتاب صوتی 📓 بی نمازها خوشبخت ترند ؟! 👈 قسمت دوم 📌این داستان؛ دلی به پاکی آئینه ها https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راهکارهای گرایش دانش آموزان به نماز(۵) 💢 اقناع عقلی(فلسفه قرائت نماز) ✅ به طور کلی عدم آشنایی با حقیقت نماز و مطرح نکردن این حقیقت توسط متولیان مربوطه از علل نمازگریزی جوانان و نوجوانان در جامعه امروز ماست. 🔻«فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید.» 🔻این عبارات بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی جایگاه و اهمیت مقوله‌ی تفکرورزی و آموزش فلسفه به کودکان در مدارس است. ♦️این مسئله از سالیانی پیش یکی از دغدغه‌های آیت الله العظمی خامنه ای بوده و در برهه‌های مختلف توسط ایشان مطرح شده است. ♦️ آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان در هر مقوله ای از جمله نماز بسیار حائز اهمیت است. 🔸دانش آموزی که مکلف شده، نیازمند اقناع عقلی در امور دینی است . او باید این نکته را درک کند که اگر خدا به من گفته نماز بخوانم برای این است که به او نزدیک شوم و تقرب پیدا کنم، به این نتیجه خواهد رسید که از این طریق از بهداشت روانی بالاتری برخوردار خواهد شد و آرامش پیدا می‌کند. بنابراین قطعا نماز می خواند ولی زور و تهدید روش‌های نتیجه بخشی نیست. 🔹 مهمترین نکته‌ای‌که دانش آموزان باید بدانند این است که انجام فرایض دینی برای خودشان چه سودی (آرامش روحی و روانی) دارد؟ کارهای معنوی به تعمیق و تأمین بهداشت روانی آنها کمک میکند و هیچ سودی‌برای دیگران ندارد. 🔺از کودکان بخواهیم انجام دادن یا ندادن فرایض دینی را با هم مقایسه کنند تا خودشان نتیجه بگیرند که پایبندی به این احکام به نفع آنهاست. ◀️ مسئله مهم دیگر برطرف کردن شبهات نماز است؟ شبهاتی مثل اینکه خدا چه نیازی به نماز ما دارد؟ مگر قرار نیست من با نماز خودم از خدا تشکر کنم خوب زبانی تشکر می کنم؟ من هرچه نماز خواندم در زنگیم اتفاقی نیافتاد پس این نماز بدرد من نمی خورد؟ ما نماز نمی خوانیم ولی ده ها کار خداپسندانه انجام می دهیم که رضایت خداوند را جلب کنیم ◀️ وقتی گره ذهنی دانش آموز حل شود و اقناع عقلی صورت پذیرد عمل به نماز برای دانش آموز راحت تر است و ایمان به نماز در او شکل می گیرد. https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا