فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعریف خر از زبان یه معلم اصفهانی با لهجه شیرینش🤣
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
پرسمان نماز 8 ؛ چرا باید نماز بخونم؟.mp3
920.4K
💢 پرسمان دانش آموزی نماز جلسه هشتم
⁉️ چرا باید نماز بخونم؟
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#پرسمان_نماز
🔴 هنگام خواب گوشی را بالای سرتان به #شارژ نزنید !
💢 براساس تحقیقات شارژ کردن تلفن همراه در اتاق، زمانی که خواب هستیدباعث ایجاد #عصبانیت و #استرسهای طولانی مدت در فرد میشود !
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#مربی_موفق
آسیب شناسی نماز مدارس
اسیب های ناظر به عملکرد مربیان پرورشی
2⃣ غفلت از مخاطب شناسی وتفاوت های فردی
✍ «اساساً آگاهی از فرایندهای شناختی دانش آموزان ، از ضروریترین وظایف مربیان پرورشی است. چرا که فرایند رشد فراگیر، علایق، میزان انگیزش،بلوغ عاطفی، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته او از عواملی هستند که همواره بر روش کار مربیان پرورشی اثر میگذارند.
👈 لذا هرگاه مربی تصور کند بدون آگاهی از فرایند رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی فراگیران میتواند در انجام وظایف تربیتی خویش موفق باشد دچار اشتباه شده است.»
✅ «یکی از شاخههای مهم علم روانشناسی، روانشناسی تربیتی است که رسالت اصلی آن به کار بستن قواعد و یافتههای مختلف روانشناختی در فرایند تعلیم و تربیت بوده و از محورهای اساسی آن بحث از «ویژگیهای تربیت شونده» یا «یادگیرنده» است.
این محور که ما از آن به «مخاطب شناخت» یا «مخاطب شناسی» یاد میکنیم، ارتباط مؤثر با دانش آموز و یادگیرنده را سهل و آسان میسازد و از دشواریهای تربیت و آموزش میکاهد.و باعث کمتر شدن مخاطرات فعالیت های پرورشی می شود.» چرا که حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) مى فرماید: «مَن عَلى غیرِ عِلمٍ کان ما یُفْسِدُ اکثَر مِمّا یُصْلِح»
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
💢 ضرورت و فواید شناخت مخاطب
✍ شناخت مخاطب به ما کمک میکند تا بر اساس نیازها، نگرش ها ، علایق و خواستهای دانش آموزان به تربیت و آموزش همت گمارد. این شناخت، ضرورت و اهمیت دارد؛ زیرا:
✅ ۱) شناخت مخاطب، باعث میشود که انتقال مفاهیم از مربی به دانش آموز، آسانتر شود.
✅ ۲) مخاطبان، متنوع و متفاوتاند؛ سلیقههای متفاوت، گرایشهای مختلف، تفاوتهای فردی، ذهنیتها و ظرفیتهای ویژه، هر کدام مربیان را ناگزیر میسازد تا در اولین، گام، به شناخت مخاطب پرداخته و با آگاهی از مخاطب، اهداف تربیتی و آموزشی را آماده نماید.
✅ ۳) مخاطب،رکن فراموش نشدنی و پایه استوار تربیت و آموزش است. بهبود و تحکیم این پایه، در صورتی میسر است که مربیان، نسبت به توانایی، میزان دانایی، خصوصیات اخلاقی و عاطفی و خصلتهای اجتماعی مخاطبان آگاه باشند.
✅ ۴) فواید بسیار بر شناخت مخاطب استوار است که برای دستیابی به نتایج درخشان مخاطبشناسی، باید آن را جدی گرفت که به برخی از فواید اشاره میشود.
👈الف) ایجاد نگرشهای مثبت و پویا در دانش آموزان نسبت به برنامه اقامه نماز
👈ب) تقویت انگیزة دانش آموزان در راستای رشد تربیتی و آموزشی خودبرای اقامه نماز
👈ج) کاهش دغدغه، اضطراب، تردید و زدودن نگرانیهای دانش آموزان
👈د) برقراری ارتباط مؤثر با دانش آموزان برای دعوت به نماز.
👈ه) انطباق مباحث با نیازها و تواناییهای دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
قلمروهای مخاطب شناسی
⭕️ شناخت مخاطب، در حوزهها و قلمروهای متفاوت انجام میپذیرد. باید از جنبههای مختلف نسبت به شناسایی مخاطب همت نمود و بر اساس نتایج شناخت و متناسب با حوزهها و قلمروهای آن در رفع کاستیها کوشید، برخی از مهمترین حوزههای آن را مورد بررسی قرار میدهیم.
💠۱) ویژگیهای زیستن، ذهنی، عاطفی و روانی دانش آموزان
« دانش آموزان در سنین متفاوت، ویژگیهای زیستی، ذهنی و عاطفی متفاوتی دارند از این رو مواجهة درست با آنان، بدون آگاهی از این ویژگیها، دشوار است. برای نمونه نوجوانان دارای روحی لطیف و از نظر عاطفی، ظریف و شکننده هستند؛ بنابراین نوع برخورد با آنان، باید حساب شده و دقیق باشد.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
👈 گفتن سخنان مسخره آمیز، تنبیههای بدنی، تکالیف دشوار، برنامة فشرده تربیتی یا آموزشی و اموری از این قبیل، نه تنها آنان را به نماز ومعنویت ترغیب نمیکند بلکه به ناامیدی و حتی ناکامی آنان میانجامد.
👌یا مثلاً، ذهن نوجوانان در مقایسه با جوانان و میانسالان ظرفیت کمتری دارد، از این رو نمیتوان واژههای سنگین، ادبیات دشوار و مطالب عقلی محض را برای ایشان در نظر گرفت. از نظر روانی، نوجوانان انزوا طلب، پریشان حال، خیالباف و گاهی بداخلاق و پرخاشگرند.
👈یا جوانان ، دارای حالت تردید نگرانی نسبت به آینده، ثابت نبودن عواطف، استقلال طلبی، فشار غریزه و پندناپذیری هستند و در همان حال، صاحب وجدان اخلاقی زنده و بیدار و نیازمند همراهی و صمیمت و از سویی از دیگر خودخواه و مغرورند.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
👌 مسلماً این دو گروه سنی متفاوت برخوردهای جداگانه ای میطلبند. اگر زبان پند و نصیحت برای نوجوانان کارساز باشد، برای جوانان چنین نیست و نمیتوان با حالتی آمرانه با آنان سخن گفت.
⭕️ میتوان نوجوانان را به کاری امر کرد؛ اما به کارگیری زبان امری، برای جوانان نتایج نامطلوبی به دنبال دارد. با توجه به ویژگیهای عاطفی، روحی و روانی جوانان، چند نکته عملی (به عنوان مثال )به مربیان پرورشی توصیه میشود:
👈- با جوانان به زبان امری و تحکم آمیز صحبت نکنید.
👈- آنان را با ذکر موفقیتهای بزرگان، به آینده امیدوار سازید.
👈- با استفاده از داستانهای قابل استناد، فطرت و وجدان اخلاقی شان را بیدار نمایید.
👈- به گونه رفتار کنید که به دوستی و صمیمیت شما ایمان آورند.
👈- اگرجوان به سؤال مربی پاسخ نگفت او را در حضور جمع توبیخ نکنید.
👈- آنان را به تلاش، غنی سازی اوقات فراقت با برنامههای سازنده، شرکت در نشستهای گروهی و علمی و رعایت اخلاق و پرهیزکاری توصیه نمایید تا از فشار غریزه کاسته شود.
👈- در برابر غرور آنان، مغرورانه سخن نگویید، تواضع و فروتنی بجا، راحتتر آنان را به اشتباه آگاه میسازد.
👈- در برابر جوانان، از خود انعطاف نشان دهید. قاطعیت بی مورد و بی جا آنان را پرخاشگر و گستاخ میکند.
👈- خودستایی نکنید. جوانان به انسانهای از خود راضی، بدبین و بدگمان هستند و در آن صورت، درس و توصیههای تربیتی شما تأثیرگذار نخواهد بود.
👈- با توجه به ویژگیهای ذهنی جوانان هر گروه، به ارایه مطالب معرفتی بپردازید؛ اگر چه، استدلال و اقامه برهان لازم است؛ اما استفاده خشک از فسلفه، برای تبیین مطلب، نوعی دل زدگی ایجاد میکند.»
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مدیریت اقامه نماز در مدارس
✅ حجه الاسلام بهشتی
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#شیوه_های_دعوت_به_نماز