eitaa logo
کمک مربی
17.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
821 ویدیو
833 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
پرسمان نماز 8 ؛ چرا باید نماز بخونم؟.mp3
920.4K
💢 پرسمان دانش آموزی نماز جلسه هشتم ⁉️ چرا باید نماز بخونم؟ https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
🔴 هنگام خواب گوشی را بالای سرتان به نزنید ! 💢 براساس تحقیقات شارژ کردن تلفن همراه در اتاق، زمانی که خواب هستیدباعث ایجاد و طولانی مدت در فرد میشود ! https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آسیب شناسی نماز مدارس اسیب های ناظر به عملکرد مربیان پرورشی 2⃣ غفلت از مخاطب شناسی وتفاوت های فردی ✍ «اساساً آگاهی از فرایندهای شناختی دانش آموزان ، از ضروری‌ترین وظایف مربیان پرورشی است. چرا که فرایند رشد فراگیر، علایق، میزان انگیزش،‌بلوغ عاطفی، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته او از عواملی هستند که همواره بر روش کار مربیان پرورشی اثر می‌گذارند. 👈 لذا هرگاه مربی تصور کند بدون آگاهی از فرایند رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی فراگیران می‌تواند در انجام وظایف تربیتی خویش موفق باشد دچار اشتباه شده است.» ✅ «یکی از شاخه‌های مهم علم روان‌شناسی، روان‌شناسی تربیتی است که رسالت اصلی آن به کار بستن قواعد و یافته‌های مختلف روان‌شناختی در فرایند تعلیم و تربیت بوده و از محورهای اساسی آن بحث از «ویژگی‌های تربیت شونده» یا «یادگیرنده» است. این محور که ما از آن به «مخاطب شناخت» یا «مخاطب شناسی» یاد می‌کنیم، ارتباط مؤثر با دانش آموز و یادگیرنده را سهل و آسان می‌سازد و از دشواری‌های تربیت و آموزش می‌کاهد.و باعث کمتر شدن مخاطرات فعالیت های پرورشی می شود.» چرا که حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) مى فرماید: «مَن عَلى غیرِ عِلمٍ کان ما یُفْسِدُ اکثَر مِمّا یُصْلِح» https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
💢 ضرورت و فواید شناخت مخاطب ✍ شناخت مخاطب به ما کمک می‌کند تا بر اساس نیازها، نگرش ها ، علایق و خواست‌های دانش آموزان به تربیت و آموزش همت گمارد. این شناخت، ضرورت و اهمیت دارد؛ زیرا: ✅ ۱) شناخت مخاطب، باعث می‌شود که انتقال مفاهیم از مربی به دانش آموز، آسانتر شود. ✅ ۲) مخاطبان، متنوع و متفاوت‌اند؛ سلیقه‌های متفاوت، گرایش‌های مختلف، تفاوت‌های فردی، ذهنیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه، هر کدام مربیان را ناگزیر می‌سازد تا در اولین، گام، به شناخت مخاطب پرداخته و با آگاهی از مخاطب، اهداف تربیتی و آموزشی را آماده نماید. ✅ ۳) مخاطب،‌رکن فراموش نشدنی و پایه استوار تربیت و آموزش است. بهبود و تحکیم این پایه، در صورتی میسر است که مربیان، نسبت به توانایی، میزان دانایی، خصوصیات اخلاقی و عاطفی و خصلت‌های اجتماعی مخاطبان آگاه باشند. ✅ ۴) فواید بسیار بر شناخت مخاطب استوار است که برای دستیابی به نتایج درخشان مخاطب‌شناسی، باید آن را جدی گرفت که به برخی از فواید اشاره می‌شود. 👈الف) ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا در دانش آموزان نسبت به برنامه اقامه نماز 👈ب) تقویت انگیزة دانش آموزان در راستای رشد تربیتی و آموزشی خودبرای اقامه نماز 👈ج) کاهش دغدغه، اضطراب، تردید و زدودن نگرانی‌های دانش آموزان 👈د) برقراری ارتباط مؤثر با دانش آموزان برای دعوت به نماز. 👈ه) انطباق مباحث با نیازها و توانایی‌های دانش آموزان https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
قلمروهای مخاطب شناسی ⭕️ شناخت مخاطب، در حوزه‌ها و قلمروهای متفاوت انجام می‌پذیرد. باید از جنبه‌های مختلف نسبت به شناسایی مخاطب همت نمود و بر اساس نتایج شناخت و متناسب با حوزه‌ها و قلمروهای آن در رفع کاستی‌ها کوشید، برخی از مهمترین حوزه‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 💠۱) ویژگی‌های زیستن، ذهنی، عاطفی و روانی دانش آموزان « دانش آموزان در سنین متفاوت، ویژگی‌های زیستی، ذهنی و عاطفی متفاوتی دارند از این رو مواجهة درست با آنان، بدون آگاهی از این ویژگی‌ها، دشوار است. برای نمونه نوجوانان دارای روحی لطیف و از نظر عاطفی، ظریف و شکننده هستند؛ بنابراین نوع برخورد با آنان، باید حساب شده و دقیق باشد. https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 گفتن سخنان مسخره آمیز، تنبیه‌های بدنی، تکالیف دشوار، برنامة فشرده تربیتی یا آموزشی و اموری از این قبیل، نه تنها آنان را به نماز ومعنویت ترغیب نمی‌کند بلکه به ناامیدی و حتی ناکامی آنان می‌انجامد. 👌یا مثلاً، ذهن نوجوانان در مقایسه با جوانان و میانسالان ظرفیت کمتری دارد، از این رو نمی‌توان واژه‌های سنگین، ادبیات دشوار و مطالب عقلی محض را برای ایشان در نظر گرفت. از نظر روانی، نوجوانان انزوا طلب، پریشان حال، خیالباف و گاهی بداخلاق و پرخاشگرند. 👈یا جوانان ، دارای حالت تردید نگرانی نسبت به آینده، ثابت نبودن عواطف، استقلال طلبی، فشار غریزه و پندناپذیری هستند و در همان حال، صاحب وجدان اخلاقی زنده و بیدار و نیازمند همراهی و صمیمت و از سویی از دیگر خودخواه و مغرورند. https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
👌 مسلماً این دو گروه سنی متفاوت برخوردهای جداگانه ای می‌طلبند. اگر زبان پند و نصیحت برای نوجوانان کارساز باشد، برای جوانان چنین نیست و نمی‌توان با حالتی آمرانه با آنان سخن گفت. ⭕️ می‌توان نوجوانان را به کاری امر کرد؛‌ اما به کارگیری زبان امری، برای جوانان نتایج نامطلوبی به دنبال دارد. با توجه به ویژگی‌های عاطفی، روحی و روانی جوانان، چند نکته عملی (به عنوان مثال )به مربیان پرورشی توصیه می‌شود: 👈- با جوانان به زبان امری و تحکم آمیز صحبت نکنید. 👈- آنان را با ذکر موفقیت‌های بزرگان، به آینده امیدوار سازید. 👈- با استفاده از داستان‌های قابل استناد، فطرت و وجدان اخلاقی شان را بیدار نمایید. 👈- به گونه رفتار کنید که به دوستی و صمیمیت شما ایمان آورند. 👈- اگرجوان به سؤال مربی پاسخ نگفت او را در حضور جمع توبیخ نکنید. 👈- آنان را به تلاش، غنی سازی اوقات فراقت با برنامه‌های سازنده، شرکت در نشست‌های گروهی و علمی و رعایت اخلاق و پرهیزکاری توصیه نمایید تا از فشار غریزه کاسته شود. 👈- در برابر غرور آنان، مغرورانه سخن نگویید، تواضع و فروتنی بجا، راحت‌تر آنان را به اشتباه آگاه می‌سازد. 👈- در برابر جوانان، از خود انعطاف نشان دهید. قاطعیت بی مورد و بی جا آنان را پرخاشگر و گستاخ می‌کند. 👈- خودستایی نکنید. جوانان به انسان‌های از خود راضی، بدبین و بدگمان هستند و در آن صورت، درس و توصیه‌های تربیتی شما تأثیرگذار نخواهد بود. 👈- با توجه به ویژگی‌های ذهنی جوانان هر گروه، به ارایه مطالب معرفتی بپردازید؛ اگر چه، استدلال و اقامه برهان لازم است؛ اما استفاده خشک از فسلفه، برای تبیین مطلب، نوعی دل زدگی ایجاد می‌کند.» https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مدیریت اقامه نماز در مدارس ✅ حجه الاسلام بهشتی https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec