🌴 "استاد تی وی" ، کانالی ویژه استادان دانشگاههای کشور و بستری برای:
🔸اطلاع رسانی به هنگام اخبار مرتبط با اساتید، مصوبات دستگاهها، اخبار دوره های دانش¬افزایی و....
🔸تبادل تجارب اساتید در جهت ارتقاء و کمک به فعالیت حرفه¬ ای استادان محترم
🔸بیان دیدگاه ها، پیشنهادات، ایده ها و دستاوردهای علمی اساتید
🔸اطلاع رسانی همایش های علمی داخلی و بین المللی سراسر کشور
🔸 اطلاع رسانی همایشها، کنفرانس ها و جلسات علمی
🔸توجه به مسائل و معضلات پیش روی اساتید و کمک در جهت حل آنها
🔸برگزیده های فرهنگی و سیاسی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️کانال ویژه استادان :
https://eitaa.com/ostad_tv
◀️ ارتباط با ادمین کانال:
https://eitaa.com/adminostad_tv
هدایت شده از معاونت فرهنگی و اجتماعی IKIU
29.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢گروه فیلم و عکس تقدیم میکند؛
تو این ویدیو قراره گپ و گفتی که با یکی از اساتید گروه ریاضی #استاد_علی_آبکار داشتیم رو ببینید
قطعا براتون مفیده،به خصوص دانشجویان رشته ریاضی🟢
برخی از سوالاتی که برای مصاحبه با #استاد_علی_آبکار در نظر گرفتیم به شرح زیر هست:
⭕انتهای مسیر یک دانشجوی کارشناسی ریاضی چه چیزهایی هست؟
⭕یکسری از دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه به دنبال فضاهای جدید و ارتباطات گسترده هستند، در دانشگاه چه بسترهایی برای این چیزها وجود داره؟
⭕آیا راهی هست که در این رشته به درآمد های کلان رسید؟
⭕آیا شرکت های دانش بنیان در کشور (در قزوین) هست که در آن دانشجویان مشغول به کار باشند؟
@ikiufarhangi1401
25.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار زیبای جناب حاج آقای منصوری عزیز، مسئول شبکه رسانه استان تهران
هدایت شده از راد «رسانه استادان دانشگاه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تجربه_تدریس
🎥 تجربه جالب عضو هیئت علمی گروه شهرسازی و معماری دانشگاه آزاد زنجان
(⏰ حدود 4 دقیقه 30)
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
#ویدئوی_ارسالی
لطفاً شما هم تجارب زیسته خود را (ارسال از طریق آدرس https://eitaa.com/adminostad_tv )ارسال نمایید و با همکاران دیگر، به اشتراک بگذارید.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️کانال ویژه استادان:
https://eitaa.com/ostad_tv
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی
(با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی) (بخش دوم)
✅ چیستی روش کشف تحلیلی سیال:
روش کشف تحلیلی را می توان فرایند سنجش و توسعه روابط میان محتواها و پدیده های خارجی با متن درسی تعریف نمود. محتواها و پدیده های خارجی، شامل هر آنچه برون از متن درسی و ناظر به مسائل روز است، می شود. این روش میزان آشنایی فراگیر را با هر یک از مراحل سطوح یادگیری و شناختی عمیق تر کرده و پیوندی مفهومی – میدانی میان مفاهیم و آموزه های درسی با پدیده ها و رویدادهای خارجی برقرار سازد.
روش تدریس کشف تحلیلی سیال، فرایند دریافت و ارتباط گیری با مفاهیم دانشی بطور معکوس است. بدین معنا که بر خلاف رویه های معمول از شرح متن و توصیف مفاهیم درسی به سمت مصادیق و مثال های برونی حرکت نمی شود، بلکه از طریق وقایع و محتواهای خارجی، مفاهیم درسی در ذهن دانشجو می نشیند. به یک معنا، سیر حرکت از علت ( متن) به معلول (پدیده ها) نیست، بلکه از معلول به سمت علت است.
📌 در این روش رابطه میان محتوای خارجی با متن درسی کشف شده و سپس این کشف، تحت تحلیل و تجزیه قرار می گیرد. در مرحله بعدی قدرت تعمیم دانشجو جهت پیدا کردن موقعیت های مشابه محتوای خارجی موجود، سنجیده می شود. در این روش که به نوعی کارگاهی است، دانشجو در کلاس با متن درسی و محتوا ارتباط گرفته و به بحث و تحلیل موضوع می پردازد و فرایند یافت و کاربست آموزه به بعد موکول نمی شود. ای روش اجازه نخواهد داد دانشجو تنها تماشاچی بازی باشد، بلکه به بازیگری فعال در کلاس تبدیل می شود.
📌دروس معارف و روش کشف تحلیلی سیال:
نکته مهم در روش کشف تحلیلی، قابلیت اجرا در رشته های دانشگاهی مختلف است. بطوریکه می تواند در علوم اسلامی و انسانی و علوم طبیعی و تجربی پیاده سازی شود که البته برای هر رشته و درس، مختصات و سازوکار مخصوص خود را می طلبد. نوشته حاضر به روش تدریس کشف تحلیلی سیال در دروس بنیادین معارف اسلامی اختصاص یافته و به نحوه اجرای آن را در کلاس می پردازد. زین رو دانشجو طی فرایندی به کشف روابط میان محتواهای خارجی و آموزه های دینی و اسلامی پرداخته و سپس گام های بعدی روش را عملیاتی می کند.
ادامه دارد...
🖋حامد پوررستمی
#کشف_تحلیلی_سیال
#جهاد_تبیین_علمی
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی
(با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی)
(بخش سوم)
📌دروس معارف در دانشگاه امروز با ظرفیت ها و چالش های فراوانی روبروست. از جمله ظرفیت ها، کمیت و کیفیت مخاطب و جامعه هدف کلاس های معارف (یعنی دانشجویان جوان) است که بستری کم نظیر برای رسالت تبیین معارف و بلاغ نافع قلمداد می شود. به عنوان مثال در دانشگاه تهران هر ترم بیش از 300 کلاس معارف برگزار می شود و اگر هر کلاس 15 جلسه باشد، هرترم بیش از 400000 دقیقه، معادل 6700 ساعت کلاس درس معارف برای بیش از ده هزار دانشجو مقطع کارشناسی ارائه می شود! کلاس هایی که محور آنها بهداشت روانی، سلامت معنوی، سبک زندگی، هنجارهای اجتماعی و اندیشه های بنیادین ناب است. و این تنها آمار یکی از دانشگاه های ایران است. بی تردید اگر تنها یک درصد بر کارکرد و کیفیت و تاثیرگذاری دروس معارف افزوده شود، با توجه به اعداد و ارقام بالا می توان پی برد که چه تاثیر فوق العاده ای می تواند بر کاهش ناهنجاری ها و اختلالات روحی و روانی داشته باشد. این اهمیت راهبردی را می توان در گزارش رژ کوله در کتاب آموزش دانشگاهی و مطالعات میان رشته ای، مشاهده نمود که برخی دانشگاه های امریکای شمالی یا اروپایی بر اساس رویکردی کاملا متفاوت، دروس فرهنگ عمومی را با اولویت دانشجویان ترم های اول وارد برنامه های دانشگاهی کردند تا ابتدا دانشجویان فرهنگ عمومی و سبک زندگی را بیاموزند. (ر.ک: رژ کوله، نیکول، آموزش دانشگاهی و مطالعات میان رشته ای، 1388ش) .
📌در کنار ظرفیت های سترگ، یکی از چالش های مهم کلاس های معارف، فقدان ساختار و روش مطلوب تدریسی و متن درسی متناسب با آن است که با رشد روزافزون رسانه ها و تکنولوژی های عصر نوین، این چالش شدیدتر و عمیق تر شده است. جهان امروز به سمت (edutainment ) (آموزش جذاب و مفرح) در حال حرکت است و اگر چاشنی جذابیت های رسانه ای و نوآوری های تدریسی ضمیمه نظام آموزشی کشور نشود، مجددا از قافله پیشرفت و نظم نوین عقب خواهیم ماند. روش تدریس کشف تحلیلی سیال قادر است دست کم بخشی از این چالش بزرگ را پوشش داده و کارکرد، تاثیرگذاری و جذابیت کلاس های معارفی را افزایش دهد. همانطور که بیان شد در روش کشف تحلیلی از پدیده و معلول به متن و علت می رسیم. به عنوان مثال پدیده سلاخی نهنگ ها همراه با تصویر زیر در کلاس مطرح می شود که در عرض ۲۴ ساعت در جزایر فارو ۱۳۱ قطعه نهنگ خلبان به بیرحمانهترین شکل سلاخی شدند و این کشتار وحشیانه برای چند روز ادامه دارد! مجمعالجزایر فارو در اقیانوس اطلس شمالی و در مثلثی میان سه کشور ایسلند، نروژ و بریتانیا قرار دارد.
📌در روش کشف تحلیلی سیال که در اینجا با رویکرد دروس معارفی است دانشجو باید در مواجهه با محتوای بالا، مراحل زیر را دنبال کند:
1) استخراج اصطلاحات و واژگان کلیدی ناظر به محتوا
2) کشف رابطه محتوا با قسمت یا قسمت هایی از متن و فصل مرتبط
3) تحلیل بعد از ارتباط سنجی
4) کشف و استنباط محتواها و موقعیت های مشابه مرتبط با متن
اجرای هر یک از مراحل فوق، می تواند دانشجو را به لایه های عمیق تر شناختی سوق داده و ویژگی های نو و جذابی را در عرصه تدریس و نظام آموزشی رقم زند.
ادامه دارد...
🖋حامد پوررستمی ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران.
#کشف_تحلیلی_سیال
#جهاد_تبیین_علمی
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی
(با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی)
(بخش چهارم): کشف تحلیلی سیال و لایه های شناختی:
سطوح یادگیری در حیطه های شناختی متفاوت است، بطوریکه اين سطوح از ساده ترين سطح شناخت (يادآوري) شروع مي شود و به پيچيده ترين شکل آن (ارزشيابي و قضاوت) پايان مي يابد. ترتيب هدفها به گونه اي است که هدفهاي هر طبقه شامل بخشي از رفتارهاي پايين تر و مبتني بر آن رفتارها است؛ به عبارت ديگر، براي رسيدن به هر سطحي از رشد فکري، ضروري است که مراحل پيشين طي شده باشد؛ این سطوح به ترتیب عبارتند از:
1- دانش (knowledge) : پايين ترين سطح يادگيري در حيطه شناختي، کسب دانش و معلومات بوده و عبارت است از ياد آوري و بازشناسي مطالبي كه ياد گيرنده قبلاً آموخته است. يادگيري در اين سطح صرفاً جنبه حفظي دارد. افعالي مثل نام بردن، تعريف كردن عین مطلب، متمايز ساختن،كسب كردن، تشخيص دادن، به ياد آوردن و باز شناختن در اين طبقه اند.
2- فراگيري يا درك یا فهميدن (comprehension) : يادگيري در اين سطح عبارت است از توانايي پي بردن به مفهوم يک مطلب و تبيين آن با جملاتي که شخص خودش مي سازد. مانند ترجمه کردن، تفسیر کردن، توضیح دادن، بیان نمودن، شرح دادن و ... .
3- كاربرد (application) : این مرحله به معنای توانایی کاربرد اصول علمي، فرضيه ها، قضايا و ديگر مفاهيم انتزاعي در وضعيت و موقعيت مناسب، بدون اينکه هيچگونه راه حلي از سوی معلم یا استاد ارائه شود. مانند: توانايي كار بستن قوانين كلي علوم اجتماعي در مسائل عملي زندگي اجتماعي و یا بكار بستن اصول روانشناسي در تشخيص ويژگيهاي هر موقعيت جديد.
4- تحليل (analysis) : در تجزيه و تحليل مطالب و پديده ها هدف خرد كردن و تجزيه نمودن آنها به اجزاي تشكيل دهنده و همچنين كشف روابط و همبستگي هاي ميان اين اجزاء از طريق بررسي چگونگي تركيب و تشكيل آنها است. این سطح شامل بخش هایی مانند تحليل عناصر، تحليل روابط و درك و فهم همبستگي ها، تحليل اصول سازماني مانند توانايي شناخت نظر خاص يا تعصب نويسنده در هر مطلب است.
5- ترکيب (synthesis) : تركيب عبارت است از توانايي به هم پيوستن عناصر و اجزاء متفاوت به يكديگر جهت تشكيل يك كل جديد. تركيب را مي توان توانايي آفرينندگي و توليد دانست.
ادامه دارد...
🖋حامد پوررستمی ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران.
#کشف_تحلیلی_سیال
#جهاد_تبیین_علمی
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی
(با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی)
(بخش پنجم): کشف تحلیلی سیال و لایه های شناختی:
همانطور که گذشت سطوح یادگیری در حیطه های شناختی متفاوت است، بطوریکه اين سطوح از ساده ترين سطح شناخت (يادآوري) شروع مي شود و به پيچيده ترين شکل آن (ارزشيابي و قضاوت) پايان مي يابد. ترتيب هدفها به گونه اي است که هدفهاي هر طبقه شامل بخشي از رفتارهاي پايين تر و مبتني بر آن رفتارها است؛ در یادداشت قبل، به پنج لایه شناختی اشاره شد. اینک آخرین لایه یعنی سطح ششم:
6- ارزشيابي (evaluation) و قضاوت (judgement) :
ارزشيابي عبارت از قضاوت مبتني بر هدف و منظوري خاص درباره ارزشها، عقايد، كارها، راه حلها، روشها، مواد و غيره. ارزشيابي پيچيده ترين مرحله در طبقه بندي هدفهاي تربيتي و به عبارتي آخرين و بالاترين سطح فرايند ذهني است كه كليه سطوح ديگر مانند دانش، درك و فهم، كاربرد، تجزيه و تحليل و تركيب را در بر مي گيرد. رسيدن به سطح ارزشيابي و قضاوت مستلزم آن است که فرد به سطوح آگاهي، فهميدن، بکار بستن، تحليل و ترکيب مفاهيم رسيده باشد. در این سطح از لایه شناختی دانشجو مي تواند عقايد مطرح شده در موضوعات مختلف را با هم مقايسه كند. به عنوان مثال نظر مکاتب مختلف را پیرامون جایگاه انسان و یا نوع پوشش بطور مقایسه ای مورد تامل قرار دهد و یا در مورد درستي يا نادرستي نتايج حاصل از يك آزمايش علمي با ذكر دليل قضاوت كند. راه حلهاي ارائه شده براي يك مسئله را با هم مقايسه كند و بهترين را با ذكر دليل مشخص سازد . (ر.ک: صفوی، امان الله، کلیات و فنون تدریس، صص 45 تا 60 ، با تلخیص).
یکی از دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها، درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه است. بررسی ها نشان می دهد اجرا و پیاده سازی روش تدریس کشف تحلیلی سیال در درس تفسیر موضوعی قادر است ظرفیت های آموزشی نوینی را برای دانشجویان عرضه کرده و مولفه هایی نظیر مشارکت، جذابیت، یادگیری و کاربردی بودن را با هم درآمیزد. در واقع پس از ارائه محتوای خارجی و طرح آن در کلاس، دانشجو با کشف رابطه متن و محتوا از مرحله دانش و فهم عبور می کند و با تامل در رابطه کشفی و موقعیت یابی مشابه مرحله تحلیل و کاربرد را تجربه می کند. دانشجو در مرحله قضاوت مي تواند عقايد و آموزه های مطرح شده در متن درسی را با مصادیق و رویدادهای بیرونی مقايسه و تطبیق كند و یا آنکه قدرت ارزشیابی و قضاوت خود را در فرایند تطبیق و تعمیم بالا برد تا بتواند مفاهیم و آموزه های نهج البلاغه را بر دیگر مصادیق و رویدادهای مشابه تطبیق دهد.
ادامه دارد...
🖋حامد پوررستمی ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران.
#کشف_تحلیلی_سیال
#جهاد_تبیین_علمی
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی
(با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی)
📌قسمت ششم: مراحل اجرای روش کشف تحلیلی سیال:
🔻اجرای روش کشف تحلیلی نیازمند یک ساختار و متن درسی متناسب با این روش است. در درس معارفی تفسیر موضوعی نهج البلاغه تا مقدار زیادی این ساختار و متن درسی در دو بخش محتوای کشفی و محتوای متنی طراحی و تدوین شده است. در گام اول، استاد محتوا یا همان رویداد یا پدیده بیرونی را از بخش محتوای کشفی انتخاب و به دانشجویان عرضه می کند تا اصطلاحات و واژگان کلیدی ناظر به محتوا را استخراج کنند. بعد از دقایقی به دانشجویان فرصت داده می شود تا ارتباط مفهومی و معنایی محتوای بیرونی را با بخش محتوای متنی کشف کنند. در این مرحله دانشجویان صفحات مربوط به فصل را مرور کرده تا بتوانند قسمت یا قسمت های مرتبط متن را با محتوا کشف کنند.
🔻سپس از دانشجویان خواسته می شود تا کشفیات خود را در کلاس ارائه کرده و پیرامون آموزه های نهج البلاغه و رابطه کشف شده به بحث و گفتگو و دادن ضریب به کشف بپردازند.
بعد از ارتباط سنجی و گفتگوی کلاسی، دانشجویان پیام محتوای کشفی و تحلیل شان را بطور کوتاه بیان می کنند. نهایتا از دانشجویان خواسته می شود محتواها و موقعیت های مشابه را برای بخش مرتبط متن درسی پیدا کنند تا قدرت تحلیل و کاربرد دانشجویان تقویت گردد (میزان سیالیت محتوا). بدین معنا که پدیده ها و رویدادهای برونی دیگر را مرتبط با متن درسی کشف شده، بیابد و جایگزین محتوای اول کند. این مهم به نوعی توان ارزشیابی و قضاوت دانشجو را نسبت به مفاهیم و آموزه های درسی افزایش خواهد داد.
🔻 در پایان، استاد ضمن جمع بندی مباحث، نکات تکمیلی را پیرامون رابطه محتوای کشفی و محتوای متنی بیان می کند. یکی از معیارهای مهم و موثر ارزشیابی در نظام آموزشی جدید، می تواند همین میزان مشارکت و توان دانشجو در اجرای مراحل چندگانه کشف تحلیلی سیال باشد. در این میان، پیش مطالعه دانشجویی و تاملات پیشینی روی محتواها بسیار می تواند موثر باشد. همچنین توضیحات ابتدایی استاد و طرح مساله پیرامون محتوا نیز به کشف رابطه و تحلیل بهتر دانشجویان کمک شایانی می کند. گفتنی است در کنار ارزشیابی فرایندی طول ترم، آزمون پایان ترم نیز می تواند کتاب باز (Open book) بوده و بر اساس محتواهای داده شده، دانشجو به کشف رابطه و تحلیل آنها بپردازد.
ادامه دارد...
🖋حامد پوررستمی ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران.
#کشف_تحلیلی_سیال
#جهاد_تبیین_علمی
https://eitaa.com/bikaraneh1
✅ روش تدریس کشف تحلیلی سیال؛ رویکردی نو در نظام آموزشی
(با تمرکز بر علوم انسانی و معارف اسلامی)
📌قسمت هفتم: ویژگی های روش تدریس کشف تحلیلی سیال:
🔻این روش دارای ویژگی ها و کارکردهای متمایزی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
✅ تازگی و جذابیت
به باور برخی محققان، بحران جهانی آموزش عالی بیش از آنکه ناشی از واقعیت های بد و ناگوار در این نهاد باشد، به نحوه فهم ما از فرایند انتقال آموزش عالی به مرحله تازه ای در تاریخ حیات خود و تلاش آن برای سازگار شدن با مجموعه فرایندهای اجتماعی جدید جهان مرتبط است. از این رو ماهیت بحران جهانی آموزش عالی ماهیتی شناختی و معرفتی است. ما در فهم آموزش عالی جدید و تحولات آن درمانده ایم. رونالد بارنت از صاحب نظران برجسته مطالعات آموزش عالی می گوید: مهمترین بحران در آموزش عالی مربوط به شیوه ای است که ما آموزش عالی را فهم می کنیم. و همچنین مربوط به اصول بنیادینی که به نحو سنتی ایده آموزش عالی بر آن استوار است و نیز مربوط به روشی است که این اصول کم ارج و کوچک شده اند.
در واقع عدم متناسب سازی روش های آموزشی و
تدریسی با تحولات علمی- فرهنگی و با نسل جدید فراگیران باعث شده، این نظام آموزشی پاسخگوی نیازهای روز نبوده و به تبع بر کاهش میزان تازگی و جذابیت دروس و تدریس نیز تاثیر محسوسی داشته است.
📌در این میان روش کشف تحلیلی، طرحی است که می تواند انگیزه و شوق دانشجو را برای یادگیری و ارتباط دهی مفاهیم افزایش دهد. چرا که با محتواها و مسائل روزِ جهان مواجه بوده و سعی در کشف رابطه میان آنها و متون درسی و آموزه های وحیانی دارد. دانشجو درصدد آن است که روابط محسوس و نامحسوس مفاهیم درسی را با مسائل و موضوعات جاری جهان خود گره زند و ارتباطی معنادار برقرار کند. این موضوع خود نوعی زایش و پویایی را در فرایند تعلیم و تعلم رقم می زند.
یکی دیگر از وجوه تازگی، آن است که این روش گامی ولو کوچک و بستری نوین برای حرکت به سمت مطالعات میان رشته ای و توسعه آن برمی دارد چرا که آموزه های دینی نهفته در متن درسی را با مسائل متنوع جهان پیرامونی پیوند می زند. مسائلی که ممکن است ناظر به حوزه های روان شناسی، جامعه شناسی، مدیریت، اقتصاد، محیط زیست، متافیزیک و ... باشد. کشف تحلیلی در واقع پلی است میان پدیده ها و واقعیت های زندگی جهان معاصر با آموزه های معارفی. همچنین این روش گامی به سوی ایده وحدت یا تقریب علوم دانشگاهی نیز قلمداد می شود بطوریکه مخاطب احساس می کند در غالب موضوعات پیرامونی جهان معاصر یک حلقه وصل و مشترک فرامادی وجود دارد که می تواند پایه تحلیل و تفسیر پدیده ها باشد و آن وجود مبدایی واحد است که نظام آفرینش را بر اساس قوانین دقیق بنیان نهاده است.
✅ تحلیلی و کشفی محور بودن
افزایش قدرت تحلیل و تطبیق در تدریس دانشگاهی به خصوص در کلاس های معارف اسلامی، از مهمترین ویژگی های این روش است. کلاس های معارف اسلامی از حیث روشی، با چالش هایی دست و پنجه نرم می کنند که لازم است از سویی ابعاد نقش آفرینی و سازندگی آموزه های معارفی را نمایان تر ساخت و از سویی دیگر قدرت تحلیل دانشجو را نسبت به آموزه های معارفی عمیق تر کرد. این مهم با مکانیسم پیوند دهی و برقراری ارتباط میان پدیده ها و آموزه ها میسر بوده که نیازمند تمرکز و تفکر بیشتر است، تفکری از جنس تحلیلی که به فهم برتر و ملموس تر از دروس معارفی کمک می کند. روش کشف تحلیلی، می تواند خالق این فضا باشد که دانشجو احساس کند در کلاس همیشه وقت کافی برای ابراز نظراتش وجود دارد و تنها استاد یگانه فرد محق برای ابراز دیدگاهش در کلاس نیست. از این رو ممکن است نوع برداشت دانشجو از محتوا و کیفیت کشف رابطه او متفاوت از استاد باشد. قدرت تحلیل از این جهت افزایش بیشتری می یابد که دانشجو تنها کاشف رابطه نیست، بلکه علاوه بر کشف رابطه میان محتوا و متن، لازم است در مرحله سوم نظر و برداشت (analyse) خود را پیرامون رابطه کشف شده ابراز کند و جمع بندی مختصری از یافته های خود ارائه کند.
ادامه دارد...
🖋حامد پوررستمی ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران.
#کشف_تحلیلی_سیال
#جهاد_تبیین_علمی
https://eitaa.com/bikaraneh1