eitaa logo
کنفرانسهای مفید
30 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
698 ویدیو
51 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 ⛔️ در چه مواقع و شرایطی باید از گذاشتن عکس و فیلم کودک در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خودداری کرد؟ ▫️1) رضایت والدین شرط اول و لازم است. ▫️2) در حال پوشک گرفتن، دستشویی رفتن و حمام کردن! اين تصاوير در آینده ميتواند باعث تمسخر و تحقیر او شود. ▫️3) استفاده ابزاری در جهت تبلیغ و کسب سود شرکتها و فروشگاهها (کودکان کار مجازی!) ▫️4) تصاویر گروهی در این مواقع چون رضايت سایر والدین گرفته نشده است، کاری غیر اخلاقی و غیرقانونی تلقی می شود. ▫️5) چشم و هم چشمی و تفاخر بسیاری از والدین دچار مقایسه شده و گاهاً بدلیل شرایط نامناسب، سرخورده و خجالت زده می شوند. ▫️6) وقتی کودک درحال انجام كار خطرناكی بوده و حادثه ای در انتظار كودك است! ▫️7) کودک در هیجانات شدید و عدم تعادل رفتاری باشد.(مثل: پرخاشگری، قشقرق، قهر، گریه شدید) ▫️8) زمانی که کودک احساس حقارت و ضعف می‌کند.(مثلا وقتی با اسم تحقيرآميز خطاب می شود) ▫️9) تصاویر با زمینه کودک آزاری! ▫️10) آرایش کودک که اصولاً کاری ناصحیح بوده و در دنیای واقعی و مجازی توصیه نمی شود. این کار عواقب نامناسبی دارد. از جمله: عوارض پوستی، کاهش اعتماد به نفس، مقایسه خود با دیگران، نارضایتی از بدن خود، غرور کاذب و گاهی بلوغ زودرس ▫️11) عکس بدون لباس ▫️12) زمانی که امکان تمسخر زبان، لهجه و یا فرم رفتاری خاص کودک وجود دارد. (که باعث تحقیر، سرخوردگی و بسیاری از مشکلات روانپزشکی در آینده می شود.) ▫️13) از انتشار جزئیات زندگی کودک و خانواده مثل: مکان زندگی، آدرس مهد و مدرسه، محل بازی و خرید و... در هر شرایطی باید خودداری کرد. 📡 نیاز هر ایرانی ۳
🚩 #اعتیاد_رسانه_ای را جدی بگیریم! #سواد_رسانه_ای 📡 سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی ۴
🚦بازی های دیجیتالی را به تناسب سن کودکانتان انتخاب کنید! 📡 #سواد_رسانه_ای نیاز هر ایرانی ۵
🍃🌺🍃🌺🍃🌹 🚩یک مطالعۀ جدید دربارۀ شیوۀ برخورد خوانندگان با خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود نشان داد که افراد، وقتی می‌خواهند به درستی یک خبر اعتماد کنند، بیشتر از آنکه منبع اصلی خبر برایشان اهمیت داشته باشد، کسی که آن را بازنشر کرده برایشان مهم است. این نشانۀ دیگری است از اهمیتِ روزافزون شبکه‌های اجتماعی در ساختارِ اعتماد ما انسان‌ها. نشانه‌ای که شبکه‌های اجتماعی باید بیش از پیش به آن توجه کنند . 📡 نیاز هر ایرانی ۶
🚦براساس آمار در ماه اول سال ۲۰۱۸ #ایران با ۲۴میلیون کاربر رتبه۷ دنیا در تعداد کاربران #اینستاگرام را داشته است!!! 📡 #سواد_رسانه_ای نیاز هر ایرانی ۷
✴️حواسمان به باشد «عنوان سازی» یکی از مهمترین و در عین حال موثرترین روش های رسانه ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش رسانه می تواند به صورت هدفمند مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن ، آن را در ذهن نهادینه سازد. آنچه در این روش رخ می دهد هدف گیری ضمیرناخودآگاه مخاطب است. در عنوان سازی، رسانه با استفاده از کلماتی با مفاهیم نزدیک بهم اما متفاوت در معنا، وارد عمل می شود و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آنها قرار می گیرد. در اختتامیه جشنواره فیلم فجر ابراهیم حاتمی کیا اشاره ای به این روش رسانه ای داشت و القای عناوینی مثل ارگان و ... برای یک فیلم را استفاده از همین روش رسانه ای برای اثرگذاری بر ذهن مخاطب خواند. به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند درحالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. همین عنوان سازی باعث می شود ما فردی را شهید اما بی بی سی کشته بخواند. همین روش باعث می شود ما برخی را منتقد اما رسانه هایی آنها را معترض بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است اما در عمل با یکدیگر فرق دارند. ✳️رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز ✳️دولت ـ نظام ـ رژیم ـحکومت ــ حاکمیت ✳️واکنش ـ تلافي ـ دفاع ✳️عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت ✳️سانسورـ تحريف ✳️معترض ـ آشوبگر ✳️فرار ـ عقب نشيني ✳️اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات ✳️هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت و...... در اخبار، بی دلیل انتخاب نمی شوند. هر واژه بر روی مخاطب اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه ها باشد! 📡 نیاز هر ایرانی ۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سواد_رسانه ببینید چطور در فضای مجازی پیامهای ما را قبل از اینکه ببینیم پاک میکنند در فضای مجازی زودباور نباشیم #مدیریت_ذهن #سواد_رسانه ۹
بازی های رایانه ای مناسب برای فرزندانمان را چگونه انتخاب کنیم؟ ۱۰
🚦تکنولوژی کاملا بر رفتار و جهانبینی افراد موثر است و تغییرات آن، تغییر سبک زندگی و افکار مردم را به دنبال دارد! 📲 #سواد_رسانه_ای نیاز هر ایرانی ۱۱
🚦رفتارشناسی عکس پروفایل 📍حدود 7% رابطه، از طریق زبان و گفتار است و بقیه تحت تاثیر: صوت، لحن، زبان بدن، اشارات، تصویر، تصورات و تخیلات ابراز می شود. 📍در فضای مجازی، افراد از "عکس پروفایل" بعنوان شناسه معرفی استفاده میکنند که حاوی یک پیام ذهنی و غیرکلامی است. 📍در همین راستا، پُست ها، عکسنوشته ها، نام کاربری، شناسه رمز، امضاء، استیکرها و... همه از این ویژگی برخوردارند. 📍به عبارتی؛ در انتخاب این شاخصه ها، خودآگاه و ناخودآگاه (که نقش بسیار ویژه ای دارد) ما به طور غیرمستقیم و به عنوان یک رفتار غیرکلامی، به بیان دیدگاه های خود می پردازیم. 5️⃣ نکته مهم: 1- مسائل روانشناختی، واجد هویتی با آزمون و خطا بوده و بنابراین، موارد تقدیمی، اطلاق تام ندارد. 2- مطالعه رفتار یک شخص از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است. 3- بیان این موارد، لزوماً دلیل بر غیر طبیعی بودن رفتار نیست! 4- قضاوت در مورد رفتار یک شخص، نیاز به اخذ شرح حال کامل و مصاحبه چهره به چهره دارد. بنابراین ارزیابی در این زمینه، تنها اشاره دارد به بخشی از رفتار آدمی. 5- هدف کلی تاکیدی بر این نکته است که: هیچ رفتاری (کلامی و غیرکلامی)(خودآگاه و ناخودآگاه) بی معنی نیست! 🔸عدم انتخاب عکس پروفایل بیان کننده: - عدم علاقه به معرفی - جلب توجه معکوس - فعالیت برای مدت کوتاه - قصد بر ناشناس باقی ماندن - تردید در تصمیم و انتخاب - عدم تمایل برای بیان جنسیت - ارائه یک شخصیت مبهم - محک زدن سایر افراد - بی حوصلگی - گاهی افسردگی با عبارت "فاقد عکس" - ابراز بی مهابای مطالب 🔹عکس طبیعت - مورد استفاده عموم خانمها - بیان لطافت و زیبایی - ابراز ویژگی مهربانی - علاقه به محل تولد - در جستجوی صلح و آرامش - گاهی نماد مهد و زمین و مادر - عدم علاقه به شرکت در بحث های جنجالی و تنش آور - گاهی نشان از اضطراب درون که بدنبال آرامش طبیعت است. (البته نوع عکس؛ گل، گیاه، حیوان و... در جای خود معنای خاص خود را دارد) 🔸عکس کودک - اعلام نقش مادری - برگشت ناخودآگاه به زمان کودکی - در جستجوی صداقت، مهربانی و روراستی دوران کودکی - به دنبال حمایت و نوازش خانواده و محیط اطراف - نمادی از پاک نهادی - گاهی نشان از اضطراب، ترس و افسردگی که خود را با تمایل به برگشت به زمان کودکی و جلب توجه ومحبت آن زمان نشان میدهد. - نشانی از مظلومیت و معصومیت - وابستگی بیشتر به خانوداه 📡 ۱۲
🚩 #کلیشه_سازی 🔸برندهایی که به خاطر معروف بودن و در اثر تکرار و تبلیغ زیاد، نام کالا شدن! 📡 #سواد_رسانه_ای #نقش_تبلیغات ۱۳
🚦رفتارشناسی عکس پروفایل 🔹عکس کارتون - حاکی از رویا و تخیل - فرار ناخودآگاه از واقعیات زندگی - به نوعی مشغولیت به بازی کودکانه - کودک درون فعال - نشانی از تحرک، فعالیت و جنب و جوش - اهل مزاح و شوخی و طنز - مملو از شیطنت های دوران کودکی 🔸عکس ترسناک و مخوف - نشانی از اضطراب، ترس و وحشت درونی - در جستجوی خطر - وجود تمایلات خودآزارانه یا دگرآزارانه - آشفتگی ذهن و رفتار - اهل بگو مگو و جر و بحث - عموماً ناسازگار - نمادی از عصبانیت و پرخاشگری در شخصیت 🔹عکس تاریخی - اهل گفتگو - تمایل به ارائه توضیحات و جزئیات یک مطلب - "همزادپنداری" و تمایل به تقلید از مشاهیر حوزه ی ادب ، فرهنگ و تاریخ - گاهی تمایل به کم حرفی (علی رغم پُرنویسی!) - گرایش بیشتر به درون گرایی - علاقه مند به کاوش و دارای ذهن جستجوگر 🔸عکس خود شخص - بیانی از صداقت و روراستی - خوشبین به دیگران - ساده دلی - گاهی نشان از مطرح کردن خود (در صورت ژست خاص) - گاهی تمایل به جذب محبت دیگران (در صورت ژست خاص) 🔹عکس نمادها و نشانه ها - احساس تعلق - تبلیغ - بازاریابی - بسته به نوع نشانه، توضیحی خاص دارد. بعنوان مثال: - دینی و فرهنگی (نشانه های مذهبی) - پزشکی ( مار؛پادزهر و درمان) - مهندسی (چند حجمی) - بازرگانی (مارکی از یک محصول) - سیاسی (پرچم) 🔸تغییر مداوم عکس پروفایل - تنوع طلبی - واجد سلائق مختلف - عموماً سازگار با اطرافیان، ولی ناسازگار با درون خویش! - بیانی از تحرک و پویایی - گاهی بیان کننده پرش افکار - گاهی معرف دمدمی مزاجی! - گاهی بیان کننده ی اضطراب و تشویش - تمایل به نمایشگری - گریزان از یکنواختی - گاهی بروز شیطنت های دوران کودکی (تغییر؛ عموماً منطبق با روحيات روانشناختی و تعارض های ناخودآگاه فرد می باشد!) 🔸عکس های با تم عاشقانه (شامل: دختران دلفریب، قلب تیرخورده!، برهنگی، درآغوش گرفتن و...) - در جستجوی محبت - عواطف بسیار شکننده - در بسیاری از موارد: تجربه ی حداقل یک بار شکست عشقی! - وجود اضطراب، تنش، افسردگی، غم و اندوه در مقاطعی از زندگی - تمایل به انزوا - عموماً زودرنج - خستگی زودرس - شیوع بالا از نظر وابستگی عاطفی - گاهی تفکرات بدبینانه (با توجه به شکست قبلی) - غلبه احساس بر قوه تعقل در اوج وابستگی 📡 ۱۴
🚦مخاطب هوشمند است! برای عضوگیری از مخاطبان، هرگز محتوایی را برای به دام انداختن آنان ، منتشر نکنید. ▫️سایبروان #نگاه_انتقادی 📡 #سواد_رسانه_ای نیاز هر ایرانی ۱۵
✨✨💖✨💖 بسم الله الرحمن الرحیم کنفرانس۲۹: دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی 🍃🌺🍃🌺🍃🌺
دستاوردهای انقلاب از منظر حضرت امام(ره): الف) حوزه جهانی ۱.شکستن ابهت پوشالی ابرقدرتها، ۲. صف آرایی در برابر نمایش قدرت آمریکا، ۳. الگوسازی برای ملتهای مستضعف،۴. حمایت از مسلمانان آزاده، ۵. بیداری امت اسلام، ۶. صدور انقلاب و حمایت از مستضعفان،۷. انتقال وحشت از دل مستضعفان به دل مستکبران،۸. دفاع از فلسطین. ب) حوزه معنویت و اخلاق ۱. تحول به ملتی شجاع، ۲. تحول به ملتی شهادت طلب، ۳. تحول به ملتی حاضر در صحنه،۴. تحول به ملتی با رشد و بینش سیاسی. ج) حوزه سیاست و حکومت ۱.سقوط سلطنت ستم شاهی، ۲. برچیده شدن بساط ظلم،۳. آزادی سیاسی،۴. استقلال سیاسی، ۵. آزادی بیان و اندیشه،۶.آزادی در انتخابات و تعیین سرنوشت، ۷. قطع کردن پای مستشاران بیگانه از کشور،۸. مجازات جنایتکاران طاغوت،۹. تأسیس حکومت اسلامی،۱۰. قانون اساسی،۱۱. شکل گیری نهادهای مردمی و اسلامی،۱۲. هماهنگی میان ملت و دولت،۱۳. کشوری با ثبات. د) حوزه دین ۱.تجدید حیات اسلام،۲. احیای ولایت فقیه،۳. زمینه سازی برای قیام حضرت مهدی(عج)،۴. احیای حج ابراهیمی،۵. احیای نماز جمعه. ث) حوزه مسائل اجتماعی ۱.وحدت کلمه، ۲. وحدت شیعه و سنی،۳. همگرایی حوزه و دانشگاه،۴. تحرک بانوان در فعالیتهای سیاسی اجتماعی. ج) حوزه فرهنگ ۱.تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲. تحول در دانشگاه،۳. تشکیل نهضت سوادآموزی چ) حوزه اقتصادی ۱.سیاست دفاع از پابرهنگان،۲. تلاش برای فقر زدایی،۳. تاسیس کمیته امداد، ۳. تاسیس جهادسازندگی،۴. تاسیس بنیاد مسکن،۵. مصادره اموال طاغوتیان به نفع محرومان، ح) حوزه نظامی ۱.استقلال نظامی،۲. شکل گیری نهادهای مسلح مردمی(سپاه، بسیج)، ۳. دفاع مقدس،۴. سرکوب اشرار و گروهکهای مسلح 🇮🇷
▪️دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران
دستاوردهای انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری ۱. استقلال در تصمیم گیری، حفظ تمامیت ارضی کشور، و رساندن ایران به عزّت و کرامت لایق خود ۲. ارتقاء جایگاه ایران در جهان، صدور شعارهای انقلاب و الهام بخشی به حق طلبان عالم ۳. گسترش آزادی های عمومی، تشویق جوانان به آزاداندیشی و طرح آزاد مباحث ۴. گسترش برخورداری های عمومی و امکانات مادّی (در مقایسه با پیش از انقلاب و کشورهای هم تراز) ۵. پیشرفت در معنویات و امکان سیر تکاملی در فضای انقلاب ۶. گسترش عدالت اجتماعی ۷. اهتمام به مبارزه با فساد و برخورد با عوامل فساد ۸. توان ایستادگی در برابر زورگویان و سلطه طلبان جهانی ۹. مقایسه پیشرفت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های دنیا ۱۰. رشد علمی و صنعتی ؛ حرکت در مرزهای علوم ، پیشرفت فوق العاده در علم پزشکی و داروسازی ، فن آوری هسته ای 🇮🇷
#سانسور #اعتراف آمار جهانی از شکاف طبقاتی دوره #پهلوی و بعد از #انقلاب #دستاوردهای_انقلاب #نقدپهلوی #چی_دادیم_چی_گرفتیم
🔴 ایرانِ قبل و بعد از انقلاب ❌ مقایسه ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کند. 🔹مقایسه وضعیت آموزش عالی در ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، در سرشماری سال 1355 و سال 1390 نمایانگر دستاوردهای قابل توجهی است: 🔺نرخ سواد از 47% در سال 55 به 93% در سال 90 رسیده است. 🔺پوشش متقاضیان تحصیل در دوره متوسطه از 23% به 85% افزایش یافته است. 🔺جمعیت دارای تحصیلات عالیه از 310000 نفر به 5474000 نفر در سال 90 رسیده است. 🔺تعداد دانشجویان از 170000 نفر به 4000000 نفر افزایش یافته است. 🔺تعداد دانشجویان دکتری تخصصی با رشد 60 برابری از 9458 نفر به 580638 نفر افزایش یافته است. 🔺ایران در سال 55 در هیچ عرصه‌ای قطب علمی نبوده؛ در حالیکه تا سال 90 در 142 حوزه به قطب علمی رسیده است. 🔺در سال 55 رشد رتبه علمی ایران 52 جهان بوده و در سال 90 به رتبه 17 جهان رسیده است. 🔶 ایران در سرعت رشد علمی از رتبه 40 به رتبه اول رشد علمی جهان رسیده و در رتبه‌ المپیادهای علمی، انرژی هسته‌ای، هوافضا، سلول‌های بنیادین و نانو تکنولوژی، جزو 10 کشور اول جهان است. همچنین سهم ایران در کمیّت تولید علم در جهان از سه صدم درصد (0.03%) در قبل از انقلاب، به پنجاه و دو صدم درصد (0.52%) در بعد از انقلاب رسیده است. ✍️ دکتر سراج
🌺 چه خوبه یه مقدار هم از داشته هامون بگیم 👆 از زحمتای نخبه ها و مغزهای هوشمند کشور عزیزمون 🇮🇷 👏👏 🇮🇷
🔴ایرانِ قبل و بعد از انقلاب (1)🔴 🔹مقایسه ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کند. 🔹مقایسه وضعیت آموزش عالی در ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، در سرشماری سال 1355 و سال 1390 نمایانگر دستاوردهای قابل توجهی است. نرخ سواد از 47% در سال 55 به 93% در سال 90 رسیده است. پوشش متقاضیان تحصیل در دوره متوسطه از 23% به 85% افزایش یافته است. جمعیت دارای تحصیلات عالیه از 310000 نفر به 5474000 نفر در سال 90 رسیده است. تعداد دانشجویان از 170000 نفر به 4000000 نفر افزایش یافته است. تعداد دانشجویان دکتری تخصصی با رشد 60 برابری از 9458 نفر به 580638 نفر افزایش یافته است. ایران در سال 55 در هیچ عرصه‌ای قطب علمی نبوده؛ در حالیکه تا سال 90 در 142 حوزه به قطب علمی رسیده است. در سال 55 رشد رتبه علمی ایران 52 جهان بوه و در سال 90 به رتبه 17 جهان رسیده است. 🔹ایران در سرعت رشد علمی از رتبه 40 به رتبه اول رشد علمی جهان رسیده و در رتبه‌ المپیادهای علمی، انرژی هسته‌ای، هوافضا، سلول‌های بنیادین و نانو تکنولوژی، جزو 10 کشور اول جهان است. همچنین سهم ایران در کمیّت تولید علم در جهان از سه صدم درصد در قبل از انقلاب، به پنجاه و دو صدم درصد در بعد از انقلاب رسیده است.
🔺گفت: مگر بعد از #انقلاب چه کردید؟! چه پیشرفتی داشتیم و چه تاثیری بر دنیا گذاشتیم؟! 🔹گفتم: فقط یکی از دستاوردهای انقلاب ما... 👆 👆
🔴ایرانِ قبل و بعد از انقلاب (2)🔴 🔹پیشرفت علوم پزشکی و مقایسه وضعیت بهداشت، سلامت، توزیع خدمات پزشکی در ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، تغییرات را به وضوح نشان می‌دهد. 🔹ایران در سال 56 با 33 میلیون جمعیت، نیازمند به خدمات پزشکان هندی و پاکستانی بود. در سال 56 تعداد پزشکان عمومی 9400 نفر و پزشکان متخصص نیز 5200 نفر بود. این آمار در سال 90 به بیش از 14000 پزشک عمومی و 12000 پزشک متخصص افزایش یافته است. در حال حاضر ایران قطب پزشکی در منطقه غرب آسیا است. ایران رتبه اول چشم پزشکی در منطقه، رتبه اول مغز و اعصاب در منطقه، رتبه اول جهان در جراحی قلب کودکان و رتبه سوم جهانی در اهداء و پیوند اعضاء است. ایران در رتبه اول جهان در پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار است. ایران در دانش شبیه سازی، جزو پنج کشور اول جهان است و در تولید بیو داروها و رادیو داروها جزو برترین کشورهای جهان است. ایران در رتبه دوم جهان در کشت سلول‌های بنیادین است. در دانش شیمی، ایران در رتبه اول منطقه و سیزدهم جهان است. 🔹امید به زندگی در زنان از 57 سال در قبل از انقلاب به 76 سال و در مردان از 55 سال به 72 سال در بعد از انقلاب رسیده است. تعداد تخت بیمارستانی از 56000 به 103365 تخت رسیده و نرخ تولید دارو از 25% به 95% در بعد از انقلاب افزایش یافته است. ایران بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان 400% رشد داشته و مراکز علمیِ پزشکی از 7 دانشکده به 40 دانشگاه رسیده است. 🚩
1516964555859SFTlKNE7hYixHLG9ozeBMDPAwQWn82vp.pdf
11.89M
🖼 مجموعه نمایشگاهی «دستاورد» 🇮🇷ویژه ایام الله دهه فجر ؛ شامل 22 تابلو
🔴 موفقیت ایران در سلولهای بنیادی #خواستیم_شد