♦️سینمای کره و تاثیرات جهانی
(موسیقی)
🔹چیزی که از آن به عنوان موسیقی فیلم کره ای یاد می شود در اصل آواهایی کلاژگونه هستند که میتوان گفت تا پیش از تعداد انبوه این موسیقیها در فیلمهای کره ای تماشاگران از این دست موسیقی ها تنها در آثار آوانگاردهای فرانسوی دهه ۱۹۲۰ به بعد و قطعات آهنگسازان این فیلمها مانند ژرژ آنتایل و سایرین ملاحظه میکردند که البته تمامی این قطعات ،موسیقایی تجربی به شمار میروند
اما آثار آهنگسازان کره ای به غایت متفاوت از هر قطعه ای است که تاکنون شنیده ایم.
زیرا آنان به معنی واقعی کلمه کلاژی موسیقی گونه خلق میکنند که بیش از هر چیز از موسیقی های کلاسیک بهره می برند و در درون آنها از انواع و اقسام سازهای امروزی استفاده می کنند
🔹 هدف از ساخت موسیقی ها برای یک فیلم کره ای از سینمای جدید این کشور نه به رخ کشیدن زیبایی های بانـــد صوتی فیلم، بلکه کمک به اثر بخشی هر چه بیشتر ابداعاتی اسـت کـه فیلمساز تمام تلاش خود را در ارائه آنها در روایت فیلم کرده است.
🔹ایـــن موسیقیهای جدید که شاید بتوان گفت هم اکنون به فیلمهای کالت راه یافتهاند و البته همچنان در فیلمهای آوانگارد هم مورد استفاده قرار می گیرند کارکردی اساسی در پیشبرد درام فیلمهای کره ای دارند.
🔹زیرا بـه واسطه تازه و غیر عادی بودن خود و همچنین به خاطر تاثیر پذیری بالایی که در ترکیب با تصاویر نامتعارف فیلمهای کرهای ایجاد میکنند به درجه اهمیت بالایی دست می یابند.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احترام به بزرگترها همین قدر تو یه فرهنگ می تونه مهم باشه‼️
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
💠چرا ابرقهرمان هالیوودی ماسک میزند؟
🔹در نقد ایلیا عرض کردم که چرا ایلیا باید #ماسک بزنه؟ طبیعتا چون تقلیدیه از ابرقهرمانهای غربی. یکی از رفقا بعدا پرسیدن که دلیل اینکه خود اونا ماسک میزنن چیه
🔹تا جایی که من متوجه شدم دو تا نکته هست؛ یکی اینکه دو شخصیتی بودن در نگاه #فرقهای غرب خیلی مهمه. یعنی در فرقه همه همدیگه رو میشناسن، مناسک برگزار میکنن و حتی در سطوح عالی سیاسی، برای کشورای غربی برنامه میچینن
🔹ولی همینا در بین مردم با #هویت عادیشون حضور دارن و درواقع ماسکشون رو فقط در بین اهالی فرقه درمیارن. اینجا ماسک نوعی استعارهست برای دو هویتی بودن و خلاصه زیر و رو کشیدن برای مردم
🔹نکتهٔ دوم اینه که در جهان باستان، گاهی خدایان مشرکانه چهرههای مختلفی داشتن و هر دفعه با یک چهره واسه مردم ظاهر میشدن. بعدا مردم برای شبیه شدن به این موجودات #شیطانی، ماسک میزدن تا اوج یگانگی بین اینا و اونا ایجاد بشه. هالووین هم یک نمونشه
🔹حالا ابرقهرمان هم که در آثار #اومانیستی به مثابه یک خداست، ماسکش تبدیل به ماسک طرفداراش میشه و هر کس که دوست دارتش، ماسک اونو میزنه. حتما دیدین بچهها دوست دارن مثل اینا لباس بپوشن، برای همینه که دوست دارن با «خدایان لباسلاستیکی» (تعبیر از یه تحلیلگر اونوری در مورد ابرقهرماناشون) یکی بشن
🔹به هر حال این با نگاه الهی در تضاده؛ #قهرمان اگر در تقیه یا فضای امنیتی نباشه، لزومی نداره هویتش رو پنهان بکنه و اتفاقا تبدیل میشه به یه الگو برای مردم عادی. از کسی هم ترسی ندارن که مثل جورج بوش جرأت نکنن بگن تو فرقهشون چی کار میکنن!
🖌️فیلموسوفی
@Filmosophy
مدرسه زبان و فرهنگ کره
💠چرا ابرقهرمان هالیوودی ماسک میزند؟ 🔹در نقد ایلیا عرض کردم که چرا ایلیا باید #ماسک بزنه؟ طبیعتا چو
در بعضی از سریال های کره ای هم ما شاهد استفاده از ماسک هستیم البته به اشکال مختلف بعضی اوقات سنتی _بومی گاهی هم عجیب و مدرن!
👈مثل بازی مرکب که وی ای پی ها و گرداننده های بازی از ماسک استفاده کردند
⭕️ اما در سکانسی از سریال هوانگ کارگردان این سریال خیلی خوب و تمیز حرفش رو می زنه، جایی که کودک سرطانی وارد اتاقی میشه که عروسک های مراسم شهربازی در حال تعویض لباس اند . جایی که کودک با ظاهر انسانی و واقعی افراد مواجهه میشه و گریه می کنه، و بعد از اینکه عروسک، متوجهه ترس و گریه ی کودک میشه سریع کلاه خوکی رو روسر می گذاره.
🤏نمای بسیار دقیق و هوشمندانه از نشون دادن انسان ، انسانی که ترسناک است.....
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشون قصد دارن یه تنه فرهنگ و زبان ایرانی رو تو کره ترویج بدن😏
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
فرجام بودیسم: زهد افراطی یا تجاریسازی معنویت؟
⭕️ بودیسم، بهعنوان یکی از جریانهای فکری و معنوی شرقی، همواره با دوگانگیهای بسیاری مواجه بوده است. از یکسو، ادعای صلح، آرامش و رهایی از رنج را مطرح میکند و از سوی دیگر، در عمل، آموزههایی را ارائه میدهد که میتواند زمینهساز انفعال، گریز از مسئولیت و تضعیف خردورزی باشد. این پارادوکس، بهویژه در دورههای تاریخی گسترش بودیسم، نمود بیشتری پیدا کرده و پیامدهایی داشته است که نمیتوان از آنها چشمپوشی کرد.
⭕️ بودیسم ادعا میکند که زندگی سراسر رنج است و تنها راه رهایی، دلکندن از تمایلات دنیوی و طی مسیری درونگرایانه است. اما این نگرش، برخلاف #ادیان_الهی که انسان را به تلاش، مبارزه با شر و آبادانی دنیا دعوت میکنند، بیشتر به نوعی بیعملی و پذیرش منفعلانهی رنج منجر میشود. اگر قرار باشد انسانها تماماً از تمایلات و وابستگیهای خود دست بکشند، چگونه میتوانند جامعهای پویا، خلاق و پیشرو بسازند؟ این تعالیم نهتنها فرد را از مسئولیتهای اجتماعیاش دور میکند، بلکه ممکن است به تسلیمپذیری و پذیرش ظلم نیز منجر شود.
⭕️ یکی دیگر از چالشهای اساسی در #بودیسم، نگاه آن به معرفت و شناخت است. این مکتب، بهجای تکیه بر استدلال و استنتاج عقلانی، بیشتر بر تجربههای شخصی، مراقبه و شهود فردی تأکید دارد. چنین نگاهی، در درازمدت، موجب میشود که جایگاه عقل و تفکر نقادانه تضعیف شده و راه برای #خرافات، اوهام و برداشتهای شخصی باز شود.
⭕️ با گذر زمان، دو مسیر کاملاً متضاد در میان پیروان بودیسم شکل گرفته است؛ گروهی آن را به زهد افراطی و انزواگرایی کشاندهاند و گروهی دیگر، آن را به کالایی تجاری تبدیل کردهاند. در جوامع مدرن، آموزههای بودایی اغلب از طریق کلاسهای #مدیتیشن، #یوگا و برنامههای خودشناسی ارائه میشوند که هدف اصلی آنها، نه حقیقتجویی، بلکه فروش دورههای گرانقیمت و ایجاد نوعی صنعت معنوی است. این انحراف نشان میدهد که بودیسم نهتنها در تحقق اهداف معنوی خود موفق نبوده، بلکه خود به ابزاری برای #مصرفگرایی تبدیل شده است.
موسسه بینالمللی هاتف شرق
🆔@islam_4_all
@mafaz_news
بحث این فیلم همچنان بین طرفداران و منقدین داغه، تا فیلم رو دقیق نبینیم نمی تونیم نقدش کنیم .مطالبی هم که در کانال منتشر کردیم به قلم بررگوارانیه که هر کدوم با دیدگاهشون کار رو نقد کردند و این کاملا طبیعیه.
نکته ای که معمولا خیلی مورد توجه اینه که غالبا فیلم رو ندیدن ولی دارن نقد یا حمایت می کنند🤦
برخی هم مثل همیشه بدون در نظر گرفتن متن داستان ، کارگردانی و.... علاقه عجیب به حمایت بی چون چرا از این سبک رو دارند و تحت هر شرایطی نمی تونن قبول کنند که اگر جریان موسیقی وفیلم و سریال از هر کشوری به شکل فراگیربین قشر خاصی محبوبیت به دست بیاره، ممکنه آسیب هاش بیشتر از فوایدش باشه چون با هویت فردی و اجتماعیشون مطابقت نداره.
کار ممکنه ضعیف و یا قوی باشه اما این وسط یه چیزی که خودشو خیلی خوب نشون میده، ابراز نگرانی و تعصب افرادیه که هنوز هم خیلیا به ویژه مسئولین اعتقادی ندارند که این افراد وجود خارجی دارند، مطالبه و خواسته هایی دارند که یا باید پاسخ منطقی داد یا با تولیدات جذاب کمی گرایشاتشون رو جهت دهی و شرایط مطلوب رو از جهت رسانه ای فراهم کرد.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschoo
🔸کره جنوبی در سپتامبر 2024 پذیرای 1.4 میلیون گردشگر بود که افزایشی 33 درصدی نسبت به سال قبل و بالاترین میزان از زمان همهگیری را نشان میدهد، و بیش از یک سوم از آنها به دلیل گسترش محتوای موج کرهای در جهان است .
🔸در سال 2024، این کشور شاهد 16.37 میلیون بازدیدکننده خارجی بود که نسبت به سال قبل 48.4 درصد افزایش داشت و به سطوح پیش از همهگیری نزدیک شد .
🔸 بازدیدکنندگان خارجی 9.26 تریلیون وون (8.6 میلیارد دلار سنگاپور) در کره جنوبی در سال 2024 خرج کردند که نسبت به سال قبل 33.8 درصد افزایش داشت.
🔸توریستها 9.26 تریلیون وون (8.6 میلیارد دلار سنگاپور) در کره جنوبی در سال 2024 خرج کردند که نسبت به سال قبل 33.8 درصد افزایش داشت.
🔸گردشگران چینی با 4.6 میلیون بازدیدکننده بیشترین سهم را در سال 2024 به خود اختصاص دادند که توسط مراکز خرید معاف از گمرک و فیلمبرداری درام K- 2 جذب شدند . در سال 2023، 1.08 میلیون گردشگر آمریکایی از کره بازدید کردند که این رقم در سال 2019 1.04 میلیون نفر بود.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
🔹فیلم های کره ای با موضوع و سبک ماورالطبیعه اغلب مرز بین واقعیت و ماوراء را برداشته و بینندگان را وادار می کنند تا ماهیت هستی و محدودیت های ادراک انسان را زیر سوال ببرند.
🔹این درام ها ممکن است به بررسی این پرسش فلسفی بپردازند که آیا افراد در کنترل سرنوشت خود هستند یا در معرض سرنوشتی از پیش تعیین شده قرار دارند .
🔹غالبا در این سبک داستان، رستگاری و عقوبت به خوبی روایت می شود. شخصیت هایی که مرتکب اشتباه شده اند یا در تاریکی غرق شده اند راهی به سوی رستگاری و آرامش پیدا می کنند.
🔹جهان بینی و مفهوم وجود در پیچ وتاب دینی قرار گرفته و تناسخ به اشکال مختلف ترسیم می شود.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool
✍🏻میزبان به دلیل ترکیب موفق ژانرهای مختلف و روایت اجتماعی قوی، به یکی از محبوبترین و تحسینشدهترین فیلمهای کرهای تبدیل شد.
🔸این فیلم علاوه بر موفقیت در گیشه، تحسین منتقدان را نیز برانگیخت و توانست جایگاه ویژهای در سینمای جهانی پیدا کند.
🔸داستان فیلم درباره خانواده پارک است که در حاشیه رودخانه هان در سئول زندگی میکنند. زندگی آنها زمانی تغییر میکند که یک هیولای جهشیافته از رودخانه بیرون میآید و به مردم حمله میکند.
🔸دختر کوچک خانواده به نام هیون-سو توسط این هیولا ربوده میشود و خانواده پارک تلاش میکنند او را نجات دهند. در همین حال، دولت و ارتش تلاش میکنند هیولا را از بین ببرند، اما ناکارآمدی آنها و بحرانهای اجتماعی فیلم را به سمت نقدهای تند اجتماعی سوق میدهد.
این فیلم با بودجهای متوسط ساخته شد اما توانست در گیشه به موفقیتی بزرگ دست یابد.
🔸میزبان در کره جنوبی بیش از ۱۰ میلیون بلیت فروخت و به پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای کره تا آن زمان تبدیل شد. در سطح بینالمللی نیز استقبال گستردهای از آن شد و در جشنوارههای معتبری همچون کن به نمایش درآمد.
🔸منتقدان به دلیل تلفیق هوشمندانه ترس، طنز و نقدهای اجتماعی تمجید کردند. بونگ جون-هو با این فیلم توانست سبک خاص خود را که شامل روایتهای چندلایه و مسائل اجتماعی است، به نمایش بگذارد.
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
┅••=✧؛❁؛✧=••┅
https://eitaa.com/koreanschool