✅وجه سرگرمکننده این محصولات اما تنها موضوع مورد توجه نیست. این محصولات با ترویج نوعی خشونت کرهای همراه هستند که باعث نگرانی جهانی شده است. به گزارش گاردین، آخرین آمارهای دولتی در این کشور نشان میدهد که موارد خشونت و قلدری مدارس در دهه گذشته در کره جنوبی افزایش یافته تا جاییکه رئیس جمهور این کشور متعهد شده تا به خشونت در مدرسه پایان دهد و دولت سوابق قلدری دانشآموزان را ثبت و در هنگام ورود به دانشگاه منعکس کند.😕😕😕😕
🌟این قلدری و زورگویی که به اذعان رسانههای کرهای، جزئی از فرهنگ این کشور است بازتاب دراماتیک زیادی در سریالهای کردهای دارد: دختر مدرسهای در حالی که یک بیگودی آهنی که از گرمای سوزان قرمز شده را در دست دارد مشغول عذاب دادن همکلاسی خود در سالن بدنسازی متروک مدرسه است. این بیگودی گوشت تن همکلاسی را در حالی که دوربین حرکت میکند تا جای زخم را روی بدن قربانی نشان دهد، ملتهب میکند. این صحنه از سریال مشهور افتخار، The Glory، یک درام جسورانه جدید کرهای که به موفقیت جهانی دست یافته، عمق اپیدمی قلدری مدرسه ای این کشور را به بینندگان نشان میدهد.
┄┅┅┅┅❀🌟❀┅┅┅┅┄
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
✅کومجو کواک، استاد روانشناسی دانشگاه ملی سئول، میگوید موارد خشونت و قلدری در کره جنوبی منعکس کننده فرهنگ جمعی است، جایی که فشار همسالان نقش مهمی در شکل دادن به رفتار ایفا میکند؛ «ما گروهی تشکیل و دیگران را عذاب میدهیم.». رفتاری که مستلزم آسیب مداوم و مکرر در طول زمان است که اغلب روانی یا عاطفی است.
✅او میگوید قلدری و خشونت ممکن است در مدارس دیده شود اما روشهای مورد استفاده پیچیدهتر و مخربتر شدهاند و دانشآموزان اغلب صحنههایی از فیلمها را تقلید و از رسانههای اجتماعی برای گسترش آن استفاده میکنند. لی سانگ وو، معلم مدرسه ابتدایی و مدیر اتحادیه معلمان و کارکنان آموزش و پرورش کره (KTU)، نیز می گوید که خشونت و قلدری در مدرسه میتواند عزت نفس دانشآموز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و منجر به انزوای اجتماعی و افزایش سطح افسردگی و اضطراب شود.
به گزارش خبرگزاری کرهای جونگ آنگ دیلی، خشونت روزافزون سریالهای کرهای، بینندگان خارجی را نیز در شوک و آشفتگی فرو برده؛ چیزی که در نظرات و نقدهای آنلاین به وضوح مشخص است؛ در برخی کشورها، شهرت سریال افتخار، جنبشی را در رسانههای اجتماعی برانگیخت که به خشونت آن اعتراض کردند.
کارشناسان می گویند این خشونت بینندگان را مجذوب خود میکند و دلیل اینکه خشونت مدرسهای به عنوان یک موضوع کلیدی برای درام های مشهور کرهای مطرح شده این است که جلب توجه بینندگان با این موضوع آسان است. با این حال، روشن است که با توجه به اینکه نوجوانان و کودکان هم موضوع خشونت هستند و هم عامل خشونت، باید در به تصویر کشیدن آن دقت شود.
کیم سونگ سو، جامعه شناس و منتقد فرهنگ پاپ، میگوید: «اگر عمل و انتقام به گونهای به تصویر کشیده شود که فقط بر روی افزایش آدرنالین متمرکز باشد، ممکن است عوارض چنین رفتاری را در زندگی واقعی نادیده بگیرد. حتی اگر خشونت به صورت برهنه و آشکار به تصویر کشیده شود، باید به شکلی باشد تا مردم باید رنج قربانیان همدردی کنند و داستانی به نمایش درآید که بتواند گفتمان اجتماعی سازندهای را ایجاد کند. کیم معتقد است: «اگر این دیدگاههای منفی در مدارس و در میان نوجوانان رایج شود، تأثیرات نامطلوبی در جامعه ایجاد میکند.
┄┅┅┅┅❀🌟❀┅┅┅┅┄
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
👆شیر زن کره ای😊
" حتی اگر ناخن هایم کنده شوند، بینی و گوش هایم از بدن جدا گردند، و پاها و بازوانم خرد شوند، این دردهای جسمی با درد از دست دادن کشورم قابل مقایسه نیست. تنها افسوس من این است که نتوانستم چیزی بیشتر از جانم را فدای کشورم کنم. "
💁♀️💁♀️💁♀️💁♀️
آخرین جملات ریو گوان سان مبارز استقلال طلب کره ای قبل از کشته شدن در زندان به دست دژخیمان ژاپنی
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
بر اساس تجزیه و تحلیل های مقایسه ای منابع تاریخی اصلی کره ای و ژاپنی در مورد حملات هیدیوشی تویوتومی به پادشاهی چوسون در حدفاصل بین سال های 1592 تا 1598، تعداد خالص تلفات کره ای ها در میدان جنگ 166136 نفر و تعداد خالص تلفات ژاپنی ها در این جنگ 200316 نفر بود که در عرض شش سال از این جنگ ویرانگر حاصل شد.
🍂🍂🍂🍂
از 105 نبردی که در طی این لشکرکشی به وقوع پیوست، ارتش کره 60 پیروزی و ژاپنی ها 45 پیروزی به دست آوردند. از مجموع کلی 286 هزار سرباز ژاپنی تحت امر هیدیوشی تویوتومی، 86 هزار تن سالم به ژاپن بازگشتند. ارتش سلسله چینی مینگ در 8 نبرد از کل 105 نبرد رخ داده شرکت کرد.
🌨🌨🌨🌨
هدف اصلی تویوتومی هیدیوشی برای تصرف پادشاهی چوسون، امپراطوری چینی مینگ و امپراطوری گورکانی، با مرگش در خلال لشکرکشی در هجدهم سپتامبر 1598 با شکست مواجه شد. خاندان توکوگاوا بعد از نبرد سکیگاهارا در سال 1600 ظفر یافت و صلحی به مدت تقریبی 250 سال در ژاپن حاکم شد.
🏕🏕🏕🏕
پی نوشت: تصویر متعلق به دریاسالار یی سون شین می باشد.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
✅برای آگاه شدن از مسائل سیاسی ،فرهنگی،اجتماعی کره جنوبی به ما بپیوندید🔺🔺🔺
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🔸🟢🟢🟢🟢🟢🟢
✅اولین کانال رسمی در ایتا که مطالب مفید و ارزشمندی از کشور کره جنوبی را در اختیار مخاطبین قرار می دهد🌼🌼😌
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔸🔺🔺🔺🔺🔺🔺
🤩🤩🤩ما در کانال مدرسه زبان و فرهنگ کره آموزش زبان کره ای هم داریم🥳🤓🤓
✅مطالب ارائه شده در کانال برای محققین و پژوهشگران منبع بسیار خوبی است تا با واقعیت ها و چالش های موجود در کشور کره جنوبی اطلاع یابند.🌟🌟
😎با ما همراه باشید 🥰🥰🥰
@koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟اسم اعضای گروه اکسو با لهجه ی کرهای👆😊
این بخش برای کساییه که معمولا وقتی می خوان جایی اسمی از اعضا بیارن مرددند😃
گاهی اوقات هم اشتباه تلفظ میکنند😅
🔺یادمون نره طرفداراشون به اسم آیدولها حساسن😩
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 بریم سراغ اعضای بی تی اس👆
می دونید که آیدول های بی تی اس طرفدار زیاد دارن 😌
سعی کنید اسامی درست اونها رو یاد بگیرید 😉
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
سوار بر موج کره ای 🌊🇰🇷
چند روزی است که یکی از آیدول های دست چندم کره ای وارد ایران شده است که سر و صدای بسیار زیادی داشته، آمدن یک کره ای به نام داوود کیم !!!!
وقتی از نفوذ موج کره ای می گوییم دقیقا می توان ساپورت خبری این سلبریتی را، حتی در کانال و گروهای سفید و دردمند دید.
آیا مانور بر مسلمان بودن این آیدول در چند روز ورود ایشان با چند خبر موثق کافی نبود؟؟؟
از دغدغه مندی می گوییم اما خود دغدغه سازی می کنیم . از خطرات و چالش و زیبایی های ویترینی موج کره ای می گوییم اما خود ویترینی از زیبایی پوشالی می سازیم .
عملکرد اشخاصی مثل داوود کیم اصلا واضح و صریح نبوده و نیست.......
اینکه دغدغه داشته باشیم که شیعه شود و یا با فرهنگ اسلامی ایرانی آشنا شود دغدغه بسیار خوب و به جایی است اما چرا افراط ؟؟؟؟؟
✴️آیا موج سواری نمی کنیم .موجی که به بهانه ی اسلامی بودن کره ای بابی شود برای آشنایی و تن دادن به زیبایی های پوشالی کره ای .....
وقتی می گوییم کار فرهنگی نیازمند پشتوانه ی علمی و مکتبی درست است یعنی جلوگیری از چنین اقدامات بی فکر و پوشالی .
🔺قدم گذاشتن در مسیر حق و راهنمایی در این مسیر نیازمند منطق و عقل است نه شور و احساسات سطحی و پیش پا آفتاده........
✅مواظب باشیم تا برای درمان بیماری، درد جدیدی نسازیم.
.............................🔺............................
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
حیدری
#سلبریتی
#کیپاپ_و_سیاست
#موج_کره_ای
#داوود_کیم
🔺رمز امنیت در کره جنوبی:تحقق یا تخیل😵💫
در سال 2022، تعداد دستگیری های تجاوز جنسی در کره جنوبی، به 21.2 هزار مورد رسید که نسبت به دو سال قبل افزایش داشت.🤦♀🤦♀ ارقام خشونت و تجاوز جنسی در چند سال گذشته دارای نوسان بوده است.
👨✈️👨✈️👨✈️👨✈️👨✈️👨✈️🧑✈️🧑✈️🧑✈️🧑✈️🧑✈️
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
#کره_جنوبی
# خشونت _جنسی
#امنیت
"مرد سالاری و تبعیض جنسیتی در کره: روایتی از نبرد برای برابری و عدالت"🥸🥸🥸🥸
🛑 دوازدهمین قدرت اقتصادی در جهان، جامعه ای عمیقاً مردسالار دارد که پشت نمای مدرن و پویایش پنهان شده است.
در سال 2016، قتل یک زن جوان 23 ساله در سئول توسط مردی که ادعا می کرد «از زنان متنفر است» موجی از خشم را برانگیخت . از زمان انتخاب رئیس جمهور محافظه کار یون سوک یو، جریان های ضد زن در جامعه کره جنوبی دوباره ظهور کرده اند. ژانویه گذشته، وزیر امور جنسیت و خانواده قانون جدیدی را برای بازنگری در تعریف تجاوز به عنف پیشنهاد کرد
پایان ژانویه، وزیر جنسیت و خانواده کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد تعریف قانونی تجاوز به عنف را مورد بازنگری قرار دهد تا شامل روابط جنسی بدون رضایت باشد. اما چند ساعت بعد وزیر دادگستری این ایده را رد کرد.
◀️نگرش سست سیستم قضایی کره جنوبی نسبت به عاملان خشونت جنسی را می توان با سیستم مردسالارانه ای که عمیقاً در جامعه کره جنوبی ریشه دارد توضیح داد.🤦
در سال 2019، یک انجمن فمینیستی کره ای، تخمین زد که هر روز یک زن در کره جنوبی به سبب خشونت جنسی کشته می شود و 98 درصد از قربانیان قتل را زنان تشکیل می دهند که یکی از بالاترین نرخ ها در جهان است😳😳😳
________________🌟_________________
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
#کره جنوبی
#امنیت
هدایت شده از جنگ شناختی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب (۹ اسفند) در جمع رای اولی ها توضیح میدهند
🎥 اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست؟
▪️تقید جدی به دین داشته باشد
▪️بدنبال استقلال کشور باشد
▪️بدنبال مبارزه با فساد باشد
▪️در پیگیری منافع ملی جدی باشد.
⏪هرکسی این خصوصیات رو داشته باشد اصلح میباشد
مقاله شماره 1.pdf.crdownload
2.54M
شکاف جنسیتی سنتی در یک جامعه مدرن شده: پویایی جنسیتی در مشارکت رای دهندگان در کره جنوبی
🔷🔷🔶🔶🔹🔹🔶🔶🔷🔷
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
مقاله 2.pdf
565.6K
رسوایی فساد مالی و تغییر رأی در
نوزدهمین انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی
🟡🔹🟡🔹🟡🔹🟡🔹🟡🔹
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
🔺جامعه شناسی کره جنوبی🔺
✅جامعه کره جنوبی را می توان به چهار گروه عمده جمعیت شناختی تقسیم کرد که دقیقاً با برچسب های بیبی بومر و هزاره رایج در ایالات متحده مطابقت ندارند.
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
کره جنوبی را می توان به چهار نسل سیاسی دسته بندی کرد که سال های شکل گیری خود را در شرایط اجتماعی-سیاسی بسیار متفاوتی گذرانده است.
اول، رشد سریع جمعیت سالمندان کشور است که شامل نسلی می شود که در طول جنگ کره و بچه های پس از جنگ به بلوغ رسیده اند. آنها اکنون در دهه شصت و بالاتر هستند.
دوم، نسل میانی به نام نسل دموکراتیزاسیون (که در کره جنوبی به عنوان نسل 386 شناخته می شود) وجود دارد که در دهه 1960 متولد شدند و به دلیل فعالیت خود در طول دموکراتیزه شدن کشور در دهه 1980 به شهرت رسیدند. آنها اکنون در پنجاه سالگی هستند.
سوم، اولین نسل پس از دموکراتیزاسیون است. آنها که به عنوان نسل X شناخته می شوند، اکنون در چهل سالگی هستند. در نهایت، نسل جدیدی از جوانان بیست و سی ساله خود وجود دارند که از دو زیر گروه تشکیل شده اند: هزاره های مسن تر و نسل جوان Z. جوان ترهای کره جنوبی در دهه بیست و سی سالگی در یک جامعه مرفه کره جنوبی بزرگ شده اند، اما با چهره های مختلف روبرو هستند.
در حالی که کره جنوبی در تمام سنین اصولاً از دموکراسی حمایت می کند،اما درگیری های بین نسلی در حال ظهور ،می تواند به اجماع دموکراتیک غالب کشور آسیب برساند. 😒
کره جنوبی بهعنوان یکی از «سریعترین جوامع در حال پیری» در جهان توسعهیافته بلافاصله با افزایش هزینههای رفاه اجتماعی روبرو خواهد شد. مشکلات فزاینده ای مانند بیکاری، بیکاری جوانان و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی فشار زیادی را بر هر گروه جمعیت وارد می کند.😕😕😔
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
در دراز مدت، کره جنوبی با کاهش درآمدهای مالیاتی به دلیل کاهش جمعیت مواجه خواهد شد، حتی اگر این هزینه های رفاهی به شدت افزایش یابد.
در سال 2019، کره جنوبی 12.2 درصد از تولید ناخالص داخلی را برای رفاه اجتماعی هزینه کرد که بسیار کمتر از میانگین 20 درصدی در میان اعضای OECD است.
هزینه های مربوط به مراقبت های بهداشتی، برنامه های رفاهی و مزایای بیکاری 35.2 درصد از بودجه 2021 دولت کره جنوبی را تشکیل می دهد که نسبت به 34 درصد در سال 2019 افزایش اندکی داشته است. اما تقاضا برای برنامه های رفاهی به سرعت در حال رشد است که دولت کره جنوبی مجبور به افزایش بودجه شده است.
در حالی که نیاز به هزینه های عمومی برای خدمات رفاه اجتماعی در حال افزایش است، انتظار می رود پیری و کاهش جمعیت باعث از دست دادن درآمد قابل توجهی شود مگر اینکه سیستم مالیاتی کشور اصلاح شود.
مقیاس تغییرات جمعیتی کره جنوبی کاملاً واضح است. در سال 2020، برای اولین بار از زمان تأسیس این کشور در سال 1948، کره جنوبی کاهش خالص جمعیت را ثبت کرد و گزارش سال 2021 سازمان ملل نشان داد که کره جنوبی کمترین نرخ باروری را در جهان دارد.
بر اساس گزارش سرویس اطلاعات آماری کره ، سالمندان شصت و پنج ساله و بالاتر، 15.7 درصد از کل جمعیت 51.8 میلیون کره جنوبی را در سال 2020 تشکیل می دهند. پیش بینی می شود که این نرخ تا سال 2030 به 25 درصد افزایش یابد، حتی اگر کل جمعیت این کشور باشد. پیش بینی می شود سقوط کند.
این تغییرات جمعیتی بر ترکیب رأی دهندگان کره جنوبی نیز تأثیر می گذارد. بر اساس گزارشهای مربوط به انتخابات پارلمانی آوریل 2020 این کشور، رایدهندگان جوان بین هجده تا بیست و نه سال، 18.1 درصد از رایدهندگان را تشکیل میدهند و رای دهندگان 30 ساله نیز 15.9 درصد از آرا را تشکیل میدهند. 🔺
در همین حال، رای دهندگانی که حداقل شصت نفر بودند، 27.3 درصد از آراء رای داده شده را به خود اختصاص دادند. سهم رای دهندگان بالای شصت سال 6.7 درصد کمتر از سهم رای دهندگان جوان بین هجده تا سی و نه سال بود. رای دهندگان میانسال در دهه چهل و پنجاه سالگی به ترتیب 19 درصد و 19.7 درصد از آرا را به خود اختصاص دادند.
بنابراین، همه رای دهندگان جوان بین هجده تا سی و نه تنها بیش از یک سوم رای دهندگان را تشکیل می دادند، در حالی که رای دهندگان ارشد در دهه شصت یا بالاتر بیش از یک چهارم آنها را تشکیل می دادند، در حالی که رای دهندگان چهل و پنجاه ساله بودند
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
اگر سهم بیشتری از جوانان در دهه بیست و سی سالگی مشارکت کنند، می توانند تأثیر سیاسی قابل توجهی داشته باشند، در حالی که سهم کمتری از رای دهندگان جوان در مقایسه با گروه های مسن تر تمایل به رای دادن دارند. شکاف های نسلی در مشارکت در انتخابات اغلب در انتخابات پارلمانی بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری است.
نرخ مشارکت در رای دهی تقریباً در تمام گروه های سنی در طول چهار انتخابات پارلمانی اخیر کره جنوبی افزایش یافته است.
با این وجود، شکاف بین رای دهندگان جوان و مسن هنوز قابل توجه است. به عنوان مثال، کمتر از 60 درصد از رای دهندگان در دهه بیست و سی سالگی در انتخابات پارلمانی 2020 رای دادند، در حالی که 70 درصد از رای دهندگان در پنجاه سالگی و 80 درصد از رای دهندگان در دهه شصت زندگی رای دادند.
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
" مردم عادی بنیان هر کشوری هستند، تنها زمانی این بنیان مستحکم است که کشور بتواند با ثبات و کامیاب باشد. "😊
سجونگ، چهارمین حاکم عهد چوسون
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷
@koreanschool
#تاریخ _کره
#کره_جنوبی
#موج _کره ای