7.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♥️ فاطمة الزهرا سَلامُ اللّٰه عَلیهَا:
✨فَرَضَ إللّٰهُ الصِّيامَ تَثبِيتاً لِلإخلاصِ
🌱فاطمه زهرا ‹سلام اللّٰه علیها›خداوند روزه را برای استواری اخلاص ، واجب فرمود .
📚 میزان الحکمة ج ۶ باب ۳
⚜ سی روز ، سی حدیث
📌 دوازدهمین حدیث ماه مبارک
🎙گوینده:سرکارخانم همراهزاده
🎥 ادیتور:سرکارخانم کرامت
-----------------🍃🌺🍃------------------
#حوزهعالیکوثر
#دوازدهمماهرمضان
#سیروزسیحدیث
#کانوندانشآموختگان
#اتاقرسانهمدرسهعالیکوثر
🆔 بروی عبارت ضربه بزنید 👇🏻
آدرس صفحه اینستاگرام حوزه کوثر
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدم های آینده ساز...
⏺ مدیر حوزه های علمیه خواهران البرز:
ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان البرز آغاز شد
⏹ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز از ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه استان خبر داد.
متن کامل خبر 👇🙏🌸
https://basijnews.ir/fa/news/9425330
به کانال خبرگزاری بسیج در استان البرز بپیوندید🔻🌐
@basijalborz_irankochak
💢 نماز شب سیزدهم ماه مبارک رمضان:
❇️ چهار ركعت
در هر ركعت حمد و بيست و پنج مرتبه توحيد
التماس دعا 🤲
#فرصتهارادریابیم
#ماهرمضان
#ماهمغفرت
#ماهبندگی
#نمازشبسیزدهم
#درکلحظاتناب
#مدرسه_علمیه_زینبیه
#موسسه_آموزش_عالی_زینبیه
🌷🌷چو بر نیمه رسید ماه مبارک
بیامد لطفی از رب تبارک
شبر، نیکو خصال و ماه صورت
کریم و اسوه در زهد و بلاغت . .
🍀🍀جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)
🔴سخنران ومداح:سرکار خانم مالمیر
زمان:شنبه،۲۷فروردین،ساعت۲۱
مکان:کانون فرهنگی هنری ولایت عشق
#مدرسه_علمیه_نورالهدی
#مرکز_مدیریت_حوزه_علمیه_خواهران_استان_البرز
23.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ماه_مبارک_رمضان
برترین میهمان خدا میزبان شب قدر
مروری برسیمای حضرت مهدی عجل الله درقرآن
#جزء_دوازدهم
#مدرسه_علمیه_بقیع
✨کارگاه آموزشی تربیت مبلغ
✨موضوع:شیوه های تبلیغ در رابطه با جوانان در آموزه های قرآنی
با حضور استاد حوزه و دانشگاه حجت السلام و المسلمین دکتر جغتایی
زمان:شنبه 27فروردین1401
🕰ساعت:11
🕌مکان:چهار راه هنرستان کوچه 407شرقی حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها
#کارگاه_آموزشی_تربیت_مبلغ
#فرهنگی_تبلیغی
#مدرسه_علمیه_فاطمه_الزهرا_سلام_الله_علیها_البرز
🌸حضور مبلغین مدرسه علمیه فاطمه الزهرا در غرفه کودک امامزاده طاهر علیه السلام به مناسبت جشن رمضان
🌸🌸🌸🌸
#ماه_مبارک_رمضان
#فرهنگی_تبلیغی
#مدرسه_علمیه_فاطمه_الزهرا_سلام_الله_علیها_البرز
#اعزام_مبلغ
🔻 پیام های جزء سیزدهم قرآن کریم
❇️ سی سحر سی پیام
💢اکثر ایمانها، آلوده به شرک است
⬅️ فراز اول:،وَ مَا یُؤْمِنُ أَكْثرَُهُم بِاللَّهِ إِلَّا وَ هُم مُّشْرِكُونَ(106- یوسف علیه السلام) اکثر آنها كه ایمان مىآورند، ایمانشان آمیخته با شرك است و مشرک هستند.
مراد از این شرک آن شرک آشکار بت پرستان نیست؛ زیرا هیچ مومنی اهل پرستش بت نیست و بر آن سجده نمی کند؛ بلکه منظور، شرک پنهان است(1) که امام هادی علیه السلام در توصیف آن فرمود: الْإِشْرَاكُ فِی النَّاسِ أَخْفَى مِنْ دَبِیبِ النَّمْلِ عَلَى الْمِسْحِ الْأَسْوَدِ فِی اللَّیْلَةِ الْمُظْلِمَة(2)؛ نفوذ شرك در ضمیر مردم، پنهانتر از آنست كه مورچه سیاهى در شب تیره و تار بر روى گلیم سیاهى راه برود. وقتى انسان در آن شرائط متوجه راه رفتن مورچه نشود قطعا از این شركی كه پنهانتر از آنست هم آگاه نخواهد شد.شرک آن است که انسان در اداره امور عالم به منشا اثری غیر از خداوند متعال عقیده پیدا کند و او را شریک خدا قرار دهد.(3) امام صادق علیه السلام در توضیح این آیه فرمود: شِرْكُ طَاعَةٍ وَ لَیْسَ شِرْكَ عِبَادَةٍ(4)؛ شرک در این آیه شرک در طاعت است؛ نه شرک در عبادت.(5)
💢تغییر سرنوشت در گرو خواست و حرکت خود ملت هاست
⬅️ فراز دوم: إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیرُِّ مَا بِقَوْمٍ حَتىَ یُغَیرُِّواْ مَا بِأَنفُسِهِم(11- رعد) خداوند اوضاع هیچ ملتى را تغییر نمىدهد، مگر آنكه در خود دگرگونى ایجاد كنند.
این جمله یك قانون كلى و عمومى را بیان مىكند، قانونى سرنوشت ساز و حركت آفرین و نیز هشدار دهنده! این قانون كه یكى از پایههاى اساسى جهان بینى و جامعهشناسى در اسلام است به ما مىگوید: مقدرات شما قبل از هر چیز و هر كس در دست خود شما است و هر گونه تغییر و دگرگونى در خوشبختى و بدبختى اقوام در درجه اول به خود آنها برمی گردد. شانس و اقبال و مانند اینها همه بی اساس است و آن چیزی که پایه دارد این است كه ملتى خود بخواهد سربلند و پیشرو باشد و یا به عكس، خودش تن به ذلت و شكست دهد، پس
این اراده و خواست ملتها و تغییرات درونى آنهاست كه آنها را مستحق لطف یا مستوجب عذاب الهی مىسازد.
💢 آدرس مهمی که همه به دنبال آنند
⬅️فراز سوم: الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ تَطْمَئنُِّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئنُِّ الْقُلُوبُ(28- رعد)
کسانی اند که ایمان آورده اند و دلهایشان به یاد خدا آرام مىگیرد. آگاه باشید! که دلها فقط به یاد خدا آرام مىگیرد.
آیه در وصف کسانی است که در آیه قبل آنها را «مَنْ أَنَابَ» نامید یعنی کسی که به سوی خدا بازگردد و رو به او کند.
آرامش و آسایش دو عنوان جدای از هم هستند که در بین انسانهای بیگانه با فرهنگ قرآن این دو به یک معنا و یا به جای هم گرفته می شوند. آسایش مفهومی مرتبط با جسم و تن دارد برخلاف آرامش که با روح و جان در ارتباط است.
پی نوشت ها:
(1) المیزان ج11 ص 276
(2) تحف العقول ص 487
(3) ر.ک به لسان العرب، ج10 ص450
(4) الكافی ج2 ص 397
(5) شرک در عبادت: یعنی انسان در عالم به منشاء اثری مستقل از خدا معتقد باشد و او را عبادت کند. بت پرستی و شیطان پرستی از این قبیلند. شرک در طاعت: یعنی اطاعت از دستوراتی که خدایی نیستند. مرکز صدور تمام این دستورها که در مخالفت با اوامر الهی صادر می شوند یا نفس خود انسان است و یا شیاطین جن و انس.
#تدبردرقرآن
#سیسحرسیپیام
#تفسیرقرآن
#درکلحظاتناب
#ماهبهارقرآن
#مدرسه_علمیه_زینبیه
#موسسه_آموزش_عالی_زینبیه
بسم الله الرحمن الرحیم
#نشست_اخلاقی_تربیتی
با سخنرانی استاد فرهیخته سر کار خانم موسوی در جمع طلاب و اساتید و کارکنان حوزه علمیه شهید مطهری «ره»
موضوع سخنرانی : تبیین جایگاه ایمانی حضرت خدیجه(س) و نقش آن در رسالت پیامبر اکرم (ص)
خانم موسوی در ابتدا فرمودند: یکی از مطالب جدیدی که اخیراً در غرب در موردش خیلی بحث میشود، بحث نگاه به دین است، نگاه حداقلی و نگاه حداکثری
نگاه حداقلی حاکی از این هست که دین فقط برای سعادت اخروی انسان آمده و توانایی ندارد که در همه امورات زندگی انسان ، مثل سیاست، فرهنگ و اقتصاد بهداشت دخالت کند.
در واقع دین فقط برای امور اخروی است ، همان سکولاریزم که در غرب مطرح است.
وی افزودند: اما نگاه حداکثری این هست که ایمان گرایان مسیحی معتقدند که هر چیزی که برای زندگی انسان لازم باشد در کتاب مقدس آمده ، و ما هیچ احتیاجی به هیچ چیزی نداریم .
هر دو تای این نگاه دچار افراط و تفریط هستند.
در ادامه ایشان گفتند: اسلام یک نگاه جامع و یک نگاه منطقی نسبت به دین دارد و معتقد است که دین برنامه زندگی انسان هست و علاوه بر اینکه علوم دیگه در جای خودشان محترم هستند، دین می تواند برای خیلی از ابعاد زندگی دنیوی انسان هم برنامه داشته باشد. چون بر اساس این که پیامبر خاتم النبین هست، وآخرین دین و کاملترین و جهانی ترین و جاودانه ترین دین رو آورداست، پس دین باید جوابگوی تمام نیازهای معنوی ، عاطفی و ... بشری در تمام عمر انسان در روی زمین باشد .
این نگاه که انسان یک نگاه جامع نگر داشته باشد، باید دید که در زندگی معصومین ما چگونه بوده است.
وی در ادامه افزود: یکی از شخصیت های مهم تاریخ اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها هست که ایشان با انتخاب پیامبر ص به عنوان همسر در واقع در سرنوشت اسلام اثرگذار بودند و یک نگاه جامع نسبت به دین داشتند.
در واقع ایشان میتوانست که فقط یک دیندار معمولی باشد و اعتقادات خودش را داشته باشد و این ثروت افسانهای خودش را خرج آرزوها و آمال خودش بکند، اما ایشان تصمیم میگیرد که با پیغمبر ازدواج کند و بر تمام آرزوهای مادی و دنیوی خودش خط بکشد و تمام ثروت خودش را صرف تقویت دین بکند.
که پیامبر فرمودند که دین من با دارایی خدیجه و شمشیر علی قدرت گرفت و تقویت شد.
ایشان در پایان خاطر نشان کردند: نگاه ما هم بدین باید مثل حضرت خدیجه(س) باشد، یعنی علاوه بر اینکه برای خودمان برنامههایی داریم، از آنچه که داراییهای خود ما هست برای اشاعه دین و تقویت دین استفاده بکنیم و مثل حضرت خدیجه (س) یک زندگی دنیوی و اخروی را داشته باشیم و تکبعدی به دین نگاه نکنیم.
#ام_المومنین
#خدیجه_غرّا
#حوزه_علمیه_شهید_مطهری_ره