#مازندران
🔸️حدیث نگار
🔰 قالَ الإمام محمد تقی الجواد(ع ):
الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ.
🔻امام جواد (ع):
مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال ، واعظی از درون خود ، قبول و پذیرش نصیحت كسی كه او را نصیحت نماید.
💠بحارالأنوار، ج ۷۲ ، ص ۶۵ ، ح ۳
🆔️@mazandara_hozeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مازندران
🌸 ولادت باب الحوائج، امام جواد علیهالسلام مبارکباد
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸 هر روز یک صفحه قرآن بخوانیم
🔰سوره مبارکه يونس(آیات ۲۱ تا ۲۵)
✏️ توصیه مهم مقام معظم رهبری:
هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند.
🆔@mazandaran_hozeh
Quran-page-211.mp3
2.85M
#مازندران
📢 صوت سوره یونس آیه ۲۱تا ۲۵
با صدای آقای شهریار پرهیزگار بشنوید.
✏️ توصیه مهم مقام معظم رهبری:
هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔰 همایش بین المللی(شهید جمهور و زمینه سازی تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی براساس آموزه های قرآنی) توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران و دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران و با مشارکت دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) برگزار می نماید:
🔻تاریخ برگزاری همایش: اردیبهشت 1404
نشانی اینترنتی جهت ثبت مقالات👇
http://mazandaran.whc.ir
—•—•—•—•—•—•—•—•—•—
#شهید_جمهور_در_بستر_قلم
#حوزه_علمیه_خواهران_استان_مازندران
#دفتر_نماینده_ولی_فقیه_استان
#دانشگاه_باقرالعلوم
🌐 http://www.bou.ac.ir
—•—•—•—•—•—•—•—•—•—
کانالی برای پژوهشگران 🌷👇
https://eitaa.com/Mazandaran0whc0ir
🆔@mazandaran_hozeh
رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی _ اندیشکده راهبردی سعداء.pdf
29.41M
#معرفی_کتاب
کتاب «رئیس جمهور تراز انقلاب»
✅ محورهای تبیین شخصیت و دستاوردهای دولت مردمی شهید آیتالله رئیسی
—•—•—•—•—•—•—•—•—•—
#شهید_جمهور_در_بستر_قلم
#اولین_همایش_بین_المللی_شهید_جمهور_و_تحقق_تمدن_نوین_اسلامی
#همایش_اردیبهشت_1404
کانالی برای پژوهشگران 🌷👇
https://eitaa.com/Mazandaran0whc0ir
#مازندران
🔸 برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳
🔰 برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳، در سطح ۲ و سطح ۳ در دو رشته تخصصی کلام و تاریخ، در مدرسه علمیه تخصصی الزهراء «سلاماللهعلیها» ساری
آزمون پایان ترم طبق برنامهریزی انجام شده در ساعت مقرر و به صورت هماهنگ در این مدرسه برگزار میگردد.
لازم به ذکر است این مدرسه میزبان طلاب جامعه الزهراء قم، طلاب غیر حضوری مرکز مدیریت قم و طلاب مهمان در دروس مختلف از سایر شهرها و استانها میباشد.
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهرا_س_ساری
🆔@mazandaran_hozeh
#مازندران
🔷 مهدویت از منظر قرآن کریم
🔰 برخی آیات و تفاسیر آن ها، در تایید مهدویت
🔸 « وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا ». ( ۶۹، زمر)
«زمین به نور پروردگارش منور گردید».
امام رضا( علیهالسّلام) در تاویل این آیه میفرماید: او چهارمین فرزند من، پسر بهترین کنیزان است که زمین را از هر جور و ستمی پاکیزه میکند. مردم در ولادت او دچار تردید میشوند. او را غیبتی طولانی است چون ظاهر شود زمین را با نور پروردگارش روشن میگردد.
🔸 «وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا». (۸۳، آل عمران)
یعنی: «هر که در آسمانها و زمین است خواه و ناخواه – تسلیم او شده – بر او اسلام آوردهاند».
امام صادق( علیهالسّلام) در تفسیر این آیه فرمود: هنگامی که قائم علیهالسّلام قیام کند، نقطهای در روی زمین نمیماند جز اینکه به یکتائی خدا و رسالت حضرت پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلّم گواهی میدهند.
🔸 « قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ مَعِينٍ »(۳۰، ملک)
یعنی: «بگو اگر ببینید که آب شما فروکش میکند، چه کسی برای شما آب گوارا باز آورد».
علی بن جعفر از برادر بزگوارش امامموسیکاظم( علیه السلام) از تفسیر این آیه میپرسد، ایشان میفرماید: «هنگامی که امامتان از دیدگان شما ناپدید شود و نتوانید او را ببینید چه خواهید کرد».
قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، ینابیع المودة لذوی القربی، ج۳
صدوق، محمد بن علی، کمال الدین تمام النعمة، ص۳۶۰
#مدرسه_علمیه_الزهراء_س_بابل
🆔 @mazandaran_hozeh
#مازندران
🔸 برگزاری سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم
🔰 سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم «تفسیر سوره یوسف با رویکرد به آرای تفسیری آیتالله جوادی آملی با حضور ارزشمند سرکار خانم مینایی استاد برجسته تفسیر قرآن در مدرسه علمیه تخصصی الزهراء «سلاماللهعلیها» ساری برگزار میشود.
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهراء_س_ساری
🆔@mazandaran_hozeh