🔺معاون فرهنگی وتربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س)بسطام:
یکی از عوامل مهم سلامت اجتماع و حفظ خانواده پوشش افراد می باشد.
💠معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س)بسطام با توجه به نقش حجاب و عفاف در رابطه با اثرات حجاب درجامعه اظهارداشت: حجاب و عفاف ۲ اصل مهم در زندگی بشری به شمار میرود چرا که رعایت این الزامات دینی موجب میشود تا انسان از آسیبهای اجتماعی دور بماند ضمن آنکه با رعایت دیگر شئون زندگی میتواند الگویی والا برای سایرین باشد.
🔹ربابه حسنی، معاون فرهنگی وتربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س)در گفتگو با خبرنگار حوزه گفت: فلسفه حجاب اسلامی در واقع توجه به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی است که قرب الهی را فراهم میسازد و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم میکند.
🔹حسنی درادامه بیان داشت: یکی از کارکردهای مهم حجاب در حوزه اجتماعی است زیرا توجه به این مهم انسان از معاشرتهای بی بند و بار محفوظ میدارد و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم میکند.
🔹وی تصریح کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده نیز از آن رو ارزش دارند که تأمین کننده سعادت آدمی و منشأ قرب الهی هستند.
🔹معاون فرهنگی وتربیتی مدرسه افزود: توجه به واقعیتهای اجتماعی وضعیت عینی جامعه نیز مد نظر و ملاک عمل باشد. یافته ها حاکی از ان است که ١- پوشش اسلامی عاملی برای صیانت از کرامت انسانی است، ٢- یکی از عوامل مهم سلامت اجتماع و حفظ خانواده پوشش افراد می باشد، ٣- افراد جامعه به طور طبیعی طرفدار پوشش و حجاب هستند. به طور کلی تأثیر پوشش افراد در ارتقاء سلامت و شکوفایی استعدادها انکارناپذیر است و بی مبالاتی جامعه نسبت به حجاب در ساحت فردی و اجتماعی اثرات مخرب دارد و البته گرایشهای اجتماعی نشان می دهد که پوشش برای افراد همچنان یک ارزش محسوب می شود.
🔹وی درادامه خاطرنشان کرد: آثار حجاب بر فرد و جامعه: 1. آرامش روانی جامعه، 2.حجاب و مصونیت، 3. حفظ بنیاد خانواده و سلامت نسل آینده، 4. افزایش نیروی کار و فعالیت، 5. حجاب و طهارت قلب، 6. حجاب مانعی برای نفوذ استعمار می باشد.
#عفاف_حجاب
#مصاحبه
#مدرسه_علمیه_فاطمه_بنت_اسد_س_بسطام
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#خبر_مرکز
🔻 آزمون جامع حوزههای علمیه خواهران برگزار میشود
🔹 مدیر کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران: آزمون جامع حوزههای علمیه خواهران ویژه طلاب سطح 4 و با هدف ارزیابی قدرت استنباط و تحلیل طلاب در حوزه پاسخگویی به مسائل مرتبط با رشته مورد نظر خود و همچنین سطح توان علمی افراد برگزار می شود.
🔸 این آزمون امسال در دو نوبت و به ترتیب در 30 شهریورماه و 10 اسفندماه 1401 برگزار میشود و مدت زمان آزمون نیز با توجه به رشته ها متغیر است که در کاربرگ آزمون درج خواهد شد.
🔹 آزمون جامع در 4 رشته «فقه خانواده»، «تفسیر تطبیقی»، «کلام اسلامی» و «حکمت متعالیه» برگزار می شود.
متن کامل:
http://news.whc.ir/news/view/125032
#حوزه_های_علمیه_خواهران
#طلاب_خواهر
#معاونت_آموزش
#خبر_تولید
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
✅مدرسه علمیه نجمیه سرخه برگزار کرد:
کرسی آزاداندیشی «آسیبشناسی حق گریزی صحابهی پیامبر ازغدیر»
💠کرسی آزاداندیشی با عنوان: «آسیبشناسی حق گریزی صحابه پیامبر از غدیر» با حضور استاد مدافع: سرکار خانم نبوی، استاد منتقد: سرکار خانم شجاعیان و مجری: استاد سالاریان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه نجمیه سرخه با حضور جمعی از طلاب برگزار شد.
🔸در آغاز استاد شجاعیان ضمن تعریف صحابه، به بیان این سوال پرداخت که چگونه میتوان ادعا کرد که صحابه در بحث غدیر ولایت را قبول نکردهاند؟ از سویی دیگر چرا پیامبر باید از کلمه ولی استفاده کند درصورتیکه میدانست این لفظ مشترک معنایی دارد؟
🔹نبوی ضمن تاکید بر بیان حدیث غدیر در تمام کتب ششگانه اهل سنت افزود: احادیث زیادی نیز که در مورد ولایت امیرالمؤمنین(ع) باشد و حتی از آن بهعنوان خلیفه یاد کردهاست ؛ وجود دارد و به حدیث غدیر هیچ خدشهای وارد نمیشود.
🔹وی افزود: ما حدیث غدیر را همراه با قراینش میشناسیم. «ولی» بهمعنای ولایت است. اگر معنای دوستی میداد مصداقی برای شأن نزول آن نداشتیم.
🔹نبوی اضافه کرد: با توجه به شرایط و فضای نامناسبی که در آن زمان و مکان بود، پیامبر (ص) دستور دادند همه صبر کنند، پس مشخص است که باید مطلب درست ولایت باشد.
🔹وی تاکید کرد: اتفاقاً معنای ولی در اینجا بهمعنای جانشینی میدهد، زمانیکه پیامبر(ص) دست علی(ع) را گرفت و به او فرمود: «تو ولی امر هر مؤمن و مؤمنه ای بعد از من هستی»، گویاترین عبارت برای بیان این مسئله است و غدیر عطف است.
🔸شجاعیان ادامه داد چگونه ممکن است به صحابه تهمت نفاق زد؟
🔹وی در پاسخ بیان کرد آنچه در واقعه غدیر اتفاق افتاد درایت است، اما اهلسنت بیان میکنند که این درایت نیست بلکه روایت است. همین امر بیانگر این است چهره نفاق صحابه را درگیر کرده بود. نفاق آنقدر چهره صحابه را درگیر کرده بود که خداوند از رسول خود خواست که آنها را با اسم معین کند.
🔸در ادامه شجاعیان گفت: منظور از توابع بیشتر انصار هستند که با وعده هایی که پیامبر به آنها داده بود با ایشان همراه شدند و در تمامی جنگها شرکت میکردند. چگونه ممکن است که آنها این امر را روایت بدانند و درایت را قبول نکند؟
🔹نبوی پاسخ داد: عملکرد خود اهلسنت نشان میدهد که صحابه دچار نفاق شده بودند و فضای اختناق و فشار در آن زمان بسیار زیاد بودهاست. برای این مسئله شاهد مثال زیاد است. نکته این است که آیا خود حضرت رسول مورد تایید اهلسنت بودهاست یا نه؟ اهل سنت ایشان را قبول دارند که مجری احکام الهی است. وقتی آنها آیات را قبول دارد؛ خداوند در قرآن میفرماید: هر شخصی در هنگام مرگ باید وصیت کند، چگونه پیامبر خدا نباید وصیت میکرد؟
🔸شجاعیان گفت: قرآن به پیامبر خود دستور مشورت را دادهاست، پس چگونه در مورد جانشین خود نباید با مردم مشورت میکرد؟
🔹نبوی در پاسخ گفت: عقل حکم میکند حاکم یک جامعه اسلامی، برای حفظ آن جامعه، بعد از خود جانشینی انتخاب کند. حتی دختر عمر به پدر خود بیان میکند که برای خود جانشین انتخاب کن.
🔹وی دلیل روایی آن از منابع اهلسنت بیان کرد و افزود: هنگامیکه پیامبر قبایل عرب را دعوت مینمود، آنها گفتند که اگر ما تو را یاری کنیم کار بالا بگیرد، آیا جانشینی تو به ما خواهد رسید؟ پیامبر در جواب آنها فرمود: تعیین رهبری بدست من نیست، بلکه به دست خداست و هر کس را که بخواهد او انتخاب میکند.
🔸شجاعیان در ادامه پرسید: با وجود اینکه حکومت جمهوری اسلامی احیای حکومت نبوی است، پس چرا رهبر انقلاب میزان را رأی ملت بیان کردهاست؟
🔹نبوی در پاسخ گفت: حکومت جمهوری اسلامی برای مقبولیت به مردم نیاز دارد. رسول خدا مقبولیت و مشروعیت را باهم داشت. اما علی (ع) با اینکه د ربین اهل سنت هم مشروعیت داشت ولی بخاطر نبودن مقبولیت ۲۵ سال از خلافت منع شد. اگر این مقبولیت نباشد حکومت اسلامی نمیتواند سر پابماند
.
🔸در ادامه سالاریان پرسید: با وجود دلیل عقلی چه چیز باعث می شود که اهل سنت ولایت علی (ع) را قبول نکنند؟
🔹نبوی پاسخ داد: این یک حرکت حساب شده بود که نهتنها بعد از رحلت پیامبر بلکه قبل از رحلت ایشان نفاق ایجاد شده بود و خداوند با واقعه غدیر می خواست چهره نفاق را آشکار کند.
انقدر روایات در مورد وصایت علی (ع) وجود دارد که هر کس می شنود به حقانیت آن پی میبرد؛ اما اینها مصداق کر وکوران هستند،که نمیخواهند بپذیرند.
🔸در پایان سالاریان بیان کرد: امروز وظیفه ماست که با روشنگری برای اهل سنت آنها را با ولایت آشنا کنیم در حالی که مراقب باشیم اتحاد شیعه وسنی آسیب نبیند.چه بسا بسیاری از اهل سنت ولایت امیر المومنین راقبول دارند ولی از روی ترس یا تعصب های خانوادگی آن را پنهان می کنند.
#مدرسه_علمیه_نجمیه_سرخه
#غدیر_حقیقت_دین
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
✅ نقش مثبت کتاب الغدیر در وحدت اسلامی
🔹 نقش مثبت الغدیر در وحدت اسلامی از این نظر است که اولًا منطق مستدل شیعه را روشن میکند و ثابت میکند که گرایش حدود صد میلیون مسلمان به تشیع - برخلاف تبلیغات زهرآگین عدهای - مولود جریانهای سیاسی یا نژادی و غیره نبوده است، بلکه یک منطق قوی متکی به قرآن و سنت موجب این گرایش شده است.
🔸ثانیاً ثابت میکند که پارهای اتهامات به شیعه - که سبب فاصله گرفتن مسلمانان دیگر از شیعه شده است - از قبیل اینکه شیعه غیرمسلمان را بر مسلمانِ غیرشیعه ترجیح میدهد و از شکست مسلمانان غیر شیعه از غیر مسلمان شادمان میگردد، و از قبیل اینکه شیعه بهجای حج به زیارت ائمه(ع) میرود، یا در نماز چنین میکند و در ازدواج موقت چنان، به کلی بیاساس و دروغ است.
🔹ثالثاً شخص شخیص امیرالمؤمنین علی علیه السلام را که مظلومترین و مجهولالقدرترین شخصیت بزرگ اسلامی است و میتواند مقتدای عموم مسلمین واقع شود، و همچنین ذرّیه اطهارش را به جهان اسلام معرفی میکند.
📗 استاد مطهری، شش مقاله، مقاله الغدیر و وحدت اسلامی، ص ۱۰
#شهید_مطهری
#الغدیر
#وحدت_اسلامی
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | غدیر، بزرگترین عید، برترین تبیین
🎙 بیانات رهبر انقلاب درباره روایت درست حوادث بزرگ عالم
🍃 اشاره به حادثه غدیر و عاشورا
#عید_غدیر_عیدالله_الاکبر
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
🍃"تفسیر منا، موسم قربان، غدیر است
🍃سنگ محک خصلت ایمان، غدیر است
🍃"اکملت لکم دین و اتممت علیکم"
🍃الیوم، در این آیه قرآن، غدیر است
🍃معبود به محبوب خودش وحی فرستاد
🍃تنها هدف خلقت انسان، غدیر است
🍃هنگامه محشر همگی خوب بدانید
🍃برگ گذر فرد مسلمان، غدیر است
🍃دیروز اگر زیر درختی شده بیعت
🍃کامل شده بیعت رضوان، غدیر است
💫💫💫💫💫
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ💐
«عید سعید و عظیم غدیر خم بر شما شیعیان و پیروان امیر المومنین مبارک باد.»🌸
✍ مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#اخبار_استانها
#مرکزی
🔹رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزههای علمیه خواهران:
مدارس علمیه نسبت به انتشار مقالات پژوهشی دغدغهمند باشند
news.whc.ir/news/view/124989
🔸در جمع بانوان حوزوی شهرستان ساوه مطرح شد:
هر چادری که از زنان بر زمین بیفتد، افق استعمار گسترده تر می شود
news.whc.ir/news/view/125006
#اردبیل
🔹معاون پژوهش مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) اردبیل:
مسئله حجاب و عفاف در فرهنگ قرآن فراتر از حجاب پوششی است
news.whc.ir/news/view/124983
🔸مدیر مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) اردبیل:
حجاب یک مسئله اجتماعی است نه یک امر شخصی
news.whc.ir/news/view/124969
🔹معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی ولیعصر(عج) شهرستان گرمی:
حجاب محل تجلی لطافت روح زن است
news.whc.ir/news/view/124986
#اصفهان
🔸طلبه اصفهانی در پایان نامه خود بررسی کرد:
نقش نگرش الهی در طلاقی سالم چگونه است؟
news.whc.ir/news/view/124889
#هرمزگان
🔹مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان:
پشتیبان ولایت فقیه بودن بالاترین درجه تبلیغ غدیر است
news.whc.ir/news/view/124967
#زنجان
🔸تبیین "گامهای خوشبختی و بررسی کاهش آسیبهای طلاق" در مدرسه علمیه فاطمیه(س) ابهر
news.whc.ir/news/view/124965
#خوزستان
🔹تجمع خانوادگی مردم شوش به مناسبت روز عفاف وحجاب در حرم مطهر دانیال نبی(ع)
news.whc.ir/news/view/125025
#سمنان
🔹مدیر مدرسه علمیه فاطمیه مهدیشهر:
سرمایه عفت و نجابت، امانتی الهی در دست مردان و زنان
news.whc.ir/news/view/124850
#اخبار
#رسانه_تولید
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
┈┉┅━❀💠❀━┅┉┈