eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران
2.5هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
4.2هزار ویدیو
320 فایل
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران انتشار آخرین اخبار مدارس علمیه خواهران استان تهران ارتباط با ما: @m3721f https://eitaa.com/joinchat /3728801837C49d47ebf93
مشاهده در ایتا
دانلود
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ماجرای طلب حلالیت پیامبر صلوات ‌الله ‌علیه‌ و آله از مردم ✅«رسوایی نزد خدا سخت‌تر از رسوایی نزد شماست» 🔸بخشی از بیانات (حفظه‌الله) در نماز جمعه‌ی تهران در تاریخ ۱۳۸۰/۲/۲۸  به‌مناسبت سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه‌وآله https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93
🏴مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر در مدرسه علمیه نورالزهرا سلام الله علیها برگزار شد. https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 #شهادت پیامبر اکرم ص #شهادت امام حسن مجتبی ع #شهادت امام رضا ع مراسم عزاداری آل الله در حسینیه جواد الائمه علیه السلام برگزار شد. 🥀🥀🥀🥀 #مدرسه_علمیه_جواد_الائمه_علیه_السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراسم عزاداری و سوگواری شب 28 ماه صفر به همت طلاب حوزه علمیه باقرالعلوم (علیه السلام) در مدرسه ابتدایی برکت ✅اهداء هدیه ✅اوریگامی، برش کاغذ گنبد و کبوتر ✅ایستگاه جشن عاطفه ها ✅مداحی و سینه زنی و موکب پذیرایی https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ داستان زیبای جوانی که از خدا خواست آبرویش را پیش پیامبر اکرم(ص) حفظ کند! 🌹شایدبتونم بگم یکی از بهترین کلیپهایی که دیدم👌 https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93
🔲 تحلیل تاریخی ولایتعهدی امام رضا (ع) 🔴 با توجه به سخنان امام و رفتار ایشان با مأمون مشخص می‌شود که ابتکار این کار از خود مأمون بوده و او از اول هم صمیمیتی با امام نداشته و این کار را به خاطر سیاست وملک داری انجام داده است به این جهت که: 🔹 اول، نظر ایرانیان را جلب نماید؛ زیرا اکثر آنها مشتاق علویان بودند و تحت شعار «الرضا من آل محمد» می‌جنگیدند و مأمون به حضرت، لقب «رضا» داده و اعلام کرد که این، همان است که شما به خاطرش قیام کردید. 🔹 دوم، فرو نشاندن قیام‌های علویان؛ 🔹 سوم، مسألۀ خلع سلاح خود حضرت. هنگامی که در دستگاه خلافت به حضرت مقامی داده شده دیگر ایشان نمی‌تواند از نارضایتی مردم برضد دستگاه خلافت استفاده کند و از طرفی این کار موجب خدشه دار شدن چهرۀ امام، نزد مردم می‌گشت. در روایات ما این مطلب وجود دارد که حضرت به مأمون فرمودند: «تو با این کار می‌خواستی مرا خراب کنی.» 🔴 برای فهم این موضوع، لازم است آن را از جانب امام رضا (ع) نیز بررسی کنیم: چند چیز در تاریخ مسلّم است: 🔸 الف. احضار امام از مدینه به مرو، حالتی آمرانه و بدون مشورت داشت و مأمون امام را تا وقتی که به مرو رسید از موضوع باخبر نکرد. 🔸 ب. مسألۀ ولایتعهدی از سوی امام مطرح نشد، بلکه از جانب مأمون بود و امام هم به شدت امتناع می‌ورزیدند و می‌فرمودند: اگر حق توست، به چه اجازه‌ای به ما می‌دهی و اگر نیست، چرا آن را غصب کرده‌ای؟ 🔸 ج. این امر به نحو پیشنهاد نبوده است، بلکه به صورت احضار و اجبار بوده است و مأمون، تهدید را با استدلال درهم آمیخت؛ یعنی وقتی که گفت: کار تو مثل کار علی (ع) در شورای شش نفره است، از طرفی استدلال می‌کرد که چون حضرت سازش کرد، پس اشکالی ندارد و از طرفی چون عمر در صورت عدم تصمیم آنها را تهدید به مرگ کرده بود، می‌خواست بگوید: تو نیز چنین وضعی داری. 🔸 د. امام رضا (ع) شرط کرد که من این امر را قبول می‌کنم به شرطی که در هیچ کاری مداخله نکنم. در واقع، می‌خواست مسئولیت کارهای مأمون را نپذیرد و ژست مخالفت را حفظ کند. 🔸 ه. طرز رفتار حضرت، پس از مسألۀ ولایتعهدی، قابل توجه است. غالباً رسم است که ولیعهد از حاکم تشکر کند و مأمون انتظار داشت که حضرت، تأییدی از او و خلافتش کند؛ ولی در مراسم بیعت، اصلاً چنین نشد و حضرت فرمود: «ما حقی داریم و آن خلافت است، شما مردم هم حقی دارید و آن این که خلیفه باید شما را اداره کند و شما باید حقمان را به ما بدهید، اگر دادید، وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم.» نه تشکری از مأمون صورت می‌گیرد و نه حرف دیگری مطرح می‌شود؛ بلکه جوّ حاکم، خلاف روح جلسۀ ولایتعهدی است. ❇️ ممکن است برخی بگویند حضرت باید مقاومت می‌کردند تا کشته شوند! در پاسخ باید گفت که چنانچه می‌دانیم؛ از نظر شرعی خود را به کشتن دادن گاهی جایز می‌شود، به شرط آن‌که اثر کشته شدن بیشتر از زنده ماندن باشد، یا امر دایر باشد که شخص یا کشته شود و یا فلان مفسدۀ بزرگ را متحمل شود؛ مثل قضیۀ امام حسین (ع). سؤال اساسی این است که آیا شرایط امام رضا (ع) نیز آن چنان بود؟ در قضیه حضرت رضا (ع) ایشان، مخیر می‌شود بین یکی از این دو کار: ولایتعهدی، به این شرط که مسئولیت کارهای دستگاه، به عهدۀ حضرت نباشد و یا کشته شدن. قطعاً ایشان اولین راه را باید انتخاب می نمودند؛ زیرا صرف همکاری که گناه نیست، نوع همکاری مهم است. وقتی که بتوانیم به اسلام، بهره‌ای برسانیم، وارد شدن به دستگاه ظلم و جور، جایز است. اگر بتوانیم از طریق آن، امربه معروف و نهی ازمنکر بکنیم، وارد شدن به آن واجب است. در سیرۀ ائمه اطهار این موضوع فراوان دیده می شود. در مدت ولایتعهدی امام کاری به نفع عباسیان صورت نگرفت؛ ولی حضرت با تثبیت شخصیت علمی خود از طریق دستگاه خلافت و پاسخ به شبهات علمی به نفع اسلام کار کرد. 📚 در سیره ائمه اطهار(ع) https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93
Panahian_Clip_RahkariBarayeMogha.mp3
1.59M
#شنیدنی(٣دقیقه)👌 🔸آیه‌ای از قرآن که پيامبر اعظم(ص) در اکثر مواقع، بخصوص در نماز جمعه تکرار میکردند ⁉️  🎵 راهکاری برای مقابله با یک #آفت__خطرناک در انسان‼️ ➕#نکته‌ای درباره تربیت فرزند #تبیین_سبک_زندگی #تبیین_تربیت_فرزند https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چطور امام حسن را شکست دادند؟_1399914205124.mp3
6.53M
#صداهنگ👌 چطور امام حسن(ع)را شکست دادند⁉️ 🔸بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکرّراً گفته‌ام که، چیزی که امام حسن مجتبی علیه‌السّلام را شکست داد، #نبودن_تحلیل_سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه خوارج را به ‌وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه‌السّلام را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‌ گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود واِلّا همه مردم که بی‌دین نبودند. ۱۳۷۲/۸/۱۲ - رهبر معظم انقلاب #تحلیل_سیاسی #تبیین_سبک_زندگی https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93
#تبیین_جهاد_کبیر 🔰#رهبر_معظم_انقلاب(حفظه‌الله): 🔸فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا؛(سوره فرقان آیه ۵٢) از مشرکین اطاعت نکن.اطاعت نکردن از کفّار همان چیزی است که خدای متعال به آن گفته جهاد کبیر. این تقسیم‌بندی غیر از تقسیم‌بندی جهاداکبر و جهاد اصغر است. 🔰وظایف بزرگ ما در عرصه‌ جهاد کبیر ✅ ١- تبیین، روشنگری و رساندن ذهنها به اعماق حقایق و مسائل ✅ ٢- حفظ شعارهای انقلاب با ژرف‌نگری در آنها علاوه بر بعد احساسات ✅ ٣- تربیت کادرهای شایسته و صالح برای نظام مدیریتی کشور ✅ ۴- تدوین تجربه‌های متراکم انقلاب با کار علمی #دشمن_شناسی https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93