لفظ قلم | زهرا محسنیفر
از آتش قیامت کسی در امان است که همچو سپند بر آتش امدادرسانی به بندگان خدا بیقرار باشد. امروز اندیکا
🔻زلزلهها تکان میدهند؛ صفحات زمین را که فراموش نکنیم گاهوارهی دنیا سخت سستبنیاد است. زلزلهها میتکانند؛ گردی که از ساختوساز بزن در رویی و با ساختوپاخت بشر بر دامن زمین نشسته است. زلزلهها میرُمبانند؛ دیوار محرومیتهای صعبالعلاج را بر سر مردمی که زخمهای کهنه بر سینه دارند. بله برای آنها که جنبش زلزله، دلهاشان را تکان نمیدهد و از کنار آوار زندگی محرومان به سادگی میگذرند، روستاهای #اندیکا سهلالعبور است. همین راههای مالرو، پل صراط مسئولینی است که باید در مقابل ولینعمتان، گردنشان از مو باریکتر باشد اما رگ گردنشان در مقابل مردم کلفت میشود. فردا سکندری میخورند آنها که امروز با زلزله تکان نمیخورند و نمیلرزند و به خود نمیآیند. آشیانه بر دهانهی آتشفشان میسازد آن مسئول سستعنصری که بنای زندگی محرومان را بر کاهگل سستی نهاد و به استحکام مایملک خود با بتن آرمه پرداخت. به عبور برج جوزا از صورت فلکی ثور قسم زمین بر شاخ گاوی استوار نیست که در فاصلهی دو نشخوار از این شاخ به آن شاخ شده و بلرزد. مهمتر از شدت زلزله، حکمت آن است و مهمتر از شناخت حکمت الهی، همت بندگان برای ادای تکلیف الهی است.
🔺غرش #زلزله اما زنگ اخبار آنهاست که برای خدمترسانی به صف میشوند تا آب در دل زلزلهزدگان تکان نخورد. کمر همت میبندند تا زیرآوارماندگان کمر راست کنند. منطقه زلزلهزده، زمین بازی خداست برای آنها که مرد میدان خدمت به عیالاللهاند. آثار زلزلهها را مثل جنگها، دولتها نمیتوانند جمع کنند، اما مردم چرا. چادرهای امداد پهن میشوند و کانکسهای اسکان برپا میگردند، اما تا سرپناه جدیدی ساخته شود، خدا باید آنها را جمع کند. تا بوده همین بوده که فقط کمک مردم به مردم، چارهساز است، اگرچه چیزی از تکلیف دولتها نسبت به مردم کم نمیکند. برای آنها که بیقراری دنیا را همچو منار جنبان میبینند و چون بید بر سر تعهد خویش به مردم لرزانند، آخرت دارالقرار است و دنیا محل هروله برای خدمت به خلقالله. از آتش قیامت کسی در امان است که همچو سپند بر آتش امدادرسانی به بندگان خدا بیقرار باشد. امروز اندیکا میدان آزمایش مردم و حاکمیت است و فردا اندیکاهای دیگر و دو فردای بعدتر زنگ حساب است. چیزی بکاریم که چیزی درو کنیم.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
تا دیروز که همهی تخممرغها را در سبد برجام چیده بودیم، سگ زرد برادر شغال بود، اما امروز جلالخالق همان سگ تخم دو زرده میگذارد! تا دیروز سر کیک زرد دعوا میکردیم و امروز دور میز کیک تولد همپیمان توزرد، کف میزنیم. دیروز در نکوهش دیپلماسی بالکنی، کف و خون بالا میآوردیم و امروز برای دیپلمات نویسنده «جنگهای بالکان»، کف و سوت میزنیم. دیروز کارت پستال عراقچی، اشک شرمن را درمیآورد و امروز کیک باقری اشک شوق مورا را. دیروز نیش ظریف مقابل دشمنان تا بناگوش باز بود و امروز وزارت خارجه بنای گوش دادن به نصیحت بینیش و کنایهی دوستان را ندارد. دیروز عصای سلفی حقارت را در حلق مجلس لاریجانی کردیم و امروز در نقد مجلس تولد وزارت خارجهی رئیسی، دست به عصا عمل میکنیم. دیروز تیغ نقد به دست داشتیم و امروز مالهی توجیه.
آقای امیرعبداللهیان! این غش و ضعف رفتنها را برای آنها که در معاملهی برجام غش کردند و ما را در موضع ضعف قرار دادند، جمع کنید. وقتی چشم در چشم نمایندهی اروپا میشوید یادتان باشد که چشم در برابر چشم منطق قرآن است. آنها که در شهادت حاج قاسم به آمریکا چراغ سبز نشان دادند، امروز به شما در باغ سبز نشان میدهند. دیروز در «دیپلماسی» چک بیمحل کشیدهاند و فردا از شما در «میدان» چک سفید امضا میخواهند. اگر خودتان را جمع کنید، موضع ما حمایت است و اگر وا بدهید، در موضع نقد خواهیم ماند.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔻آقای زاکانی عزیز! پالسی که شما با این انتصاب مخابره میکنید، در حالت خوشبینانه اینگونه تعبیر میشود که در مملکت، قحطالرجال است و آدم مورد اعتماد و کاربلد در بین غیرفامیل شما پیدا نمیشود. با نگاه بدبینانه شما در حال تبدیل شدن به آنتیتز خود هستید و لولهی تانک را سمت دستاوردهای مجاهدانهی خود گرفتهاید.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنیفر
🔻آقای زاکانی عزیز! پالسی که شما با این انتصاب مخابره میکنید، در حالت خوشبینانه اینگونه تعبیر میشود
🔴 تانک انقلاب لایی کشید!
عاقبت لاییکشی یکیدرمیان قوانین و آئیننامهها همین است. در قضیه انتصاب پر داستان شهردار تهران، جریان انقلاب با چشمپوشی بر مدرک تحصیلی غیرمرتبط زاکانی و سوابق ناکافی اجرائی او در حوزه مدیریت شهری، خود را به آن راه زد و سر و ته ماجرا را با سلام و صلوات به هم آورد. مشکل ما همین شتر دیدی ندیدی قبیلهایست. مشکل وضع استانداردهای دوگانهی رفتاری و موضعی در مقابل جبههی خودی و غیرخودی است. مشکل پیچاندن قانون برای چپاندن دوستان در مناصب مرتبط و نامرتبط و گیر سه پیچ دادن به رقیبان برای پایین کشیدن آنها از قدرت است.
توجیه بیخود و بیمنطق شبیه دروغ است؛ زیر بار اولین توجیه که رفتی، مجبوری تن به توجیهات بعدی بدهی. از کنار انتصاب پرحاشيهی شهردار تهران که بهسادگی گذشتیم، حالا نوبت به توجیه انتصاب داماد نورچشمی او به جایگاه دستیار ویژه شهردار میرسد. دامادی که لابد پلههای شایستهسالاری را دوتایکی طی کرده و از پدرخانم ضدباندباز و ضدفامیلبازش حکم گرفته! ادعای اینکه دستیار ویژهی شهردار تهران قرار است مفتومجانی و فیسبیلالله کار کند، ادامهی سلسلهتوجیهات و سینهخیز رفتن بعد از زمین خوردن است.
🔻آقای زاکانی عزیز! پالسی که شما با این انتصاب مخابره میکنید، در حالت خوشبینانه اینگونه تعبیر میشود که در مملکت، قحطالرجال است و آدم مورد اعتماد و کاربلد در بین غیرفامیل شما پیدا نمیشود. با نگاه بدبینانه شما در حال تبدیل شدن به آنتیتز خود هستید و لولهی تانک را سمت دستاوردهای مجاهدانهی خود گرفتهاید. برادر عزیز! شما بجای کرنش در برابر قوانین و مقررات، به دنبال خمش قانون برای تسلط بر آن هستید. قدرت رسانه و فشار افکار عمومی را دستکم گرفته و بازتاب فعل خود را در اذهان مردم جامعه ناچیز پنداشتهاید. این رویهی ناصواب را متوقف کرده و آب رفته را به جوی باز گردانید. خود را اصلاح کنید تا حمایت مردم را پشت خود احساس کنید.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴عدالتخواهی سلسلهمراتبی منهای مردم
جناب آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معتقد است پشت تریبون نماز جمعه نباید از مصادیق فساد و بیعدالتی حرف زد، چرا که نهادها و ارگانهای قضائی، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی مسئول پیگیری فنی و تخصصی مفاسد هستند و ائمه جمعه صلاحیت ورود مصداقی به مفاسد و طرح آن در صحن نمازجمعه را ندارند. در نگاه ایشان یک امام جمعه عدالتخواه باید موارد و مصادیق فساد را به صورت سلسلهمراتبی و از مجرای ساختارهای رسمی حاکمیت و بهدور از چشم مردم پیگیری کند. او معتقد است اکثر ائمه جمعه با این تعریف عدالتخواهند، مگر آنهایی که از تریبون نماز جمعه مستقیما به فساد اشاره میکنند و هدفشان شوآف است.
🔻چند نکته در این زمینه حائز اهمیت است:
١- آنچه از نگاه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برداشت میشود، بسط عدالت یک وظیفه حاکمیتی است و مردم در آن نقشآفرینی خاصی ندارند و محل اعراب واقع نمیشوند. اگر نماز جمعه را نقطه اتصال رسمی حاکمیت به مردم بدانیم و عدالتگستری را مهمترین کارویژه حکومت اسلامی قلمداد کنیم، نماز جمعه باید زمینهساز «لیقومالناس بالقسط» باشد. باید مردم و افکار عمومی را پای کار فسادستیزی بیاورد. «بأس شدید» بیش از آنکه یک ابزار تنبیهی در دست عدلیه باشد، همان فشار افکار عمومی برای بازدارندگی فساد و تبعیض است. شأن نمازهای جمعه این است که تریبون یکطرفه نبوده و محل بدهوبستان مردم و حکومت در واگذاری مأموریتهای عدالتمحور به یکدیگر باشند. اگر فسادستیزی رسمی سلسلهمراتبی مد نظر باشد، چه نیازی به پیگیری ائمهی جمعه در این سلسلهی عریض و طویل ساختاری است که تحت اشراف سران سهقوه فعالیت میکند.
٢- اگر ائمهی جمعه مردم را از جنبهی عبادی به اخلاقیات دعوت کنند و از منظر سیاسی تنها به تشریح مهمترین وقایع تقویمی و تاریخی هفته بپردازند، چه جذابیتی برای مردم خواهند داشت؟ دردهایی از جنس بیعدالتیهای اجتماعی، محرومیتهای عمیق و طویلالمدت و تبعیضهای سازمانیافته که دغدغهی یومیه مردم است، از کدام تریبون شنیده میشود؟ امر به معروف حاکمان از حنجره کدام خطیب و واعظ فریاد زده میشود؟ در کدام شبستان و مصلا پدرخواندهها و مافیایی که دستگاههای متولی عدالتگستری از برخورد با آنها عاجزند، به دست افکار عمومی سپرده میشوند؟ رئیس نسبتا جوان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انتظار دارند با این نگاه «همه چیز آرام است» جوانان پرشور دغدغهمند عدالتدوست را به نماز جمعه بکشانند؟ مردم وقتی متوجه میشوند که فلان خطیب در مقابل ظلم و فسادی که دامنگیر زندگی آنهاست، به ورطهی احتیاط و محافظهکاری افتاده و آسه میرود و آسه میآید تا گربه شاخش نزند، از او رویگردان میشوند.
٣- به فرمایش صریح امام خامنهای ما در عدالت عقب هستیم. هر کجا ائمه جمعه مردم را محرم دانستند و پشتپردهها را با آنها در میانگذاشته و برای مبارزه با فساد از مردم کمک خواستند، مورد اقبال قرار گرفتند. نمازهای جمعه اول انقلاب این ویژگی بارز را داشتند که انقلابی، جسورانه، عدالتخواهانه، پرشور و مردمپسند بودند. هرکجا نقد درست را مساوی سیاهنمایی ندانستیم و به بهانهی اجتناب از ناامیدی مردم، دردهای آنها را سانسور نکردیم، سایهی عظیم حمایت مردم را پشت حاکمیت احساس و آنها را به عدالت امیدوار کردیم. نماز جمعهی تراز انقلاب اسلامی مردم را از بیتفاوتی نسبت به عملکرد مسئولین و بینقشی در عدالتگستری خارج و آنها را به بزرگترین پشتیبان عدالت در نظام اسلامی مبدل میکند.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🇮🇷بازدارندگی و برازندگی
ابرقدرت خفتگیر، در حین نفتقاپی دریایی از نفتکش ایرانی، به طرز خفّتباری خیت شد. دوران #نفتکش کِش رفتن تمام شده و اگر به اموالمان دستبرد بزنند، جیبشان را میزنیم. بازیگران ماجراجویی که همیشه در مقابل ایران ژانر وحشت بازی میکنند، امروز سوژهی کمدی شدهاند. کبکبهی هالیوودی و هیمنهی هالووینی نیروی دریایی آمریکا در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی خرد شد. کشوری که برای دنیا آپولو هوا میکند، جلوی ما باید واترپلو بازی کند. شاهدزدان دریای کارائیب، پیش امپراتوری دریایی جمهوری اسلامی دلهدزد دریای عمان هم نیستند. به گور کریستوف کلمب خندید آنکه سودای قدم زدن چکمهپوشان را بر ساحل امن ایران در سر پروراند.
چند قایق سپاه امروز خاورمیانهی جدید را با رسم شکل بر پهنهی دریای عمان نقاشی کردند تا برای ماشین جنگ دریایی آمریکا، خط و نشان کشیده باشند. پهپادهای ایرانی پوشش تصویری لحظه به لحظهی عملیات فرار سرباز رایانها را بعهده داشتند. سوپرمنهای ایستاده بر عرشهی ناوهای فراری با جنتلمنهای نشسته پشت میز مذاکره از یک قماشند. قهرمان دیپلماسی همان فرماندهان فارسیزبان عملیات غنیمتگیری نفتکش حاوی نفت سرقتی ایران هستند که زبان کدخدا را بلد بودند و خوب شیرفهمش کردند تا زود به توافق الفرار- الفرار بجای برد-برد تن دهد. سایهی جنگ را نیروی دریایی سپاه از کشور دور کرد وقتی که بدون شلیک حتی یک گلوله، ناوها و بالگردهای آمریکایی را متواری کرد. بازدارندگی و برازندگی مبارک ملتی است که میداند امنیت خریدنی نیست، بلکه ساختنی است.
#ایران_قوی
✍ زهرا محسنی فر
@lafzeghalam
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پَر و پهلوان
داستان ترویج فرهنگ #حجاب، ماجرای پر و پهلوان است. ذهن صاف دختران ما همان پر کوچکیست که نهادهای سبیلکلفت و پهلوانپنبهی فرهنگی به دست دارند و قرار است مثل همیشه با ترخیص اندیشه از بلندای دیوار تبرج عبور داده و به بهشت عفاف و حجاب برسانند. کار فرهنگی با زور زدن جلو نمیرود، فوتکردن میخواهد! باور کنیم که خمیرمایهی شخصیت و باور دختران ما همچون گِل کوزهگریست، نه کاهگل بنایی. کار فرهنگی خرمنکوبی نیست، نوعی غبارروبی است. امروزه پوشش، بیش از آنکه زمینه اعتقادی داشته باشد، از شئون سبک زندگی است. اصلاح سبک زندگی از جنس اصلاح فرهنگ است و فرهنگسازی در عصر رسانه نیازمند خلق مزیتهای رقابتی است. حجاب بیش از بحثهای عمیق فلسفی و اعتقادی، ذائقهسازی میخواهد. در عصر تشنگی بشر، رفع سوءهاضمههای فرهنگی نیازمند ظرافت، دقت و مخاطبشناسی در طبخ محصولات فرهنگی است. جنبش پر، سهل ممتنع است؛ زورزن نمیخواهد، فوتکُن میخواهد.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 زیر خط فقر اندیشه
دروغ، کلید همهی بدیهاست. با زدن نعل وارونه، رد پای آنکس که چهارنعل در سفرهی معیشت مردم تاخت، محو نمیشود. ملت ما مجهز به جیپیاس جریانشناسی غربی است، لطفا آدرس غلط ندهید. حافظه تاریخی ما اگر در حد جلبک هم باشد، هنوز گلابی #برجام را فراموش نکردهایم. خط فقر، همان خط تماس مستقیم اوباما-روحانی بود که زندگی مردم را با شیب ملایم خطخطی کرد. فرضا که ما کورکورانه انتقاد میکنیم، آیا برجام را با خط بریل نوشته بودند که سفرهی مردم را سوراخسوراخ کرد و شما فقط تماشا کردید؟!
چیزی بالای سر ما میبینید که فرافکنیهای کاریکاتوری به حلقمان میریزید؟ مگر همین دست مبارکی که ناجوانمردانه به خاک و خون کشیدهاید، شروط چندگانهای را مرقوم نفرموده بود و جناب ریشقشنگ یکی پس از دیگری آنها را لایی کشید و شما صم بکم بودید؟ دیروز با همین کلید معیشت مردم را لوله کردید و امروز مزورانه فاصلهی ملت را تا خط فقر وجب میکنید. اینجا اگر ژاپن بود از حجم وقاحت شما برق تولید میکردند. هشت سال با افعال معکوس با مردم صحبت کردید و جای کلید به زندگی آنها قفل انداختید. دروغ کلید همهی بدیهاست و شما شاهکلید همهی دروغهایید.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴بحران آب در نصف جهان و جلگههای نصفهجان
#اصفهان از رونق، نصف جهان است و خوزستان، بیرمق و نصفهجان. رونق آن فزون باد و رمق این، افزون. یزد در فلات مرکزی ایران است و خوزستان در مرز فلاکت. کاریزهای آن پرآب باد و رودهای این پرخروش. زاینده رود، جریانی فصلی و زینت اصفهان است و کارون شریان اصلی حیات در رگهای خوزستان. اصل اول در #مدیریت_آب، آمایش سرزمین است، نه آرایش سرزمین. انتقال آب مثل اهدای خون به اضطرار است و به اندازه. آب شرب حق آحاد است اما انتقال آب شرشر، لزوما برای نوشیدن نیست. صنعت فولاد، آبآشام است و کویری که آن را میزبانی میکند، تشنهکام. شروع انحراف سرچشمهها با ماست اما انتهایش ناکجاآباد است.
سدها، این سازههای بتنی غولپیکر، همچون آمبولی ریوی نفس خوزستان را گرفتهاند. هوای اسیدی ناشی از اگزوز نیروگاهها و چپق کارخانجات و پیپ فلرهای نفتی، ابرهای این استان را بخیل کرده است. به لطف مدیریتهای آبکی، بارانی اگر ببارد، سیل میشود و اگر نبارد خشکسالی. ضریب نفوذ فناوری و مدیریت چرخهی آب در کشتزارهای خوزستان اگر ضعیف است، سرچشمهی آن در حاکمیت است، نه در مردم. اگر کشاورزی سنتی در خوزستان پرتی آب دارد، همسایگانش نیز زراعت پستمدرن ندارند.
مردم اصفهان دیروز در بستر خشک زاینده رود، رزمایش وحدت برگزار کردند. صدای مطالبهگری آنها در امنیت کامل شنیده شد و برچسب ضدامنیتی نخوردند. صدا و سیمای ملی چهرهی جماعت مطالبهگر را پخش کرد، نه برای اینکه جمعشان کنند، برای آنکه خاطرجمعشان کنند که مورد حمایتند. مسئولان منطقهای و کشوری به حمایت از مردم اصفهان برخاستند و یحتمل پیوست اجتماعی یک پروژه بزرگ اقتصادی آماده شده است. مدل مطالبهگری مردم اصفهان را باید قاب کرد و آویخت بر سردر سازمانهای مردمنهاد بقیهی استانها.
در خوزستان اما اجتماع بیش از دو نفر، خطر بالقوهی امنیتی محسوب میشود. هر پابرهنهای که پلاکارد به دست میگیرد، لابد ریگی به کفش دارد. بجای دوربین صدا و سیما، دوربینهای مداربسته زحمت پوشش تجمعات را بهعهده دارند. بجای ساندیس، بعضا با آب خنک از معترضان به کمآبی پذیرایی میشود. مردم استانهای اطراف و اکناف که بپاخیزند، اینترنت خوزستان قطع میشود.
یک بام و دو هوا در عدالت، عین تبعیض است. توجه گزینشی به مردم، شکافهای ناخواسته ایجاد میکند. آب، مایه حیات است نه عامل بحرانهای بین استانی. مدیریت آب باید فرابخشی باشد، نه بکشبکشی. آب شرب بر کشت آبی مقدم است. آبی که به احشام رواست، به صنعت حرام است. جلگه نسبت به کویر به کشاورزی سزاوارتر است. صنعت آببر را برِ آب میسازند، نه در بر و بیابان. در کنار حقالله و حقالناس حقابه محیط زیست، حقالطبیعه است. اینها اصول مدیریت آب است. همه را باید با هم دید، همچنان که همه مردم را باید با هم دید.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هفتاد مرد برگزیده اگر در معیت پیامبری اولوالعزم به میقات خدا بروند، به مطالبهی ناصوابی هلاک میشوند. چند جوانِ خدایی که از گزند مردم روزگار دوری گزیده و در گوشهی غاری آرمیدهاند، اگر بمیرند هم پس از سیصد و نه سال احیا میشوند. شمارش دقیق از عِدّه و عُدّه گاهی مهم ولی مبهم است. تعیین جمعیت اصحاب کهف به انضمام سگشان موضوع چند آیهی قرآن کریم است. وقتی پای تکاثر در میان باشد، تعدد قبور مایهی مباهات نیست، اما مایهی عبرت چرا. وقتی در غزوات کار به استمداد ملائک میکشد، استعداد صفآرایی برای تقابل موضوعیت پیدا میکند و بین ثلاثة آلاف و خمسة آلاف تفاوت است.
همان خدایی که همه چیز در نزد او به مقدار است، گاهی بغیر حساب میبخشد و گاهی به مثقال ذره میسنجد. وقتی در زمره لایعقلون و لایعلمون باشیم، مقیاس سنجش ما فلهای و واحد شمارش ما «اکثرهم» است. آنگاه که برای خدا قیام میکنیم، یکییکی و دوتا دوتا شمرده میشویم. عدد در دستگاه منظم الهی به هدف معتبر میشود. هدف وسیله را توجیه نمیکند، اما عدد را چرا. امروز که برای شمارش اعضای یک هیأت اعزامی کنتور میاندازیم، یادمان باشد که هدف به ابزار هویت میبخشد.
#برجام
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
«هزار نامه نوشتیم برایت و هزار راه گشتیم سراغت. ما راه نمیدانیم؛ تو نامه نمیخوانی؟
بلند شو مرد! بلند شو ای شور شیرین این دنیای تلخ! برای ما مسلمانشدههای آن لبخند آسمانیات، دیری است که پیامی نفرستادهای. بلند شو و یکبار دیگر، برای ما که در کیش مهر تو هستیم و مات محبتت، بنویس: انه من سلیمان و انه بسم الله الرحمن الرحیم...»
🔴شماره دوم نشریه «رایات و روایات» منتشر شد.
به بهانه دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت شهید #حاج_قاسم سلیمانی
با نگاهی تبیینی به گفتمان جبهه مقاومت
صاحب امتیاز: مرکز فرهنگی رسانه بیداری
مدیرمسئول: شهرام رستمیفر
سردبیر: زهرا محسنیفر
دبیر تخصصی: رها عبداللهی
علاقهمندان جهت تهیه نسخه چاپی نشریه میتوانند از مسیرهای ارتباطی زیر اقدام نمایند:
🔻تماس با شمارههای:
۰۶۱۳۵۵۳۰۷۹۸
۰۹۳۰۵۶۱۹۵۶۵
🔻پیام به دایرکت صفحات اینستاگرام:
@majalebidari
@resanebidari_ir
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
بلند شو مرد! بلندشو و ببین که شاهنشین چشمهامان از آتش اشتیاقت همه بخاراست و برای تو که امیر سفرکردهی این سامانی، «بوی جوی مولیان آید همی» میخوانیم و برای بیسروسامانی خودمان «فاتحه مع الصلوات»! از اشک ما یتیمانت، عرش خدا میلرزد و مگر عرش خدا همین دلهای نازک یتیمان شهدای مدافع حرم نیست که شبهای جمعهی همهی تاریخ، چشم به ساعت انتقام دوختهاند؟ اما فدای سرت این اشکها؛ قدم بر خیال ما بگذار و خیال کن که رود آموی، پرنیان شده است. بلند شو خانهات آباد؛ بلند شو ای انار سرخ رسیدهای که در آن شب یلدای بیصبح، صد دانهیاقوت را روی سنگفرش خیابانهای دلمان پاشیدی تا بعد از تو هیچ کس رو به دوربین خوشیهای زندگی نگوید سییییب!
#حاج_قاسم
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648