eitaa logo
لغزشگاه
20.5هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
310 فایل
مهارت های مواجهه هوشمندانه با فضای مجازی ارتباط با ادمین: @h_etesami1979
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ دغدغه انتخابات پرشور برای توییتر 🔸توییتر در آپدیت جدیدش اعلام کرده چون سکوی مهمی برای انتخابات ۲۰۲۰ امریکا است، در راستای برگزاری انتخابات پرشور، امکانی را برای گزارش توییت‌هایی که به تحریم و عدم شرکت در انتخابات تشویق کنند، اضافه کرده است.
یک منبع آمریکایی با انتشار عکسی جدید از سایت فضایی امام خمینی سمنان، گفت به نظر مي آيد، پرتاب ماهواره ایران در ده روز آینده صورت پذیرد
🔻سلبریتی‌ها با صدای بلند می‌روند اما بی‌صدا برمی‌گردند! 📌همزمان با روزهای سخت کشور در موضوع حادثه هواپیمای اوکراینی، در کنار تاثر افکار عمومی از این رخداد، همزمان با فضاسازی رسانه‌های خارجی علیه کشور، برخی سلبریتی‌ها از تحریم جشنواره فیلم فجر سخن گفته بودند، برخی از آنها که اساسا امسال فیلمی در جشنواره نداشتند و برخی دیگر که داشتندهم بنای بر آمدن، نداشتند. 📌حالا همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم که این سلبریتی‌ها با انتشار پوستر فیلم‌هایی که در آن ایفای نقش کرده‌اند، مردم را به تماشای فیلم‌ها در جشنواره تشویق می‌کنند! 📌این تجربه باشد که هرگاه مثلث «سلبریتی»، «رسانه ها» و «سیاسیون داخلی و خارجی» روی موضوعی تمرکز کردند به این معناست که بناست افکار عمومی به نفع هدفی مشخص و تعیین شده، مدیریت شود. موج رسانه ای یعنی حرکت آگاهانه روی امواج خبر باهدف هدایت فرآیند ایجاد شده به سمت و سوی خاص و تحت کنترل درآوردن پیامدها و آثار یک جریان یا بهره برداری از آن. 📌 بقای سلبریتی‌ها در دیده شدن است آنهم به هر روشی حتی مفتضحانه‌ترین حالت ممکن.
♦مجلس گرافی - پایش لحظه‌ای فضای مجازی پیرامون انتخابات مجلس یازدهم ♦ 🔸 سامانه مجلس گرافی چیست؟ یک وبسایت رایگان است که آمار اطلاعات منتشر شده حول موضوع انتخابات مجلس یازدهم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را در قالب یک نقشه‌ی تعاملی ارائه می‌دهد. majles.8tag.ir 🔸 چه اطلاعاتی در این وبسایت وجود دارد؟ 🔹 نامزد‌های شاخص هر حوزه انتخابیه 🔹 رتبه بندی و نمودارهای مقایسه‌ای فعالیت مجازی نامزد‌ها در هر حوزه انتخابیه 🔹میزان فعالیت هر حوزه ی انتخابیه در مقایسه با بقیه‌ی حوزه‌های کشور 🔹 تعداد مطالب منتشر شده به تفکیک نامزدهای حوزه‌های انتخابیه با قابلیت تغییر بازه زمانی 🔹 تعداد لایک، بازدید و ریتوییت در شبکه‌های اجتماعی 🔹مثبت، خنثی یا منفی بودن مطالب منتشر شده 🔹 نامزد‌های ترند کشور 🔸طراحی و توسعه‌ی این سامانه توسط آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران انجام شده است.🔸
Quarterly-Market-Review-Q3-98.pdf
8.54M
گزارش فصل پاییز کافه‌ بازار/ کاربران ایرانی بیشتر به کدام نرم‌افزارها و سرویس‌ها تمایل دارند؟ گزارش فصل پاییز ۹۸ توسعه‌دهندگان «کافه‌ بازار» , وضعیت اپلیکیشن‌های مسلط در این بازار محصولات اندرویدی را مشخص کرده است . در این گزارش که نسبت به گزارش‌های قبلی حاوی داده‌های بیشتری است,علاوه بر تشریح وضعیت توسعه دهندگان محصول در دسته های مختلف و اعلام سهم هر کدام از آنها, مشخص شده که کدام یک از محصولات برای اینکه به محصول پرمخاطب تبدیل شوند به زمان بیشتری نیاز دارند.
پس از اینکه تعداد دنبال کنندگان صفحه رونالدو در اینستاگرام به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر افزایش یافت، جزئیاتی از فالوورهای این پیج در گزارشی منتشر شد: توزیع جمعیتی دنبال کنندگان کریستیانو رونالدو در اینستاگرام ▫️افراد واقعی (۷۲٫۸٪) ▫️افراد تاثیر گذار (۲٫۱٪) ▫️دنبال کننده‌های انبوه (۶٫۴٪) ▫️حساب‌های مشکوک (۱۸٫۷٪) نکته جالب اینکه ایران دومین کشوری است که بیشترین تعداد دنبال کنندگان صفحه رونالدو را به خود اختصاص داده است.
تعامل با اروپاییان.pdf
2.85M
این پژوهش به شاخص­ یابی بیانات رهبر انقلاب درباره عملکرد اروپاییان و نحوه تعامل با آنها در سال 1398 می­ پردازد. رهبر انقلاب درباره عملکرد اروپاییان به حاکمیت سیاست و قدرت ظالمانه، زورگویانه و بی ­منطق در غرب اشاره می­ کنند و از استعمارگری، توطئه و خیانت دیرینه غربی ­ها سخن می­گویند؛ سه قرن استعمار کشورهای ضعیف و صدها میلیون جمعیّت در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین؛ عملکرد بد آنها در برجام و‌ اقدام اخیر سه دولت خبیث اروپایی در تهدید ایران برای بردن مسئله‌ هسته‌ای به شورای امنیت، از محورهای مرتبط با این موضوع است
🇮🇷 «ایرانت» نام جدید شبکه ملی اطلاعات رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی ایرانت نام دیگری بر شبکه‌ی ملی اطلاعات است و باعث می‌شود نام این شبکه را دقیق‌تر و کوتاه‌تر و اختصاصی‌تر (درمقابل شبکه‌ی دیگر کشورها) بیان کنیم. برداشت برخی رسانه ها در خصوص طرح «ایرانت» به عنوان جایگزینی برای شبکه اینترنت را صحیح ندانست و گفت: «اینترنت» جایگزین پذیر نیست.
🎯 هدف نهایی کارداشیان است: چهرۀ ایده آل زنان در اینستاگرام — صورت دست‌نخوردهٔ زن‌ها نامتعارف است؟ در عصر ما، بله 📍صورتی صاف، گونه‌هایی برجسته، چشمانی گربه‌ای و مژه‌هایی کارتونی. این چهره برای کاربران اینستاگرام بسیار آشناست: زنانی که در تلاش‌اند با دست‌کاریِ صورتشان خود را به یک ایده آال نزدیک کنند. البته این چهره‌ها به یک نژاد یا جغرافیا تعلق ندارند. لب‌هایشان به آفریقایی‌ها می‌زند؛ چشم و ابروشان به جنوبِ آسیایی‌ها شباهت دارد و مدل بینی‌شان قفقازی است. چهره‌هایی کپی‌شده که ماحصل پیچیده‌ای است از اندکی جراحی، مقدار زیادی تزریق ژل و صدالبته فیلترهای تصویر اینستاگرام. واقعاً قرار است همۀ زنان جهان شبیه کیم کارداشیان شوند؟ 📌 متن کامل را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9642/
🔸تداوم «اینترنت‌درمانی» در سال 2020 🔺 گزارش جدید وب‌سایت آماری «گلوبال ایندکس» نشان می‌دهد ۳۱ درصد از جستجوی کاربران ۱۶ تا ۲۴ ساله مربوط به مسائل پزشکی و درمانی است. ممکن است گمان کنیم این میزان جستجو برای این گروه سنی بسیار زیاد است؛ اما باید به خاطر داشته باشیم که جستجو در مورد مسائل تغذیه، پرورش اندام و سلامتی در زمره مسائل بهداشت و درمان به شمار می‌آیند. 🔺 گزارش این وب‌سایت تحلیلی و آماری همچنین نشان می‌دهد یک نفر از چهار نفری که در مورد مسائل بهداشت و درمان به دنبال اطلاعات است، به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کند. در صدر این مراجعات، فیس‌بوک قرار دارد که نزدیک به ده درصد از محتوای کلی که منتشر می‌کند، به موضوعات بهداشتی و درمانی مربوط می‌شود.
🔸️تصاویر و فیلم های جعلی درباره کرونا 🔹️در حالی که ویروس جدید و مرموز کرونا تاکنون در چین جان ۳۰۴ نفر را گرفته و هزاران نفر در چهارگوشه جهان به بیماری ناشی از این اپیدمی مبتلا شده اند، اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی و البته رسانه‌ها درباره این بیماری و راه‌های مقابله با آن، به نگرانی میلیون‌ها و شاید میلیارد‌ها نفر دامن می‌زند. این تصویر بین کاربران عرب‌زبان شبکه های اجتماعی با عنوان «چین الآن» منتشر شده که هیچ ربطی به شهر ووهان چین در سال ۲۰۲۰ ندارد. جستجوی معکوس تصویر نشان می دهد این عکس کربوط به آرشیو خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۴ است و یک پرفرمانس هنری در آلمان را نشان می‌دهد.
🔸️تصاویر و فیلم های جعلی درباره کرونا 🔹️در حالی که ویروس جدید و مرموز کرونا تاکنون در چین جان ۳۰۴ نفر را گرفته و هزاران نفر در چهارگوشه جهان به بیماری ناشی از این اپیدمی مبتلا شده اند، اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی و البته رسانه‌ها درباره این بیماری و راه‌های مقابله با آن، به نگرانی میلیون‌ها و شاید میلیارد‌ها نفر دامن می‌زند. دو ویدیو که میلیون‌ها بار در شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان بازنشر و دیده شده اند، مردی را نشان می‌دهد که در یک راه پله از حال می‌رود و به زمین می‌افتد. این ویدیو که منشاء آن در سری‌لانکا است، به هیچ وجه به ویروس کرونا ربطی ندارد. دولت سری‌لانکا می‌گوید این مرد که از خدمه ساختمان است، به دلیل خستگی روی راه پله از حال رفته است
🔸تکنولوژیهای جدید به دنبال هک کردن انسانها هستند 🔻«یووال نوح هراری» مولف کتاب انسان خردمند از زندگی انسان‌ها در سال ۲۰۵۰ می‌گوید 🔹قرن بیست و یکم ،‌قرن هک کردن انسان هاست 🔷شاید تلاش زیادی کنیم که بچه‌هایمان یاد بگیرند به ++C بنویسند یا چینی حرف بزنند، اما کار که به ۲۰۵۰ رسید بفهمیم هوش‌مصنوعی می‌تواند به مراتب بهتر از انسان‌ها کدنویسی کند و یک نرم‌افزار جدید ترجمه گوگل به شما امکان بدهد تقریباً بی هیچ ایرادی. 🔰پس باید چه چیزی آموزش بدهیم؟ بسیاری از کارشناسان آموزش می‌گویند مدارس باید به سمت آموزش به‌اصطلاح «چهار سی"» ( critical thinking communication collaboration creativity) بروند: تفکر انتقادی، ارتباط، همکاری، خلاقیت. در یک بیان کلی‌تر، مدارس باید از مهارت‌های فنی دست بکشند و بر مهارت‌های همه‌منظوره زندگی تمرکز کنند. ✳️مهم‌ترین مورد، توانایی کنار آمدن با تغییر، یادگیری چیزهای جدید و حفظ توازن روانی در وضعیت‌های ناآشنا است. برای آنکه پابه‌پای دنیای ۲۰۵۰ جلو بروید، آفریدن ایده‌ها و محصولات جدید کفایت نمی‌کند؛ بلکه فراتر از همه، باید خودتان را مکرر بازآفرینی کنید. 💢کوکاکولا، آمازون، بایدو و حکومت همگی دنبال هک‌کردن شمایند. نه گوشی هوشمندتان، نه رایانه‌تان، و نه حساب بانکی‌تان؛ آنها مسابقه گذاشته‌اند تا خود شما، و سیستم‌عامل ارگانیک‌تان را هک کنند. شاید شنیده باشید که در عصر هک کردن رایانه‌هاییم، اما این حرف حتی نصف حقیقت هم نیست. به‌واقع ما در عصر هک کردن انسان‌هاییم.
فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی مربوط به پرواز اوکراینی نیست مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری: 🔹تیم بازرسی فنی سقوط هواپیمای اوکراینی در اقدامی عجیب، فایل صوتی محرمانه مکالمه خلبان پرواز تهران-شیراز متعلق به هواپیمائی آسمان که همزمان با پرواز هواپیمای اوکراینی بوده را منتشر کرده است. 🔹اقدام تیم فنی اوکراینی در انتشار این فایل محرمانه، نقض قانون است و بر ادامه همکاری ایران با اوکراین در این پرونده تاثیر خواهد گذاشت.
🚦تبلیغ نان رژیمی با استفاده از تکنیک اقناعی «تداعی معانی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغ جالب موتورسیکلت با استفاده از تکنیک‌های «طنز» و «تداعی»
پیش‌بینی اقدامات دشمن با هوش مصنوعی: آگاهی موقعیتی و اطلاعات میدان نبرد یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک جنگ به حساب می‌آید. ناوهای هواپیمابر، جنگنده‌ها، تانک و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در صورت که نتوان به داده‌های پویا و قابلیت شناسایی دشمن دسترسی داشت، هیچ‌گونه مزیتی به وجود نمی‌آورند. نیروی زمینی آمریکا به همین منظور قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، شناسایی هدف و پهپادها محل احتمالی حمله دشمن را پیش‌بینی کند. نیروی زمینی آمریکا برای دستیابی به چشم‌انداز بالا یاد شده برنامه «کمک به تشخیص تهدید از حسگرهای خودمختار و همکاری ناوگان متحرک» (ATR-MCAS) را راه‌اندازی کرده است. هدف از این کار استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین زمینی و پهپادها در میدان نبرد است تا به صورت مستمر دشمن را زیر نظر داشته باشند. در این طرح روبات‌های خودمختار سامانه‌های سلاح دشمن را شناسایی کرده و داده‌ها را به منظور پردازش توسط هوش مصنوعی انتقال می‌دهند. سپس هوش مصنوعی یک تصویر عملیاتی مشترک یا کاپ (COP) از میدان نبرد به وجود خواهد آورد. آگاهی موقعیتی در میدان نبرد بسیار اهمیت دارد. جنگجویان ممکن است در میان درگیری یا بلافاصله پس از آن آگاهی خود را از دست داده یا زمان ارزشمندی را هدر بدهند؛ اما با وجود تصویر عملیاتی مشترک می‌توانند با یک نگاه سریع به سیستم اطلاعات خود را بازیابی کنند. داده‌های کاپ توسط هوش مصنوعی نیز پردازش می‌شوند تا یک عامل پشتیبانی تصمیم‌گیری ارائه کنند. در نتیجه تصمیمات دشمن برای اهداف احتمالی آن‌ها پیش‌بینی شده و به سربازان اطلاع داده می‌شود. برای مثال اگر سامانه تشخیص داد 4 تانک دشمن از طریق یک جاده به سمت نیروهای آمریکایی در حال حرکت هستند، در حالی که در جاده دیگر تنها 2 تانک وجود دارد. به سربازان پیشنهاد می‌کند اول تانک‌ها را هدف قرار دهند زیرا تهدید بزرگ‌تری به شمار می‌آیند. سامانه ATR-MCAS هرگز جایگزین هوش انسانی نمی‌شود؛ اما در تحلیل و اولویت‌بندی سریع‌تر اطلاعات به آن‌ها کمک می‌کند. این سیستم با اسکن صدها تانک، هواپیما، پهپاد و دیگر تجهیزات دشمن اطمینان حاصل می‌کند که فرماندهان بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و سطح آگاهی موقعیتی آن‌ها در بهترین حالت خود قرار دارد.
سواستفاده هکرها از ویروس کرونا برای سرقت اطلاعات افراد: هکرها با استفاده از پوشش رسانه ها درباره ویروس کرونا، افراد را اغوا می کنند تا به طور تصادفی یک بدافزار دانلود کنند. کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده اند برخی لینک های حاوی اخبار یا ویدئوهایی درباره شیوع ویروس کرونا دارای بدافزار هستند. در حقیقت این لینک ها دارای کدی هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی افراد ساخته شده است. هکرها با انتشار مطالب، پست ها و ویدئوهای به ظاهر بی ضرر در قالب فرمت های مختلف فایل(پی دی اف و ام پی ۴) اقدام به گسترش این بدافزارها می کنند. اگر فرد در رایانه یا موبایل خود برای دانلود این مطالب کلیک کند، هکرها می توانند به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه او دسترسی یابند و آنها را مسدود، تخریب یا کپی کنند. این ویروس به دلیل شیوع در سراسر جهان و هشدار سازمان جهانی بهداشت، مورد توجه رسانه است. به همین دلیل شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل و توئیتر با اقداماتی خاص سعی دارند از انتشار اخبار جعلی در این باره مقابله کنند. در این میان مجرمان سایبری نیز قصد دارند از این آب گل آلود ماهی بگیرند. آنتون ایوانف یکی از تحلیلگران شرکت کسپراسکای می گوید: ویروس کرونا موضوع بحث اخبار امروز است. به همین دلیل مجرمان سایبری از آن به عنوان طعمه استفاده می کنند. تابه اکنون ما حداقل ۱۰ فایل حاوی بدافزار رصد کرده ایم. اما با توجه به افزایش توجه رسانه ها به موضوع کرونا پیش بینی می کنیم تعداد فایل های حاوی بدافزار بیشتری کشف شود. همزمان با افزایش نگرانی مردم درباره سلامت شان، تعداد بدافزارهای بیشتری کشف می شود که داخل فایل های تقلبی مربوط به ویروس کرونا مخفی شده اند. کارشناسان امنیتی توصیه می کنند کاربران برای اجتناب از این بدافزارها، اطلاعات و اخبار را از منابع رسمی دریافت کنند. یک روش اصلی برای رصد بدافزار، بررسی پایان آدرس لینک است. اگر در آدرس فایل docx،pdf یا mp۴ وجود ندارد، احتمالا لینک مذکور جعلی است. همچنین فایل های ویدئو و Document دارای فرمت exe یا Inc نیز جعلی هستند.
مرکز ملی هدایت امنیت سایبری عربستان چه وظایفی بر عهده دارد؟ با تشکیل شورای امنیت سایبری عربستان مرکز ملی هدایت امنیت سایبری از وزارت فناوری و ارتباطات این کشور به این شورا انتقال داده شد. از مهم‌ترین اهداف این مرکز: بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه، بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی درزمینه امنیت سایبری طراحی الگوهای پیشرفته جهت رصد هشدارهای امنیت سایبری و تحلیل آن‌ها به کمک تکنولوژی روز انتشار دوره‌ای هشدارها و نکات لازم جهت پشتیبانی افراد، دستگاه‌ها و همچنین محافظت امنیت سایبری ملی تشویق مؤسسات دولتی و خصوصی در آموزش کامل و لازم امنیت سایبری به نیروی کار و افزایش آن از طریق برگزاری کارگاه‌های علمی همکاری و مشارکت در فعالیت‌ها و کنفرانس‌های داخلی وجهانی، جهت تبادل اطلاعات آگاهی بخشی امنیت سایبری، جهت اجرای برنامه‌های آگاهی‌دهنده در سطح مخاطب‌های گوناگون توسعه و انتشار برترین اقدامات جهت عملکرد صحیح در مواجه با شکاف‌های امنیتی از مهم‌ترین خدمات این مرکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مدیریت و انتشار هشدارها و نکات سایبری گزارش‌ها فعالیت‌ها کارگاه‌ها برنامه‌های آگاهی بخشی سایبری جهت برخورد با ریسک‌های امنیت سایبری ایجاد برنامه‌های ملی که بیانگر ریسک‌های امنیت سایبری است. عربستان سعودی طی سال های اخیر با سرمایه‌گزاری‌های وسیع در زمینه امنیت سایبری و زیرساختی و پیاده ساختن دانش و صنعت امریکایی در کشور خود در پی آن بوده تا خود را به عنوان قدرت اول منطقه جلوه دهد. اگرچه که این حجم از سرمایه گزاری در عربستان باعث پیشرفت‌های فراوانی در داخل این کشور شده است اما همچنان جایگاه چندان مناسبی در میان دیگر کشورهای قاره کهن ندارد.
ساخت نرم‌افزارهایی برای نمایش اعتیاد به تلفن‌های هوشمند: کمپانی گوگل در پی تلاش‌های خود برای کاهش مدت‌زمان استفاده افراد از تلفن‌های همراه هوشمند، سه نرم‌افزار جدید را با قابلیت‌های متعدد به بازار عرضه کرده است. گوگل هنوز هم به دنبال روش‌هایی برای کاهش مدت‌زمان استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند است و این بار سعی کرده است تا با تاکتیک ایجاد حس گناه و عذاب وجدان کاربران را از استفاده بیش‌ازحد از تلفن‌هایشان بازدارد. این کمپانی برای اجرای این تاکتیک سه نرم‌افزار جدید به نام‌های Activity Bubbles، Envelope و Screen Stopwatch را عرضه کرده است که هدف هر سه این‌ها ایجاد احساس گناه در رابطه با استفاده بیش‌ازحد از تلفن‌های همراه است. در این میان نرم‌افزار Envelope قوی‌ترین آن‌ها است. این نرم‌افزار از شما درخواست می‌کند که پاکت کاغذی ویژه‌ای را پرینت بگیرید و آن را به دور تلفن همراهتان بپیچید و به‌این‌ترتیب کاربری دستگاهتان تنها به عکس‌برداری و برقراری تماس محدود خواهد شد. این نرم‌افزار در حل حاضر تنها برای پیکسل 3 در دسترس است و به‌عنوان گزینه‌ای ارزان‌تر از کاهش اعتیاد به همراه‌هایش هوشمند از خرید یک تلفن همراه ساده برای تماس‌ها خواهد بود. دو نرم‌افزار دیگر تنها به هشدارهای بصری در رابطه با مدت‌زمان استفاده از تلفن همراهتان بسنده کرده‌اند. نرم‌افزار Activity Bubbles هر زمان که کاربر دستگاه خود را قفل‌گشایی کند حبابی را در صفحه‌نمایش تلفن همراهش به نمایش درمیاورد که به ادامه استفاده از دستگاه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. همچنین Screen Stopwatch نیز به شما می‌گوید که چه مدت از تلفن همراه خود استفاده کرده‌اید. البته نادیده گرفتن هشدارهای دو نرم‌افزار آخر بسیار آسان است و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که به‌جای توجه به این هشدارها به گردش در شبکه‌های اجتماعی ادامه بدهند. بااین‌حال هردوی این نرم‌افزارها برای کسانی که واقعاً در کاهش اعتیاد به استفاده از تلفن همراه خود جدی هستند بسیار کاربردی است.
⚠️ در ۴۰ ثانیه ۵۰ فیلم با کیفیت ۴K دانلود کنید وزارت علوم و فناوری چین اخیراً کار‌های مقدماتی را برای توسعه اینترنت ۶G آغاز کرده است و کارشناسان درگیر این پروژه نیز معتقدند سرعت می‌تواند تا ۸۰۰۰ برابر بیشتر از سرعت ۵G فعلی باشد. همانطور که ۵G با اینترنت اشیا درگیر است، یا حداقل آن را تصور می‌کنیم، دوره ۶G احتمالاً یک دید کلی جدید از اتصال به کاربران می‌دهد. از آنجا که ما هنوز از شبکه تجاری ۶G بسیار دور هستیم، موارد استفاده برای چنین شبکه پر سرعتی مشخص نیست. با این حال، طبق تخمین‌های اولیه، این شبکه به شما امکان می‌دهد طی ۴۰ تا ۵۰ ثانیه، ۵۰ فیلم با کیفیت ۴K را دانلود کنید.
📊شیوع «کرونا» در شبکه‌های اجتماعی 🔸با گذشت دو هفته از شیوع ویروس کرونا، ۹۰هزار توییت، با یک میلیون لایک و ۷هزار ریتوییت منتشر شده است. 🔸 ۱۱۴ هزار پست نیز ارمغان این ویروس مرگ‌بار برای تلگرام بوده است. 🔸روند انتشار محتوای مرتبط با ویروس کرونا در هر دوی این رسانه‌ها با رسیدن خبر سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت در روز ۶ بهمن شاهد افت شدید بود.
واتس‌اپ در شش ماه اینده چه تحولی را تجربه خواهد کرد؟ مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیس بوک که مالکیت واتس اپ را در اختیار دارد، طی کنفرانسی گفت: " یک مثال از قابلیت‌های جدید واتس‌اپ که ما بر روی آن کار کرده‌ایم آن است که کاربران می‌توانند به راحتی ارسال تصاویر، مبلغ مورد نظر خود را به طرف مقابل ارسال کنند " زاکربرگ همچنین یک بازه زمانی برای پروژه خود مشخص کرد و افزود " من خیلی در این باره هیجان‌زده هستم و انتظار دارم تا این برنامه در چندین کشور مختلف مورد استفاده قرار گیرد. من در نظر دارم تا تیم ما بتواند فعالیت زیادی بر روی این پروژه انجام دهد و تا شش ماه آینده آن را آماده کند.
یک پست اینستاگرامی با داشتن چه ویژگی هائی برای دنبال کنندگان جذاب تر خواهد شد؟ 1- هشتگ گذاری صحیح شما می‌توانید با استفاده از هشتگ، 13 درصد بیشتر از حالت عادی، مخاطبان را به سمت پست‌های خود جذب کنید و خود را به آنها معرفی نمایید. در واقع هشتگ گذاری راهی است که کمک می‌کند شما مخاطبان هدفتان را پیدا کنید و آنها را برای فالو کردن پیج و همچنین خرید از خود ترغیب نمایید. توجه داشته باشید زدن هشتگ‌های غیر مرتبط و بیش از اندازه خیلی هم جذاب نیست و می‌تواند شما را از مسیر فعالیت خود دور کند. برای این کار بهتر است بین 5 الی 10 هشتگ مرتبط بابت هر پست استفاده نمایید. 2- کپشن نویسی برای آن که بتوانید کپشنی تاثیرگذار بنویسید، باید اطلاعاتی منحصر به فرد ارائه کنید. در واقع شما باید یک راهنمایی، یک اطلاعات خاص، یک مزیت کسب و کار خود و مواردی از این دست را با شرایطی استثنایی ارائه کنید. در واقع منظورمان این است که اگر شما نتوانید اطلاعاتی خاص به مخاطب ارائه کنید و حرفی تازه بزنید، هیچ جذابیتی برای آنها نخواهید داشت. به بیانی دیگر شما باید توجه کنید تولید محتوا در اینستاگرام با تولید محتوا در فضاهای دیگر متفاوت است. در واقع منظور این است که شما باید به نحوی با کاربر خود ارتباط برقرار کنید که با شما احساس راحتی کنند. به بیانی دیگر لحن خود را به شکلی تنظیم کنید که هم صمیمانه باشد و هم جذاب. 3- زمان درست پست گذاری هدف شما برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ احتمالا پاسختان آن است که شما می‌خواهید مخاطب به دست بیاورید. حال تصور کنید محتوای خود را زمانی ارائه دهید که مخاطبان شما آنلاین نباشند و پیامتان را نبینند، آن وقت تولید محتوای شما چه ارزشی دارد؟ باید بگوییم نکته ای که میبایست به آن توجه داشته باشید، آن است که محتوای خود را در زمانی درست منتشر نمایید. زمان درست یعنی زمانی که کاربران شما بیشترین حضورشان را در اینستاگرام دارند. به طور نمونه ساعاتی چون 9 و 10 شب ساعاتی است که عموما کاربران فعال هستند و پست کردن محتوا در این ساعت احتمال دیده شدن شما را بالا می‌برد. 4- استوری‌های جذاب یکی از کارهایی که می‌توانید برای جذب بیشتر مخاطب انجام دهید آن است که از استوری‌های جذاب و خاص کمک بگیرید. استوری‌های ویژه می‌تواند سبب شود تا شما بتوانید سلایق مخاطبان خود را بیشتر بشناسید و بهتر برایشان محتوا تولید کنید. 5- طراحی دقیق و هوشمندانه پست طراحی پست یک اقدام مهم در تولید محتوای اینستاگرام است. پست در اینستاگرام آنچنان ارزشمند است که گاه صاحبان کسب و کارها، ساعت‌ها برای این کار زمان می‌گذارند و برای بهبود کیفیت آن تلاش می‌کنند. استفاده از تصاویر منحصر به فرد و جذاب با سایزهای استاندارد، ویرایش خاص تصاویر و استفاده از موضوعاتی ویژه، اتفاقات خاصی را برای شما رقم می‌زند و سبب می‌شود راحتتر بتوانید کاربران را به سمت خود جذب نمایید.
🎯شوک کرونا و نحوه مواجهه با اخبار دلهره‌آور لابه‌لای اخبار پر از ترس و استرس ویروس کرونا، نگاهی به آمار بهبود یافتگان این ویروس نشان می‌دهد بهبودیافتگان از فوتی‌ها پیشی گرفته‌اند( بهبودیافتگان ۶۶۶ نفر و فوتی‌ها ۴۲۷) اما چرا این خبر دیده نمی‌شود. این حجم از ترریق ترس در شبکه های اجتماعی موجب ترس و ناامنی جهانی شده که در نوع خود بی سابقه بوده است،طبیعتا همین امر زمینه را برای تولید و انتشار اخبار جعلی فراهم می کند سرچشمه اخبارجعلی درباره این ویروس غالباً «منابع ناشناس اینترنتی» هستند که با «جعل نام» مخاطب را فریب می‌دهند تا خبر را معتبر بپندارد. بسیاری از کاربران هم مطالب بی‌صاحب را جدی می‌گیرند! معمولا در شوک‌های خبری، دولت‌ها و شرکت‌ها مشغول یک کار فاجعه بارتر هستند که نمی خواهند حواس‌ها سمت آن باشد! ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است شیوع ویروس کشنده کرونا در چین می‌تواند برای اقتصاد آمریکا خوب باشد. محتوای غیرمستند اما دلهره‌آور را برای سایرین ارسال نکنیم. رویکرد هوشمندانه رسانه‌ها در مواجهه با این موضوع ضروری به نظر میرسد ،یعنی در عین حال که درباره کرونا آگاه‌سازی می کنند ،مراقب باشند که به ابزار جنگی دیگر کشورها تبدیل نشوند.