vpn-apps-imc16.pdf
1.66M
این مقاله ۲۸۳ ویپیان اندروید را بهلحاظ موارد امنیتی و حریم شخصی بررسی کرده است. نتایج هشداردهنده است:
۱- ۷۵٪ حاوی ابزارهای tracking هستند که میتوانند برای اهداف تبلیغاتی یا تحلیل رفتار استفاده شوند
۲-۳۸٪حاوی نوعی بدافزار هستند
۳- ۸۲٪ درخواست اجازه دسترسی به اطلاعات حساس مثل حسابهای کاربری و متن پیامکها
۴- ۱۶٪ ممکن است بهجای اتصال کاربر به سرور، او را به کاربر دیگری وصل کنند.
۵- ۱۸٪بدون رمزنگاری tunneling را اجرا میکنند.
۶- ۸۴٪ فاقد IPv6 و ۶۶٪ فاقد DNS tunneling که ریسک افشای ترافیک کاربران رو داره
هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد. انتشار گسترده vpn به انگیزه حقوق بشر فقط بهانه است، vpn ها (چه مجانی و چه در قبال دریافت پول) عمدتا با هدف جمع اوری یا دستکاری در اطلاعات کاربران در دسترس ما قرار گرفته اند.
با هدف ترجمه گفتارهای بلند و سخنرانیها:
🔰بهزودی گفتار هم توسط مترجم گوگل «ترجمه» میشود
طبق اعلام شرکت گوگل، مترجم گوگل بهزودی قادر خواهد بود گفتار را بهصورت زنده به نوشتار تبدیل کرده و همزمان ترجمه کند.
👈گوگل قبلاً یک اپلیکیشن موبایلی مترجم معرفی کرده بود، اما این مترجم تنها برای مکالمات و جملات کوتاه بین دو نفر طراحیشده بود درحالیکه این ویژگی جدید برای گفتارهای بلند و سخنرانیها طراحی شده است.
👈به گفته کارشناسان فناوری، این ویژگی پس از راهاندازی به اتصال به اینترنت نیاز خواهد داشت، ترجمه سخنرانی روی سرورهای گوگل و نه در دستگاههای کاربران انجام خواهد شد و فقط با صدای زنده ضبطشده از طریق بلندگوی تلفن کار خواهد کرد.
پاریس چگونه گوگل را نقرهداغ کرد؟
🔹گوگل به دلیل داشتن سرویسهای متنوع مورد استقبال اکثر کاربران جهان است اما برخی کشورها این شرکت را متهم به فعالیتهای انحصار طلبانه میکنند. در همین راستا، به تازگی فعالیتهای ضد رقابتی این شرکت از نظر شورای رقابت فرانسه مدیران گوگل را به دادگاه در این کشور کشانده است.
🔹 از نظر شورای رقابت فرانسه، گوگل با استفاده از اعمال قواعد تبلیغی پلتفرم خود به نام Google Ads که مبهم و دشوار هستند در یک روش غیرمنصفانه و بیقاعده و بدون عمومیت برای همه بازیگران [تبلیغدهندگان] از جایگاه برتر خود در بازار تبلیغات مبتنی بر جستوجو سوءاستفاده میکند.
🔹 این موضوع به گوگل اجازه میدهد تا آنها را به صورت تبعیضآمیز یا متناقض اجرایی کند و این هم به ضرر کاربران این موتور جستوجو و هم آگهیدهندگان این موضوع میانجامد. شورای رقابت به همین دلیل برای گوگل یک جریمه ۱۵۰ میلیون یورویی در نظر گرفته است و گوگل را ملزم کرده تا قواعد اجرایی مربوط به Google Ad و نیز رویههای مربوط به تعلیق حسابهای کاربری را شفاف کند.
🔹گوگل همچنین ملزم شده است تا ابزارهایی برای بازداشتن، شناخت و برخورد با نقض قواعد Google Ads اعمال کند. خلاصه این رأی هم باید به مدت یک هفته در صفحه نخست گوگل داتکام (صفحه جهانی) برای کاربران فرانسوی و گوگل دات اف آر (گوگل فرانسه) در دسترس باشد.
لغزشگاه
رویکردهای اقناعی در طراحی پیام های رسانه ای:
رسانه ها، هزینه های زیادی صرف می کنند تا در پایان، نتیجة نهایی با میزان اثرگذاری بر مخاطبان سنجیده شود و وقتی که این فرآیند در حد اعلا تحقق پذیرفت، گفته میشود اقناع صورت گرفته است. اقناع در زمرة آثار زیرپوستی در حوزة ارتباطات است که جدای از ظواهر قدرت و اقتدار صورت میگیرد. اقناع از مهمترین مباحث ارتباطات رسانه ای و انسانی است. اگر رسانه ها با وجود صرف هزینه های سنگین مخاطبانشان به حد اقناع نرسند قطعاً همة منابع آنها به هدر رفته است. برای تحقق اقناع رسانه ها باید پیامشان عقلاً فهمیده و پذیرفته شود و مخاطبان در عمل پیام رسانه را پیاده کنند.
رسیدن به اقناع کار چندان آسانی نیست. در راه رسیدن به اقناع، ناهمواری های زیادی وجود دارد. رسانه هایی که این ناهمواری ها را با اطمینان طی می کنند و به مقصد می رسند موفق هستند. به طور کلی اقناع هدف اساسی و نهایی همه نوع رفتارهای ارتباطی است، ارتباطی مثبت و موفق است که به اقناع منجر شود و گرنه بیهوده خواهد بود.
از آنجا که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و رسانه ملی طبق رسالت خود باید برنامه هایی تولید کند که موجب مشارکت حداکثری در انتخابات شود، سؤال مهمی که مطرح است این است؛ پیامی که در رسانه ملی در قالب های خبر، گفتگوی سیاسی، گزارش و ... تولید می شود چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا مخاطب را با خود همراه سازد؟ پیام ما باید بر چه چیز تاثیر بگذارد که مخاطب را با رسانه همراه کند؟
به همین منظور معاونت سیاسی رسانه ملی با همکاری مرکز تحقیقات و پژوهش های صدا و سیما در نشستی با عنوان «رویکردهای اقناعی در طراحی پیام های رسانه ای» با حضور دکتر مهدی قدیری دانش آموخته علوم ارتباطات دانشگاه علامه در مورخة 8 دی ماه سال جاری به بررسی این موضوع پرداخت که در مطلب زیر به مهمترین بخش های این نشست اختصاص دارد. علاوه بر مطالب ارائه شده این نشست، با استفاده از منابع مختلف ابتدا سعی شده است مبانی نظری مفهوم اقناع و ارتباطات اقناعی از منظر محققان علوم ارتباطات نیز ارائه شود.
📣 گوگل به انتشار اطلاعات معتبر درباره کرونا کمک میکند
🔺گوگل ویروس کرونا را به سیستم هشدار خود افزوده تا کاربران هنگام جستجو درباره این ویروس به اطلاعات مهم و معتبر دسترسی یابند.
🔺این بدان معنا است که اگر کاربری در گوگل اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را جستجو کند، در بالای صفحه جستجوی او آخرین توئیت های سازمان جهانی بهداشت همراه لینک هایی درباره بررسی وضعیت فعلی ویروس، توصیه ها، پرسش و پاسخ ها برای او نشان داده می شود.
⛔️ فیلترینگ پیامرسانهای ایرانی در امریکا
🔸برخی کاربران در مناطق مختلف آمریکا گزارش دادهاند که وبسایتها و پیامرسانهای ایرانی، بر روی شبکه موبایل TMobile در مناطق مختلف این کشور باز نمیشود.
🔻سلبریتیها با صدای بلند میروند اما بیصدا برمیگردند!
📌همزمان با روزهای سخت کشور در موضوع حادثه هواپیمای اوکراینی، در کنار تاثر افکار عمومی از این رخداد، همزمان با فضاسازی رسانههای خارجی علیه کشور، برخی سلبریتیها از تحریم جشنواره فیلم فجر سخن گفته بودند، برخی از آنها که اساسا امسال فیلمی در جشنواره نداشتند و برخی دیگر که داشتندهم بنای بر آمدن، نداشتند.
📌حالا همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم که این سلبریتیها با انتشار پوستر فیلمهایی که در آن ایفای نقش کردهاند، مردم را به تماشای فیلمها در جشنواره تشویق میکنند!
📌این تجربه باشد که هرگاه مثلث «سلبریتی»، «رسانه ها» و «سیاسیون داخلی و خارجی» روی موضوعی تمرکز کردند به این معناست که بناست افکار عمومی به نفع هدفی مشخص و تعیین شده، مدیریت شود. موج رسانه ای یعنی حرکت آگاهانه روی امواج خبر باهدف هدایت فرآیند ایجاد شده به سمت و سوی خاص و تحت کنترل درآوردن پیامدها و آثار یک جریان یا بهره برداری از آن.
📌 بقای سلبریتیها در دیده شدن است آنهم به هر روشی حتی مفتضحانهترین حالت ممکن.
♦مجلس گرافی - پایش لحظهای فضای مجازی پیرامون انتخابات مجلس یازدهم ♦
🔸 سامانه مجلس گرافی چیست؟
یک وبسایت رایگان است که آمار اطلاعات منتشر شده حول موضوع انتخابات مجلس یازدهم در شبکههای اجتماعی و رسانهها را در قالب یک نقشهی تعاملی ارائه میدهد.
majles.8tag.ir
🔸 چه اطلاعاتی در این وبسایت وجود دارد؟
🔹 نامزدهای شاخص هر حوزه انتخابیه
🔹 رتبه بندی و نمودارهای مقایسهای فعالیت مجازی نامزدها در هر حوزه انتخابیه
🔹میزان فعالیت هر حوزه ی انتخابیه در مقایسه با بقیهی حوزههای کشور
🔹 تعداد مطالب منتشر شده به تفکیک نامزدهای حوزههای انتخابیه با قابلیت تغییر بازه زمانی
🔹 تعداد لایک، بازدید و ریتوییت در شبکههای اجتماعی
🔹مثبت، خنثی یا منفی بودن مطالب منتشر شده
🔹 نامزدهای ترند کشور
🔸طراحی و توسعهی این سامانه توسط آزمایشگاه شبکههای اجتماعی دانشگاه تهران انجام شده است.🔸
Quarterly-Market-Review-Q3-98.pdf
8.54M
گزارش فصل پاییز کافه بازار/ کاربران ایرانی بیشتر به کدام نرمافزارها و سرویسها تمایل دارند؟ گزارش فصل پاییز ۹۸ توسعهدهندگان «کافه بازار» , وضعیت اپلیکیشنهای مسلط در این بازار محصولات اندرویدی را مشخص کرده است . در این گزارش که نسبت به گزارشهای قبلی حاوی دادههای بیشتری است,علاوه بر تشریح وضعیت توسعه دهندگان محصول در دسته های مختلف و اعلام سهم هر کدام از آنها, مشخص شده که کدام یک از محصولات برای اینکه به محصول پرمخاطب تبدیل شوند به زمان بیشتری نیاز دارند.
پس از اینکه تعداد دنبال کنندگان صفحه رونالدو در اینستاگرام به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر افزایش یافت، جزئیاتی از فالوورهای این پیج در گزارشی منتشر شد:
توزیع جمعیتی دنبال کنندگان کریستیانو رونالدو در اینستاگرام
▫️افراد واقعی (۷۲٫۸٪)
▫️افراد تاثیر گذار (۲٫۱٪)
▫️دنبال کنندههای انبوه (۶٫۴٪)
▫️حسابهای مشکوک (۱۸٫۷٪)
نکته جالب اینکه ایران دومین کشوری است که بیشترین تعداد دنبال کنندگان صفحه رونالدو را به خود اختصاص داده است.
تعامل با اروپاییان.pdf
2.85M
این پژوهش به شاخص یابی بیانات رهبر انقلاب درباره عملکرد اروپاییان و نحوه تعامل با آنها در سال 1398 می پردازد.
رهبر انقلاب درباره عملکرد اروپاییان به حاکمیت سیاست و قدرت ظالمانه، زورگویانه و بی منطق در غرب اشاره می کنند و از استعمارگری، توطئه و خیانت دیرینه غربی ها سخن میگویند؛ سه قرن استعمار کشورهای ضعیف و صدها میلیون جمعیّت در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین؛ عملکرد بد آنها در برجام و اقدام اخیر سه دولت خبیث اروپایی در تهدید ایران برای بردن مسئله هستهای به شورای امنیت، از محورهای مرتبط با این موضوع است
🇮🇷 «ایرانت» نام جدید شبکه ملی اطلاعات
رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی
ایرانت نام دیگری بر شبکهی ملی اطلاعات است و باعث میشود نام این شبکه را دقیقتر و کوتاهتر و اختصاصیتر (درمقابل شبکهی دیگر کشورها) بیان کنیم.
برداشت برخی رسانه ها در خصوص طرح «ایرانت» به عنوان جایگزینی برای شبکه اینترنت را صحیح ندانست و گفت: «اینترنت» جایگزین پذیر نیست.
🎯 هدف نهایی کارداشیان است: چهرۀ ایده آل زنان در اینستاگرام
— صورت دستنخوردهٔ زنها نامتعارف است؟ در عصر ما، بله
📍صورتی صاف، گونههایی برجسته، چشمانی گربهای و مژههایی کارتونی. این چهره برای کاربران اینستاگرام بسیار آشناست: زنانی که در تلاشاند با دستکاریِ صورتشان خود را به یک ایده آال نزدیک کنند. البته این چهرهها به یک نژاد یا جغرافیا تعلق ندارند. لبهایشان به آفریقاییها میزند؛ چشم و ابروشان به جنوبِ آسیاییها شباهت دارد و مدل بینیشان قفقازی است. چهرههایی کپیشده که ماحصل پیچیدهای است از اندکی جراحی، مقدار زیادی تزریق ژل و صدالبته فیلترهای تصویر اینستاگرام. واقعاً قرار است همۀ زنان جهان شبیه کیم کارداشیان شوند؟
📌 متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9642/
🔸تداوم «اینترنتدرمانی» در سال 2020
🔺 گزارش جدید وبسایت آماری «گلوبال ایندکس» نشان میدهد ۳۱ درصد از جستجوی کاربران ۱۶ تا ۲۴ ساله مربوط به مسائل پزشکی و درمانی است. ممکن است گمان کنیم این میزان جستجو برای این گروه سنی بسیار زیاد است؛ اما باید به خاطر داشته باشیم که جستجو در مورد مسائل تغذیه، پرورش اندام و سلامتی در زمره مسائل بهداشت و درمان به شمار میآیند.
🔺 گزارش این وبسایت تحلیلی و آماری همچنین نشان میدهد یک نفر از چهار نفری که در مورد مسائل بهداشت و درمان به دنبال اطلاعات است، به شبکههای اجتماعی مراجعه میکند. در صدر این مراجعات، فیسبوک قرار دارد که نزدیک به ده درصد از محتوای کلی که منتشر میکند، به موضوعات بهداشتی و درمانی مربوط میشود.
🔸️تصاویر و فیلم های جعلی درباره کرونا
🔹️در حالی که ویروس جدید و مرموز کرونا تاکنون در چین جان ۳۰۴ نفر را گرفته و هزاران نفر در چهارگوشه جهان به بیماری ناشی از این اپیدمی مبتلا شده اند، اخبار جعلی در شبکههای اجتماعی و البته رسانهها درباره این بیماری و راههای مقابله با آن، به نگرانی میلیونها و شاید میلیاردها نفر دامن میزند.
این تصویر بین کاربران عربزبان شبکه های اجتماعی با عنوان «چین الآن» منتشر شده که هیچ ربطی به شهر ووهان چین در سال ۲۰۲۰ ندارد. جستجوی معکوس تصویر نشان می دهد این عکس کربوط به آرشیو خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۴ است و یک پرفرمانس هنری در آلمان را نشان میدهد.
🔸️تصاویر و فیلم های جعلی درباره کرونا
🔹️در حالی که ویروس جدید و مرموز کرونا تاکنون در چین جان ۳۰۴ نفر را گرفته و هزاران نفر در چهارگوشه جهان به بیماری ناشی از این اپیدمی مبتلا شده اند، اخبار جعلی در شبکههای اجتماعی و البته رسانهها درباره این بیماری و راههای مقابله با آن، به نگرانی میلیونها و شاید میلیاردها نفر دامن میزند.
دو ویدیو که میلیونها بار در شبکههای اجتماعی سراسر جهان بازنشر و دیده شده اند، مردی را نشان میدهد که در یک راه پله از حال میرود و به زمین میافتد. این ویدیو که منشاء آن در سریلانکا است، به هیچ وجه به ویروس کرونا ربطی ندارد. دولت سریلانکا میگوید این مرد که از خدمه ساختمان است، به دلیل خستگی روی راه پله از حال رفته است
🔸تکنولوژیهای جدید به دنبال هک کردن انسانها هستند
🔻«یووال نوح هراری» مولف کتاب انسان خردمند از زندگی انسانها در سال ۲۰۵۰ میگوید
🔹قرن بیست و یکم ،قرن هک کردن انسان هاست
🔷شاید تلاش زیادی کنیم که بچههایمان یاد بگیرند به ++C بنویسند یا چینی حرف بزنند، اما کار که به ۲۰۵۰ رسید بفهمیم هوشمصنوعی میتواند به مراتب بهتر از انسانها کدنویسی کند و یک نرمافزار جدید ترجمه گوگل به شما امکان بدهد تقریباً بی هیچ ایرادی.
🔰پس باید چه چیزی آموزش بدهیم؟ بسیاری از کارشناسان آموزش میگویند مدارس باید به سمت آموزش بهاصطلاح «چهار سی"»
( critical thinking communication
collaboration
creativity)
بروند: تفکر انتقادی، ارتباط، همکاری، خلاقیت. در یک بیان کلیتر، مدارس باید از مهارتهای فنی دست بکشند و بر مهارتهای همهمنظوره زندگی تمرکز کنند.
✳️مهمترین مورد، توانایی کنار آمدن با تغییر، یادگیری چیزهای جدید و حفظ توازن روانی در وضعیتهای ناآشنا است. برای آنکه پابهپای دنیای ۲۰۵۰ جلو بروید، آفریدن ایدهها و محصولات جدید کفایت نمیکند؛ بلکه فراتر از همه، باید خودتان را مکرر بازآفرینی کنید.
💢کوکاکولا، آمازون، بایدو و حکومت همگی دنبال هککردن شمایند. نه گوشی هوشمندتان، نه رایانهتان، و نه حساب بانکیتان؛ آنها مسابقه گذاشتهاند تا خود شما، و سیستمعامل ارگانیکتان را هک کنند. شاید شنیده باشید که در عصر هک کردن رایانههاییم، اما این حرف حتی نصف حقیقت هم نیست. بهواقع ما در عصر هک کردن انسانهاییم.
فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی مربوط به پرواز اوکراینی نیست
مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری:
🔹تیم بازرسی فنی سقوط هواپیمای اوکراینی در اقدامی عجیب، فایل صوتی محرمانه مکالمه خلبان پرواز تهران-شیراز متعلق به هواپیمائی آسمان که همزمان با پرواز هواپیمای اوکراینی بوده را منتشر کرده است.
🔹اقدام تیم فنی اوکراینی در انتشار این فایل محرمانه، نقض قانون است و بر ادامه همکاری ایران با اوکراین در این پرونده تاثیر خواهد گذاشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغ جالب موتورسیکلت با استفاده از تکنیکهای «طنز» و «تداعی»
پیشبینی اقدامات دشمن با هوش مصنوعی: آگاهی موقعیتی و اطلاعات میدان نبرد یکی از مهمترین بخشهای یک جنگ به حساب میآید. ناوهای هواپیمابر، جنگندهها، تانک و پیشرفتهترین فناوریها در صورت که نتوان به دادههای پویا و قابلیت شناسایی دشمن دسترسی داشت، هیچگونه مزیتی به وجود نمیآورند. نیروی زمینی آمریکا به همین منظور قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، شناسایی هدف و پهپادها محل احتمالی حمله دشمن را پیشبینی کند.
نیروی زمینی آمریکا برای دستیابی به چشمانداز بالا یاد شده برنامه «کمک به تشخیص تهدید از حسگرهای خودمختار و همکاری ناوگان متحرک» (ATR-MCAS) را راهاندازی کرده است. هدف از این کار استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین زمینی و پهپادها در میدان نبرد است تا به صورت مستمر دشمن را زیر نظر داشته باشند. در این طرح روباتهای خودمختار سامانههای سلاح دشمن را شناسایی کرده و دادهها را به منظور پردازش توسط هوش مصنوعی انتقال میدهند. سپس هوش مصنوعی یک تصویر عملیاتی مشترک یا کاپ (COP) از میدان نبرد به وجود خواهد آورد.
آگاهی موقعیتی در میدان نبرد بسیار اهمیت دارد. جنگجویان ممکن است در میان درگیری یا بلافاصله پس از آن آگاهی خود را از دست داده یا زمان ارزشمندی را هدر بدهند؛ اما با وجود تصویر عملیاتی مشترک میتوانند با یک نگاه سریع به سیستم اطلاعات خود را بازیابی کنند. دادههای کاپ توسط هوش مصنوعی نیز پردازش میشوند تا یک عامل پشتیبانی تصمیمگیری ارائه کنند. در نتیجه تصمیمات دشمن برای اهداف احتمالی آنها پیشبینی شده و به سربازان اطلاع داده میشود.
برای مثال اگر سامانه تشخیص داد 4 تانک دشمن از طریق یک جاده به سمت نیروهای آمریکایی در حال حرکت هستند، در حالی که در جاده دیگر تنها 2 تانک وجود دارد. به سربازان پیشنهاد میکند اول تانکها را هدف قرار دهند زیرا تهدید بزرگتری به شمار میآیند.
سامانه ATR-MCAS هرگز جایگزین هوش انسانی نمیشود؛ اما در تحلیل و اولویتبندی سریعتر اطلاعات به آنها کمک میکند. این سیستم با اسکن صدها تانک، هواپیما، پهپاد و دیگر تجهیزات دشمن اطمینان حاصل میکند که فرماندهان بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و سطح آگاهی موقعیتی آنها در بهترین حالت خود قرار دارد.