قیمت خرید اطلاعات از گوگل اعلام شد: گوگل از این پس با دریافت هزینه از نیروی پلیس اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را به آنها میدهد.
این شرکت به ازای هر احضاریه ۴۵ دلار، استراق سمع ۶۰ دلار و اجازه جست و جو ۲۴۵ دلار هزینه از پلیس دریافت میکند. در حال حاضر تعداد زیادی از سازمانهای مجری قانون از گوگل درخواست دارند تا به اطلاعات کاربران دسترسی یابند و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته تا با دریافت مبلغی هزینههای جمع آوری اطلاعات را جبران کند.
طبق گزارش نیویورک تایمز گوگل از لحاظ قانونی اجازه دارد در ازای این خدمات هزینه دریافت کند، اما به طور معمول شرکتهای بزرگ فناوری برای انتقال اطلاعات هیچ هزینهای دریافت نمیکنند.
از سوی دیگر برخی کارشناسان ادعا میکنند عملکرد گوگل برای درآمدزایی از جست و جوهای پلیس چندان جالب نیست. با این وجود برخی دیگر از کارشناسان معتقدند دریافت هزینه سبب میشود سازمانهای مجری قانون جست و جوهای وسیع درباره کاربران را محدود کنند.
گوگل در گزارش شفافیت خود به درخواست دسترسی به اطلاعات کاربران اشاره کرده بود.
این شرکت طی دهه گذشته شاهد افزایش درخواستها بوده است. به طوری که در سال ۲۰۱۹ میلادی درخواست دسترسی به اطلاعات بیش از ۱۶۰ هزار کاربر را دریافت کرده است.
حملات فیشینگ، یکی از ۵ تهدید بزرگ امنیت سایبری در سال ۲۰۲۰ خواهد بود: صفحه اینستاگرامی شرکت مخابرات ایران با اشاره به تهدید بزرگ امنیت سایبری، پستی را در این خصوص منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده میکنید:
یکی از ۵ تهدید بزرگ امنیت سایبری در سال ۲۰۲۰ حملات فیشینگ خواهد بود. شاید یک سال پیش بدافزارها بزرگترین تهدید برای مشاغل تلقی میشدند. اما با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰، حملات فیشینگ دغدغه اصلی هستند.
امروزه، بیشتر سازمانهایی که به دنبال تقویت امنیت در سرویسهای ایمیل خود هستند، نیاز دارند تا با مسدود کردن حملات فیشینگ، امنیت خود را تقویت کنند.
شنیده ها حاکی از آن است که در آینده حملات فیشینگ پیشرفتهتر خواهد شد و شاید حتی متخصصترین افراد هم نتوانند از این حمله ها جلوگیری کنند.
علاوه بر این، در سالهای اخیر آثار حملات فیشینگ مخربتر شده است. نشت کردن اطلاعات، کلاهبرداری مالی و ... میتواند عواقب ناگواری برای سازمانها در هر اندازه، داشته باشد؛ لذا این یک نیاز ضروری و لازم است تا در حوزه سایبری، سامانه هایی پیاده سازی شود تا مردم و سازمان ها را از این نوع حملات مصون بدارد.
معرفی ۶ روش کارآمد برای جلوگیری از هک شدن تلفن هوشمند: دنیای دیجیتال ما هر روزه ناامنتر از گذشته میشود، اخبار متعددی از هک شدن گوشی افراد مشهور، فاش شدن اطلاعات کاربران شبکههای مجازی، حتی نفوذ و رخته به سیستمهای امنیتی کشورها بزرگ منتشر میشود که نگرانی کاربران از حفظ حریم شخصی خودشان را افزایش میدهد. اطلاعات خصوصی هر کاربری در معرض هک شدن قرار دارد و این موضوع تنها مختص به هنرمندان، افراد مشهور و اصطلاحا سلبریتیها نیست. بر اساس آمارها مردم عادی بیش از دیگر اشخاص طعمه این گونه حملههای سایبری هستند.
نوع گوشی، سیستم عامل و یا برنامههای محافظ هر کاربر تا حدودی میتواند درصد هک شدن گوشی را افزایش یا کاهش دهد، اما حتی ایمنترین سیستمعاملها در جهان در معرض هک شدن قرار دارند. به تازگی خبر هک شدن گوشی جف بزوس، ثروتمندترین فرد در جهان و مالک شرکت آمازون و روزنامه واشنگتنپست منتشر شد. قطعا وی از ویژگیهای امنیتی پیشرفتهای بر روی گوشی هوشمند خود بهره میبرد، اما حتی این موارد هم نتوانست به غیرقابل نفوذ شدن تلفن همراه بزوس، کمکی کند.
از این رو کاربران نگرانیهای فراوانی برای دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی خود دارند، تلفن هوشمند محل نگه داری بسیاری از اطلاعات خصوصی کاربران است که نیاز به محافظت دارد. راهکارهایی وجود دارد که خطر هک شدن گوشی را کاهش میدهد، به کارگیری این روشها، هرچند تلفن هوشمند را به طور ۱۰۰ درصد ایمن نمیکند، اما به مقدار قابل ملاحظهای امنیت تلفن هوشمند و اطلاعات درون آن را افزایش میدهد. متن کامل گزارش باشگاه خبرنگاران را در این لینک بخوانید: b2n.ir/648954
محققان امنیت سایبری اسرائیلی شیوه استفاده هکرها از حسابهای رسانه اجتماعی افراد با هدف دستکاری و به تصویر کشیدن آنها به عنوان پستهای افراطی یا غیرقانونی را تشریح کردند.
شبکه اجتماعی آنلاین (OSN) یا حمله آفتابپرست (Chameleon) میتواند در 7 پلتفرم آنلاین با استفاده از نقاط ضعف موجود در سیستمهای مدیریت ارسال فیسبوک، توییتر و لینکدین اجرا شود. دارنده حساب متوجه هک شدن یا لایک شدن پستها از سوی مهاجمان نمیشود.
رامی پوزیس (Rami Puzis)، یکی از اعضای دانشگاه بنگوریون گفت:
تصور کنید ویدئوی مربوط به یک گربه را در فیسبوک لایک کردهاید؛ سپس یک دوست به شما اطلاع میدهد که یک فیلم اعدام داعش را لایک کردهاید. این نتایج میتوانند بر اشتغال، ازدواج و دوستی تأثیر بگذارند و سازمانهای دولتی را نیز درگیر کنند. این کار در عرض چند دقیقه منجر به نابودی میشود.
این حمله شامل تغییر بدکارانه نمایش محتوا بدون هیچ نشانهای از تغییر تا زمان ورود دوباره دارنده حساب و درک این موضوع است.
پوزیس اظهار داشت:
آفتابپرستهای شبکه اجتماعی میتوانند برای بدگویی یا حتی ایجاد و مدیریت پروفایلهای جعلی در شبکههای اجتماعی استفاده شوند. همچنین میتوان از آنها برای جلوگیری از سانسور و نظارت استفاده كرد، بهطوریکه یک پست پنهانی هویت واقعی خود را پس از تأیید مدیر نشان میدهد.
وی افزود:
پستهای آفتابپرست برای جمعآوری ناعادلانه سرمایههای اجتماعی – پستها، لایکها، پیوندها و ... – با مبدل کردن خود به عنوان محتوای محبوب مورد استفاده قرار میگیرند و سپس با نمایش خود واقعی، اطلاعات جمعآوری شده را نگهداری میکنند.
تیم دانشگاه بن گوریون اعلام کرد که به فیسبوک، توییتر و لینکدین اطلاعرسانی شده است، اما هر 3 شبکه اجتماعی ضمن اظهار نگرانی به محافظت از میلیاردها کاربر پلتفرم در سراسر جهان اشاره کردهاند.
توییتر خاطرنشان کرد:
قبلاً نسبت به چنین حملاتی به ما هشدار داده شده بود، ما معتقد نیستیم که این مسئله خطر بیشتری را نسبت به توییت کردن هر نوع «URL» ایجاد کند، زیرا محتوای هر صفحه وب شاید بدون هشدار تغییر کند.
پوزیس توضیح داد:
روشهای بهتر شناسایی سوءاستفاده از شبکه اجتماعی شاید ناشی از پیشرفت در یادگیری ماشینس باشند، اما تهدیدات واقعی و موجود هستند. امروزه در رسانه اجتماعی، مردم در عرض چند ثانیه قضاوت میکنند. بنابراین باید به این موضوع، بهویژه پیش از انتخابات آتی ایالات متحده رسیدگی شود.
ادامه اتهام زنی های سایبری امریکا به ایران : به تازگی مقامات امریکایی در پی سیاست های تکراری خود از سناریوی مضحکی پر برداشته و یک وبگاه انتشار اخبار نادرست را به ایران نسبت دادهاند. وبگاه «هرالد تریبون» (American Herald Tribune)، که خود را بهعنوان یک رسانه آنلاین کاملاً مستقل معرفی میکند در سال 2015، به زبان انگلیسی راهاندازی شده و به نویسندگان آمریکایی برای نوشتن مقاله وعده پرداخت دستمزد داده است؛ اما تعدادی از شرکتهای فناوری آمریکایی بهتازگی ادعا کردهاند، این وبگاه دارای منشأ ایرانی است.
سخنگوی فیسبوک در گفتگو با «CNN Business» نیز مدعی شد کارمندان این شرکت در مراجعه به صفحه فیسبوک سایت هرالد از ارتباط آن با رسانههای ایرانی خبر دادند. فیسبوک این صفحه را در سال 2018 حذف کرد. شرکت فایرآی (FireEye) نیز به طور مشابه مدعی شد که این وبگاه از ایران سرچشمه گرفته و بخشی از یک برنامه نفوذ بسیار گسترده است. مقامات و تحلیلگران غربی با فراری رو به جلو مدعی هستند یافته های آنها نشان می دهد چگونه ایران از سالها قبل در تلاش بوده است از طریق ارتباط با هرالد تریبون تبلیغات پنهانی را با جامعه هدف آمریکا انجام دهد. آنها ادعا میکنند ایران در اقدامات سال 2016 روسیه برای دستکاری انتخابات آمریکا با روسیه همکاری داشته و با پرداخت مبالغی باعث شدند تا تعداد کمی از آمریکاییها، بیاطلاع خودشان در عملیات آنها شرکت کنند.
ایالات متحده که اخیرا با اقدامی شرم آور و بزدلانه دامنه های جهانی خبرگزاری فارس را مسدود کرده اکنون مدعی است که جمهوری اسلامی ایران با پروژه نفوذ به دنبال تاثیری گذاری در سیاست های داخلی این کشور است. سیاستمدران و سردمداران استکبار جهانی علیرغم اینکه خود را به نادانی و بی اطلاعی زدهاند به خوبی میدانند که ایران همواره جسارت گفتن حقایق را داشته است. اقدام اخیر رژیم امریکا که نقض آشکار حقوق بین الملل به شمار میرود حاکی از عدم توانایی آنها در مقابله با قدرت و نفوذ رسانه های خبری ایرانی است. البته که اقدام اخیر امریکایی ها چندان تازگی نداشته و سال گذشته نیز صفحه کاربری شبکه خبری انگلیسی زبان Press TV را در یوتیوب و جی میل مسدود کرد.
پیشتر نیز شرکت امنیت سایبری اسرائیلی کلیراسکای در 2018 گزارشهای مختلفی را پیرامون انتشار اخبار جعلی توسط عوامل ایرانی و سازمان سراج منتشر کرده بود که در آن مدعی شد این سازمان به صورت گسترده از این اقدامات پشتیبانی میکند.بر اساس ادعای کلیراسکای این کمپینها 28 کشور به زبان های مختلف را در سراسر جهان هدف قرار دادهاند.
شرکت صهیونیستی کلیراسکای در آن زمان ادعا کرده بود یک گروه ایرانی در حال جعل هویت وبگاههای خبری هستند و حداقل 98 وبگاه جعلی ایجاد کردهاند. برای مثال، این گروه از سال 2011، وبگاه BBC فارسی را جعل کرده و با دامنهای مانند «bbcpersian.net»، اقدام به انتشار محتوای مورد نظر خود میکرد. علاوهبرآن، این شرکت امنیت سایبری مدعی شد که ایرانیها وبگاههای خبری جعلی به زبان عربی و عبری راهاندازی کرده و تعدادی زیادی حسابهای کاربری در توییتر و فیسبوک به وجود آوردهاند.
انتشار گزارشهای ضد ایرانی چه در فضای جنگ سایبری و چه در فضای جنگ رسانهای از سوی شرکت های امنیتی امریکایی- اسرائیلی و انتشار اخبار غیرواقعی و البته پررنگ جلوه دادن این نوع اخبار برگی دیگر از سناریوهای ایران هراسی در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی است که سرمداران استکبار جهانی در پی غبارآلود کردن فضا و پنهان کردن اقدامات خصمانه خود در این بستر هستند
حمله سایبری به فرودگاه بینالملی اسرائیل: مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند در طول هفته گذشته این رژیم میزبان بسیاری از رهبران جهانی در همایش جهانی هولوکاست (World Holocaust Forum) بود. در طی این زمان به فرودگاه بینالمللی اسرائیل و هواپیماهای مقامات مختلف سرتاسر جهان صدها حمله سایبری صورت گرفته است.
مقامات بخش سایبری فرودگاه در گزارشی توضیح دادند که حداقل 800 حمله سایبری به خطوط هوایی اسرائیل صورت گرفته است. این حملات در زمان نشستن هواپیماهای رهبران جهان مانند ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا انجام شدهاند. با وجود این همه حملات با موفقیت دفع شدهاند.
مقامات اسرائیلی ادعا میکنند، حملات یاد شده از سوی ایران، چین، کره شمالی، روسیه و هلند صورت گرفتهاند.
در گزارش منتشر شده آمده است:
حمله مستقیماً به فرودگاه و هواپیماها انجام گرفته است. هدف حمله ایجاد اختلال در مسیر پرواز 60 هواپیما حامل مقامات ایالتها، پادشاهان و رییس جمهورها بود.
حمله مذکور تنها 2 هفته پس از تصمیم رژیم صهیونیستی در تاریخ 12 ژانویه 2020 مبنی بر قرار گرفتن زیرساختهای هوانوردی اسرائیل زیر نظر آژانس امنیت سایبری ملی انجام گرفت. این آژانس بخشی از نخستوزیری است که با بخش دفاع سایبری رژیم صهیونیستی همکاری میکند.
مقامات امنیت سایبری اسرائیل در سال 2017 پروژه ویژه ای را به نام هرکولز (Hercules) راه اندازی کردند. هدف این پروژه ترسیم خطرات ناشی از حمل و نقل و توسعه هوایی شامل تحقیق و توسعه، همکاری های بین المللی، آموزش خلبانان جدید و دیگر مسائل مربوط به کارکنان در شرایط اضراری سایبری است.
📢📢 نگاهی به وضعیت بازیهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹
✅ بازیهای موبایلی با ۶۴.۴ میلیارد دلار بیشترین سهم را در درآمد بازیهای دیجیتال داشتهاند.
✅ ۸۰ درصد درآمد بازیهای دیجیتال به بازیهای free-to-play اختصاص داشته است.
✅ پیشبینی میشود تعداد بینندگان محتوای ویدئوهای بازیمحور (GVC) در سال ۲۰۲۰ از مرز ۱ میلیارد نفر بگذرد.
رصد رسانه ها
💢 رضا پهلوی در مصاحبه با روزنامه آلمانی "ولت ام زونتاگ" در پاسخ به پرسشی پیرامون منبع درآمدش گفت: کار مشخصی ندارم و در حال مبارزه برای آزادی ایران هستم و بابت آن هم از یک "صندوق خانوادگی" حقوق دریافت میکنم!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از صبح امروز فیلم کوتاهی از یکی از فروشگاههای لباس پایتخت در فضای مجازی منتشر شد که نشان از بکارگیری مانکنهای زنده در پشت ویترین این مغازه دارد.
این فیلم را یکی از عابران از این فروشگاه واقع در خیابان ولیعصر(عج) هنگام فیلم برداری یک فیلم سینمایی گرفته است
🔹صحنه مذکور مربوط به فیلم راند چهارم به کارگردانی علیرضا امینی است.
🔹فیلم سینمایی «راند چهارم» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا امینی و تهیهکنندگی مرتضی شایسته، با دریافت پروانه ساخت وارد مرحله پیش تولید شده است
⭕ برخی منابع خبری، سقوط هواپیما و هلیکوپتر ایالات متحده در افغانستان و هواپیمای ترابری آمریکایی در عراق را ماحصل حمله سایبری و جنگ الکترونیک توسط یک منبع ناشناس عنوان کردهاند!
انتقام سخت
🔸 هشدار درباره رمزسازها
🔹️از اپلیکیشنهای رمزساز ارسالی در شبکههای اجتماعی را استفاده نکنید.
🔹️اپلیکیشنهای رمزساز را تنها از سایت رسمی بانکها و فروشگاههای معتبر عرضه اپلیکیشن دریافت کنید.
🔹️سودجویان تلاش میکنند اپلیکیشنهای جعلی را از طریق پیامک و شبکه اجتماعی برای افراد ارسال کنند و سوژه های خود را تشویق میکنند که اپلیکیشن های رمزساز جعلی را نصب کنند.
vpn-apps-imc16.pdf
1.66M
این مقاله ۲۸۳ ویپیان اندروید را بهلحاظ موارد امنیتی و حریم شخصی بررسی کرده است. نتایج هشداردهنده است:
۱- ۷۵٪ حاوی ابزارهای tracking هستند که میتوانند برای اهداف تبلیغاتی یا تحلیل رفتار استفاده شوند
۲-۳۸٪حاوی نوعی بدافزار هستند
۳- ۸۲٪ درخواست اجازه دسترسی به اطلاعات حساس مثل حسابهای کاربری و متن پیامکها
۴- ۱۶٪ ممکن است بهجای اتصال کاربر به سرور، او را به کاربر دیگری وصل کنند.
۵- ۱۸٪بدون رمزنگاری tunneling را اجرا میکنند.
۶- ۸۴٪ فاقد IPv6 و ۶۶٪ فاقد DNS tunneling که ریسک افشای ترافیک کاربران رو داره
هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد. انتشار گسترده vpn به انگیزه حقوق بشر فقط بهانه است، vpn ها (چه مجانی و چه در قبال دریافت پول) عمدتا با هدف جمع اوری یا دستکاری در اطلاعات کاربران در دسترس ما قرار گرفته اند.
با هدف ترجمه گفتارهای بلند و سخنرانیها:
🔰بهزودی گفتار هم توسط مترجم گوگل «ترجمه» میشود
طبق اعلام شرکت گوگل، مترجم گوگل بهزودی قادر خواهد بود گفتار را بهصورت زنده به نوشتار تبدیل کرده و همزمان ترجمه کند.
👈گوگل قبلاً یک اپلیکیشن موبایلی مترجم معرفی کرده بود، اما این مترجم تنها برای مکالمات و جملات کوتاه بین دو نفر طراحیشده بود درحالیکه این ویژگی جدید برای گفتارهای بلند و سخنرانیها طراحی شده است.
👈به گفته کارشناسان فناوری، این ویژگی پس از راهاندازی به اتصال به اینترنت نیاز خواهد داشت، ترجمه سخنرانی روی سرورهای گوگل و نه در دستگاههای کاربران انجام خواهد شد و فقط با صدای زنده ضبطشده از طریق بلندگوی تلفن کار خواهد کرد.
پاریس چگونه گوگل را نقرهداغ کرد؟
🔹گوگل به دلیل داشتن سرویسهای متنوع مورد استقبال اکثر کاربران جهان است اما برخی کشورها این شرکت را متهم به فعالیتهای انحصار طلبانه میکنند. در همین راستا، به تازگی فعالیتهای ضد رقابتی این شرکت از نظر شورای رقابت فرانسه مدیران گوگل را به دادگاه در این کشور کشانده است.
🔹 از نظر شورای رقابت فرانسه، گوگل با استفاده از اعمال قواعد تبلیغی پلتفرم خود به نام Google Ads که مبهم و دشوار هستند در یک روش غیرمنصفانه و بیقاعده و بدون عمومیت برای همه بازیگران [تبلیغدهندگان] از جایگاه برتر خود در بازار تبلیغات مبتنی بر جستوجو سوءاستفاده میکند.
🔹 این موضوع به گوگل اجازه میدهد تا آنها را به صورت تبعیضآمیز یا متناقض اجرایی کند و این هم به ضرر کاربران این موتور جستوجو و هم آگهیدهندگان این موضوع میانجامد. شورای رقابت به همین دلیل برای گوگل یک جریمه ۱۵۰ میلیون یورویی در نظر گرفته است و گوگل را ملزم کرده تا قواعد اجرایی مربوط به Google Ad و نیز رویههای مربوط به تعلیق حسابهای کاربری را شفاف کند.
🔹گوگل همچنین ملزم شده است تا ابزارهایی برای بازداشتن، شناخت و برخورد با نقض قواعد Google Ads اعمال کند. خلاصه این رأی هم باید به مدت یک هفته در صفحه نخست گوگل داتکام (صفحه جهانی) برای کاربران فرانسوی و گوگل دات اف آر (گوگل فرانسه) در دسترس باشد.
لغزشگاه
رویکردهای اقناعی در طراحی پیام های رسانه ای:
رسانه ها، هزینه های زیادی صرف می کنند تا در پایان، نتیجة نهایی با میزان اثرگذاری بر مخاطبان سنجیده شود و وقتی که این فرآیند در حد اعلا تحقق پذیرفت، گفته میشود اقناع صورت گرفته است. اقناع در زمرة آثار زیرپوستی در حوزة ارتباطات است که جدای از ظواهر قدرت و اقتدار صورت میگیرد. اقناع از مهمترین مباحث ارتباطات رسانه ای و انسانی است. اگر رسانه ها با وجود صرف هزینه های سنگین مخاطبانشان به حد اقناع نرسند قطعاً همة منابع آنها به هدر رفته است. برای تحقق اقناع رسانه ها باید پیامشان عقلاً فهمیده و پذیرفته شود و مخاطبان در عمل پیام رسانه را پیاده کنند.
رسیدن به اقناع کار چندان آسانی نیست. در راه رسیدن به اقناع، ناهمواری های زیادی وجود دارد. رسانه هایی که این ناهمواری ها را با اطمینان طی می کنند و به مقصد می رسند موفق هستند. به طور کلی اقناع هدف اساسی و نهایی همه نوع رفتارهای ارتباطی است، ارتباطی مثبت و موفق است که به اقناع منجر شود و گرنه بیهوده خواهد بود.
از آنجا که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و رسانه ملی طبق رسالت خود باید برنامه هایی تولید کند که موجب مشارکت حداکثری در انتخابات شود، سؤال مهمی که مطرح است این است؛ پیامی که در رسانه ملی در قالب های خبر، گفتگوی سیاسی، گزارش و ... تولید می شود چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا مخاطب را با خود همراه سازد؟ پیام ما باید بر چه چیز تاثیر بگذارد که مخاطب را با رسانه همراه کند؟
به همین منظور معاونت سیاسی رسانه ملی با همکاری مرکز تحقیقات و پژوهش های صدا و سیما در نشستی با عنوان «رویکردهای اقناعی در طراحی پیام های رسانه ای» با حضور دکتر مهدی قدیری دانش آموخته علوم ارتباطات دانشگاه علامه در مورخة 8 دی ماه سال جاری به بررسی این موضوع پرداخت که در مطلب زیر به مهمترین بخش های این نشست اختصاص دارد. علاوه بر مطالب ارائه شده این نشست، با استفاده از منابع مختلف ابتدا سعی شده است مبانی نظری مفهوم اقناع و ارتباطات اقناعی از منظر محققان علوم ارتباطات نیز ارائه شود.
📣 گوگل به انتشار اطلاعات معتبر درباره کرونا کمک میکند
🔺گوگل ویروس کرونا را به سیستم هشدار خود افزوده تا کاربران هنگام جستجو درباره این ویروس به اطلاعات مهم و معتبر دسترسی یابند.
🔺این بدان معنا است که اگر کاربری در گوگل اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را جستجو کند، در بالای صفحه جستجوی او آخرین توئیت های سازمان جهانی بهداشت همراه لینک هایی درباره بررسی وضعیت فعلی ویروس، توصیه ها، پرسش و پاسخ ها برای او نشان داده می شود.
⛔️ فیلترینگ پیامرسانهای ایرانی در امریکا
🔸برخی کاربران در مناطق مختلف آمریکا گزارش دادهاند که وبسایتها و پیامرسانهای ایرانی، بر روی شبکه موبایل TMobile در مناطق مختلف این کشور باز نمیشود.
🔻سلبریتیها با صدای بلند میروند اما بیصدا برمیگردند!
📌همزمان با روزهای سخت کشور در موضوع حادثه هواپیمای اوکراینی، در کنار تاثر افکار عمومی از این رخداد، همزمان با فضاسازی رسانههای خارجی علیه کشور، برخی سلبریتیها از تحریم جشنواره فیلم فجر سخن گفته بودند، برخی از آنها که اساسا امسال فیلمی در جشنواره نداشتند و برخی دیگر که داشتندهم بنای بر آمدن، نداشتند.
📌حالا همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم که این سلبریتیها با انتشار پوستر فیلمهایی که در آن ایفای نقش کردهاند، مردم را به تماشای فیلمها در جشنواره تشویق میکنند!
📌این تجربه باشد که هرگاه مثلث «سلبریتی»، «رسانه ها» و «سیاسیون داخلی و خارجی» روی موضوعی تمرکز کردند به این معناست که بناست افکار عمومی به نفع هدفی مشخص و تعیین شده، مدیریت شود. موج رسانه ای یعنی حرکت آگاهانه روی امواج خبر باهدف هدایت فرآیند ایجاد شده به سمت و سوی خاص و تحت کنترل درآوردن پیامدها و آثار یک جریان یا بهره برداری از آن.
📌 بقای سلبریتیها در دیده شدن است آنهم به هر روشی حتی مفتضحانهترین حالت ممکن.
♦مجلس گرافی - پایش لحظهای فضای مجازی پیرامون انتخابات مجلس یازدهم ♦
🔸 سامانه مجلس گرافی چیست؟
یک وبسایت رایگان است که آمار اطلاعات منتشر شده حول موضوع انتخابات مجلس یازدهم در شبکههای اجتماعی و رسانهها را در قالب یک نقشهی تعاملی ارائه میدهد.
majles.8tag.ir
🔸 چه اطلاعاتی در این وبسایت وجود دارد؟
🔹 نامزدهای شاخص هر حوزه انتخابیه
🔹 رتبه بندی و نمودارهای مقایسهای فعالیت مجازی نامزدها در هر حوزه انتخابیه
🔹میزان فعالیت هر حوزه ی انتخابیه در مقایسه با بقیهی حوزههای کشور
🔹 تعداد مطالب منتشر شده به تفکیک نامزدهای حوزههای انتخابیه با قابلیت تغییر بازه زمانی
🔹 تعداد لایک، بازدید و ریتوییت در شبکههای اجتماعی
🔹مثبت، خنثی یا منفی بودن مطالب منتشر شده
🔹 نامزدهای ترند کشور
🔸طراحی و توسعهی این سامانه توسط آزمایشگاه شبکههای اجتماعی دانشگاه تهران انجام شده است.🔸
Quarterly-Market-Review-Q3-98.pdf
8.54M
گزارش فصل پاییز کافه بازار/ کاربران ایرانی بیشتر به کدام نرمافزارها و سرویسها تمایل دارند؟ گزارش فصل پاییز ۹۸ توسعهدهندگان «کافه بازار» , وضعیت اپلیکیشنهای مسلط در این بازار محصولات اندرویدی را مشخص کرده است . در این گزارش که نسبت به گزارشهای قبلی حاوی دادههای بیشتری است,علاوه بر تشریح وضعیت توسعه دهندگان محصول در دسته های مختلف و اعلام سهم هر کدام از آنها, مشخص شده که کدام یک از محصولات برای اینکه به محصول پرمخاطب تبدیل شوند به زمان بیشتری نیاز دارند.
پس از اینکه تعداد دنبال کنندگان صفحه رونالدو در اینستاگرام به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر افزایش یافت، جزئیاتی از فالوورهای این پیج در گزارشی منتشر شد:
توزیع جمعیتی دنبال کنندگان کریستیانو رونالدو در اینستاگرام
▫️افراد واقعی (۷۲٫۸٪)
▫️افراد تاثیر گذار (۲٫۱٪)
▫️دنبال کنندههای انبوه (۶٫۴٪)
▫️حسابهای مشکوک (۱۸٫۷٪)
نکته جالب اینکه ایران دومین کشوری است که بیشترین تعداد دنبال کنندگان صفحه رونالدو را به خود اختصاص داده است.
تعامل با اروپاییان.pdf
2.85M
این پژوهش به شاخص یابی بیانات رهبر انقلاب درباره عملکرد اروپاییان و نحوه تعامل با آنها در سال 1398 می پردازد.
رهبر انقلاب درباره عملکرد اروپاییان به حاکمیت سیاست و قدرت ظالمانه، زورگویانه و بی منطق در غرب اشاره می کنند و از استعمارگری، توطئه و خیانت دیرینه غربی ها سخن میگویند؛ سه قرن استعمار کشورهای ضعیف و صدها میلیون جمعیّت در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین؛ عملکرد بد آنها در برجام و اقدام اخیر سه دولت خبیث اروپایی در تهدید ایران برای بردن مسئله هستهای به شورای امنیت، از محورهای مرتبط با این موضوع است
🇮🇷 «ایرانت» نام جدید شبکه ملی اطلاعات
رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی
ایرانت نام دیگری بر شبکهی ملی اطلاعات است و باعث میشود نام این شبکه را دقیقتر و کوتاهتر و اختصاصیتر (درمقابل شبکهی دیگر کشورها) بیان کنیم.
برداشت برخی رسانه ها در خصوص طرح «ایرانت» به عنوان جایگزینی برای شبکه اینترنت را صحیح ندانست و گفت: «اینترنت» جایگزین پذیر نیست.
🎯 هدف نهایی کارداشیان است: چهرۀ ایده آل زنان در اینستاگرام
— صورت دستنخوردهٔ زنها نامتعارف است؟ در عصر ما، بله
📍صورتی صاف، گونههایی برجسته، چشمانی گربهای و مژههایی کارتونی. این چهره برای کاربران اینستاگرام بسیار آشناست: زنانی که در تلاشاند با دستکاریِ صورتشان خود را به یک ایده آال نزدیک کنند. البته این چهرهها به یک نژاد یا جغرافیا تعلق ندارند. لبهایشان به آفریقاییها میزند؛ چشم و ابروشان به جنوبِ آسیاییها شباهت دارد و مدل بینیشان قفقازی است. چهرههایی کپیشده که ماحصل پیچیدهای است از اندکی جراحی، مقدار زیادی تزریق ژل و صدالبته فیلترهای تصویر اینستاگرام. واقعاً قرار است همۀ زنان جهان شبیه کیم کارداشیان شوند؟
📌 متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9642/
🔸تداوم «اینترنتدرمانی» در سال 2020
🔺 گزارش جدید وبسایت آماری «گلوبال ایندکس» نشان میدهد ۳۱ درصد از جستجوی کاربران ۱۶ تا ۲۴ ساله مربوط به مسائل پزشکی و درمانی است. ممکن است گمان کنیم این میزان جستجو برای این گروه سنی بسیار زیاد است؛ اما باید به خاطر داشته باشیم که جستجو در مورد مسائل تغذیه، پرورش اندام و سلامتی در زمره مسائل بهداشت و درمان به شمار میآیند.
🔺 گزارش این وبسایت تحلیلی و آماری همچنین نشان میدهد یک نفر از چهار نفری که در مورد مسائل بهداشت و درمان به دنبال اطلاعات است، به شبکههای اجتماعی مراجعه میکند. در صدر این مراجعات، فیسبوک قرار دارد که نزدیک به ده درصد از محتوای کلی که منتشر میکند، به موضوعات بهداشتی و درمانی مربوط میشود.