فانوس🇵🇸
🔻جهانِ فانی و باقی، فدایِ شاهد و ساقی 🔺که سلطانیِّ عالَم را، طُفیلِ عشق میبینم
💢تشویقِ تنبیه
🔻ماموریت و امتحان دنیوی جناب سیدهاشم صفیالدین هم با سربلندی، عزت و احترام تمام شد؛
🔻به یقین او همینک در کنار سایر شهدای مقاومت هم سفره پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و امیر مومنان علی علیه السلام است؛
🔻شهدای مقاومت یک به یک خداوند متعال را عاشق خود نمودند و در دل تاریخ نیز به نیکی ماندند؛
🔻اما شاید این شهادتها که رستگاری شهدای مقاومت و معاشقهی با معشوقشان، خداوند متعال است، برای ما تنبیه باشد، تنبیهی که به فرموده رهبر معظم انقلاب نشان از عقبنشینی غیرتاکتیکی دارد؛
🔺و شاید...
«مُد» و «رنگ»، ابزار جدید مقاومت؛
🔻پدیدهی «مُد»، همواره در جامعهی ما، با مقاومت نسلهای بالاتر و جذابیت برای نسلهای بعدی روبرو بوده است؛
🔻فارغ از خوبی و بدی «مُد»؛ این پدیده، فرهنگ غرب را برای قشر جوان و نوجوان و در برخی موارد بزرگسالان قابل پذیرش نموده است؛
🔻رویکرد فعالان عرصهی فرهنگ در کشورمان نیز، به این ایده دامن زده است، بگونهای که رعایت «مُد» برای روشنفکر و بهروز جلوه دادنِ افراد در انظار عمومی، به «خرده فرهنگ» تبدیل شده است؛
🔻اما ظاهراً همین پدیده، در روزهای خون و قیامِ مردم فلسطین و توحش رژیم صهیونی، در خدمت «مقاومت» درآمده و ابزار تبلیغِ شجاعت و مظلومیت «مقاومت» در سطوح مختلف و از جمله رهبری آن شده است؛
🔻تصویر فوق، «داگلاس موری» را نشان میدهد که کیلومترها پیموده تا در صحنهی شهادت شهید «یحیی السنوار» عکس بگیرد و در دلِ رسانههایی که در حال حذفِ تصاویر مربوط به این شهید هستد، خواسته و ناخواسته آن مبل را نمادی برای «مقاومت» و اعتراض به نسلکشی در غزه کند؛
🔺جالب اینکه داگلاس موری تا پیش از این، متهم به «اسلام هراسی» بوده است!
🔺خداوند شهید یحیی سنوار را رحمت کند، دلیر زیست و شجاع شهید شد؛
🔺از طرفی طراحان مُدِ اروپا هم تصمیم گرفتهاند، رنگ سال را ترکیب فیلی و نارنجی انتخاب کنند که تناسب رنگ انتخابی آنها با رنگ مبلِ در این تصویر قابل مشاهده است؛ یعنی ترکیب طوسی و نارنجی، نماد جدید «مقاومت» است!
✍️ بشیری
🩸@Lantern313
🎋به مذاق سالزبرگرها خوش نیامد؛
🔻این تصویری است که روزنامه نیویورک تایمز، ذیل عنوان «حملات هوایی اسرائیل علیه ایران» در صدر اخبار خود و پس از حملهی ادعایی رژیم صهیونسیتی، از حال و هوای تهران منتشر نموده است؛
🔻به نظر می رسد، تا اکنون، حملهی صورت گرفته، به مذاقِ صهیونیستهای آمریکایی، از جمله خانوادهی سالزبرگر، مالکان یهودی این روزنامه (و البته ۱۸ روزنامه دیگر) خوش نیامده است!
🔺بالاخره چهار عدد دود، در تصویر مذکور مورد نیاز بود که نبود!
🔺امید که همواره جبهه حق فیروز و سربلند باشد؛ ان شاء الله.
🎋 @Lantern313
💢پدافندی که هست، رسانهای که نیست؛
🔻شب گذشته حملهی ناموفقی از جانب رژیم موقت صهیون به کیان سرزمین مقدس اسلامی ما صورت گرفت که به حول و قوه الهی با رشادت جانبرکفان پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران خنثی شد؛
🔻تقریباً؛ خیال همهی ایرانیان، از قدرت نظامی جمهوری اسلامی راحت است؛ چرا که هرآنچه نیاز است موجود است و هرآنچه موجود است مورد نیاز بوده است؛ و به موقع بکار خواهد آمد؛
🔺اما آن ابزاری که باید بیشتر مورد تأمل و تدبیر قرار گیرد، بخش رسانهای کشور است؛
🔻در چند سال اخیر - متاسفانه - رسانههای معاند، هربار ارادهای بر ایجاد جریان در خط رسانه ای کشور را داشته یا نیازمند طراحی سلسله شایعاتی بودهاند، بخش قابل توجه رسانههای کشور با عدم درک درست از زمان و مکان، و انتخاب نادرست تکنیک و تاکتیک رسانهای، و احیانا بدون تاکتیک و تکنیک خاص، عملا به عنوان بخشی از نقشه دشمن عمل کرده و وارد پازل و نقشه راهِ آنها شدهاند؛
🔺و البته که جای رسانهی نخبهی مقاومت ایرانی مانند شبکه العالمِ در مدت زمان بیداری اسلامی (نه العالمی که اینک موجود است) خالیست؛
🔺از صمیم قلب امیدوارم که «اینبار» چنین اتفاقی روی ندهد؛ ان شاء الله.
🎋 @lantern313
💢 «شجاعدل»؛
🔻شاید اگر «مِل گیبسون» درصدد برمیآمد تا دوباره سینماییِ «شجاعدل» محصول سال ۱۹۹۵ را در سال ۲۰۲۴ بسازد، دیگر سراغ «ویلیام والاس» آزادیخواه اسکاتلندی نمیرفت؛ نه اینکه ویلیام والاس ازادیخواه نباشد؛ او آزادیخواه بود اما اگر والاس هم، اینک زنده بود، در این برهه از زمان، لقب «شجاع دل» را به کسی جز یحیی السنوار نمیداد؛
🔻سنوار یک مبارز بود، و تا لحظه ی شهادتش به این مبارزه ادامه داده بود؛
🔻سنوار اسوهاش امام حسین علیهالسلام و نقشه راهش همانند امام حسین علیهالسلام در کربلا بود؛
🔻سنوار هنرمند بود و هنرش را در جبهه های نبرد به رخ دشمن کشید. آنجا که از هیچ، ققنوسی ساخت که پروازش هنوز هم در جلوی چشمان مردمان گیتی است؛
🔻سنوار نویسنده بود؛ و داستانی که با نام «خار و میخک» در زندان و به زبان دشمنانش به رشتهی تحریر درآورده بود، پس از زندان، به مرحلهی تصویر در آورد و ملتش، نقش اول آن را بر عهده گرفت؛
🔻سنوار کارگردان بود و با اینکه مل گیبسونی را نمیشناخت که در هالیوود از وی نسخه سینمایی تولید کند، خودش سناریویی نوشت و جهانیان را مجبور به تماشای آن کرد؛
🔻سنوار عاشق بود، عاشق ملتش، عاشق خاکش، عاشق تک تک مردمش و عاشق خدایش و خدا را هم عاشق خود نمود، چرا که نامهی اعمالش را با مهر شهادت مزین نمود؛
🔻و سنوار همه این کارها و بسیاری دیگر را پرداخت و گداخت تا به وظیفه اش عمل کند؛ همانگونه که از اسوهاش امام حسین علیهالسلام آموخته بود؛
🔺و ما همچنان مبهوت نمایشنامهای که هنوز ادامه دارد.... نمایشنامهی «شجاع دلان».
🌿 @LANTERN313
14.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 فرهنگی بر اساس توحُّش؛
🔻ارتش اشغالگر صهیونیست، روز گذشته یک روستا را در جنوب لبنان با استفاده از چندین تن مواد منفجره، با خاک یکسان کرد؛
🔻روستاییان بجز اینکه نهالی بکارند یا حیوانی را پرورش دهند، دلمشغولی دیگری ندارند و حتی بسیاری از ایشان، علاقهای به سیاست هم ندارند؛ پس..
🔻پس چگونه است که ارتش رژیم موقت اینگونه با هیجان، دست به تخریب کامل روستا میزند؟ تحلیل این پدیده چند سطح دارد؛
🔻سطح رویین این پدیده، شکل این رفتار است که نسخهای کامل از رفتار جنگی داعش است، گویی داعش شاگرد دژخیم صهیون بوده است؛
🔻سطح بعدی بسامد این رفتار در رسانه و جامعه جهانی است، جامعهای که یا به توحش صهیونها عادت کرده، یا بیتفاوت است یا منافعش را در سکوت میبیند و یا با این توحش همراه است؛
🔻به یقین اگر جلوی این توحش گرفته نشود، در آینده نزدیک همین وحشیان، غرب را به دوران غرب وحشی بازمیگردانند؛
🔻سطح سوم علت این رفتار یعنی ترس از شکست است؛ صهیونیستها به هیچیک از اهدافی که خود تعیین کرده بودند، نرسیدهاند و اینگونه میخواهند با ایجاد وحشت برای خود دستاورد بسازند؛
🔻حتی میتوان همین رفتار جمعی را از علائم پایان رژیم موقت دانست، چرا که کسی که در حال غرق است بدون فکر به انجام هر امری که ممکن است او را نجات دهد مبادرت میورزد؛
🔻ژرفترین لایهی این توحش به فرهنگ بازمیگردد؛ فرهنگ صهیونیزم قرنهاست در میان بخشی از یهودیان (ونه همهی ایشان) ریشه دوانده و غیر یهود را برده و یا غیرانسان میدانند؛
🔺و انسانی که در چنین فرهنگی زیست کرده، نمیتواند بجز این رفتار کند؛
✍ بشیری
🩸 @Lantern313