eitaa logo
گام دوم|جهاد آخر
171 دنبال‌کننده
36 عکس
9 ویدیو
6 فایل
رصد محتوایی و اقدامات عملی برای فتوای جهاد ولی فقیه دوران موسوم به گام دوم انقلاب جایی برای ذخیره مهم‌ات مسیر ارتباطی: @MaNazari
مشاهده در ایتا
دانلود
گاهی با خود فکر میکنم که در بهترین اوقات عمر خود به‌سر می‌برد، اگر بخواهد را به دست آورد که موفّقیتهای دنیایی و آخرتی او را تضمین کند، دنبال چه چیزی باید باشد؟ مهمّی است. اولاً مورد نظر، موفّقیتهای دنیایی و اخروی است - جسم و جان، فکر و دل - ثانیاً این سؤال، مخصوص به یک دسته از جوانان هم نیست. پاسخی هم که به ذهن من می‌رسد، باز مخصوص یک دسته از جوانان نیست؛ یعنی این طور نیست که فرض کنیم این پاسخ، مخصوص جوانان کاملاً متدین و متعبّد است؛ نه. حتّی اگر جوانی را فرض کنیم که از لحاظ تعبّد و تدین، در رتبه‌ی خیلی بالایی هم نباشد، باز این پاسخ درباره‌ی او صدق می‌کند. حتّی اگر فرض کنیم جوانی را که در برخی عقاید خود مشکلی هم داشته باشد، باز این پاسخ درباره‌ی او صدق می‌کند. جوابی که من به آن رسیده‌ام، این یک کلمه است: ! اگر جوان، در دوره‌ی جوانی سعی کند تقوا داشته‌باشد - با همان تعریفی که در فرهنگ دینی و قرآنی از تقوا شده‌است - بزرگترین سرمایه را هم برای درس، هم برای فعّالیت‌های سازندگی، هم برای عزّت دنیوی، هم برای به‌دست آوردن دستاوردهای مادّی و هم برای معنویت - اگر اهل معنویت است - به دست آورده‌است. حتّی برای آن آفاق بسیار دور و درخشان معنویت هم که معمولاً آدم‌های متوسط، قدری از آن آفاق، دور هستند - آفاق عرفانی و معنوی و همان چیزهایی که در کلمات عرفا و بزرگان و اهل عشق معنوی هم به آنها اشاره شده است - تقوا سرمایه است. یعنی چه؟ معنای تقوا این نیست که انسان خیلی عبادت کند. ممکن است خیلی عبادت کردن، بر تقوا مترتّب شود، اما تقوا آن نیست. معنای تقوا این است که انسان در هر کار، از تصمیم و عمل خود کند؛ با مطالعه و با توجّه بیندیشد که چه میخواهد عمل کند و پا را می‌خواهد کجا بگذارد. یک وقت انسان، مستانه و بیهشانه بدون توجّه به این‌که چه کار میکند، حرکت و اقدام نماید، یا تصمیم می‌گیرد، یا می‌گوید، یا انجام می‌دهد، یا ترک می‌کند؛ یک وقت همه‌ی این کارها را با توجّه به این‌که چه کار می‌کند، انجام می‌دهد. این دومی تقواست. در کلمات فرزانگان گذشته‌ی ما این مثال تکرار شده است که از کسی پرسیدند «تقوا چیست؟» - بعضیها گفته‌اند روایت است، بعضی میگویند فلان بزرگ گفته است؛ به‌هرحال سخنِ فرزانگان است - در پاسخ گفته است: «آیا هرگز در مسیری که خار زیادی در سطح آن باشد قدم برداشته‌ای!؟» یک وقت شما در جاده‌ی اسفالته راه می‌روید؛ این یک طور راه رفتن است. یک وقت در راهی قدم برمی‌دارید که زیر پایتان - این طرف، آن طرف - در همه جا بوته‌های خار است. وقتی در میان خارستانی عبور می‌کنید، طوری قدم برمی‌دارید که خار به لباس شما نگیرد و ساق پایتان را آزرده نکند. این تقواست؛ یعنی با دقّت، قدم برداشتن. لذاست که اگر آدم، با تقوا باشد، به ایمان خواهد رسید؛ اگر بیتقوا باشد، به ایمان نمیرسد. حتی یک مرحله از تقوا، قبل از ایمان است. آدم بی‌تقوا آن آدمی است که اگر به او بگویند بیا درباره‌ی مسأله‌ی وجود، مسأله‌ی آفرینش و هدف هستی فکر کن، می‌گوید: ولش کن بابا! این بی‌تقوایی است. آدم با تقوا آن کسی است که وقتی درباره‌ی مسأله‌ی هدف هستی و مسأله‌ی خدا و قیامت، بحث و سؤال مطرح می‌شود، به فکر فرو می‌رود و می‌اندیشد تا راه درست را پیدا کند. در این باب اندیشیدن، تقواست. وقتی انسان مؤمن شد، یک وقت است که به ایمانِ خود، دل خوش می‌کند و حرکت و رفتار خود را مراقبت نمی‌کند؛ این بی‌تقوایی است. یک وقت مراقبت میکند، این تقواست. (بیانات در دیدار تشکّلهای مختلف دانشجویی دانشگاههای تهران ۷۷/۱۰/۲۴) پ. ن: برای این ماه مبارک چه خوب است علاوه بر همه چیزهای خوبی که از صاحبمان طلب می‌کنیم را هم طلب کنیم! 🌐 @lastjihad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟 روایت رهبر انقلاب از غوغای همدان پس از حادثه شهادت طلبه همدانی ⚠️ عده‌ای می‌گویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند، اما واقعیت چیز دیگری است 🔻 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه: 🔸️ امروز وظیفه‌ی حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست. 🔹️ سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. 🔸️ حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه‌ی همدانی؛ چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازه‌ی مطهر در تبریز و تهران و بقیه‌ی کشور هم می‌آمد همان‌طور تشییع میشد. 🔹️ حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما که طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت. 👈 وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند. 🔺️ حرفهای بدون معیار علمی گفته میشود، لکن روحانیت محترم است و علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که انجام میشود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین میکند. ۹۸/۲/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
@Pand_Saadat.pdf
حجم: 1.26M
📕متن کامل جلسات تبیین و تحلیل " گام دوم انقلاب " توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله #گام_دوم_انقلاب 🔗 @pand_saadat 🌐 @lastjihad
«به‌رغم همه‌ی این مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گامهای بلندتر و استوارتری به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفتهای چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده میشود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلابهای بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریّتهای جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.» درک صحیح از آنچه در طول این چهل سال واقع شده است هنگامی رخ نشان می‌دهد که ما بتوانیم از فضاسازی‌ای که ایادی غرب برای ما می‌کنند خارج شویم. این فضاسازی اعم از انواع رسانه‌هایی است که زندگی ما را احاطه کرده‌است. البته همین رسانه‌ها برای فریفتن یک ملت کافیست اما فراتر از آن نظریاتی است که مجامع علمی داخل کشور که ملاک آنها اندیشه‌ها و آموزه‌های علوم انسانی غربی است در ارزیابی حرکت چهل ساله جمهوری اسلامی تولید و تبلیغ می‌کنند. آن‌قدر این فضای ساخته شده سنگین است که اگر به یک جوان انقلابی که واقعا معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی است بگویند جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال بالاترین نرخ رشد توسعه انسانی را در بین تمام کشورها داشته است حتما متعجب خواهد شد. البته همانطور که رهبری بارها ابراز تاسف کرده اند از اینکه جوانان ما تاریخ نمی‌خوانند واقعا مایه تاسف است که ما علاوه بر اینکه نمی‌توانیم انقلاب خودمان را با بزرگ‌ترین انقلاب‌های چندصدسال اخیر مقایسه کنیم به وضعیت فعلی خودمان هم چندان آگاه نیستیم! ما علاوه بر اینکه باید به وضعیت فعلی خود آگاه شویم باید عامل ایجاد این وضعیت را نیز خوب بشناسیم تا بتوانیم با امید بیشتر و قوت بیشتر از آن عامل پیش‌برنده خود استفاده کنیم. رهبری باور دارد که مدیریت جهادی ناشی از ایمان اسلامی و اصل عامل همه پیشرفت‌های ما است. 🌐 @lastjihad http://eitaa.com/joinchat/2304049152C178bb45cda
محصول عمده‌ی ماه رمضان تقواست؛ «دستی که عنان خویش گیرد»؛ معنای تقوا این است. عنان دیگران را گاهی درست میتوانیم بگیریم؛ اگر بتوانیم عنان خودمان را بگیریم، خودمان را از چموشی، از وحشیگری، از عبور از خطوط قرمز الهی باز بداریم، این هنر بزرگی است. تقوا یعنی مراقبت از خود برای حرکت در صراط مستقیم الهی. @lastjihad
بسم الله الرحمن الرحیم تحقق جامعه اسلامی و شهید مطهری رهبری در یکی از خطبه های نمازجمعه سال 80 که در ایام وفات حضرت رسول صل الله علیه و آله وسلم ایراد شده بود بیاناتی درباره نظام سازی آن حضرت ایراد کرده اند و در آن شاخص‌های نظام نبوی را برشمردند به نظر می‌رسد می‌توان این شاخص‌ها را با 7 توصیه ای که رهبری در بیانیه گام دوم مطرح کردند مقایسه کرد و تطبیق داد. ✅ نظامی که پیغمبر ساخت، شاخصهای گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است: 1️⃣ شاخص اوّل، است. انگیزه و موتور پیشبرنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم میجوشد و دست و بازو و پا و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در می‌آورد.(توصیه دوم) 2️⃣ شاخص دوم، است. اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقّی به حقدار - بدون هیچ ملاحظه - است.(توصیه چهارم) 3️⃣ شاخص سوم، است. در نظام نبوی، پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمیدهند؛ مردم را با آگاهی و معرفت و قدرتِ تشخیص، به نیروی فعّال - نه نیروی منفعل - بدل میکنند. (توصیه اول و بخش دوم از توصیه پنجم) 4️⃣ شاخص چهارم، است. در نظام نبوی، درگیریهای برخاسته از انگیزه‌های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت‌طلبی مبغوض است و با آن مبارزه میشود. فضا، فضای صمیمیّت و اخوّت و برادری و همدلی است.(توصیه هفتم و دوم) 5️⃣ شاخص پنجم، است. انسانها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پیراسته و پاک میکند؛ انسانِ با اخلاق و مزکّی میسازد؛ «و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة». تزکیه، یکی از آن پایه‌های اصلی است؛ یعنی پیغمبر روی یکایک افراد، کار تربیتی و انسان‌سازی میکرد.(توصیه دوم و هفتم) 6️⃣ شاخص ششم، است. جامعه و نظام نبوی، توسریخور، وابسته، دنباله‌رو و دست حاجت به سوی این و آن درازکن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیم‌گیر است؛ صلاح خود را که شناخت، برای تأمین آن تلاش میکند و کار خود را پیش می‌برد.(توصیه ششم و بخش اول توصیه پنجم) 7️⃣ شاخص هفتم، است. توقّف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتّب، حرکت، کار و پیشرفت است. اتفاق نمیافتد که یک زمان بگویند: دیگر تمام شد؛ حال بنشینیم استراحت کنیم! این وجود ندارد. البته این کار، کارِ لذّت‌آور و شادیبخشی است؛ کار خستگیآور و کسل‌کننده و ملول‌کننده و به تعب‌آورنده‌ای نیست؛ کاری است که به انسان نشاط و نیرو و شوق میدهد.(توصیه سوم و هفتم)(80/02/27) ✅ توصیه های هفتگانه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب: 1. علم و پژوهش 2. معنویت و اخلاق 3. اقتصاد 4. عدالت و مبارزه با فساد 5. استقلال و آزادی 6. عزت ملی روابط خارجی و مرزبندی با دشمن 7. سبک زندگی ✳️ البته شاید بتوان برخی از این موارد را که رهبری به عنوان شاخص جامعه نبوی مطرح کردند در مقایسه با توصیه های هفتگانه بالا و پایین کرد اما کلیت آن بیانگر این مطلب است که رهبری یکی از اهدافی که در پی صدور بیانیه گام دوم در نظر دارند تحقق جامعه نبوی یا همان جامعه اسلامی است. در ادامه همین بیانات به مسیری که پیامبر طی کرده‌است نیز اشاره می کنند که ما در قسمت بعدی به همراه ارتباط آن مساله با آثار و تاکید هر ساله ایشان بر این امر مهم اشاره خواهیم کرد. 🌐 @lastjihad http://eitaa.com/joinchat/2304049152C178bb45cda
هدایت شده از بر پا
⚫️به بهانه تعرض به دانشجوی محجبه ⚪️دو سه جمله با چادری ها... ▫️تذکر: حجاب در اسلام منحصر به چادر نیست. چه بسیار زنان عفیفه ای که بدون چادر حجاب دارند و حریم شان پاک و شریف است؛ ولی غرض این متن اساسا حجاب نیست. ◾️و اما... چند جمله با دختران چادری. ▪️اگر چادر را میراث قوم و تبار دانسته اید؛ سلمنا. اما قصه امروز، کهنه سنت گذشته گان نیست. ▪️اگر چادر را مصونیت دانسته اید؛ حق است. اما ماجرا ازین نیز فراتر است. ▪️اگر چادر را حجاب برتر دانسته اید؛ الحمدالله. اما باز هم کم گذاشته اید. 🔻متعالی ببینید. چادر امروز، نماد ایدئولوژی است. نشانه زندگی مومنانه است. هویت زن انقلابی است. چادر را فراتر از حجاب ببینید. چادر امروز ابزار مبارزه است. سیاهی چادر امروز، کراهت که هیچ؛ تقدس رزم سیاسی است و جبهه ای را مدد می دهد. باید قدر دانست و نسبت به این هویت انقلابی معرفت داشت. بروز اجتماعی دختر چادری با همه لوازم و شرایط حیاگونه اش، ذکرست و عبادت. همانطور که قانون دَری اباحه گرها، حیا و عفاف این مردم را هدف گرفته است، گام های استوار دختران چادری فراتر از حجاب شخصی، یک جامعه را به حجاب می کشد. 🔻دقیقتر ببینیم. ماجرا اصلا حجاب و غیرحجاب نیست. داستان یک هجمه تمام عیارست که یک وجهش آرایش جنسیتی علیه دین و دنیای این مردمست. حجاب و البته چادر راه و مسیر مبارزه زنان ماست و البته هزینه هم دارد...چه آنکه سیاهی اش بر خناسان داخلی و خارجی، چشم خراش است. طبیعی است که آنچه درین سطور از ظاهر حجاب رفت، به پشتوانه باطن ایمانی و معرفت انقلابی زنان ماست که قدرت ساز می شود. ▫️تعرض به دختر چادری در تجمع دوشنبه سیاه دانشگاه تهران را حالا دقیق تر یافتیم. ▫️و این داستان ادامه دارد... @mahdian_mohsen
و بیانات دیشب رهبری چه بود؟ شب گذشته در نهمین شب ماه مبارک رمضان رهبر انقلاب با مسئولان و کارگزارن نظام مقدس دیدار داشتند و درطی آن بیاناتی را ایراد فرمودند! اندکی وضعیت امروز خودمان را که در شرایط بغرنج اقتصادی به سر می بریم در کنار تهدیدهای نظامی منطقه‌ای به علاوه‌ی فشار اقتصادی قدرت‌های اساسی جهان بگذاریم مطلب اساسی و بسیار مهمی که رهبر یک کشور در این شرایط باید با کارگزارانش در میان بگذارد چیست؟ اگر با خودمان خلوت کنیم هر کدام از ما قطعا پاسخی برای این مساله داریم اما رهبری پاسخی قرآنی برای این پرسش تدارک دیده است و آن را با سران نظامی که از همه طرف، از داخل و بیرون، مورد تهدید است درمیان می گذارد. تقوا از نوع الهی‌اش راه چاره و نجات کشور است. عموما ما اینگونه تصور می‌کنیم که از کلیات ابوالبقاء سخن گفتن چه دردی را دوا می‌کند؟ اما واقعیت این است که همین شناخت کلیات و تفکیک آن ها از هم و تعیین مصداقی که مورد نیاز امروز ماست چیست، قدرت غیرقابل چشم‌پوشی‌‌ای را در اختیار ما می‌نهد. دقت در این نکته فوق العاده مهم مجال دیگری را می‌طلبد اما ما در این مجال اساسی ترین فرمان فرمانده کل قوا را با فرماندهان عالی رتبه اش در کشاکش پیچیده‌ترین نبرد حق علیه باطل مرور می کنیم: ماه رمضان ماه تقوا است. اصلا روزه زمینه‌ساز تقواست با روزه است که انسان می‌تواند امید تقوا داشته باشد(بقره 183) تقوا چیست؟ پروا کردن و به زبان خودمانی همان ملاحظه کردن اتقوا الله یعنی ملاحظه‌ی خدا را بکنید، پروا داشته باشید از خدای متعال. یعنی حواستان باشد از خط مستقیمی که خدا نشان داده و سلامت منحرف نشوید، کج و راست نشوید که گرفتار خواهید شد، مشکل برایتان درست میشود. نتیجه اتقوا الله و من یتق الله چیست؟ لَعَلَّکُم تُرحَمون(حجرات 10) لَعَلَّکُم تُفلِحون(بقره 189) لَعَلَّکُم تَهتَدون(بقره 53) یَجعَل لَکُم فُرقانًا(انفال 29) یَجعَل لَهُ مَخرَجاً(طلاق 2) اینها وعده‌های قرآنی است برای تقوا. وَمَن اَصدَقُ مِنَ اللهِ قیلًا(نساء 122) بعد از این تدبر قرآنی که رهبری در جمع مسولان بیان کردند مصادیق متعددی از تقوای الهی در مراتب مختلف ذکر می کنند که بسیار جالب توجه است و در انتها به آن نکته اساسی اشاره می کنند که توجه را به خود جلب می‌کند: «البتّه حرف درباره‌ی تقوا زیاد است. این که ما به شما خواستیم بکنیم همین است، که البتّه در واقع خود بنده بیشترین مخاطب این حرفها هستم و احتیاجم بیشتر از شماها است. و باید تقوا را هدف اصلی خودمان، مسیر اصلی خودمان، وسیله‌ی اصلیِ در اختیار خودمان بدانیم و دنبال تقوا باشیم؛ .» بنده کوچکتر از آنی هستم که خیال بکنم بخواهم توصیه ای بکنم اما این پیشنهاد را مطرح می کنم اگر قصد نداریم یا فرصت نداریم همه بیانات ولی فقیه‌مان را مرور کنیم حداقل بیانات ایشان را مقدم بر فروعات بدانیم و از لذت زودگذری که در فروعات است اندکی چشم‌پوشی کنیم. این اصول کلیات ابوالبقاء نیست همانا صراط مستقیم است با اینهاست که می شود مسیر را ادامه داد تحریم ها و مشکلات اقتصادی خواهد گذشت و مسائل مهم‌تری پیش روی ماست. اگر ولایت مداریم عقل اقتضاء می‌کند اصول را بر فروع مقدم بداریم و بر آن دقت کنیم نه همچون مقدمه با سرعت از آن بگذریم! مشروح بیانات رهبری در دیدار با مسئولان نظام(۱۳۹۸/۰۲/۲۴) http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42512
گام دوم|جهاد آخر
بسم الله الرحمن الرحیم تحقق جامعه اسلامی و شهید مطهری #بخش_اول رهبری در یکی از خطبه های نمازجمعه س
بسم الله الرحمن الرحیم تحقق جامعه اسلامی و شهید مطهری ✅ «پیغمبر وارد مدینه شد تا این نظام را سرِ پا و کامل کند و آن را برای ابد در تاریخ، به عنوان نمونه بگذارد تا هر کسی در هر جای تاریخ - از بعد از زمان خودش تا قیامت - توانست، مثل آن را به وجود آورد و در دلها شوق ایجاد کند تا انسانها به سوی چنان جامعه‌ای بروند. البته ایجاد چنین نظامی، به پایه‌های اعتقادی و انسانی احتیاج دارد. اوّل باید وجود داشته باشد تا این نظام بر پایه آن افکار بنا شود. پیغمبر این اندیشه‌ها و افکار را در قالب کلمه توحید و عزّت انسان و بقیه معارف اسلامی در دوران سیزده سال مکه تبیین کرده بود؛ بعد هم در مدینه و در تمام آنات و لحظات تا دم مرگ، دائماً این افکار و این معارف بلند را - که پایه‌های این نظامند - به این و آن تفهیم کرد و تعلیم داد. دوم، لازم است تا این بنا بر دوش آنها قرار گیرد - چون نظام اسلامی قائم به فرد نیست - پیغمبر بسیاری از این ستونها را هم در مکه به وجود آورده و آماده کرده بود. یک عدّه، صحابه بزرگوار پیغمبر بودند - با اختلاف مرتبه‌ای که داشتند - اینها معلول و محصول تلاش و مجاهدت دوران سخت سیزده‌ساله مکه بودند. یک عدّه هم کسانی بودند که قبل از هجرت پیغمبر، در یثرب با پیام پیغمبر به وجود آمده بودند؛ از قبیل سعدبن‌معاذها و ابیایّوب‌ها و دیگران. بعد هم که پیغمبر آمد، از لحظه ورود، انسان‌سازی را شروع کرد و روزبه‌روز مدیران لایق، انسانهای بزرگ، شجاع، با گذشت، با ایمان، قوی و بامعرفت به عنوان ستونهای مستحکم این بنای شامخ و رفیع، وارد مدینه شدند.»(80/2/28) 🔴 متن بالا ادامه بیانات رهبری در تبیین شاخص های جامعه نبوی است برای تحقق جامعه شاخصی که مد نظر اسلام است دو کار باید کرد. کار اول تصحیح اندیشه ها و عقائد است و کار دوم ساختن انسان ها مبتنی بر آن اندیشه ها. در ادامه بخشی دیگر از بیانات رهبری که نمونه شاخص عقائد و اندیشه های صحیح می‌خواند را معرفی می‌کند ذکر می کنیم: ✅ «ایشان با و خود در دهه های 50-1340 وارد میدان هایی شد که تا آن زمان هیچ کس در زمینه مسائل اسلامی وارد آن نشده بود و با تفکرات وارداتی غربی و شرقی به چالش علمی عمیق، وسیع و تمام نشدنی پرداخت و در جبهه مقابله با مارکسیسم و تفکرات غربی و لیبرالیسم دست به یک جهاد هوشمندانه زد و با توان علمی و ایمان راسخ و اعتماد به نفس، موفقیت های بزرگی به دست آورد و با قدرت اجتهاد و انصاف و ادب علمی، روشی متقن و بدور از تحجر و التقاط برای معرفی اسلام و مقابله با کج اندیشی و انحراف ایجاد کرد و را تأسیس نمود و نقش مؤثری بر جریان فکری اسلامی و شکل گیری نظام اسلامی بر جای گذاشت و بصورت سنگری امن برای جوانان طالب و علاقمند فکر اسلامی در حوزه ها و دانشگاه ها درآمد تا بتوانند زیر سایه این تفکر عمیق و مستحکم دین خود را حفظ کنند و دست آوردهای نوین فکری داشته باشند و از آن دفاع نمایند. محور دیگری که پیشنهاد می کنم در این گردهمایی به آن توجه شود بررسی راه های تداوم این جریان عمیق و اصیل است. ما نمی توانیم در شهید مطهری متوقف شویم. هرچند پس از گذشت 25 سال از شهادت این مرد بزرگ، کتاب های او جزو جذاب ترین و پرفروش ترین کتابها برای نسل های جویای فکر متین و منطقی اسلام است و ما در حال حاضر بدیلی برای مجموعه کتاب های شهید مطهری نداریم ولی نیازهای فکری روزبه روز و نو به نو می شود و جریان ورود به چالش با افکار وارداتی و نقادی علمی و تفکیک صحیح از سقیم آن، از وظایف مهمی است که باید ادامه پیدا کند. و ما در دهه های آینده به مطهری ها نیاز مبرم داریم. فکر اسلامی بویژه پس از انقلاب اسلامی مورد چالش جدی قرار گرفته و این روند ادامه خواهد یافت. ما باید خود را آماده کنیم و با توجه به سرمایه های عظیم فکری و فرهنگی ای که در اختیار ما است اگر از همه امکانات خوب استفاده کنیم در این مصاف پیروز خواهیم شد.»(پیام به همایش جهانی حکمت مطهر 6/2/83) پ. ن. راه مطهری با گذشت چهل سال هنوز خون می طلبد. 🌐 @lastjihad http://eitaa.com/joinchat/2304049152C178bb45cda
یرشی از کتاب خاطرات رهبری از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی شراره‌ی نخستین و در اینجا باید یکی از مشخصه‌های مهم نهضت اسلامی ایران را بیان کنم. این مشخصه عبارت است از وجود دو خط در این نهضت، که تعامل میان این دو خط، تشکیل‌دهنده‌ روند تکاملی حرکت به سمت اسلام در این کشور بوده: نخست دینی با دستگاه حاکم، که برخاسته از بود. دوم، خط بیدارگری فکری و ارائه برنامه اسلامی و ارائه برنامه اسلامی برای زندگی، با گفتمانی نو. یا به عبارت دیگر: از یک سو، کسانی بودند که خط مقابله با دستگاه حاکم را در پیش گرفتند، ولی از یک اندیشه مترقی اسلامی برخوردار نبودند، بلکه دچار تحجّر و جمود فکری بودند. آنها به انگیزه غیرت اسلامی‌شان به مقابله با قدرت حاکمه‌ای برخاسته بودند که حریم مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار داده بود. از سوی دیگر، کسانی هم بودند که در خط بیدارگری حرکت می‌کردند و افکار روشنی در زمینه اسلام داشتند؛ می‌کوشیدند دین را با زبان روز به جامعه عرضه کنند، با کج روی‌های فکری هم مبارزه می‌کردند، اما در خط مقابله با قدرت حاکمه حرکت نمی‌کردند. در آغاز نهضت امام خمینی رضوان الله علیه در سال ۱۳۴۲ با آنکه ایشان خود پیشگام عرصه بیدارگری فکری بودند، اما عامل «مقابله»، در نهضت برجستگی داشت. در اوایل، تمرکز نهضت روی مبارزه با دستگاه حاکمه دین‌ستیز بود. پس از آنکه روحیه مقاومت دینی در جامعه محکم و استوار شد و نهضت توانست به سمت ارائه نظریه اندیشه اسلامی به نحو مطلوب پیش برود، متحجّران عقب ماندند؛ اما کسانی که بصیرت دینی داشتند و از فکر باز و روشن بهره‌ای داشتند، در مسیر نهضت ماندند. پ. ن. برای باقی ماندن در مسیر نهضت علاوه بر روحیه انقلابی و مقابله نیاز به بصیرت دینی است. همان و یا ! از همین روست که رهبری مکرر در مکرر جوانان انقلابی را به آثار بزرگانی چون ارجاع می دهند. 🌐 @lastjihad http://eitaa.com/joinchat/2304049152C178bb45cda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟 رهبر انقلاب، امشب در دیدار دانشجویان: 👈 زمینه را برای روی کارآمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رمضانی دانشجویان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی: 🔹️ آن چیزی که ما از شما بچه‌های دانشجو انتظار داریم این است که خودجوش و خودکار باشید؛ مثل دوران طاغوت که ما هم واقعاً خودجوش کار میکردیم، منتظر این نباشید که شما را وارد کار کنند. 🔸️ آن روز کسی بالاسر ما نبود؛ گاهی اعلامیه‌ای از امام می‌آمد و خونی در رگهای ما جاری میشد. موانع هم زیاد بود؛ کتک بود، زندان بود، گرسنگی بود و موانع پولی بود. 👈 جوانان هم امروز این‌جوری باید حرکت کنند. اگر شما امروز این‌جور عمل کنید، توطئه‌های نرم دشمن که مهم‌ترینش فلج کردن نسل جوان است، خنثی میشود. 🔺️ اگر شما جوانان این‌جوری پیش بروید و زمینه را برای روی کار آمدن و فراهم کنید، غصه‌های شما تمام میشود و این غصه‌ها فقط مخصوص شما نیست. ۹۸/۳/۱ 💻 @Khamenei_ir
عصر فروپاشی هژمونی آمریکا مدتی است که رهبری خبر از پایان آمریکا می‌دهد. گزارشی از اندیشمندان و استراتژیست‌های آمریکایی در این باره در نشریه شورای سیاست خارجی آمریکا چاپ شده است. 🔹نشریه معتبر «فارین افرز» در پرونده‌ای ویژه، هژمونی آمریکا را رو به پایان توصیف کرده و به بررسی دلایل پایان دوران رهبری ایالات متحده بر جهان، پرداخته است. 🔸 رهبر انقلاب در یکی از بیانات‌شان فرموده بودند بنده قصد اثبات فروپاشی آمریکا را ندارم، به جای اینکه ما آن را پی بگیریم خودشان همت کرده‌اند و کار ما را آسان. در لینک زیر بخوانید: 👉 fna.ir/da80v2